0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Κετογονική Διαίτα : τι είναι και πώς μπορώ να χάσω βάρος

Κετογονική δίαιτα. Μια ακόμα μόδα στον χώρο του fitness η οποία έχει προκαλέσει σάλο και ίντριγκα. Η ίδεα πίσω από αυτή τη διατροφή είναι να βάλετε το σώμα σας σε φάση «κέτωσης», όπου το σώμα σας χρησιμοποιεί τις αποθήκες λίπους σας για ενέργεια.

 

Η φισοσοφία της κετογονικής δίαιτας

Η Κετογονική δίαιτα διαφέρει από τις υπόλοιπες δίαιτες διότι ενώ γενικά προτείνεται η χαμηλή λήψη σε λιπαρά, η δίαιτα αυτά προτείνει το αντίθετο.

Η διατροφή σας και οι ημερήσιες θερμίδες σας πρέπει να είναι 60-70% λιπαρά (αλλά όχι από πίτσα…). Το αβοκάντο, τα λιπαρά ψάρια, οι ξηροί καρποί, τα βούτυρα ξηρών καρπών, οι κρόκοι και οι ελιές είναι ο σύμμαχός σας…

 

Η αγαπημένη μας πρωτεΐνη πρέπει να παραμείνει στο 20-30% των ημερήσιων θερμίδων μας. Οι υδατάνθρακες πρέπει να είναι λίγοτεροι από 50 γρ. την ημέρα ώστε το σώμα σας να μπει στην φάση κέτωσης…

 

Η κέτωση είναι μια μεταβολική κατάσταση όπου το σώμα σας έχει υψηλότερα επίπεδα κετονών στο αίμα σας από το κανονικό. Όταν είναι σε αυτή την κατάσταση, ο μεταβολισμός της λιπιδικής ενέργειας είναι άθικτος. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα θα αρχίσει να διασπά το αποθηκευμένο σωματικό λίπος για χρήση ως καύσιμο, αντί να το αντλεί από υδατάνθρακες που έχετε καταναλώσει. Ακούγεται υπέροχο, ε;

salmon

Τα πλεονεκτήματα από την κετογονική δίαιτα

✓ Αυξημένη λιποδιάλυση

Όταν ακολουθείτε μια δίαιτα με αρκετούς υδατάνθρακες, η πιθανότητα να κάψετε λίπος είναι μικρότερη. Στην κέτωση, το σώμα σας εξαρτάται αποκλειστικά από το λίπος σας για την παραγωγή ενέργειας.

Η πρωτεΐνη «δεν πάει χαμένη»

Στην κέτωση το σώμα δεν χρειάζεται να οξειδώνει την πρωτεΐνη για να παράγει γλυκόζη, επειδή δεν χρειάζεται να παράγει γλυκόζη, καθώς έχει μια προτιμώμενη μορφή ενέργειας σε κετόνες. Αυτό σημαίνει ότι το σώμα σας μπορεί να χρησιμοποιήσει την πρωτεΐνη που καταναλώνετε πιο αποτελεσματικά για καθαρή μυϊκή ανάπτυξη.

Η όρεξη καταστέλλεται

Οι κετόνες που απελευθερώνονται κατά τη διάρκεια της κέτωσης βοηθούν στην καταστολή της όρεξης. Ομοίως, τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες και με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά που θα τρώτε θα σας έχουν γεμάτους, σε αντίθεση με τα τρόφιμα με αρκετούς υδατάνθρακες, τα οποία θα σας αφήσουν χορτάτους για λίγο, αλλά στη συνέχεια θα σας κάνουν να πεινάσετε πάλι.

 Χαμηλά επίπεδα ινσουλίνης

Αυτό μειώνει τη συσσώρευση λίπους και προάγει περισσότερο την καύση λίπους, καθώς η ινσουλίνη είναι μια ισχυρή ορμόνη που σηματοδοτεί την αποθήκευση λίπους. Με τη μείωση των επιπέδων ινσουλίνης, αυξάνετε περαιτέρω το δυναμικό καύσης του λίπους.

Τα μειονεκτήματα από την κετογονική δίαιτα

✗ Είναι δύσκολο να την συνηθίσετε στην αρχή

Στην αρχή, το σώμα μπαίνει σε μια φάση μεταβολικής αλλαγής. Έτσι θα νιώθετε κόπωση και αφυδάτωση λόγω της απώλειας νερού (από την χαμηλή λήψη υδατανθράκων). Μειώνετε δραστικά τους υδατάνθρακες, άρα το σώμα σας πρέπει να προσαρμοστεί σε αυτή την αλλαγή.

✗ Η περιεκτικότητα του αίματος σε λιπίδια μπορεί να αυξηθεί

Δεδομένου ότι τρώτε τεράστιες ποσότητες λιπών, τα επίπεδα των ανθυγιεινών κορεσμένων λιπών στη διατροφή σας θα είναι υψηλότερα. Για να αποφευχθεί αυτό, μπορείτε να διασφαλίσετε ότι παίρνετε λίπη από υγιείς πηγές, όπως ξηρούς καρπούς, αβοκάντο κλπ.

✗ Μπορεί να εμφανιστούν ελλείψεις μικροσυστατικών

Λόγω έλλειψης θειαμίνης, ασβεστίου, φυλλικού οξέος, καλίου, σιδήρου, μαγνησίου κλπ. Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι περιορίζετε την ποσότητα των υδατανθράκων που καταναλώνετε έως και 50g ημερησίως. Αυτό μπορεί εύκολα να ξεπεραστεί με τη λήψη πολυβιταμινών.

Για ποιον είναι κατάλληλη η κετογονική δίαιτα;

ketogenic diet

Θέλετε απώλεια βάρους;

Η δίαιτα αυτή είναι κατάλληλη για αυτούς που θέλουν να χάσουν βάρος και επίμονο λίπος. Η πιθανότητα να χάσετε λίπος με αυτή τη δίαιτα είναι μεγαλύτερη σε σχέση με άλλες διατροφές λόγω της χαμηλής λήψης υδατανθράκων και της κατάστασης κέτωσης που προαναφέρθηκε.

 

Θέλετε μυϊκή ανάπτυξη;

Καλύτερα να την αποφύγετε. Είναι ιδανική για να διατηρήσετε την μυϊκή σας μάζα. Αλλά αν θέλετε μυϊκή ανάπτυξη … φάτε υδατάνθρακες!

Με λίγα λόγια

Η δίαιτα αυτή είναι ένα πολύ ισχυρό εργαλείο που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για ακραία καύση λίπους. Υπάρχουν πολλά οφέλη που μπορεί να προσφέρει, ωστόσο με όλες τις δίαιτες υπάρχουν μειονεκτήματα. Καμία δίαιτα δεν είναι τέλεια.

Δεν είναι για όλους, αλλά πολλοί που την έχουν δοκιμάσει δεν θα κοιτάξουν ποτέ πίσω. Εάν θέλετε να ξεκινήσετε μια νέα δίαιτα για να χάσετε κάποιο βάρος για το καλοκαίρι ή απλώς προσπαθώντας να ξεφορτωθείτε αυτά τα λίγα κιλά, θα συνιστούσα ιδιαίτερα να την δοκιμάσετε.

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα