0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Παχαίνουν τα sugar-free αναψυκτικά ;

Sugar-free αναψυκτικά. Μπορεί να μην έχουν ζάχαρη, αλλά τελικά παχαίνουν ή όχι; Βρείτε μια απάντηση για ένα ερώτημα που συχνά δεν απαντάται ξεκάθαρα…

Παχαίνουν τα sugar-free αναψυκτικά ;

Πολλοί ειδικοί αναφέρουν ότι η απώλεια σωματικού λίπους αποτελεί σκέτα μαθηματικά. Πιστεύουν δηλαδή ότι αν κάποιος καταναλώνει περισσότερες θερμίδες από ότι προσλαμβάνει θα έχει την δυνατότητα να χάνει συνεχώς λίπος. Φυσικά πολλοί είναι οι άνθρωποι που παρά το γεγονός ότι έχουν ακολουθήσει αυτήν την προσέγγιση, δηλαδή τον δραστικό θερμιδικό περιορισμό δυσκολεύονται να δουν αποτελέσματα. Τις περισσότερες φορές κάποιοι βιοχημικοί παράγοντες φαίνονται να μπαίνουν στην μέση και να εμποδίζουν αυτόν τον πολύ απλό νόμο να ισχύει. Τέτοιοι παράγοντες μπορεί να είναι ορμονικές αλλαγές και μεταβολικές διεργασίες με τις οποίες το σώμα αντιδρά στην απότομη μείωση των προσλαμβανόμενων θερμίδων. Ο εγκέφαλος διατηρεί ένα σωματικό βάρος σαν ένα όριο από το οποίο δεν επιθυμεί να απομακρυνθεί πολύ. Αυτό σημαίνει ότι άμα ζυγίζετε κάποια Χ κιλά για μεγάλο χρονικό διαστήματα, τότε αυτό το βάρος εκλαμβάνεται από τον εγκέφαλο σαν φυσιολογικό. Αυτό συμβαίνει ακόμα και αν έχετε πολύ υψηλά ποσοστά λίπους, κάτι ιδιαίτερα επιβαρυντικό για την υγεία σας, κυρίως εξαιτίας των χρόνιων φλεγμονών που τα συνοδεύει.

Άμα λοιπόν ξαφνικά ξεκινήσετε μια δίαιτα και μειώσετε δραματικά τις θερμίδες, ο εγκέφαλος σας θα το εκλάβει ως μια κατάσταση επικίνδυνης ασιτίας και αμέσως θα εφαρμόσει μέτρα πρόληψης και άμυνας. Ένα από αυτά τα προστατευτικά «μέτρα» του οργανισμού είναι η απότομη αύξηση της πείνας που θα σας κάνει να θέλετε να φάτε κυριολεκτικά ότι υπάρχει. Αυτό κάνει την διαδικασία της δίαιτας απίστευτα δύσκολη μειώνοντας δραματικά την πιθανότητα επιτυχίας. Το να χάσετε απότομα κιλά περιορίζοντας στο ελάχιστο τις θερμίδες είναι εύκολο. Το μυστικό όμως είναι να καταφέρετε να τα κρατήσετε μακριά.

Ο ρόλος της γκρελίνης

Πάμε τώρα στο θέμα του άρθρου το οποίο αποτελεί με ποιόν μηχανισμό τα light και zero αναψυκτικά που δεν περιέχουν ζάχαρη καταστρέφουν τις προσπάθειες σας να χάσετε βάρος. Για να κατανοήσετε πως τα αναψυκτικά προωθούν την αύξηση του σωματικού σας λίπους πρέπει να μάθετε για μια πρωτεΐνη που ονομάζεται Γκρελίνη. Η Γκρελίνη είναι ένα πολυπεπτίδιο αποτελούμενο από 28 αμινοξέα, το οποίο συντίθεται κυρίως στο στομάχι (70%), καθώς και στον εγκέφαλο, στους μυς και στον λιπώδη ιστό. Το πολυπεπτίδιο αυτό πυροδοτεί την έκκριση αυξητικής ορμόνης (growth hormone)  στον οργανισμό. Για την ακρίβεια πολλά από τα πολυδιαφημισμένα πεπτίδια αυξητικής ορμόνης που πωλούνται παράνομα σε ιστοσελίδες με ΑΑΣ (Ανδρογόνα Αναβολικά Στεροειδή) βασίζονται στην Γκρελίνη. Η κύρια παρενέργεια αυτών των πεπτιδίων είναι αύξηση της πείνας. Η Γκρελίνη ουσιαστικά αποτελεί την πιο ισχυρή ουσία αύξησης της πείνας και της όρεξης που παράγεται στο ανθρώπινο σώμα. Μόνη της δεν σας κάνει «χοντρούς», αλλά προάγει την αίσθηση αδάμαστης πείνας που θα σας κάνει να φάτε πολύ παραπάνω οδηγώντας τελικά στην αύξηση του σωματικού σας λίπους.

Τα επίπεδα της Γκρελίνης αυξάνονται σταδιακά μετά από κάθε γεύμα και όταν περνάει κάποια ώρα και φτάνουν σε ένα επίπεδο, ξεκινά πάλι το αίσθημα της πείνας. Όταν τρώτε η παραγωγή της Γκρελίνης στο στομάχι σταματάει. Επιπλέον σαν πεπτίδιο έχει την ικανότητα να διαπερνά τον αιματοεγκεφαλικό φραγμό, ο οποίος εμποδίζει την είσοδο επιβλαβών ουσιών στον εγκέφαλο. Μόλις εισέλθει στον εγκέφαλο η Γκρελίνη επιδρά με υποδοχείς στον υποθάλαμο προωθώντας το αίσθημα της πείνας. Συνδέεται άρρηκτα με ένα άλλο πεπτίδιο, την Λεπτίνη, η οποία παράγεται στα λιποκύτταρα. Η Λεπτίνη δίνει σήμα στον εγκέφαλο όταν τα λιποκύτταρα είναι πλήρη από αποθηκευμένο λίπος και λειτουργεί για να μειώσει την όρεξη.

Αναψυκτικά και Γκρελίνη

Τα αναψυκτικά θεωρούνται ένα από τα κύρια αίτια της επιδημίας που λέγεται παχυσαρκία. Ο κύριος λόγος πίσω από αυτό είναι λόγω της υψηλής περιεκτικότητας τους σε ζάχαρη. Ο πιο έξυπνος τρόπος αποφυγής της ζάχαρης είναι η κατανάλωση light αναψυκτικών, που αντ΄αυτής περιέχουν τεχνητές γλυκαντικές ύλες όπως η ασπαρτάμη, η σουκραλόζη κ.λ.π. Αν λοιπόν ένα αναψυκτικό δεν περιέχει ζάχαρη, πως προωθεί την αύξηση του λίπους ;  Κάποιοι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι ακόμα και τα sugar-free αναψυκτικά προκαλούν έκκριση ινσουλίνης λόγω της πολύ έντονα γλυκιάς τους γεύσης (σκεφτείτε ότι κάποιες είναι x300 πιο γλυκές από την λευκή ζάχαρη). Η ινσουλίνη όταν συνοδεύεται από πλεόνασμα θερμίδων προωθεί την δημιουργία λίπους. Επιπλέον η  πρωτεΐνη ή καλύτερα κάποια συγκεκριμένα αμινοξέα επίσης προκαλούν ινσουλινοέκκριση. Σύμφωνα με μια έρευνα η απάντηση πιθανών να βρίσκεται στο πεπτίδιο που αναλύσαμε παραπάνω :  την Γκρελίνη, η παραγωγή της οποίας σχετίζεται με την παρουσία ανθρακικού (CO2). Το ανθρακούχα αναψυκτικά παράγονται με την προσθήκη διοξειδίου του άνθρακα κάτω από πίεση. Η προσθήκη τους προσδίδει οξύτητα (μέσω της παραγωγής ανθρακικού οξέος) και ενισχύει την γεύση των ποτών. Το προστιθέμενο αέριο λειτουργεί επίσης και σαν συντηρητικό για αυτά. Προς το παρόν η πιο ισχυρή εικασία σχετικά με την σχέση sugar-free αναψυκτικών και απόκτησης σωματικού λίπους είναι η παραπάνω. Για να μπορέσει όμως να καθιερωθεί και επίσημα στην επιστημονική κοινότητα απαιτείται περαιτέρω διερεύνηση. Σε κάθε περίπτωση, αν λαμβάνετε την σωματική σας εικόνα και υγεία σοβαρά, το πιο ορθό θα ήταν να περιορίσετε στο ελάχιστο την κατανάλωση αναψυκτικών.

 

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα