Συμπληρώματα

Μάθε τα πάντα για την Βήτα Αλανίνη

Η βήτα αλανίνη είναι ένα μη απαραίτητο αμινοξύ για τον οργανισμό, αλλά τα τελευταία χρόνια θεωρείται κάτι παραπάνω από απαραίτητο στον τομέα της εξελιγμένης διατροφολογίας και του σύγχρονου supplementation. Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνεται και έχει μεγάλη υποστήριξη και από έρευνες και μεγάλη βιβλιογραφία.

10529809-1

Τι είναι η Βήτα Αλανίνη;

Η βήτα αλανίνη είναι ένα πρόδρομος της καρνοσίνης. Η καρνοσίνη είναι ένα διπεπτίδιο που αποτελείται από τα αμινοξέα L-histidine και beta-alanine. Έτσι, η βήτα αλανίνη ενώνεται με το αμινοξύ ιστιδίνη μέσω ενός πεπτιδικού δεσμού για να σχηματίσουν carnosine στο μυ. H καρνοσίνη στους μυς είναι ο κύριος ρυθμιστικός παράγοντας, ή εξουδετερωτής, των ιόντων υδρονίου που οδηγούν σε μυϊκή κόπωση και αδυναμία. Με την αύξηση του ποσού της καρνοσίνης στους μυς, η βήτα-αλανίνη αυξάνει την μέγιστη απόδοση ενός αθλητή και επιταχύνει την αποκατάσταση των μυών (1). Βοηθά, επίσης, στο να βγάλει κανείς εις πέρας μια δύσκολη προπόνηση, γιατί περιορίζει την έκκριση γαλακτικού οξέος στο μυϊκό ιστό, με αποτέλεσμα να μην πονάει στην επιπλέον επανάληψη, εκεί που οι δυνάμεις του πλέον αρχίζουν και τον εγκαταλείπουν.

Τι προσφέρει η Βήτα Αλανίνη;

H beta-alanine είναι γνωστή σε πολλά προ-εξασκητικά συμπληρώματα για το μούδιασμα/μυρμήγκιασμα που προκαλούν στον χρήστη για ένα σύντομο χρονικό διάστημα το οποίο σε άλλους αρέσει αλλά σε άλλους όχι. Τι είναι όμως αυτό το αθώο side effect μπροστά στο αποδεδειγμένο όφελός της για την αύξηση της μυϊκής δύναμης (2), της μυϊκης αντοχής (3) και την καθυστέρηση της κόπωσης κατά τη διάρκεια της προπόνησης (4);

 

Συνολικά λοιπόν, η βήτα-αλανίνη βελτιώνει τη μυϊκή απόδοση και σε πολύ χαμηλή τιμή για την δραστικότητά της .

 

Προτεινόμενη δοσολογία: στην αρχή 2-3 γραμμάρια 30 λεπτά πριν την προπόνηση και 4-5 γραμμάρια για πιο έμπειρους χρήστες.

 

Stack με: κρεατινή Monohydrate ή Ταυρίνη.

Βιβλιογραφία

 

(1)Baguet A. et al. Carnosine loading and washout in human skeletal muscle. J Appl Physiol. 2009. And Harris RC. et al. The absorption of orally supplied beta-alanine and its effect on muscle carnosine synthesis in human vastus lateralis. Amino Acids, 2006.

(2)Hoffman J. et al. Effect of creatine and beta-alanine supplementation on performance and endocrine responses in strength/power athletes. Int J Sport Nutr & Exer Metab. 2006.

(3)Smith AE. et al. Effects of beta-alanine supplementation and high level intensity interval training on endurance performance and body composition in men—a double-blind trial. J Int Soc Sports Nutr. 2009.

(4)Derave W. et al. Beta-alanine supplementation augments muscle carnosine content and attenuates fatigue during repeated iskinetic contraction bouts in trained sprinters. J Appl Physiol. 2007.

(5)CarnoSyn® beta-alanine improves overall muscle performance.* Van Thienen. et al. Beta-alanine improves sprint performance in endurance cycling. Med & Science in Sports & Exerc. 2008.



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ