Συμπληρώματα

Πρωτεΐνη ορού γάλακτος Ή Απομονωμένη Πρωτεΐνη ορού γάλακτος: Ποιά είναι η καλύτερη;

Πρωτεΐνη ορού γάλακτος Ή Απομονωμένη Πρωτεΐνη ορού γάλακτος: Ποιά είναι η καλύτερη;

Πρωτεΐνη ορού γάλακτος Ή Απομονωμένη Πρωτεΐνη ορού γάλακτος: Ποιά είναι η καλύτερη;

Όταν μιλάμε για τα συμπληρώματα πρωτεΐνης, τότε έρχονται στο μυαλό μας δύο είδη : οι πρωτεΐνες που είναι διαθέσιμες ως πρωτεΐνη ορού γάλακτος (impact whey protein) ή απομονωμένου ορού γάλακτος (whey isolate). Και τα δύο προϊόντα περιέχουν πρωτεΐνη και έχουν σαν βασικό τους συστατικό το συμπύκνωμα ορού γάλακτος, ωστόσο η απομονωμένη (whey isolate) , υφίσταται περαιτέρω επεξεργασία για να δώσει ένα προϊόν με υψηλότερη συγκέντρωση/ περιεκτικότητα πρωτεΐνης.

 

impact whey protein

impact whey protein

Τι είναι η Πρωτεΐνη Whey ( Όρου Γάλακτος) ;

Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος (whey) περιέχει πρωτεΐνες, λίπη, υδατάνθρακες, βιταμίνες και μέταλλα. Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας της σε αμινοξέα και της ικανότητάς της να απορροφάται γρήγορα από τον οργανισμό είναι το κατάλληλο συμπλήρωμα για την αναδόμηση των μυών. Έχει αποδειχθεί ότι προάγει τη σύνθεση μυϊκής πρωτεΐνης, υποστηρίζει την καύση λίπους, βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη και καταστέλλει την όρεξη. Έχει επίσης αποδειχθεί ότι αυξάνει την παραγωγή γλουταθειόνης (αντιοξειδωτικού).

Τι είναι το συμπύκνωμα ορού γάλακτος – Impact Whey;

Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος δημιουργείται όταν το γάλα φιλτράρεται και τελικό προϊόν που απομένει ξηραίνεται και σχηματίζει το συμπύκνωμα πρωτεΐνης ορού γάλακτος. Η ποσότητα λίπους και υδατανθράκων με τη μορφή λακτόζης που περιέχει ο κάθε ορός γάλακτος προσδιορίζει και την μορφή του και την % περιεκτικότητα .

Η περιεκτικότητα σε πρωτεΐνης μπορεί να κυμαίνεται μεταξύ 30-80% και περιλαμβάνει πολυάριθμα υποκλάσματα πρωτεϊνών. Σύμφωνα με έρευνες, αυτά τα πεπτίδια πρέπει να παραμείνουν στη φυσική τους, μη μετουσιωμένη μορφή για να διατηρήσουν τις ιδιότητες τους.

Τι είναι ο απομονωμένος ορός γάλακτος – Whey Isolate;

Ενώ το συμπύκνωμα ορού γάλακτος έχει περιεκτικότητα πρωτεΐνης περίπου 80%, η περιεκτικότητα πρωτεΐνης του απομονωμένου ορού γάλακτος είναι στο 90% δηλαδή μεγαλύτερη. Αυτό οφείλεται στην μικροδιήθηση, η οποία προκαλεί το διαχωρισμό της πρωτεΐνης από το λίπος και τη λακτόζη, οπότε δίνει ένα προϊόν καθαρότερο και υψηλότερο σε περιεκτικότητα πρωτεΐνης. Η whey isolate είναι η κατάλληλη επιλογή για αυτούς που ακολουθούν δίαιτες χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά, καθώς συγκριτικά με την impact whey περιέχει λιγότερα λιπαρά.

Η whey isolate έχει επίσης χαμηλότερη συγκέντρωση σε λακτόζη, γεγονός που την καθιστά ιδανική για όσους έχουν δυσανεξία στην λακτόζη. Αυτό συμβαίνει λόγω του ότι, κατά την διάρκεια της περαιτέρω επεξεργασίας και διαχωρισμού του ορού γάλακτος σε απομονωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος, η δομή του αποικοδομείται και χάνει μέρος της βιολογικής του αξίας. Ωστόσο, σε ότι αφορά την δομή και την αλληλουχία των αμινοξέων, αυτά δεν επηρεάζονται και έτσι διατηρούν τις ιδιότητες για την δόμηση των μυών. Γενικά, όλες οι πρωτεΐνες κατά τη διάρκεια της πέψης διασπώνται σε αμινοξέα, όποτε ουσιαστικά η διαδικασία του φιλτραρίσματος που περιγράψαμε προηγουμένως δεν διαφέρει σε σχέση με την πέψη.

Κριτήρια επιλογής πρωτεΐνης

Η επιλογή του ορού γάλακτος  πρέπει να εξαρτάται από το διαιτητικό πλάνο, τον προϋπολογισμό, τις αλλεργίες/ δυσανεξίες και το αποτέλεσμα που θέλετε να πετύχετε.  Συνοπτικά επειδή η impact whey έχει σημαντικά υψηλότερη ποσότητα λακτόζης, αν έχετε δυσανεξία στη λακτόζη, τότε καλύτερα να επιλέξετε την whey isolate. Ωστόσο, εάν θέλετε να μείνετε σε χαμηλότερο προϋπολογισμό τότε καλύτερα να επιλέξετε την impact whey.

Υπάρχει όριο στην απορρόφηση της πρωτεΐνης;

Σε αντίθεση με το «πιστεύω» πολλών, δεν υπάρχει όριο σχετικά με το πόσο πρωτεΐνη μπορείτε να απορροφήσετε ανά γεύμα. Μπορείτε να απορροφήσετε το 100% που θα λάβετε, απλά δεν θα χρησιμοποιηθεί για την οικοδόμηση μυϊκού ιστού και φυσικά η χώνευση της θα πάρει αρκετές ώρες.

Δοσολογία

H ποσότητα της πρωτεΐνης που πρέπει να λαμβάνει κάποιος εξαρτάται από τις ατομικές πρωτεϊνικές ανάγκες του καθενός. Για παράδειγμα:

Άμα είστε αθλητής ή άτομο που ασκείται με πολύ υψηλή συχνότητα (5-6 φορές την εβδομάδα) και επιθυμεί απώλεια λίπους, με ταυτόχρονη διατήρηση της μυϊκής του μάζας, τότε μια ημερήσια πρόσληψη της τάξεως των 1.5-2.2 γρ/κιλό είναι ιδανική.

Άμα κάνετε καθιστική ζωή και δεν έχετε στόχο να αλλάξετε την σωματική σας σύνθεση (body recomposition), μια ημερήσια πρόσληψη της τάξεως των 0.8 γρ/κιλό είναι καλή.

Tι μπορώ να συνδυάσω με τις πρωτεΐνες;

Σε ένα σεικ πρωτεΐνης μπορείτε να προσθέσετε ο,τιδήποτε συμπλήρωμα φανταστείτε. Ωστόσο, μια καλή επιλογή για κάθε στόχο είναι η κρεατίνη.

Η μονοϋδρική κρεατίνη σε συμπλήρωμα ενισχύει τα φυσικά αποθέματα κρεατίνης στο σώμα σας. Ο μυϊκός σας ιστός αποθηκεύει την κρεατίνη ως φωσφοκρεατίνη. Η φωσφοκρεατίνη συντίθεται κατά τη διάρκεια ασκήσεων υψηλής έντασης, όπως τα βάρη, για να παρέχει στο μυϊκό σας σύστημα περισσότερη ενέργεια.

  • Η κρεατίνη τραβά το νερό στα μυϊκά σας κύτταρα, αυξάνοντας την πρωτεϊνική σύνθεση. Στη συνέχεια χρησιμοποιείται από το σώμα σας ως μια γρήγορη μορφή ενέργειας κατά τη διάρκεια δραστηριοτήτων υψηλής έντασης, βραχυπρόθεσμης έκρηξης, όπως βάρη ή σπριντ.
  • Η κρεατίνη βοηθά το σώμα σας να παράγει περισσότερο ATP, η οποία ουσιαστικά βοηθά τους μύες σας να δουλέψουν πιο σκληρά και να λειτουργούν καλύτερα κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης.
  • Αυτό το θαυμάσιο συμπλήρωμα, ωστόσο, κυκλοφορεί σε περισσότερες από μία δημοφιλείς μορφές. Αλλά ποια είναι η διαφορά και ποια είναι η καλύτερη;

Ανάλυση των συστατικών

Σύγκριση: Impact Whey Protein Impact Whey Isolate
Kcal (στα 25g) 103 93
Λιπαρά (στα 25g) 1.9 0.1
Υδατάνθρακες (στα 25g) 1.0 0.6
Πρωτεΐνη (στα 25g) 21 23
Διαθέσιμες Γεύσεις 51 22


Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ