Συμπληρώματα

Πως λειτουργεί η πρωτεΐνη;

Πως λειτουργεί η πρωτεΐνη;

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ σας πώς λειτουργεί η πρωτεΐνη; Σε αυτό το άρθρο αποκαλύπτονται όλα!

Βασικά οφέλη της πρωτεΐνης

1) Ανάπτυξη και χτίσιμο άπαχου μυϊκού ιστού

2) Βελτιώση της σύνθεσης του σώματος (αναλογία λίπους και μυών)

3) Βελτίωση της υγείας του γαστρεντερικού

4) Βελτίωση του ανοσοποιητικού

Ρόλος της πρωτεΐνης για τον οργανισμό

Η πρωτεΐνη διαδραματίζει αρκετούς σημαντικούς ρόλους στο σώμα συμπεριλαμβανομένης της ρύθμισης των ορμονών, ενζύμων, αγγελιοφόρων και των συστατικών του ανοσοποιητικού συστήματος, καθώς επίσης της διασικασίας δόμησης των μυϊκών ινών.

Ρόλος των αμινοξέων

Τα αμινοξέα που απαρτίζουν τις διάφορες πρωτεΐνες είναι καθοριστικής σημασίας για τη δομή και τη ρύθμιση των κυττάρων και χωρίς επαρκή πρωτεΐνη μέσω της διατροφής μας το σώμα απλά δεν θα λειτουργήσει.

Μείωση του σωματικού λίπους

Η πρωτεΐνη μπορεί επίσης να βοηθήσει στη μείωση των επιπέδων σωματικού λίπους, λόγω του αυξημένου αισθήματος του κορεσμού, καθώς και της αύξησης της χρήσης του σωματικού λίπους από το σώμα.

Ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος

Οι επιπτώσεις στην υγεία του γαστρεντερικού είναι επίσης εξαιρετικά τεκμηριωμένες με την αυξημένη πρόσληψη γλουταμίνης, η οποία δείχνει να αναπτύσσει τη συνολική λειτουργία του εντέρου, καθώς επίσης και να συμβάλλει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Το αμινοξύ κυστεΐνη (συνήθως βρίσκεται σε μεγάλες ποσότητες στην ορογαλακτική πρωτεϊνη), θα βοηθήσει επίσης στην ενίσχυση των επίπεδων της γλουταθειόνης, η οποία με τη σειρά της θα έχει μια θετική επίδραση στο ανοσοποιητικό σύστημα.

Ανάπτυξη μυϊκών ινών και σωματοδόμηση

Το πιο αποδεκτό όφελος της πρωτεΐνης είναι ίσως οι επιπτώσεις στην αναδιαμόρφωση των μυϊκών ινών και τη δομή τους. Οι διαδικασίες της μυϊκής πρωτεϊνοσύνθεσης και διάσπασης των πρωτεϊνων  συμβαίνουν ταυτόχρονα, με την άσκηση και την κατανάλωση πρωτεϊνών μέσω της διατροφής (πλούσια σε BCAA) να έχουν άμεση επίδραση στο ποσοστό αυτών των διαδικασιών.

Αυτή η ισορροπία μεταξύ πρωτεϊνοσύνθεσης των μυών και τις πρωτεϊνικής διάσπασης θα καθορίσει το καθαρό μυϊκό κέρδος, την απώλεια λίπους ή την ισορροπία μυοϊνικών πρωτεϊνών, καθώς και το και αν αυξάνεται το μέγεθος των μυϊκών ινών (μυϊκη υπερτροφία) ή αν μειώνεται (μυϊκή ατροφία).

Πως αυξάνεται η σύνθεση πρωτεϊνών

 Η πρωτεϊνοσύνθεση διεγείρεται με όλους τους τρόπους άσκησης, αλλά με αυτήν αυξάνεται επίσης η μυϊκή αποδόμηση – το ποσοστό αυτό εξαρτάται από τον τύπο άσκησης. Το σχήμα 1 αναπαριστά την επίδραση της πρόσληψης πρωτεϊνών στην πρωτεϊνοσύνθεση και στην πρωτεϊνική διάσπαση από τους μύες. Επομένως, καταδεικνύει τη σημασία του να καταναλώνει κανείς πρωτεΐνη από συμπληρώματα όπως η Whey (Ορογαλακτική πρωτεϊνη), η οποία μπορεί να κινητοποιήσει την πρωτεϊνοσύνθεση και να μειώσει τον μυϊκό καταβολισμό.

Αυτός ο συνεχής κύκλος των πρωτεϊνών επιτρέπει στις μυϊκές ίνες να αλλάξουν αφαιρώντας τις κατεστραμμένες μυϊκές ίνες και αντικαθιστώντας τες με νέες πρωτεΐνες που μεταβάλλουν την δομή των μυϊκών ινών, η οποία εν τέλει οδηγεί στην προσαρμογή στην άσκηση.



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ