Συμπληρώματα

Συμπληρώματα για επιπλέον ενέργεια στις προπονήσεις

Νιώθεις κουρασμένος/η, χωρίς ενέργεια ή ότι δεν έχεις όρεξη για γυμναστική; Δεν είσαι μόνος/η. Συμβαίνει σε όλους.

Αν δεν κοιμήθηκες καλά ή αν έχεις στρες λόγω διαφόρων πραγμάτων που ίσως σου συμβαίνουν, ίσως χρειάζεσαι ένα τρόπο για επιπλέον ενέργεια στην προπόνηση.

Φυσικά, το να ακούς το σώμα σου είναι το καλύτερο και πολλές φορές μια βόλτα είναι καλύτερη από το να κάνεις μια βαριά προπόνηση, ιδιαίτερα αν δεν νιώθεις εντάξει. 

Ωστόσο, είναι αρκετές φορές που νιώθουμε ότι το σώμα μας είναι έτοιμο για προπόνηση και απλά χρειαζόμαστε μια επιπλέον ώθηση για ενέργεια ώστε να πάμε στην προπόνηση και να δώσουμε τον καλύτερο μας εαυτό.

Τα βασικά

Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες που επηρεάζουν τα ενεργειακά σου επίπεδα, όπως η έλλειψη βιταμινών, η ανεπαρκής πρόσληψη φαγητού, αλλεργίες και ενοχλήσεις κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Παρόλο που ίσως έχεις ακούσει ότι αρκετά superfoods μπορούν να σε βοηθήσουν στην ενέργεια, εμείς είμαστε εδώ για να σου πούμε ότι η αλήθεια είναι αρκετά μακριά από αυτούς τους ισχυρισμούς.

Μια ισορροπημένη διατροφή και ένας καλός ύπνος μπορούν να κάνουν θαύματα στα επίπεδα της ενέργειάς σου, αλλά αν δεν νιώθεις ότι είσαι στο 100%, τότε η συμπλήρωση με κάποια επιπλέον θρεπτικά συστατικά μπορεί να είναι η απάντηση στο ‘πρόβλημά’ σου.   

Είμαστε εδώ για να σου προσφέρουμε συμβουλές σε επίπεδο συμπληρωμάτων διατροφής οι οποίες υποστηρίζονται από επιστημονικές έρευνες για τα ενεργειακά τους οφέλη.

Καφεΐνη

Το 42% των ελίτ Βρετανών αθλητών λαμβάνουν καφεΐνη για να έχουν ενέργεια.1  

Η καφεΐνη αυξάνει την εγρήγορση και ωφελεί τη γνωστική λειτουργία. Επίσης, υποστηρίζει την άσκηση παρέχοντας βραχυπρόθεσμη ενέργεια για να σε τροφοδοτήσει έως ότου αρχίσει ή παραγωγή ενδορφινών.2

Η καφεΐνη είναι ένα ισχυρό συμπλήρωμα και σου συνιστούμε να λαμβάνεις όχι περισσότερο από 400mg την ημέρα σε μορφή συμπληρώματος. Συνιστούμε να λαμβάνεις αργά την καφεΐνη, αυξάνοντας τη δοσολογία σου με την πάροδο του χρόνου.

Αν δεν λαμβάνεις αρκετή καφεΐνη, τότε θα πρέπει να αισθανθείς τα αποτελέσματα με μόλις 200mg την ημέρα, αυξάνοντας τα επίπεδα ενέργειας ενώ σηκώνεις βάρη. Ξεκίνησε με μία δόση καφεΐνης 30-60 λεπτά πριν από την προπόνηση και σύντομα θα δεις τη διαφορά.

Βιταμίνη B6

Το επόμενο στην λίστα είναι η βιταμίνη Β και πιο συγκεκριμένα η Β6, γνωστή και ως πυριδοξίνη.

Οι βιταμίνες Β είναι γνωστές για τις ιδιότητες παραγωγής ενέργειας, βοηθώντας τον μεταβολισμό με την διάσπαση των μακροθρεπτικών συστατικών ώστε να χρησιμοποιηθούν ως ενέργεια.

Ωστόσο, η βιταμίνη Β6 συμβάλλει επίσης στη μείωση της κόπωσης και της κούρασης  λόγω του ρόλου της βιταμίνης αυτής στο σχηματισμό ερυθρών αιμοσφαιρίων3   

Αυτή η βιταμίνη μπορεί επίσης να χαθεί μετά την άσκηση, αν και και σε ελάχιστες ποσότητες, επομένως είναι σημαντικό να διατηρηθεί η πρόσληψη της. 4 

Τα δισκία BCAA μας περιέχουν βιταμίνη Β6 ανάμεσα στην κορυφαία πηγή BCAA. Γιατί να μην περιποιηθείς τον εαυτό σου με τον καλύτερο δυνατό τρόπο λαμβάνοντας βιταμίνη Β6 και υποστηρίζοντας το μυϊκό σου σύστημα με BCAA;

Σίδηρος και Μαγνήσιο

Υπάρχει ένας λόγος για τον οποίο ο Popeye έφαγε όλο το σπανάκι του. Αυτό το πράσινο φυλλώδες λαχανικό είναι γεμάτο με σίδηρο!

Όπως και με τη βιταμίνη Β6, ο σίδηρος παίζει ρόλο στη μείωση της κούρασης και της κόπωσης. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στη θέση του μέσα στα ερυθρά αιμοσφαίρια. Η έλλειψη σιδήρου οδηγεί σε έλλειψη οξυγόνου στα κύτταρα σου, μειώνοντας τελικά τα επίπεδα ενέργειας.

Το μαγνήσιο είναι ένα άλλο μέταλλο που αποδεικνύεται επίσης ότι συμβάλλει στη μείωση της κόπωσης και παίζει ρόλο στον μεταβολισμό της ενέργειας. 5

Εκτός από την αύξηση των ενεργειακών επιπέδων σου, το μαγνήσιο είναι ένας ηλεκτρολύτης που είναι απαραίτητος για την κανονική λειτουργία των μυών καθώς και για τη σύνθεση πρωτεϊνών, οπότε η συμπλήρωση του μαγνησίου θα βοηθήσει τη νέα ανάπτυξη των μυών.

Με λίγα λόγια

Κάνε μια δοκιμή σε αυτά τα συμπληρώματα και θα μας θυμηθείς!

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


1. Coso, J.D., Muñoz-Fernández, V.E., Muñoz, G., Fernández-elías, V.E., Ortega, J.F., Hamouti, N., Babero, J.C. and Muñoz-Guerra, J. (2012) ‘Effects of a Caffeine-Containing Energy Drink on Simulated Soccer Performance’, PlosOne, 7(2), pp. 1-8. 

2. Alford, C., Cox, H. and Wescott, R. (2001) ‘The effects of red bull energy drink on human performance and mood’, Amino Acids, 21(1), pp. 139-150.  

3. European Food Safety Authority (2016) EU register on nutrition and health claims. Available at: https://ec.europa.eu/food/safety/labelling_nutrition/claims/register/public/?event=search (accessed: 24/05/2020) 

4. Huskisson, E., Maggini, S. and Ruf, M. (2007) ‘The role of vitamins and minerals in energy metabolism and well-being’, The Journal of International Medical Research, 35(1), pp. 277-289.  

5. European Food Safety Authority. (2010) ‘Scientific Opinion on the substantiation of health claims related to magnesium and “hormonal health” (ID 243), reduction of tiredness and fatigue (ID 244), contribution to normal psychological functions (ID 245, 246), maintenance of normal blood glucose concentrations (ID 342), maintenance of normal blood pressure (ID 344, 366, 379), protection of DNA, proteins and lipids from oxidative damage (ID 351), maintenance of the normal function of the immune system (ID 352), maintenance of normal blood pressure during pregnancy (ID 367), resistance to mental stress (ID 375, 381), reduction of gastric acid levels (ID 376), maintenance of normal fat metabolism (ID 378) and maintenance of normal muscle contraction (ID 380, ID 3083) pursuant to Article 13(1) of Regulation (EC) No 1924/20061’, EFSA Journal, 8(10), pp. 2 



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Συγγραφέας και ειδικός

Η Lauren είναι απόφοιτος αγγλικής λογοτεχνίας και προέρχεται από την Νότια Αγγλία. Αγαπούσε πάντα την κολύμβηση, έχει ανακαλύψει τη δύναμη που προσφέρουν τα βάρη τα τελευταία χρόνια, και έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης στην εβδομαδιαία τάξη hot yoga.

Τα σαββατοκύριακα μαγειρεύει συνήθως ή τρώει κάποιο είδος brunch και απολαμβάνει να δοκιμάζει νέες συνταγές με τους συγκατοίκους της - ειδικά έχει μια παλιά μαθητική συνηθεία, όπως να επιβιώνει από τα ζυμαρικά. Πάνω απ 'όλα, είναι σταθερά πιστή στη διατήρηση ισορροπίας ανάμεσα στο γυμναστήριο και το τζιν.

Μάθετε περισσότερα για την εμπειρία της Lauren εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα