Συμπληρώματα

Omega 3: Πλεονεκτήματα για τους Vegan

Omega 3: Πλεονεκτήματα για τους Vegan

Το Omega 3 είναι απαραίτητο για την ευεξία του σώματός σας. Αυτά τα λιπαρά οξέα, δυστυχώς, δεν λαμβάνονται καθημερινά στις απαιτούμενες ποσότητες. Για τους vegans, η ανάγκη για αυτά είναι ακόμα μεγαλύτερη. Το ερώτημα είναι: πώς θα είστε σίγουροι ότι λαμβάνετε ότι χρειάζεστε;

Υπάρχουν τρία σημαντικά ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, όπως το α-λινολενικό οξύ, το εικοσαπεντανοϊκό οξύ και το εικοσιεξανοϊκό οξύ. Η ΕΡΑ και η DHA βρίσκονται κυρίως στα ψάρια, πράγμα που σημαίνει ότι αυτό το απαραίτητο λίπος πρέπει να ληφθεί και από τους vegans.

Τα Omega 3 λιπαρά οξέα έχουν συνδεθεί με την πρόληψη και τη θεραπεία της καρδιακής νόσου μαζί με τον σημαντικό ρόλο τους στη γνωστική λειτουργία όπως και  και στη θεραπεία της θλίψης.

Η λέξη λιπαρά είναι μια λέξη που αρκετοί πιστεύουν ότι πρέπει να διαγράψουν από το λεξικό τους. Αλλά η ουσία είναι ότι υπάρχουν κάποια λιπαρά που πρέπει να λάβετε και κάποια που καλό θα ήταν να αποφύγετε. Με μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή, μπορείτε πιθανότατα να είστε ασφαλείς γνωρίζοντας ότι το σώμα σας παίρνει αυτό που χρειάζεται, αλλά για ορισμένους vegans μπορεί να υπάρχει μικρή αβεβαιότητα ως προς το αν λαμβάνετε την απαιτούμενη υγιή δόση.

Η λήψη επαρκούς ποσότητας ALA (άλφα-λινολενικό οξύ) απαιτεί περισσότερο προγραμματισμό για τους vegans για να αντισταθμιστούν οι ποσότητες που αλλιώς απορροφώνται από το κρέας και τα ψάρια. Οι φυσικές πηγές που είναι κατάλληλες για vegans περιλαμβάνουν σπόρους chia, λιναρόσπορο, σπόρους κάνναβης και καρύδια. Μπορείτε επίσης να χρησιμοποιήσετε λάδι λαχανικών από κραμβέλαιο κατά την προετοιμασία και το μαγείρεμα των τροφίμων.

Φλεγμονές

Το Ωμέγα 3 παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στη ρύθμιση και μείωση της φλεγμονής στο σώμα σας. Η φλεγμονή έχει ένα ευρύ φάσμα επιζήμιων επιπτώσεων στην ευημερία σας, συμπεριλαμβανομένων των δερματικών παθήσεων και τα προβλήματα υγείας που μπορούν να επηρεάσουν την κινητικότητά σας, όπως η αρθρίτιδα. Επιπλέον, μελέτες έχουν βρει ότι το ωμέγα 3 μπορεί να βοηθήσει με το άσθμα και τη νόσο του Crohn.

Μειώστε την καρδιακή νόσο

Τα απαραίτητα συμπληρώματα λιπαρών οξέων συνιστώνται ευρέως λόγω της ικανότητάς τους να μειώνουν τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων. Το Ωμέγα 3 βοηθά με αυτό μειώνοντας τα επίπεδα LDL (κακής) χοληστερόλης ενώ αυξάνει τα επίπεδα της HDL (καλής) χοληστερόλης στο σώμα σας. Τα Omega 3 λιπαρά οξέα συμβάλλουν στη μείωση του κινδύνου θρόμβων αίματος με την αραίωση του αίματος και τη μείωση της αρτηριακής πίεσης και την επιβράδυνση της συσσώρευσης πλάκας στις αρτηρίες σας.

Και όχι μόνο…

Ενώ πολλά φόρουμ ασχολούνται με την ανάγκη του σώματος για ωμέγα 3 για την ανάκαμψη και την ανάπτυξη σε σχέση με την άσκηση και, ειδικότερα, το fitness, είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί ότι είναι επωφελές και για τις ανερχόμενες μητέρες. Μελέτες έχουν αποκαλύψει ότι τα μωρά των μαμάδων με επαρκή επίπεδα ωμέγα 3 είναι λιγότερο πιθανό να έχουν αναπτυξιακά προβλήματα.

Σε μεγαλύτερη ηλικία, το DHA (εικοσιδυαεξανοϊκό οξύ) έχει αποδειχθεί ότι μειώνει τον κίνδυνο της νόσου του Αλτσχάιμερ, καθώς και άλλες γνωστικές ασθένειες ηλικίας όπως η άνοια.

Το American Heart Foundation συστήνει στους ενήλικες να καταναλώνουν 500 mg DHA και EPA ανά ημέρα. Το σώμα σας δημιουργεί τα EPA και DHA από τα Ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, αλλά και για τους μη-βέγκαν που το λαμβάνουν μέσω της κατανάλωσης ψαριού, οι γυναίκες μετατρέπουν περίπου το 21% του Ωμέγα 3 σε EPA και το 9% σε DHA. Οι άνδρες μετατρέπουν περίπου το 8 % του Ωμέγα 3 σε ΕΡΑ και 0-4% του Ωμέγα 3 σε DHA. Μέχρι τώρα έχετε ακούσει όλα όσα πρέπει να ξέρετε για το πώς το σώμα σας ωφελείται από τα ωμέγα 3 και γιατί είναι πολύ πιο απαραίτητο για την καλή υγεία σας από ό, τι ίσως να έχετε συνειδητοποιήσει. Το ερώτημα λοιπόν είναι πώς βεβαιώνεστε ότι παίρνετε όλα όσα χρειάζεστε;

Ευτυχώς, μια άλλη κορυφαία πηγή, εκτός από τα ψάρια, είναι τα φύκια. 250mg DHA και 125mg EPA ανά μερίδα από τα θαλάσσια φύκια…

Το Vegan Omega 3 της Myprotein παρέχει όλα τα οφέλη των παραδοσιακών συμπληρωμάτων ωμέγα 3, συμπεριλαμβανομένης της συντήρησης της καρδιακής λειτουργίας, της φυσιολογικής λειτουργίας του εγκεφάλου και της φυσιολογικής όρασης.

 

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκωλίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και λατρεύω το Fitness και τα συμπληρώματα διατροφής. Έχω MSc σε Marketing & Business Analytics από το University of Edinburgh Business School και έχω κάνει την έρευνα μου πάνω στο Μάρκετινγκ τωνΣυμπληρωμάτων Διατροφής με τίτλο “Health Consciousness and Perceived Risk as Moderators of Purchase Intention towards Dietary Supplements”. Δεν είμαι διατροφολόγος άλλα όλα τα άρθρα μου βασίζονται στην επιστημονική έρευνα και όλα έχουν παραπομπές και επιστημονική βιβλιογραφία από έγκυρα Journals. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση «Extraordinary claims require extraordinary evidence».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα