Συμπληρώματα

Τι είναι τα προβιοτικά;

Τα προβιοτικά είναι ζωντανοί μικροοργανισμοί (όπως βακτήρια και ζυμομύκητες) που ζουν στο έντερο μας και υποστηρίζουν την πεπτική και ανοσολογική μας υγεία. 1 Το σώμα είναι γεμάτο βακτήρια, καλά και κακά, και η διατήρηση αυτών των βακτηρίων σε ισορροπία είναι το κλειδί για την καλή υγεία.

Πολλά κακά βακτήρια μπορούν να προκαλέσουν ασθένειες και λοιμώξεις, ενώ τα καλά βακτήρια είναι απαραίτητα για την υποστήριξη της καθημερινής λειτουργίας του εντέρου. Πολλοί άνθρωποι χρησιμοποιούν προβιοτικά ως συμπλήρωμα για να διατηρήσουν το έντερο υγιές και να διατηρήσουν πολλά καλά βακτήρια.1

Τύποι προβιοτικών

Τα προβιοτικά μπορούν να βρεθούν τόσο σε τρόφιμα όσο και σε συμπληρώματα. Υπάρχουν διαφορετικά είδη βακτηρίων και τύποι ζυμομύκητα που αποτελούν τα τρία κύρια προβιοτικά στην αγορά, αυτά είναι:

  • Bifidobacterium (βακτήριο)
  • Lactobacillus (βακτήριο)
  • Saccharomyces boulardii (ζυμομύκητας)

Υπάρχουν πολλά διαφορετικά στελέχη αυτών των πρωτογενών προβιοτικών ειδών. Όταν ελέγχεις μια ετικέτα σε συμπληρώματα προβιοτικών ή σε τρόφιμα, θα βλέπεις συχνά ονόματα όπως «L. acidopholus» ή «Β. breve» που υποδεικνύουν το είδος (Β για bifidobactirum, L για γαλακτοβάκιλο)

Αυτά τα προβιοτικά βρίσκονται συχνά σε τρόφιμα που έχουν υποστεί ζύμωση και το συγκεκριμένο στέλεχος των βακτηρίων ή του ζυμομύκητα μπορεί να διαφέρει. Αυτό το άρθρο αναλύει τις 7 καλύτερες προβιοτικές τροφές.

Τα 7 καλύτερα προβιοτικά τρόφιμα

Διατροφή

Τα 7 καλύτερα προβιοτικά τρόφιμα

Τα προβιοτικά είναι σημαντικά για τη διατήρηση ενός υγιούς εντέρου και αυτό έχει πολλές θετικές επιπτώσεις στη συνολική υγεία. Δες 7 προβιοτικά τρόφιμα!

2021-06-21 10:30:52By Liam Agnew

Τι κάνουν τα προβιοτικά;

Κάθε τύπος προβιοτικού λειτουργεί λίγο διαφορετικά με βάση τη χημεία του. Ακολουθούν μερικοί από τους διαφορετικούς πιθανούς τρόπους λειτουργίας: 2

  • Διακοπή παθογόνων (βακτηρίων και ιών) από το να ζουν στο έντερο
  • Διακοπή της προσκόλλησης των παθογόνων στο τοίχωμα του εντέρου
  • Δημιουργία υγιούς ισορροπίας βακτηρίων του εντέρου
  • Υποστήριξη του ανοσοποιητικού συστήματος
  • Υποστήριξη της υγείας του εντέρου / του πεπτικού συστήματος

Αυτά τα πιθανά οφέλη από τα προβιοτικά οδήγησαν σε έρευνα για τη χρήση τους ως θεραπεία για καταστάσεις όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου, τη φλεγμονώδη νόσο του εντέρου και τη διάρροια που σχετίζεται με αντιβιοτικά. 2,3

Συμπληρώματα προβιοτικών

Γιατί να παίρνω συμπληρώματα προβιοτικών; Πολλοί άνθρωποι τα χρησιμοποιούν για να ενισχύσουν την υγεία του εντέρου και το ανοσοποιητικό τους σύστημα. Επειδή το πεπτικό μας σύστημα μπορεί να μας προστατεύσει από ασθένειες, η διατήρηση ισορροπίας υγιών βακτηρίων είναι σημαντική.

Όταν πρέπει να πάρεις ένα αντιβιοτικό για μια βακτηριακή λοίμωξη, συχνά το αντιβιοτικό επηρεάζει επίσης τα υγιή βακτήρια (όπως αυτά στο έντερό σου). Η χρήση προβιοτικών για την υποστήριξη και την αναπλήρωση των υγιών βακτηρίων είναι ένας δημοφιλής λόγος για τη χρήση προβιοτικών.

Τα προβιοτικά συμπληρώματα δεν είναι ο μόνος τρόπος για να υποστηρίξεις την υγεία του εντέρου σου – υπάρχουν επίσης πολλά προβιοτικά τρόφιμα που είναι διαθέσιμα. Πολλά από αυτά τα τρόφιμα είτε έχουν υποστεί ζύμωση (όπως το kimchi είτε το sauerkraut) και σε άλλα προστίθενται προβιοτικά κατά την επεξεργασία.

Με λίγα λόγια

Τα προβιοτικά είναι ένας τρόπος για να υποστηρίξεις το έντερο σου – το οποίο είναι το κλειδί για την πέψη, το ανοσοποιητικό μας σύστημα, ακόμη και τη σύνδεση εντέρου – εγκεφάλου. Τα προβιοτικά είναι διαθέσιμα σε διάφορες μορφές, αλλά υπάρχει μια αυξανόμενη έρευνα που υποστηρίζει τις επιπτώσεις τους στην ενίσχυση της υγείας μας διατηρώντας τα καλά βακτήρια που λειτουργούν καλά στο έντερο μας. 1.2

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Sanders, M. E., Guarner, F., Guerrant, R., Holt, P. R., Quigley, E. M., Sartor, R. B., … & Mayer, E. A. (2013). An update on the use and investigation of probiotics in health and disease. Gut, 62(5), 787-796. 
  2. Reid, G. (2016). Probiotics: definition, scope and mechanisms of action. Best practice & research Clinical gastroenterology30(1), 17-25. 
  3. Fedorak, R. N. (2010). Probiotics in the management of ulcerative colitis. Gastroenterology & hepatology6(11), 688.


Claire Muszalski

Claire Muszalski

εγγεγραμμένη διαιτολόγος

H Claire είναι Registered Dietitian (εγγεγραμμένη διαιτολόγος) από το Academy of Nutrition and Dietetics  και πιστοποιημένη Health and Wellness Coach από το International Consortium for Health and Wellness Coaching. Έχει πτυχίο Bachelor of Science in Biology και μεταπτυχιακό Master’s degree in Clinical Dietetics και Nutrition από το University of Pittsburgh.

 Η Claire λατρεύει να μιλάει και να γράφει για το φαγητό και το fitness και της αρέσει να χρησιμοποιεί την εμπειρία της ώστε να βοηθήσει τους άλλους να πετύχουν τους στόχους υγείας και ευεξία τους.

Η Claire είναι επίσης πιστοποιημένη instructor στην ποδηλασία σε κλειστό χώρο και αγαπάει την πνευματική και φυσική ώθηση που λαμβάνει από τα μαθήματα yoga και τρεξίματος. Όταν δεν καταφέρνει να διατηρηθεί fit, ζητωκραυγάζει για τις τοπικές ομάδες της περιοχής της στο Pittsburgh, ή μαγειρεύει για την οικογένειά της στην κουζίνα.

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Claire’s εδώ.


Έκπτωση 35% στα best sellers 🎄 | Kωδικός: BS35 Με νέες Χριστουγεννιάτικες γεύσεις Περισσότερα