Προπόνηση

7 μύθοι σχετικά με τους κοιλιακούς

Πατήστε ΕΔΩ για να δείτε τις σημερινές προσφορές στην Myprotein

Όλοι γνωρίζετε ένα άτομο που γυμνάζεται και ενώ δεν τρώει καθόλου υγιεινά, καταφέρνει να έχεις κοιλιακούς. Για τους περισσότερους κάτι τέτοιο είναι ενοχλητικό, διότι παρόλο που εκείνοι κάνουν 200 ροκανίσματα την μέρα και προσέχουν τι τρώνε δεν έχουν τέτοιους κοιλιακούς. Για αυτό ευθύνονται αποκλειστικά τα γενετικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου. Δυστυχώς το DNA που έχετε είναι καθαρά θέμα τύχης κα δεν μπορείτε να κάνετε κάτι για να το αλλάξετε.

Άσχετα από τα λεγόμενα «γενετικά», υπάρχουν κάποιες πεποιθήσεις σχετικά με τους κοιλιακούς, οι οποίες δεν είναι και τόσο έγκυρες. Πάμε λοιπόν να τις εξετάσουμε.

Kirk-Miller-Abs-Pose


Μπορώ να αποκτήσω κοιλιακούς τρώγοντας ανθυγιεινά

Το κτίσιμο των κοιλιακών ξεκινά ΠΡΩΤΑ στην κουζίνα και με αυτό εννοούμε την καθαρή διατροφή. Αλλά ακόμα και όταν οι διατροφικές επιλογές σας είναι σωστές, το μέγεθος της μερίδας είναι επίσης ζωτικής σημασίας, διότι άσχετα από την πηγή, η θερμίδα είναι θερμίδα. Για αυτό προσέξτε την πιθανότητα υπερβολικής κατανάλωσης υγιεινών τροφίμων. Αυτό είναι μια γενικευμένη αλήθεια: Καταναλώστε περισσότερες θερμίδες από όσες καίτε και θα κερδίσετε βάρος. Κάντε το αντίθετο και θα χάσετε βάρος.  Άτομα που σας λένε ότι γραμμώνουν τρώγοντας παγωτά και σουβλάκια είτε λένε ψέματα είτε κάνουν χρήση παράνομων ουσιών.

Οι υδατάνθρακες θολώνουν την κοιλιά και εξαφανίζουν τους κοιλιακούς

Οι υδατάνθρακες είναι ένα πολύ σημαντικό μακροσυστατικό, που χρησιμοποιεί το σώμα σας ως καύσιμο. Οι υδατάνθρακες φυσικά και δεν θα εξαφανίσουν τους κοιλιακούς σας. Ωστόσο, οι γρήγορης αφομοίωσης υδατάνθρακες όπως το άσπρο αλεύρι, τα ενεργειακά ποτά και αναψυκτικά (λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ζάχαρη) πρέπει να αποφεύγονται πάση θυσία αν θέλετε γρήγορα και καλά αποτελέσματα. Προτιμήστε υδατάνθρακες από πηγές όπως το ρύζι, η γλυκοπατάτα,  τα όσπρια, η απλή πατάτα, τα ζυμαρικά ολικής αλέσεως, τα φασόλια και τη βρώμη. Προσπαθείτε να μην καταναλώνετε επεξεργασμένα τρόφιμα και αναψυκτικά με 10 σειρές αναγραφόμενα συστατικά που χρειάζεστε χημικό για να σας εξηγήσει τι ακριβώς είναι.

arms

Μπορώ να κάνω κοιλιακούς κάθε μέρα

Δεν είναι η καλύτερη επιλογή, διότι κατά πάσα πιθανότητα θα καταλήξετε να τους υπερπροπονείτε, μην δίνοντας τους επαρκή χρόνο για ανάρρωση. Οι κοιλιακοί είναι και αυτοί μύες, πιο ανθεκτικοί βέβαια στην κόπωση από το στήθος για παράδειγμα αλλά και πάλι. Προπονήστε τους μέρα πάρα μέρα για μέγιστα αποτελέσματα.

Τα  λιποδιαλυτικά συμπληρώματα θα κάψουν το λίπος από την κοιλιά μου

Συμπληρώματα όπως η καφεΐνη, η καρνιτίνη και το πράσινο τσάι έχουν ιδιότητες καύσης λίπους και θερμογένεσης, αλλά σε ένα μικρό βαθμό. Ουσιαστικά είναι το «κερασάκι στην τούρτα» εφόσον η διατροφή και η προπόνηση σας είναι on point. Στην πραγματικότητα δεν υπάρχουν συντομεύσεις για να αποκτήσετε εντυπωσιακούς κοιλιακούς. Χρειάζεστε ένα έξυπνο πρόγραμμα προπόνησης, σωστή διατροφή ώστε να αποκτήσετε χαμηλό σωματικό λίπος και επαρκή ξεκούραση.

Οι πιο αργές επαναλήψεις είναι καλύτερες για τους κοιλιακούς

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει. Σύμφωνα με μελέτες, οι ταχύτερες επαναλήψεις προκαλούν μεγαλύτερη καταστροφή μυϊκών ινών στον ορθό, έσω και έξω κοιλιακό. Όμως η ανάπλαση αυτών των ινών είναι τα δικά σας μυϊκά κέρδη. Όσο μεγαλύτερη η καταστροφή τους, τόσο πιο μεγάλες και γερές είναι όταν αναρρώνουν.

Τα ροκανίσματα είναι η καλύτερη άσκηση

Είναι δίκαια από τις πιο δημοφιλείς ασκήσεις κοιλιακών, αλλά σίγουρα δεν είναι η καλύτερη. Άλλες ασκήσεις που μπορείτε να δοκιμάσετε είναι οι πλάγιοι κοιλιακοί με αλτήρες, οι ανυψώσεις ποδιών, οι κοιλιακοί στην τροχαλία. Μην ξεχνάτε πως στις ασκήσεις που πιέζετε όταν είστε όρθιοι (squat, πιέσεις ώμων με αλτήρες κ.λπ.), γυμνάζετε έμμεσα και τον κορμό σας, ο οποίος λειτουργεί ως σταθεροποιητής. Αν θέλετε πιο ορατούς, χοντρούς κοιλιακούς προσθέστε βάρος στις ασκήσεις σας.

Αν θέλω να χάσω λίπος πάνω από ένα μυ, πρέπει να τον γυμνάζω συνέχεια

Δυστυχώς η τοπική απώλεια λίπους δεν είναι κάτι εφικτό. Κάνοντας αμέτρητα ροκανίσματα ή άλλες ασκήσεις κοιλιακών δεν πρόκειται να βοηθήσει στη γράμμωση της κοιλιάς σας, εάν αυτή καλύπτεται από ένα χοντρό στρώμα λίπους. Μια πειθαρχημένη, καθαρή διατροφή σε συνδυασμό με αερόβια προπόνηση είναι ο καλύτερος τρόπος απώλειας λίπους.

Έχετε υπόψη ότι εξωτερικοί παράγοντες παίζουν επίσης ρόλο. Όταν είστε πολύ αγχωμένοι, για παράδειγμα, τα επίπεδα κορτιζόλης αυξάνονται, έχοντας αρνητικές συνέπειες στο να χάσετε λίπος. Επίσης μελέτες έχουν δείξει ότι άνθρωποι που κοιμούνται πολύ λίγες ώρες και μένουν ξύπνιοι μέχρι αργά το βράδυ έχουν πολύ μεγαλύτερες πιθανότητες να υποκύψουν σε κάποιο ανθυγιεινό πειρασμό την επόμενη μέρα.

Άλλοι παράγοντες είναι η αντίσταση στην ινσουλίνη που έχετε (κατανάλωση μεγάλης ποσότητας, ειδικά απλών υδατανθράκων, αλλά και σύνθετων για πολύ μεγάλα χρονικά διαστήματα, οδηγούν σε αυξημένα επίπεδα αντίστασης στην ινσουλίνη. Αυτό σημαίνει πως το σώμα σας, για να μπορέσει να απομακρύνει την γλυκόζη από το αίμα σας, αναγκάζετε να παράγει πολύ περισσότερη ποσότητα ινσουλίνης από όση χρειάζεται πραγματικά. Αυτό σας κάνει να παχύνετε τρώγοντας ακόμα και λιγότερες θερμίδες από τον βασικό μεταβολικό ρυθμό σας).

 



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Λέγομαι Γιώργος Γιαννικέλης και σπουδάζω προπονητική και φυσική αγωγή.Περίπου 3 χρόνια ασχολούμαι καθημερινά με το γυμναστήριο κάνοντας προπονήσεις με αντιστάσεις και διαβάζοντας καθημερινά άρθρα, περιοδικά, επιστημονικές έρευνες, βιβλία και διαδικτυακά βίντεο σχετικά με την μυική ανάπτυξη. Αυτός ο χώρος είναι το πάθος μου. Γνωρίζω όλες τις ορολογίες σχετικά με την γυμναστική, την διατροφή καί τα συμπληρώματα. Στόχος μου μέσα από τα άρθρα μου είναι να μεταφέρω τις γνώσεις μου σε άτομα που ασχολούνται με την γυμναστική, προχωρημένα ή μη.Να τα βοηθήσω να εξελιξούν και να βελιτώσουν το σώμα τους καί την υγεία τους κάθε μέρα που περναει. Εύχομαι σε ολους καλές προπονήσεις και καλά….gains !


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ