Συμπληρώματα

Τι είναι το D-Ασπαρτικό Οξύ; | Οφέλη, Παρενέργειες & Δοσολογία

Το D-ασπαρτικό οξύ είναι ένα συμπλήρωμα που λαμβάνουν συχνά άνδρες με σκοπό τη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων τεστοστερόνης. Το ακόλουθο άρθρο θα εξηγήσει τι είναι το D-ασπαρτικό οξύ, πώς λειτουργεί, τα πιθανά οφέλη, πόσο χρειάζεται να καταναλώνεις καθώς και τις τυχόν παρενέργειες.

Τι είναι το D-ασπαρτικό οξύ;

Το D-ασπαρτικό οξύ είναι γνωστό ότι αυξάνει την απελευθέρωση της ωχρινοτρόπου ορμόνης στον εγκέφαλο, με αποτέλεσμα την παραγωγή τεστοστερόνης.1 Είναι μία από τις δύο μορφές του αμινοξέος: ασπαρτικό οξύ. Η άλλη μορφή είναι η L-ασπαρτική. Τα αμινοξέα εξυπηρετούν πολλές λειτουργίες στο σώμα, αλλά πιθανότατα θα τα έχεις ξαναδεί ως δομικά στοιχεία όλων των τύπων πρωτεϊνών, μαζί με τις ορμόνες και τους νευροδιαβιβαστές.

Το D-ασπαρτικό οξύ λειτουργεί στην κεντρική περιοχή του εγκεφάλου σου για να προκαλέσει απελευθέρωση ορμονών, όπως η ωχρινοτρόπος ορμόνη, η ορμόνη διέγερσης των ωοθυλακίων και η αυξητική ορμόνη. 1 Μπορεί επίσης να συσσωρευτεί στους όρχεις, που ανακουφίζει ένα βήμα περιορισμού της ταχύτητας σύνθεση τεστοστερόνης, η οποία οδηγεί σε μικρή αύξηση της τεστοστερόνης. 1

Οφέλη από το D-ασπαρτικό οξύ

Μπορεί να αυξήσει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων

Οι άντρες που έχουν χαμηλό αριθμό σπερματοζωαρίων μπορεί να επωφεληθούν από τη χρήση συμπληρωμάτων D-ασπαρτικού οξέος, καθώς η έρευνα έχει δείξει ότι η συμπλήρωση μπορεί να προκαλέσει σημαντική βελτίωση στον αριθμό και την κινητικότητα των σπερματοζωαρίων. 2

Το D-ασπαρτικό οξύ μπορεί να αυξήσει τα επίπεδα ενέργειας

Ένα από τα σημαντικότερα οφέλη της αύξησης των επιπέδων τεστοστερόνης σε φυσιολογικά επίπεδα μέσω των συμπληρωμάτων D-ασπαρτικού οξέος, είναι η βελτιωμένη παραγωγή ενέργειας, η οποία μπορεί να σημαίνει καλύτερη αντοχή στην άσκηση και καλύτερη αθλητική απόδοση.

Το D-ασπαρτικό οξύ μπορεί να βελτιώσει τον ύπνο

Τα υψηλότερα επίπεδα τεστοστερόνης παράγουν έναν καλύτερο ύπνο. Επίσης, οδηγούν σε βελτιωμένα επίπεδα ενέργειας και καλύτερη υγεία και ανάρρωση από την τελευταία προπόνηση.

Ο περιορισμός του ύπνου ή ο χαμηλής ποιότητας ύπνος έχει αποδειχθεί ότι συμβάλλει στη μείωση της τεστοστερόνης καθώς η πλειοψηφία της τεστοστερόνης απελευθερώνεται ενώ το σώμα κοιμάται. 3 Σε μια μελέτη μιας εβδομάδας σε νέους, υγιείς άνδρες, η μείωση του ύπνου (5 ώρες τη νύχτα), οδήγησε σε πτώση των επιπέδων τεστοστερόνης κατά 10-15% κατά τη διάρκεια της ημέρας. 4 Εάν δυσκολεύεσαι να κοιμηθείς σε μακροχρόνια βάση, μπορεί να έχεις χαμηλά επίπεδα τεστοστερόνης και η συμπλήρωση με D-ασπαρτικό οξύ μπορεί να βοηθήσει να επανέλθουν στο φυσιολογικό.

Είναι καλό για την κυκλοφορία σου

Γνώριζες ότι η τεστοστερόνη παράγει επίσης τη συγκέντρωση των ερυθρών αιμοσφαιρίων στο σώμα και βοηθά στην παροχή οξυγόνου στους μύες; 5 Αυτό θα μπορούσε να σημαίνει ότι η βελτίωση της τεστοστερόνης μέσω συμπληρώματος D-ασπαρτικού οξέος μπορεί να αυξήσει την ικανότητα ανάπτυξης μυών, καθώς και να συμβάλλει στην καλύτερη αντοχή στην άσκηση.

Μάθε ποια άλλα συμπληρώματα πρέπει να λαμβάνεις για να χτίσεις μυς:

Οδηγός συμπληρωμάτων για 24 ώρες | Τι να πάρεις για να χτίσεις μυς

Συμπληρώματα

Οδηγός συμπληρωμάτων για 24 ώρες | Τι να πάρεις για να χτίσεις μυς

Ψάχνεις έναν οδηγό συμπληρωμάτων για όλη την ημέρα; Ο οδηγός συμπληρωμάτων της Myprotein θα σε κάλυψει πλήρως. Μάθε περισσότερα εδώ!

2021-10-03 17:04:35By Claire Muszalski

D-ασπαρτικό οξύ για bodybuilding

Αναμφισβήτητα ο πιο συνηθισμένος λόγος για τη συμπλήρωση με D-ασπαρτικό οξύ είναι το bodybuilding. Το φυσικό bodybuilding απαιτεί φυσικούς ενισχυτές τεστοστερόνης που είναι νόμιμοι και έχουν μεγάλη ζήτηση στον αθλητικό κόσμο, αλλά ειδικά στην κοινότητα του γυμναστηρίου. Καθώς το σώμα γερνάει φυσικά και μετά την ηλικία των 20, η ικανότητα του σώματος να παράγει τεστοστερόνη εξασθενεί. Είναι γνωστό ότι η λίμπιντο μπορεί συχνά να μειωθεί μαζί με τη μείωση του αριθμού των σπερματοζωαρίων καθώς γερνάμε, αλλά η ικανότητα να χτίζεις και να διατηρείς τη μυϊκή μάζα, δυστυχώς, μπορεί να δεχτεί σημαντικό πλήγμα.

Τα καλά νέα είναι ότι δεν είναι καθόλου αδύνατο να συνεχίσεις να χτίζεις μυς καθώς φτάνεις στα 50 και τα 60 σου. Δεδομένου ότι η τεστοστερόνη είναι γνωστό ότι είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία μυών και τη λίμπιντο, οι ηλικιωμένοι που εξακολουθούν να επιθυμούν να χτίσουν μυς με τον ίδιο ρυθμό που έκαναν στις νεότερες μέρες τους, συχνά χρησιμοποιούν φυσικά, νόμιμα συμπληρώματα για να αυξήσουν την παραγωγή αυτής της σημαντικής ορμόνης. Το D-ασπαρτικό οξύ είναι ένα από αυτά τα συμπληρώματα που μπορεί να βοηθήσει στη διατήρηση των φυσιολογικών επιπέδων τεστοστερόνης καθώς μεγαλώνεις.

Τα φυσιολογικά ή υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης βελτιώνουν την παραγωγή μυϊκής πρωτεΐνης, οδηγώντας σε ανάπτυξη μυϊκής μάζας. Η τεστοστερόνη αναστέλλει επίσης την παραγωγή κορτιζόλης, η οποία είναι μια ορμόνη που μπορεί να οδηγήσει σε περισσότερο λίπος στο στομάχι και απώλεια μυϊκού ιστού.

Αυτά τα γεγονότα, σε συνδυασμό με τα αποτελέσματα που αναφέρθηκαν, καθιστούν το D-ασπαρτικό οξύ ένα δυνητικά πολύτιμο συμπλήρωμα για τους γυμναστηριακούς όλων των ηλικιών.

Παρενέργειες D-ασπαρτικού οξέος

Τα πολύ υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης μπορεί να έχουν κάποιες παρενέργειες. Ωστόσο, η ανάπτυξη της ακμής και των μαλλιών είναι γνωστά μεταξύ εκείνων με πολύ υψηλά επίπεδα τεστοστερόνης, μαζί με αυξημένα επίπεδα επιθετικότητας και μεγαλύτερη όρεξη. Είναι απίθανο ότι η συμπλήρωση D-ασπαρτικού οξέος θα αυξήσει τα επίπεδα τεστοστερόνης σε τέτοιο βαθμό και επί του παρόντος δεν υπάρχουν γνωστές παρενέργειες της συμπλήρωσης D-ασπαρτικού οξέος.

Πρέπει να ανησυχώ;

Το D-ασπαρτικό οξύ θεωρείται ευρέως ασφαλές και δεν αναφέρεται ως απαγορευμένη αθλητική ουσία.

Σε μια μελέτη 90 ημερών που δημοσιεύθηκε από το Advances in Sexual Medicine, οι συμμετέχοντες έλαβαν 2.660 mg D-ασπαρτικού οξέος σε καθημερινή βάση. Εξήντα άνδρες υποβλήθηκαν σε θεραπεία και από εκείνο τον αριθμό, 30 άνδρες έπασχαν από ασθενοζωοσπερμία (μειωμένη κινητικότητα σπέρματος), ενώ οι άλλοι 30 άνδρες παρουσίασαν ολιγοασθενοζωοσπερμία (μειωμένη κινητικότητα σπέρματος και μειωμένος αριθμός σπερματοζωαρίων). Η έρευνα μέτρησε τα επίπεδα κρεατινίνης των συμμετεχόντων, τους ηλεκτρολύτες, τα κύτταρα του αίματος, τη γλυκόζη, τα ένζυμα και την ουρία σε τακτική βάση και δεν βρήκε ανωμαλίες. Τα αποτελέσματα αποκάλυψαν ότι δεν υπήρχαν επικίνδυνα αποτελέσματα για το ανθρώπινο σώμα χρησιμοποιώντας D-ασπαρτικό οξύ και ότι μπορεί να αυξήσει σημαντικά τα επίπεδα της ωχρινοτρόπου ορμόνης στο σώμα.

Συμπληρώματα D-ασπαρτικού οξέος

Το D-ασπαρτικό οξύ μας είναι ο τέλειος τρόπος για να συμπληρώσεις τη διατροφή σου με αυτό το συμπλήρωμα προπόνησης για bodybuilding. Για όποιον ασκείται τακτικά σε προπόνηση βαριάς αντίστασης, αυτό το συμπλήρωμα σε σκόνη για εύκολη ανάμειξη είναι ιδανικό για καθημερινή χρήση.

Δοσολογία D-ασπαρτικού οξέος

Πρόσθεσε την προτιμώμενη ποσότητα νερού ή χυμού φρούτων σε ένα shaker. Στη συνέχεια πρόσθεσε 1 1/2 μικρά scoops (3g), ανακίνησε και κατανάλωσε . Χρησιμοποίησε το μία φορά την ημέρα. Μετά από 12 ημέρες συνεχόμενης χρήσης, συνιστούμε να κάνεις 1 εβδομάδα διακοπή πριν επαναλάβεις τον κύκλο.

Συχνές ερωτήσεις

Τι είναι το D-ασπαρτικό οξύ;

Το D-ασπαρτικό οξύ είναι μία από τις δύο μορφές του αμινοξέος, το ασπαρτικό οξύ. Είναι γνωστό ότι αυξάνει την απελευθέρωση μιας ορμόνης στον εγκέφαλο με αποτέλεσμα την παραγωγή τεστοστερόνης.

Ποια είναι τα οφέλη του D-ασπαρτικού οξέος;

Τα οφέλη του D-ασπαρτικού οξέος μπορεί να περιλαμβάνουν αυξημένο αριθμό σπερματοζωαρίων στους άνδρες, αυξημένα επίπεδα ενέργειας, καλύτερη ποιότητα ύπνου και βελτιωμένη κυκλοφορία.

Πρέπει να κάνω κύκλο το D-ασπαρτικό οξύ;

Ναι, συνιστούμε να σταματάς για 1 εβδομάδα μετά από 12 ημέρες συνεχόμενης χρήσης D-ασπαρτικού οξέος.

Πώς πρέπει να πάρω D-ασπαρτικό οξύ;

Σου προτείνουμε να συμπληρώσεις μια σκόνη D-ασπαρτικού οξέος, παίρνοντας 3 γραμμάρια την ημέρα για 12 συνεχόμενες ημέρες και μετά να κάνεις διακοπή για μια εβδομάδα.

Είναι ασφαλές το D-ασπαρτικό οξύ;

Το D-ασπαρτικό οξύ θεωρείται ευρέως ασφαλές και δεν αναφέρεται ως απαγορευμένη ουσία στον αθλητισμό.

Με λίγα λόγια

Ως δυνητικό ενισχυτικό τεστοστερόνης, το D-ασπαρτικό οξύ χρησιμοποιείται συχνά από λάτρεις του γυμναστηρίου και όσους θέλουν να αυξήσουν τη μυϊκή μάζα και συνιστάται για άνδρες με προβλήματα γονιμότητας.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Topo E, Soricelli A, D’Aniello A, Ronsini S, D’Aniello G. The role and molecular mechanism of D-aspartic acid in the release and synthesis of LH and testosterone in humans and rats. Reprod Biol Endocrinol. 2009;7:120. Published 2009 Oct 27. doi:10.1186/1477-7827-7-120
  2. 1. D’Aniello, G., Ronsini, S., Notari, T., Grieco, N., Infante, V., D’Angel, N., … & D’Aniello, A. (2012). d-Aspartate, a key element for the improvement of sperm quality. Advances in Sexual Medicine2(04), 45.
  3. Axelsson J, Ingre M, Akerstedt T, Holmbäck U. Effects of acutely displaced sleep on testosterone. J Clin Endocrinol Metab. 2005;90(8):4530–4535. PubMed | Link to Article. [PubMed] [Google Scholar]
  4. Leproult R, Van Cauter E. Effect of 1 week of sleep restriction on testosterone levels in young healthy men. JAMA. 2011;305(21):2173-2174. doi:10.1001/jama.2011.710
  5. Bachman E, Travison TG, Basaria S, et al. Testosterone induces erythrocytosis via increased erythropoietin and suppressed hepcidin: evidence for a new erythropoietin/hemoglobin set point. J Gerontol A Biol Sci Med Sci. 2014;69(6):725-735. doi:10.1093/gerona/glt154


Liam Agnew

Liam Agnew

Aθλητικός Διατροφολόγος και Personal Trainer

Ο Liam είναι πιστοποιημένος αθλητικός διατροφολόγος στο International Society of Sport Nutrition και εγγεγραμένο μέλος στο British Dietetics Association’s Sport and Exercise Nutrition. Έχει πτυχίο Bachelor’s of Science σε Sport and Exercise Science και είναι απόφοιτος ISSN Diploma σε Applied Sport and Exercise Nutrition.

Ο Liam είναι ένας έμπειρος personal trainer και βοηθάει τους πελάτες του να φτάσουν τους fitness στόχους του με πρακτικές διατροφικές και προπονητικές συμβουλές οι οποίες βασίζονται σε έρευνα.

Στον ελεύθερο χρόνο του ο Liam έχει αγωνιστεί σε πολλούς αγώνες powerlifting, ενώ απολαμβάνει το περπάτημα, το ποδόσφαιρο και το να φτιάχνει συνεχώς νέες συνταγές. Μάθετε περισσότερα για την εμπειρία του Liam εδώ .


Έκπτωση 35% στα best sellers 🎄 | Kωδικός: BS35 Με νέες Χριστουγεννιάτικες γεύσεις Περισσότερα