Συμπληρώματα

Πώς να επιλέξεις την καλύτερη πολυβιταμίνη για άνδρες

Αναρωτιέσαι ποια είναι η καλύτερη πολυβιταμίνη;

Ένα καλό συμπλήρωμα πολυβιταμίνης είναι ένας βολικός τρόπος για να βεβαιωθείς ότι μέσα στην ημέρα καλύπτεις όλες τις ανάγκες σου σε ό,τι έχει να κάνει με βιταμίνες. Διαφορετικές βιταμίνες παίζουν διαφορετικούς ρόλους στο σώμα σου και το να προσέχεις να μην έχεις έλλειψη στις βιταμίνες είναι το μυστικό για να παραμείνεις υγιής.

Άντρες και γυναίκες έχουν διαφορετικές ανάγκες, πράγμα που σημαίνει ότι η καλύτερη πολυβιταμίνη για την γυναίκα μπορεί να μην είναι η καλύτερη για τον άνδρα. Ας αναλύσουμε τι πρέπει να προσέξουμε όταν ψάχνεις να αγοράσεις μια πολυβιταμίνη για άνδρες.

Γιατί είναι σημαντικές οι πολυβιταμίνες;

Οι βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία είναι εξαιρετικά σημαντικά για να μένουμε σε φόρμα και να μένουμε υγιείς. Ενώ μπορείς να λάβεις τις περισσότερες από τις ημερήσιες ανάγκες σου από μια καλά ισορροπημένη διατροφή, υπάρχουν ορισμένες περιστάσεις που μπορεί να χρειάζεσαι ένα συμπλήρωμα βιταμινών για να καλύψεις τις ημερήσιες ανάγκες σου.

Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει περιόδους με υψηλά επίπεδα δραστηριότητας, αγχωτικές φάσεις ή ενώ βρίσκεσαι σε μια δίαιτα με μεγάλο θερμιδικό έλλειμμα. Σε τέτοιες περιπτώσεις, μια καλής ποιότητας πολυβιταμίνη μπορεί να είναι μια εξαιρετική επιλογή για τη διατήρηση της βέλτιστης υγείας.

Χρειάζονται οι άνδρες διαφορετικές βιταμίνες;

Για βέλτιστη και καθημερινή ευεξία, δεν υπάρχει μεγάλη διαφορά στις απαιτήσεις βιταμινών για άνδρες και γυναίκες.

Οι διαφορές στην συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη ορισμένων βιταμινών βασίζονται στο μέγεθος του σώματος. Δηλαδή, οι άντρες συνήθως χρειάζονται περισσότερη βιταμίνη Α, Β, Ε, Κ και ψευδάργυρο λόγω του μεγαλύτερου μεγέθους τους. 1 Οι κύριες εξαιρέσεις σε αυτό είναι ο σίδηρος και το φυλλικό οξύ, όπου οι γυναίκες χρειάζονται πολύ περισσότερο λόγω του έμμηνου κύκλου τους.

Ωστόσο, μία από τις κύριες διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών είναι τα επίπεδα τεστοστερόνης και υπάρχουν αρκετές βιταμίνες που απαιτούνται για τη διατήρηση αυτής της σημαντικής ορμόνης. Ως εκ τούτου, υπάρχουν ορισμένες βιταμίνες στις οποίες οι άνδρες μπορεί να χρειαστεί να δώσουν μεγαλύτερη προσοχή σε σχέση με τις γυναίκες και μία καλή  πολυβιταμίνη για άνδρες θα καλύπτει αυτές τις ανάγκες.

Εκτός από τις διαφορές μεταξύ ανδρών και γυναικών, υπάρχουν επίσης ατομικές διαφορές μεταξύ των ανδρών. Επομένως, οι πολυβιταμίνες δεν θα έχουν τα ίδια αποτελέσματα σε όλους. Οι καλές πολυβιταμίνες για τους άνδρες θα προσπαθήσουν να καλύψουν όλες τις βάσεις παρέχοντας κάτι περισσότερο από το RDA βιταμινών για τους περισσότερους άνδρες.

Δύο σημαντικές βιταμίνες:

Ψευδάργυρος

Καθώς ο ψευδάργυρος παίζει σημαντικό ρόλο στη γονιμότητα, συχνά περιλαμβάνεται στις πολυβιταμίνες για τους άνδρες. 2 Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο ψευδάργυρος μπορεί επίσης να βοηθήσει στην ποιότητα του ύπνου, κάτι που είναι σημαντικό για τη διατήρηση της τεστοστερόνης. 3

Βιταμίνη D

Η βιταμίνη D παίζει ρόλο στη λειτουργία των μυών, στη διατήρηση της υγείας των οστών και στη μείωση του κινδύνου ασθένειας, φροντίζοντας για ένα δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα. 4 Έχει επίσης παρατηρηθεί ότι η βιταμίνη D μπορεί επίσης να παίζει ρόλο στην παραγωγή τεστοστερόνης λόγω της παρουσίας ενζύμων βιταμίνης D στους όρχεις – όπου παράγεται η  τεστοστερόνη. 5

Πώς να επιλέξεις την καλύτερη πολυβιταμίνη:

Σκέψου ποιος είναι ο στόχος σου

Διαφορετικές βιταμίνες και ιχνοστοιχεία παίζουν τον δικό τους ρόλο στο σώμα. Οι πολυβιταμίνες ποικίλλουν ως προς το περιεχόμενό τους σε συγκεκριμένες βιταμίνες και ο λόγος για τον οποίο παίρνεις ένα συμπλήρωμα θα επηρεάσει επομένως και ποια πολυβιταμίνη είναι η καλύτερη για σένα.

Για παράδειγμα, εάν θέλεις να διατηρήσεις το ανοσοποιητικό σου σύστημα κατά τη διάρκεια του χειμώνα, η καλύτερη πολυβιταμίνη θα ήταν αυτή που περιελάμβανε τη βιταμίνη D. Για την ανάπτυξη και την απόδοση στο γυμναστήριο, το ασβέστιο και ο ψευδάργυρος είναι σημαντικά.

Σκέψου τον τρόπο λήψης

Υπάρχουν πολλές διαφορετικές μορφές στις οποίες μπορείς να πάρεις τις πολυβιταμίνες σου. Αυτές κυμαίνονται από τυπικές κάψουλες έως σκόνες και ακόμη και σε ζελεδάκια.

Η καλύτερη επιλογή πολυβιταμίνης για σένα εξαρτάται απλώς από τις προτιμήσεις σου. Εάν δυσκολεύεσαι να καταναλώσεις κάψουλες και μεγάλα δισκία βιταμινών, μια βιταμίνη σε ζελεδάκι μπορεί να είναι μια καλή επιλογή καθώς είναι μασώμενο και διατίθεται σε διαφορετικές γεύσεις. Οι σκόνες μπορούν επίσης να είναι βολικές για να τις ανακατέψεις με το ρόφημα σου ή με το smoothie σου.

Δες την περιεκτικότητα των βιταμινών

Είναι σημαντικό να ελέγχεις πάντα το RDA (συνιστώμενη ημερήσια πρόσληψη) της πολυβιταμίνης. Πρώτον, για να βεβαιωθείς ότι περιέχουν αρκετές βιταμίνες, αλλά και για να βεβαιωθείς ότι παίρνεις τη σωστή ποσότητα. Περισσότερο δεν είναι πάντα καλύτερο και η υπερβολική κατανάλωση συγκεκριμένης βιταμίνης μπορεί να έχει αρνητικές συνέπειες στην υγεία σου.

Όποια κι αν είναι η πολυβιταμίνη που επιλέγεις, φρόντισε να ακολουθήσεις την προβλεπόμενη δόση και βεβαιωθείς ότι τυχόν άλλα συμπληρώματα που παίρνεις δεν έχουν μεγάλες ποσότητες της ίδιας βιταμίνης. Ένα από τα πλεονεκτήματα μιας καλής πολυβιταμίνης είναι ότι θα παρέχει τη μεγάλη πλειονότητα των ημερήσιων αναγκών σου, μειώνοντας την ανάγκη για περαιτέρω συμπλήρωση βιταμινών.

Οι προτάσεις μας για πολυβιταμίνες για τους άνδρες

Alpha Men

Η Alpha Men πολυβιταμινη περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα βιταμινών, όπως η βιταμίνη D, η βιταμίνη Β5, η βιταμίνη C, ο ψευδάργυρος και το ασβέστιο. Υπάρχουν επίσης φυσικά συστατικά όπως το Κορεατικό ginseng και το εκχύλισμα φύλλων τσουκνίδας που μπορούν να βοηθήσουν στη διατήρηση των επιπέδων τεστοστερόνης σε περιόδους υψηλής δραστηριότητας. 6

A-Z multivitamin

Τέλειο ως συμπλήρωμα, που το παίρνεις μία φορά την ημέρα λόγω της μεγάλης ποικιλίας βιταμινών και ιχνοστοιχείων. Η πολυβιταμίνη A-Z περιέχει ψευδάργυρο, βιταμίνη C, βιταμίνη Α, βιταμίνες Β και σίδηρο. Όλα αυτά θα βοηθήσουν το ανοσοποιητικό σου σύστημα και στην παραγωγή ενέργειας.

Multivitamin Gummies

Τα Multivitamin Gummies διαθέτουν ένα μείγμα από 11 βιταμίνες και ιχνοστοιχεία με υψηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη C που μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση του ανοσοποιητικού σου συστήματος. Είναι διαθέσιμες σε μια υπέροχη γεύση φράουλας και σε περίπτωση που δυσκολεύεσαι να καταπιείς μεγάλα δισκία, θα θέλαμε να σου πούμε ότι είναι μασώμενα πράγμα που τα καθιστά ευκολότερο να τα καταναλώσεις. Και η νόστιμη γεύση τους, τα καθιστά πολύ πιο εύκολο να θυμασαι να τα παίρνεις!

Vegan A-Z

Το Vegan A-Z Multivitamin περιέχει ένα μείγμα 22 βιταμινών και  ιχνοστοιχείων που θα βοηθήσουν στη στήριξη του μεταβολισμού και του ανοσοποιητικού σου συστήματος, ενώ παράλληλα είναι σχεδιασμένα για όσους θέλουν μια vegan επιλογή.

THE Multi

Το THE Multi περιέχει ένα μείγμα μαγνησίου, σιδήρου, ψευδαργύρου και βιταμίνης C, βοηθώντας στη διατήρηση του ανοσοποιητικού σου συστήματος και την παραγωγή ενέργειας. Λόγω του τρόπου που παράγεται μπορεί επίσης να υπάρχει αυξημένη βιοδιαθεσιμότητα βιταμινών και ιχνοστοιχείων, κάτι που μπορεί να σημαίνει ότι το σώμα σου θα μπορεί να απορροφά τις βιταμίνες πιο αποτελεσματικά.

Joint

Το Joint περιέχει ένα μείγμα φυσικών εκχυλισμάτων και βιταμίνης C. Έχει σχεδιαστεί για να βοηθά στη διατήρηση του κολλαγόνου που θα βοηθήσει στην προστασία των αρθρώσεών σου.

Με λίγα λόγια

Τα συμπληρώματα πολυβιταμινών μπορούν να είναι ένας εύκολος, βολικός τρόπος για να διασφαλίσεις ότι παίρνεις όλες τις βιταμίνες και τα ιχνοστοιχεία που χρειάζεσαι για να παραμείνεις υγιής. Το καλύτερο συμπλήρωμα για σένα θα εξαρτηθεί από τους στόχους σου και τους λόγους που θες να πάρεις μια πολυβιταμίνη.

Ελέγχεις πάντα τη λίστα συστατικών για να βεβαιωθείς ότι περιλαμβάνονται οι απαιτούμενες βιταμίνες και ότι οι ποσότητες είναι αυτές που πρέπει να είναι. Είναι επίσης χρήσιμο να συμβουλευτείς το γιατρό σου για να δεις εάν χρειάζεσαι μία συγκεκριμένη βιταμίνη.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Schwartz JB. Vitamin intake, recommended intake, and gender differences. J Gend Specif Med. 2001;4(1):11-5.  
  1. Fallah A, Mohammad-Hasani A,ColagarAH. Zinc is an Essential Element for Male Fertility: A Review of Zn Roles in Men's Health, Germination, Sperm Quality, and Fertilization. J Reprod  Infertil. 2018;19(2):69-81. 
  1. Dietary Zinc Acts as a Sleep Modulator. (2017). International Journal of Molecular Sciences, 18(11), p.2334
  1. Owens, D., Allison, R. and Close, G. (2018). Vitamin D and the Athlete: Current Perspectives and New Challenges. Sports Medicine, 48(S1), pp.3-16. 
  1. Seftel, A. (2011). Re: Effect of Vitamin D Supplementation on Testosterone Levels in Men. Journal of Urology, 186(1), pp.239-240. 
  1. Sharp MH, Shields KA, Rauch JT, et al. The Effects of a Multi-Ingredient Performance Supplement on Hormonal Profiles and Body Composition in Male College Athletes. Sports  (Basel). 2016;4(2):26. Published 2016 May 6. doi:10.3390/sports4020026 


Liam Agnew

Liam Agnew

Aθλητικός Διατροφολόγος και Personal Trainer

Ο Liam είναι πιστοποιημένος αθλητικός διατροφολόγος στο International Society of Sport Nutrition και εγγεγραμένο μέλος στο British Dietetics Association’s Sport and Exercise Nutrition. Έχει πτυχίο Bachelor’s of Science σε Sport and Exercise Science και είναι απόφοιτος ISSN Diploma σε Applied Sport and Exercise Nutrition.

Ο Liam είναι ένας έμπειρος personal trainer και βοηθάει τους πελάτες του να φτάσουν τους fitness στόχους του με πρακτικές διατροφικές και προπονητικές συμβουλές οι οποίες βασίζονται σε έρευνα.

Στον ελεύθερο χρόνο του ο Liam έχει αγωνιστεί σε πολλούς αγώνες powerlifting, ενώ απολαμβάνει το περπάτημα, το ποδόσφαιρο και το να φτιάχνει συνεχώς νέες συνταγές. Μάθετε περισσότερα για την εμπειρία του Liam εδώ .


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα