Διατροφή

Carb Cycling για απώλεια λίπους | Ο διατροφολόγος αποκαλύπτει πώς

Για μένα, το “carb cycling” ακούγεται σαν μία ακόμα μόδα που ακούς στα αποδυτήρια του γυμναστηρίου και που σου αφήνουν πάντα περισσότερες ερωτήσεις παρά απαντήσεις όταν ψάχνεσαι στο Google.

Εκεί έρχεται ο ειδικός διατροφολόγος Richie Kirwan. Μπορείς πάντα να βασίζεσαι σε αυτόν για να απλοποιήσει τις πιο σύνθετες πληροφορίες σε όρους που μπορείς να κατανοήσεις, ακόμη και πριν πιεις τον πρωινό σου καφέ.

Carb Cycling: Τι είναι αυτό;

Είναι εξαιρετικά απλό.

Η κατανάλωση διαφορετικών ποσοτήτων υδατανθράκων σε διαφορετικές ώρες της ημέρας, της εβδομάδας ή ακόμα και του έτους για να προσπαθήσεις να επιτύχεις κάποιου είδους όφελος απόδοσης ή σύστασης σώματος.

Εάν εξακολουθείς να δυσκολεύεσαι να το καταλάβεις, ο Richie έδωσε μερικά παραδείγματα, ώστε να μπορείς να το καταλάβεις λίγο πιο εύκολα.

Παράδειγμα Πρώτο

Κάποιοι κάνουν δίαιτα και προσπαθούν να κρατήσουν χαμηλές τις θερμίδες τους και προπονούνται πέντε ημέρες την εβδομάδα για να διατηρήσουν όσο το δυνατόν περισσότερη μυϊκή μάζα και δύναμη. Ουάου. Ακούγεται εξαντλητικό. Ακολουθούν ένα πλάνο και κάνουν δίαιτα για λίγο, και αφού έχουν υπολογίσει τις πρωτεΐνες και το λίπος που χρειάζονται στο ελάχιστο, δεν τους περισσεύουν πολλές θερμίδες για να παίξουν. Αυτό τους αφήνει περίπου 100 γραμμάρια υδατανθράκων την ημέρα.

Γυμνάζονται τα πρωινά και οι προπονήσεις τους είναι πολύ σκληρές επειδή κάνουν δίαιτα για τόσο καιρό. Αντί να διανέμουν μια μικρή ποσότητα υδατανθράκων και στα τρία γεύματα, βάζουν πολύ σε ένα γεύμα: το πρωινό. Πάντα νιώθουν ότι λειτουργούν καλύτερα μετά από ένα μεγάλο φορτίο υδατανθράκων πρωινού.

Και αυτό είναι το carb cycling.

Το καταλαβαίνεις λίγο καλύτερα; Εάν όχι, μην ανησυχείς. Δες ένα άλλο παράδειγμα…

Παράδειγμα Δεύτερο

Κάποιοι είναι στον όγκο. Αλλά θέλουν να βάλουν άπαχη μάζα, έτσι ώστε να βάλουν όσο το δυνατόν λιγότερο σωματικό λίπος. Προπονούνται τέσσερις ημέρες την εβδομάδα και οι προπονήσεις τους είναι βάναυσες – τα δίνουν όλα, τόσο πολύ που μπορούν να δυσκολεύονται να ανακάμψουν.

Αποφασίζουν να αλλάξουν τα μακροθρεπτικά συστατικά της διατροφής τους με βάση τις ημέρες προπόνησης και τις ημέρες ανάπαυσης. Αυτό σημαίνει ότι μειώνουν τους υδατάνθρακές τους τις ημέρες ανάπαυσης όταν είναι σχετικά ανενεργοί και μοιράζουν αυτούς τους υδατάνθρακες μεταξύ των γευμάτων τις ημέρες προπόνησης. Έτσι, έχουν περισσότερους υδατάνθρακες τις ημέρες προπόνησης για να τροφοδοτήσουν τις προπονήσεις και την ανάκτηση καυσίμων.

Αυτό δεν είναι μόνο carb cycling αλλά και calorie cycling.

Δεν υπάρχουν πολλά στοιχεία που να υποδηλώνουν ότι η λήψη διαφορετικών ποσοτήτων θερμίδων κάθε μέρα είναι πιο αποτελεσματική για άπαχη μάζα, αλλά αν το απολαμβάνεις – και σε κάνει να αισθάνεσαι καλύτερα τις ημέρες της προπόνησής σου – ποιοι είμαστε εμείς που θα σταθούμε εμπόδιο στο δρόμο σου; Η διατροφή συχνά έχει να κάνει με το να βρεις αυτό που σου ταιριάζει, οπότε αν αυτό σου ταιριάζει, πήγαινε με αυτό.

Δεν έχουμε εμβαθύνει ακόμη πολύ στην απόδοση, οπότε ας έχουμε ένα ακόμη παράδειγμα.

Παράδειγμα Τρίτο

Σε αθλήματα όπως η ποδηλασία και το τρέξιμο μεγάλων αποστάσεων υπάρχουν τεχνικές όπως προπόνηση χαμηλά, ύπνος χαμηλά και ανάκαμψη χαμηλά. Ο στόχος αυτών είναι να προπονηθείς σε μια δίαιτα χαμηλή σε υδατάνθρακες, να ανακάμψεις με χαμηλούς υδατάνθρακες ή και τα δύο. Ακούγεται σαν ο εφιάλτης ενός λάτρη των ζυμαρικών.

Εάν το σώμα σου αναγκάζεται να προπονείται με χαμηλούς υδατάνθρακες, αναγκάζεται να κάψει λίπος. Για να γίνει αυτό, το σώμα σου αρχίζει να παράγει περισσότερα μιτοχόνδρια – λίγα οργανίδια που παράγουν ενέργεια στα κύτταρά σου και μπορούν να κάψουν τόσο υδατάνθρακες όσο και λίπος – στους μύες σου. Όσο περισσότερο προπονείσαι με χαμηλούς υδατάνθρακες, τόσο περισσότερα μιτοχόνδρια παράγεις. Αλλά, και είναι σημαντικό αλλά, οι υδατάνθρακες βελτιώνουν την απόδοση και σε βοηθούν να προπονηθείς σκληρότερα. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο οι αθλητές ανταγωνίζονται με πολύ υψηλή πρόσληψη υδατανθράκων – όταν πρόκειται για τον αγώνα, μπορούν να χρησιμοποιήσουν τόσο λίπος όσο και υδατάνθρακες ως καύσιμο.

Μια άλλη μορφή carb cycling είναι η μείωση του αριθμού των υδατανθράκων που καταναλώνεις για να σε βοηθήσει να επιτύχεις το έλλειμμα θερμίδων σου και να χάσεις σωματικό λίπος. Αν και αυτό δεν περιλαμβάνει το να κόψεις τους υδατάνθρακες εντελώς.

Τα οφέλη της μεθόδου carb cycling

Διατροφή

Τα οφέλη της μεθόδου carb cycling

Μάθε τα πάντα για το carb cycling! Οι υδατάνθρακες δεν είναι εχθρός, αλλά φίλος. Μάθε περισσότερα για το carb cycling σε αυτό το άρθρο.

2021-09-30 15:15:55By Claire Muszalski

Με λίγα λόγια

Οπότε, δεν είναι τίποτα το φανταχτερό και εξαρτάται αποκλειστικά από τους στόχους και τις προτιμήσεις σου. Αλλά δεν ξέρεις μέχρι να το δοκιμάσεις, γι’ αυτό τρέξε και δοκίμασε το carb cycling και δες αν σου αρέσει. Μπορείς πάντα να το απορρίψεις και απλώς να τηρήσεις τα μακροθρεπτικά συστατικά της διατροφής σου.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Writer and expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Έκπτωση 35% στα best sellers | Κωδικός: BS35 Καλές αγορές 🥳 Περισσότερα