Διατροφή

5 τροφές με λιπαρά που συμβάλλουν θετικά στην υγεία!

Τα λιπαρά, είναι ένα από τα τρία μακροθρεπτικά συστατικά τα οποία είναι θεμελιώδη για την υγεία μας αλλά και για μια σωστή διατροφή. Δείτε 5 τροφές με λιπαρά που συμβάλλουν θετικά στην υγεία!

5 τροφές με λιπαρά που συμβάλλουν θετικά στην υγεία!

1. Αυγά (ολόκληρα)

eggs

Πρόκειται για την πιο βιοδιαθέσιμη πρωτεΐνη που υπάρχει στην φύση. O περισσότερος κόσμος κάνει το λάθος να πετάει τον κρόκο και να χρησιμοποιεί μόνο το ασπράδι. Με αυτόν τον τρόπο διαταράσσεται η ισορροπία των αμινοξέων, καθώς ο κρόκος συμπληρώνει το ασπράδι, δημιουργώντας ένα πλήρες προφίλ αμινοξέων, κατάλληλο για την δημιουργία αναβολικού περιβάλλοντος. Επίσης ο κρόκος είναι πλούσιος σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β, ιδιαίτερα στην βιταμίνη Β12. Επιπλέον περιέχει υψηλές ποσότητες ψευδαργύρου, ασβεστίου και φωσφόρου και άλλων μετάλλων, καθώς και λιποδιαλυτών βιταμινών, όπως η βιταμίνη Α,D και K. Σας προτείνουμε για κάθε δύο ασπράδια που καταναλώνεται να τρώτε και ένα κρόκο. Ειδικά αν η διατροφή σας είναι σχετικά χαμηλή σε λιπαρά, τότε ο κρόκος αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή, καθώς είναι πολύ γευστικός. Η καλύτερη μορφή των αυγών είναι βρασμένα, αλλά αν σας αρέσουν στο τηγάνι δεν υπάρχει πρόβλημα. Απλά φροντίστε ότι το λάδι που χρησιμοποιείται είναι ποιοτικό (βιολογικό αν υπάρχει η δυνατότητα) και μην το παρακάνετε όσων αφορά την ποσότητα, γιατί όταν το λάδι τηγανίζεται σε υψηλές θερμοκρασίες αλλάζει η χημική του σύσταση και διασπάται σε βλαβερά προϊόντα για την υγεία.

2. Κακάο

Οι μαύρες σοκολάτες που περιέχουν κακάο σε ποσοστό 80% και άνω περιλαμβάνουν ποικίλα οφέλη για τη υγεία του ανθρώπου, όπως την επιτάχυνση της λιποδιάλυσης. Επιπλέον η ανεπεξέργαστη μαύρη σοκολάτα είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά, συμπεριλαμβάνοντας και μια πολύ ισχυρή ουσία, την θεοβρωμίνη, η οποία παράγεται κατά την φάση της ζύμωσης των καρπών του κακαόδεντρου. Η θεοβρωμίνη, η οποία είναι ιδιαίτερα τοξική για τα ζώα (για αυτό και λέγεται ότι οι σκύλοι απαγορεύεται να τρώνε σοκολάτα) έχει διεγερτικές ιδιότητες, καθώς και ελαφριά διουρητική και χαλαρωτική δράση. Διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία και μειώνει την αρτηριακή πίεση, όντας όμως 10 φορές ασθενέστερη από την καφεΐνη σαν διεγερτικό . Επιπλέον έχει αντιβηχικές ιδιότητες, καθώς έχει την δυνατότητα να δεσμεύει την δράση των αισθητήριων νευρώνων, με αποτέλεσμα να σταματά το αντανακλαστικό του βήχα. Πρέπει να αναφερθεί ότι οι επεξεργασμένες, γεμάτες ζάχαρη και πρόσθετα σοκολάτες γάλακτος που υπάρχουν στα περίπτερα περιέχουν ελάχιστη ποσότητα θεοβρωμίνης, οπότε αν σας ενδιαφέρει η επαρκής πρόσληψη της πρέπει να στραφείτε σε βιολογικές, σκούρες, ανεπεξέργαστες σοκολάτες με περιεκτικότητα 80-90% σε κακάο. Το περιεχόμενο σε λιπαρά σε μια σοκολάτα πρέπει να προέρχεται μονάχα από τα φυσικά λιπαρά που προκύπτουν στο κακάο και ΟΧΙ από πρόσθετα. Εναλλακτική στις σοκολάτες αποτελεί το ανεπεξέργαστο κακάο, το οποίο μπορείτε να απολαύσετε σε μορφή ροφήματος. Εφόσον οι σοκολάτες που σας προτείνουμε δεν περιέχουν στα συστατικά τους κάποιο ζωικό παράγωγο, είναι κατάλληλες και για vegan αθλητές.

 

3. Ελαιόλαδο και λάδι καρύδας

coconut

Το λάδι καρύδας αποτελεί μια εξαιρετική πηγή κορεσμένων λιπαρών που ονομάζονται Τριγλυκερίδια Μέσης Αλυσίδας (Medium Chain Triglycerides-MCTs), συμπεριλαμβάνοντας μια ουσία, το λαυρικό οξύ, ένα πανίσχυρο συστατικό για το ανοσοποιητικό σύστημα, που υπολείπεται στις σύγχρονες διατροφές του δυτικού κόσμου. Όταν το λαυρικό οξύ εισέρχεται στο σώμα, μετατρέπεται σε μονολαυρίνη, μια ουσία ιδιαίτερα αποτελεσματική στην καταπολέμηση όλων των παθογόνων μικροοργανισμών, αφού έχει την  ιδιότητα να καταστρέφει τις κυτταρικές του μεμβράνες. Τα τριγλυκερίδια μέσης αλυσίδας (MCTs) αποτελούν άμεση μορφή ενέργειας για το σώμα και η  πιθανότητα να αποθηκευτούν ως λίπος είναι πολύ μικρότερη σε σχέση με άλλου είδους λιπαρά. Από την άλλη το ελαιόλαδο αποτελεί μια εξαιρετική πηγή ολεϊκού οξέος (75% περιεκτικότητα) ένα μονοακόρεστο ω-9 λιπαρό οξύ, το οποίο έχει την ιδιότητα να μειώνει την κακή χοληστερίνη (LDL). Η κατανάλωση του είναι συνδεδεμένη με τον καλύτερο έλεγχο της αρτηριακής πίεσης, την μείωση των τριγλυκεριδίων και την καταστροφή μεγάλου αριθμού ελευθέρων ριζών (αντιοξειδωτική δράση). Λόγω της μεγάλης περιεκτικότητας του σε μονοακόρεστα λιπαρά έχει συνδεθεί με την πρόληψη ορισμένων μορφών καρκίνου, όπως του μαστού και του παχέος εντέρου. Η γεύση του είναι υπέροχη και αποτελεί απαραίτητα προσθήκη σε όλες τις σαλάτες, καθώς και σε πολλά πιάτα της μεσογειακής διατροφής.

4. Αβοκάντο

Είναι από τα πιο υγιεινά φρούτα που υπάρχουν, εξαιτίας των μοναδικών θρεπτικών ιδιοτήτων του. Έχει πανίσχυρη αντιοξειδωτική δράση, καθώς περιέχει ολεϊκό οξύ, καροτενοειδή (τα οποία απορροφούνται καλύτερα όταν συνδυάζονται με λίπος) και τοκοφερόλες που συμβάλλουν στην πρόληψη διαφόρων ειδών καρκίνου, όπως του προστάτη και του μαστού και στην υγεία των ματιών. Περιέχει επίσης μέταλλα, όπως χαλκό, σίδηρο, μαγνήσιο, κάλιο και φυλλικό οξύ  που προστατεύει κατά των καρδιαγγειακών παθήσεων, συμβάλλοντας στην ρύθμιση της αρτηριακής πίεσης. Είναι πλούσιο σε ωμέγα 3 λιπαρά καταπολεμώντας τις φλεγμονές και τον σχηματισμό πλάκας στις αρτηρίες. Τέλος περιέχει διάφορα ευεργετικά φυτοχημικά, όπως η γλουταθειόνη, ένα τριπεπτίδιο (αποτελούμενο από γλυκίνη, κυστεΐνη, γλουταμινικό οξύ), η οποία ανήκει στο top list των πιο ισχυρών αντιοξειδωτικών στην γη και χρησιμοποιείται ευρέως από τους longevity doctors (γιατρούς μακροζωίας) για την αντιγήρανση και την θωράκιση του οργανισμού απέναντι σε εκφυλιστικές ασθένειες.

 

5. Ωμά καρύδια και αμύγδαλα

Οι περισσότεροι ξηροί καρποί περιλαμβάνουν περίπου 75-90% λιπαρά στο μακροθρεπτικό τους προφίλ. Τα άψητα και κατά προτίμηση ανάλατα αμύγδαλα και καρύδια είναι πλούσια σε μικροθρεπτικά συστατικά, όπως μέταλλα, βιταμίνες, ιχνοστοιχεία και αντιοξειδωτικά. Αποτελούν εξαιρετική επιλογή πρωτεΐνης και φυτικών ινών, κάτι που συμβάλλει στον έλεγχο του ζαχάρου του αίματος και κατ΄επέκταση στην λιποδιάλυση ή στην απόκτηση μόνο ποιοτικής, άλιπης μυϊκής μάζας. Τα αμύγδαλα είναι πλούσια σε βιταμίνη Ε και επίσης αποτελούν εξαιρετική πηγή ασβεστίου. Τα καρύδια είναι πλούσια σε φυτοστερόλες, μέταλλα και βιταμίνη Κ. Η λήψη τους συμβάλλει στην παραγωγή επαρκούς ποσότητας αναβολικών ορμονών (τεστοστερόνη, αυξητική ορμόνη, IGF-1) και συμβάλλει στην μείωση της όρεξης, καθιστώντας τους ιδανικούς για περιόδους γράμμωσης. Επειδή περιέχουν μηδαμινούς υδατάνθρακες αποτελούν απαραίτητη προσθήκη σε όλες τις κετονικές δίαιτες. Η συχνή κατανάλωση τους έχει συνδεθεί με την μείωση εμφάνισης διαβήτη τύπου ΙΙ. Η εταιρεία myprotein διαθέτει μεγάλη γκάμα βιολογικών ή μη βουτύρων ξυρών καρπών με υπέροχη γεύση, αποτελώντας μια εξαιρετική πηγή πρωτεΐνης και φυτικών ινών, όντας κατάλληλα και για vegan.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα