Συμπληρώματα

Συμπληρώματα : σημαντικά ή απαραίτητα;

Συμπληρώματα : σημαντικά ή απαραίτητα;

thewhey

Γενικά, ο στόχος των συμπληρωμάτων στον χώρο της γυμναστικής είναι η επιτάχυνση της διαδικασίας ανάρρωσης και αναδόμησης των μυών και η κάλυψη ελλείψεων σε διατροφικά στοιχεία, απαραίτητα για την φυσιολογική λειτουργία του οργανισμού.

Άτομα τα οποία πραγματικά ωφελούνται πολύ από τη λήψη συμπληρωμάτων είναι οι αρκετά και πολύ προχωρημένοι αθλητές. Οι αρχάριοι δεν χρειάζονται απαραιτήτως συμπληρώματα, διότι το σώμα τους έχει τη δυνατότητα να αναρρώνει από τις προπονήσεις και να αναπτύσσει αρκετά ταχύτερα μυϊκή μάζα στον πρώτο καιρό της προπόνησής τους (τo λεγόμενo “noob gains phase”).

Οι πολύ προχωρημένοι αθλητές πραγματικά χρειάζονται τα συμπληρώματα, διότι τα επίπεδα έντασης των προπονήσεών τους είναι πάρα πολύ υψηλά. Η δυνατότητα ανάρρωσης του ανθρώπινου σώματος είναι περιορισμένη, οπότε η επικουρική χρήση πρωτεΐνης, αμινοξέων ή βιταμινών, αυξάνει σημαντικά τους ρυθμούς ανάρρωσης.

Για να μιλήσουμε με αριθμούς, σε εντελώς αρχάριους αθλητές, τα συμπληρώματα μπορούν να αποδώσουν όφελος περίπου 5%, σε μεσαία προχωρημένους 5-10% και σε πολύ προχωρημένους 10-15%, ανάλογα την ποιότητα και την ποσότητα των προϊόντων των οποίων γίνεται χρήση.

Κάτι που εννοείται, αλλά μερικοί ίσως αγνοούν, είναι ότι τα συμπληρώματα, όπως άλλωστε λέει και η ονομασία τους, «συμπληρώνουν» μια ήδη υπάρχουσα σωστή διατροφή, ένα καλό προπονητικό πρόγραμμα και μια επαρκή ξεκούραση.

Αν είμαι αρχάριος, αξίζει να χρησιμοποιώ συμπληρώματα;

Υπάρχουν κάποια βασικά συμπληρώματα από τα οποία αθλητές κάθε επιπέδου και αθλήματος, όχι μόνο του γυμναστηρίου, μπορούν να επωφεληθούν, όπως η σκόνη πρωτεΐνης, τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, η κρεατίνη και η πολυβιταμίνη. Τα παραπάνω συμπληρώματα μπορείτε να τα χρησιμοποιείτε όλο τον χρόνο, καθώς προσφέρουν πολλαπλά οφέλη στην υγεία σας, αλλά και βελτιωμένη ανάρρωση, συνεπώς και μυϊκή ανάπτυξη.

Εκεί που πραγματικά τα συμπληρώματα γίνονται απαραίτητα είναι όταν δεν έχετε τον χρόνο να ετοιμάσετε και να φάτε γεύματα, λόγω επαγγελματικών ή άλλων υποχρεώσεων. Σε αυτές τις περιπτώσεις ένα ρόφημα πρωτεΐνης αποτελεί φανταστική επιλογή, διότι τροφοδοτείτε το σώμα σας με βασικά αμινοξέα, ενώ συνεχίζετε να κρατάτε την διατροφή σας καθαρή με το να μην τρώτε για παράδειγμα σφολιάτες και άλλα ανθυγιεινά snacks που υπάρχουν στους φούρνους.

Ποιο είναι το βασικό συμπλήρωματα στον χώρο της γυμναστικής;

intra workout supplement

Τα συμπληρώματα πρωτεΐνης αποτελούν το πιο βασικό συμπλήρωμα και είναι κατάλληλα όχι μόνο για άτομα που αθλούνται, αλλά για οποιονδήποτε θέλει να αυξήσει την ημερήσια πρόσληψη πρωτεΐνης του, εξοικονομώντας ταυτόχρονα θερμίδες και χρόνο. Μην ξεχνάτε πως 1 scoop πρωτεΐνης κοστίζει λιγότερο από 1 ευρώ και σας παρέχει κατά μέσο όρο 25 γραμμάρια, καθαρής, βιοδιαθέσιμης πρωτεΐνης. Πού μπορείτε να το βρείτε αυτό όταν είστε έξω; H απάντηση είναι πουθενά! Για να μην αναφέρουμε την ευκολία στην κατανάλωσή της σε σχέση με κάποιο έτοιμο φαγητό.

Η συμβουλή μας

Oι αρχάριοι στον χώρο του γυμναστηρίου καλό είναι να ρίχνουν το μεγαλύτερο το βάρος της προσπάθειάς τους στη διατροφή (να μάθουν τις διατροφικές αξίες βασικών τροφών, όπως το κοτόπουλο, το ρύζι, η βρώμη κ.λπ.) και να υιοθετήσουν υγιεινές διατροφικές συνήθειες. Τα συμπληρώματα που είναι καλό να χρησιμοποιούν είναι κυρίως η πρωτεΐνη ορού γάλακτος και η κρεατίνη.

Οι μεσαίοι και πολύ προχωρημένοι θα επωφεληθούν χρησιμοποιώντας μια μεγαλύτερη γκάμα προϊόντων, αλλά πρέπει να είναι σίγουροι ότι τα προϊόντα που αγοράζουν είναι ποιοτικά και περιέχουν ακριβώς ό,τι αναγράφουν στη συσκευασία. Δεν είναι λίγες φορές που οι εταιρείες νοθεύουν τα προϊόντα τους στον βωμό του κέρδους και λένε ψέματα για το τι περιέχουν και σε τι δοσολογίες.

Το σωστό είναι να επιλέγετε εταιρείες με πιστοποιήσεις από διεθνείς οργανισμούς, που η ασφάλεια των συστατικών των προϊόντων τους είναι εγγυημένη. Είναι αποκλειστικά δική σας ευθύνη το τι βάζετε μέσα στο σώμα σας, γι’ αυτό κάντε την έρευνά σας πριν προχωρήσετε στην αγορά κάποιου προϊόντος!

 

 

 

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα