Συμπληρώματα

Μουρουνέλαιο τι είναι; Ιδιότητες και πηγές πρόσληψης

Μουρουνέλαιο τι είναι; Ιδιότητες και πηγές πρόσληψης

Τι είναι το μουρουνέλαιο;

Το μουρουνέλαιο είναι ένα λιπαρό έλαιο και αποτελεί μια καλή πηγή λιπαρών – καθώς είναι  «πολυακόρεστο». Το μουρουνέλαιο είναι ένας ειδικός τύπος λιπαρών διπλών δεσμών, που δεν οδηγούν σε μια πιο υγρή μορφή, σε μια δεδομένη θερμοκρασία. Αυτό το πολυακόρεστο λιπαρό είναι επίσης γνωστό και ως Ωμέγα 3.

 

Μουρουνέλαιο οφέλη στην υγεία

Το μουρουνέλαιο σχετίζονται με τη βελτίωση της γνωστικής λειτουργίας [ii] (δύναμη σκέψης), την ανοσία [iii], την αποφύγη φλεγμονών [iv], την υγεία των αρθρώσεων και τη μείωση διαφόρων τύπων πόνου [v].

Έρευνες επίσης έχουν δείξει ότι δύο μόρια μακράς αλύσου ωμέγα 3 – εικοσαπενταενοϊκό οξύ (EPA) και εικοσιδυαεξανοϊκό οξύ (DHA) μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο ασθενειών όπως η στεφανιαία νόσος και η νόσος του Alzheimer [vi]. Μελέτες πληθυσμών σε ομάδες π.χ Εσκιμώοι της Γροιλανδίας που ακολουθούσαν δίαιτες χαμηλές στην πρόσληψη λίπους, τα ποσοστά ισχαιμικών καρδιακών παθήσεων στους πληθυσμούς αυτούς ήταν πολύ χαμηλά. Αυτό θεωρείται ότι οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα της δίαιτας τους σε ιχθυέλαιο.

Αποδεικνύεται λοιπόν ότι το μουρουνέλαιο είναι ένα θρεπτικό στοιχείο με πολλαπλές ευεργετικές ιδιότητες εάν το εντάξουμε στη διατροφή μας. Το επόμενο βήμα είναι να δούμε πως θα εξασφαλίσουμε την καλύτερη πηγή πρόσληψης του, πρέπει να πάρουμε μια καθαρή μορφή συμπληρώματος ή απλά να σιγουρευτούμε ότι εξασφαλίζουμε την πλήρη κάλυψη τους από φυσική πηγή;

Πηγές Μουρουνέλαιου

Φυσικές πηγές για την πρόσληψη μουρουνέλαιο μπορούμε να βρούμε στο συκώτι του ψαριού «μουρούνα» ή «γάδου» ! Η διαφορά που υπάρχει ανάμεσα στο μουρουνέλαιο και σε άλλα ιχθυέλαια είναι τα υπόλοιπα προέρχονται από τους ιστούς ψαριών όπως πχ ο σολομός, ο μπακαλιάρος κ.α , ωστόσο το μουρουνέλαιο παράγεται κατά αποκλειστικότητα από το συκώτι του γάδου.

Γιατί να πάρω μουρουνέλαιο σε συμπλήρωμα;

Επιλέγοντας την πρόσληψη του συγκεκριμένου λιπαρού οξέος απευθείας από την κατανάλωση συκώτι γάδου, δεν μπορείτε να αποφύγετε και την πρόσληψη πρόσθετων θερμίδων κάτι που μπορεί να προκαλέσει λίπος είτε επιπλέον μυϊκή αύξηση, που μπορεί να είναι επιπλέον των θερμίδων που έχετε στην δίαιτα σας. Επίσης, εάν η διατροφή σας είναι ήδη υψηλή σε πρωτεΐνες και οι θερμίδες σας έχουν ήδη ρυθμιστεί σε κατάλληλο επίπεδο, τότε οι πρόσθετες πρωτεΐνες / θερμίδες που θα πάρετε από την κατανάλωση του ψαριού δεν θα σας προσφέρουν αρκετά πλεονεκτήματα.

Μουρουνέλαιο παρενέργειες

Παρενέργειες από την πρόσληψη μουρουνέλαιου από φυσικές πηγές είναι ότι τα συγκεκριμένα ψάρια πολλές φορές εμπεριέχουν υψηλά επίπεδα τοξικών μετάλλων όπως ο υδράργυρος. Η μέγιστη ημερήσια δόση σε κατανάλωση γάδου, συνίσταται στα 100 γρ. (εκτός των εγκύων) ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος από την συγκέντρωση βαρέων μετάλλων.

Παρενέργειες από την λήψη συμπληρωμάτων μπορούν να συσχετιστούν με τα υψηλά επίπεδα βιταμίνης Α, τα οποία σε υπερβολικά επίπεδα μπορεί να προκαλέσουν ηπατική τοξικότητα . Για αυτό το λόγο το καλύτερο είναι να επιλέγετε συμπληρώματα υψηλής ποιότητας που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε βιταμίνη Α. Μία ακόμη αρνητική πλευρά που θα πρέπει να προσέξετε είναι η μη επαρκής πρόσληψη κρεατίνης και ταυρίνης , λόγω της πρόσληψης λιπαρών οξέων από ψάρι αντί για την πρόσληψη κρέατος, ωστόσο και τα παραπάνω δύο στοιχεία μπορείτε να τα καλύψετε με συμπληρώματα.

Συνοπτικά

Καταλήγοντας, η χρήση συμπληρωμάτων τείνει να είναι καλύτερη όταν η διατροφή σας είναι πλήρης και θέλετε να εστιάσετε αποκλειστικά στην πρόσληψη και τα οφέλη των λιπαρών οξέων. Σε αντίθετη περίπτωση, όταν η δίαιτα σας είναι φτωχή σε πρωτεΐνες ή κρεατίνη , τότε μπορείτε να καταναλώνετε και φυσικές πηγές. Σε κάθε περίπτωση το μουρουνέλαιο είναι από ευεργετικό συμπλήρωμα για κάθε διατροφή και κάθε ηλικία. Στην Myprotein, μπορείτε να το βρείτε σε άοσμες κάψουλες, που η λήψη και κατάποση γίνεται παιχνίδι.

 

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Katerina Baka

Katerina Baka

Συγγραφέας και ειδικός


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα