Συμπληρώματα

Οι πολυβιταμίνες δεν είναι πάντα απαραίτητες

Πολυβιταμίνες. Διατίθενται σε πολλά σχήματα και μεγέθη και μπορείς να τις βρεις σχεδόν σε οποιοδήποτε σούπερ μάρκετ, φαρμακείο ή eshop. Είναι πιθανό να μην σου είναι άγνωστες. Μπορεί να έχεις όμορφες αναμνήσεις από τους γονείς σου οι οποίοι σου έλεγαν για τη σημασία της λήψης των πολυβιταμινών σου. Οι διασκεδαστικοί γονείς συχνά έδιναν στα παιδιά τους μια φρουτώδη εκδοχή.

Ούτως ή άλλως, στο τελευταίο του βίντεο, ο διατροφολόγος και PhD ερευνητής Richie Kirwan μας λέει την αλήθεια για τον κόσμο των συμπληρωμάτων. Όπως πάντα, δεν σου λέει πώς να ζήσεις τη ζωή σου – θέλει απλώς να κάνεις συνειδητές επιλογές.

Τι περιέχει μια πολυβιταμίνη;

Οι πολυβιταμίνες μπορεί να είναι λίγο μπαλαντέρ. Μπορούν να περιέχουν οποιοδήποτε μείγμα βιταμινών, μετάλλων, ακόμα και άλλων ουσιών, σχεδόν σε οποιαδήποτε δόση επιλεχθεί από τον κατασκευαστή. Αν και δεν υπάρχει συγκεκριμένη συνταγή, υπάρχουν οδηγίες που πρέπει να ακολουθούνται, ιδιαίτερα το RNI — ή Προσλαμβανόμενη Ποσότητα Αναφοράς.

Στο Ηνωμένο Βασίλειο, κάθε πολυβιταμινούχο συμπλήρωμα περιέχει συνήθως αρκετό από κάθε θρεπτικό συστατικό για να σου παρέχει το 100% του RNI. Ωστόσο, αξίζει να έχουμε κατά νου ότι όλοι έχουμε διαφορετικές απαιτήσεις σε βιταμίνες και μέταλλα. Οι ενήλικες γυναίκες, για παράδειγμα, χρειάζονται περισσότερο σίδηρο από τους άνδρες. Εξαιτίας αυτού, οι RNI ορίζονται συνήθως σε επίπεδο που καλύπτει το 95% των αναγκών του πληθυσμού σε θρεπτικά συστατικά.

Οι πληροφορίες βιταμινών και μετάλλων για τα μικροθρεπτικά συστατικά είναι πιθανό να αναγράφονται στο πλάι του δοχείου, αποκαλύπτοντας πόση ποσότητα από κάθε μικροθρεπτικό συστατικό περιέχει το συμπλήρωμα — συνήθως σε χιλιογραμμάρια και μικρογραμμάρια — και ως ποσοστό του RNI. Η ποσότητα κάθε βιταμίνης και μετάλλου στο συμπλήρωμα είναι μικρή, αλλά αυτό οφείλεται στο ότι το σώμα σου δεν χρειάζεται πολλά – γι’ αυτό ονομάζονται μικροθρεπτικά συστατικά.

Τις χρειάζεσαι πραγματικά;

Η στιγμή που περίμενες. Ο λόγος που έκανες κλικ σε αυτό το άρθρο. Χρειάζεσαι πραγματικά τις πολυβιταμίνες; Η απάντηση: όχι.

*ξεφύσημα*

Εντάξει, αυτό είναι λίγο δραματικό. Και κάνε λίγο υπομονή γιατί δεν είναι το τέλος του βίντεο. Εάν έχεις μια καλά ισορροπημένη διατροφή, τρως αρκετές θερμίδες και δεν περιορίζεις καμία τροφή ή ομάδα τροφίμων, τότε πιθανότατα δεν χρειάζεσαι πολυβιταμίνες. Θα λαμβάνεις ήδη όλα όσα χρειάζεσαι από τη διατροφή σου.

Αλλά αν κοιτάξουμε τα δεδομένα του πληθυσμού στο Ηνωμένο Βασίλειο, βλέπουμε ότι είναι σύνηθες οι άνθρωποι να έχουν έλλειψη σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά, ειδικά σε ασβέστιο, σίδηρο, ψευδάργυρο, βιταμίνη D και Β12. Αυτό συχνά οφείλεται σε μη ισορροπημένες ή περιοριστικές δίαιτες. Για παράδειγμα, αν κάποιος δεν τρώει κόκκινο κρέας, είναι πιο πιθανό να έχει έλλειψη σιδήρου. Ομοίως, εάν κάποιος δεν τρώει γαλακτοκομικά προϊόντα, θα έχει μεγαλύτερο κίνδυνο ανεπάρκειας ασβεστίου.

Δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι στους vegans βλέπουμε υψηλότερο επίπεδο ελλείψεων από τον υπόλοιπο πληθυσμό, καθώς μειώνουν πολλές από τις διατροφικές πηγές βιταμινών και μετάλλων. Επομένως, οι vegans πρέπει να είναι πιο προληπτικοί για να φτάσουν τα RNI τους.

Ένα έλλειμμα θερμίδων μπορεί επίσης να σε κάνει να μειώνεις την πρόσληψη βιταμινών και μετάλλων, γεγονός που αυξάνει την πιθανότητα να έχεις έλλειψη σε ορισμένα θρεπτικά συστατικά.

Βιταμίνη D

Ο Richie λέει: “αν έχεις μια ισορροπημένη διατροφή, πιθανότατα λαμβάνεις όλα τα θρεπτικά συστατικά που χρειάζεσαι”. Λοιπόν, τώρα θέλει να τηρήσει τον λόγο του και να μας δώσει μερικές αλήθειες για τη βιταμίνη D.

Βλέπεις, η καλύτερη πηγή βιταμίνης D δεν είναι τα τρόφιμα – είναι ο ήλιος. Στο Ηνωμένο Βασίλειο, έχει συννεφιά και βρέχει συνεχώς, επομένως είναι σχεδόν αδύνατο για τους ανθρώπους να φτάσουν το RNI τους. Η απάντηση; Συμπλήρωμα.

Υπάρχουν άλλες βιταμίνες και μέταλλα που είναι δύσκολο να βρεθούν. Το σώμα σου απαιτεί πολύ ασβέστιο και μαγνήσιο, επομένως είναι συνηθισμένο να έχεις έλλειψη. Και σε μια πολυβιταμίνη, είναι σπάνιο η ποσότητα αυτών των θρεπτικών συστατικών να είναι το 100% του RNI σου, επομένως ίσως αξίζει να τα συμπληρώσεις ξεχωριστά.

Με λίγα λόγια

Λοιπόν, τώρα έχεις τα γεγονότα. Τι θα κάνεις όμως; Πιστεύεις ότι η διατροφή σου είναι αρκετά ισορροπημένη ώστε να καλύπτει τις ανάγκες σου σε βιταμίνες και μέταλλα; Ή θα φουλάρεις με πολυβιταμίνες για το άμεσο μέλλον;

Όπως πάντα, εάν ανησυχείς για ελλείψεις, αξίζει να συμβουλευτείς έναν διατροφολόγο για κάποιες επαγγελματικές συμβουλές, καθώς η διατροφή δεν είναι ίδια για όλους.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Writer and expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Έκπτωση 40% σε Αμινοξέα & βιταμίνες | Χωρίς Κωδικό + Έκπτωση 25% σε επιλεγμένα προϊόντα | Kωδικός: BS25 Περισσότερα