0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Πώς το αλκόολ επηρεάζει το σώμα

Αλκόολ και σώμα ;

Το αλκοόλ αποτελεί για πολλούς μεγάλη απόλαυση όταν βγαίνουν έξω να διασκεδάσουν. Πολλοί όμως παραβλέπουν τις επιδράσεις του στο σώμα γιατί δεν είναι  πάντα άμεσα φανερές. Παρακάτω θα δούμε κάποιες αρνητικές συνέπειες του τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά.

 

deload-week

Eγκέφαλος και Αλκόολ

Tο αλκοόλ επηρεάζει τον τρόπο που ο εγκέφαλος επικοινωνεί με το υπόλοιπο σώμα.

Για αυτό όταν κάποιος μεθύσει χάνει το ορθό βάδισμα του, μιας και ο εγκέφαλος λαμβάνει «λανθασμένα» ερεθίσματα!

H δυσκολία στην ομιλία και η έλλειψη ισορροπίας είναι τα πια συνηθισμένα συμπτώματα.

TIRED1

Πάγκρεας και Αλκόολ

Υπερβολική κατανάλωση αλκοόλ για μεγάλα διαστήματα μπορεί να κάνει το όργανο αυτό να παράγει τοξικές ουσίες.

Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε παγκρεατίτιδα, μια πολύ επίπονη ασθένεια που δημιουργεί πρόβλημα στην φυσιολογική διαδικασία της χώνεψης.

Καρδιά και Αλκόολfruit-veg-good-for-immune-system_opt

Πολλοί δεν γνωρίζουν πως το αλκοόλ έχει επιπτώσεις και στην καρδιά, αλλά όχι τις θετικές που έχει η σπάνια κατανάλωση κόκκινο κρασιού.

Το πολύ αλκοόλ  μπορεί να αυξήσει την ευαισθησία του μυοκαρδίου, οδηγώντας σε αρρυθμίες σε πολλά άτομα.

Άμα πιείτε πολύ, την επόμενη μέρα προπονηθείτε πιο χαλαρά και δώστε στο σώμα σας λίγο περισσότερο χρόνο να αναρρώσει.

 

Συκώτι και Αλκόολ

Αν υπάρχει ένα όργανο που επηρεάζεται πιο πολύ απ΄όλα είναι το συκώτι. Η μεγάλη κατανάλωση αλκοόλ, ειδικά αν είναι και συχνή επιβαρύνει πολύ το ήπαρ.

Προβλήματα , όπως η κίρρωση μπορούν να προκύψουν όταν το άτομο κάνει κατάχρηση για μεγάλα χρονικά διαστήματα. Άλλα προβλήματα που μπορούν να προκύψουν είναι το λίπος στο συκώτι και η ηπατίτιδα.

 

Υπερβολικές θερμίδες

Όπως και τα αναψυκτικά, έτσι και τα αλκοολούχα ποτά είναι γεμάτα με σάκχαρα. Οπότε αν μετράτε τις θερμίδες που καταναλώνετε καθημερινά πρέπει να συμπεριλάβετε και αυτά μέσα. Είναι γεγονός πως πολλοί αθλούμενοι που προπονούνται πολύ σκληρά στην διάρκεια της εβδομάδας και έχουν μια καθαρή διατροφή ξεχνάνε να συμπεριλάβουν τις θερμίδες των ποτών στο ημερήσιο επιτρεπτό θερμιδικό τους όριο. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για τα cocktail αλκοολούχων ποτών με αναψυκτικά.

Nα ξέρετε πως και η μπύρα έχει επίσης πολλές θερμίδες, εξ ου και ο όρος «μπυροκοιλιά»

 

Hangovers

Λένε πως η πρόληψη είναι η καλύτερη θεραπεία, και όχι άδικα. Αν ξυπνήσετε το πρωί με πονοκέφαλο μετά από ένα ξέφρενο βράδυ, πιείτε αρκετό νερό. Πολλά συμπτώματα προκαλούνται από την αφυδάτωση, αφού το αλκοόλ, όπως και η καφεΐνη είναι διουρητικά, δηλαδή απομακρύνoυν το νερό από το σώμα σας (με την εφίδρωση, αναπνοή και την ούρηση). Τα Hangover τείνουν να περνάνε μόνα τους με την ώρα. Αν θέλετε όμως να μην μεθύσετε, ορίστε μερικές συμβουλές :

  • Έχετε τον νου σας στο πόσο πίνετε. Ένας τρόπος να προλάβετε την αφυδάτωση είναι να πίνετε μαζί με κάθε σας ποτό και ένα ποτήρι νερό.
  • Αντικαταστήστε τα αλκοολούχα ποτά με μη-αλκοολούχα. Aυτό θα σας βοηθήσει να μειώσετε σημαντικά την ποσότητα καθαρού οινοπνεύματος που εισέρχεται στο σώμα σας.
  • Να έχετε φάει κάτι προτού καταναλώσετε αλκοόλ. Μειώνεται σημαντικά ο ρυθμός απορρόφησής του με αυτόν τον τρόπο.
  • Να μην καταναλώνετε πάνω από ένα ποτήρι αλκοόλ ανά ώρα. Η αλκοόλη χρειάζεται 60 λεπτά για να μεταβολιστεί από το συκώτι.

 

 

 

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.

Παρόλο που το αλκοόλ αποτελεί σημαντικό μέρος των κοινωνικών δραστηριοτήτων μας, μπορεί να επηρεάσει αρκετά αρνητικά την υγεία μας. Η αίσθηση του μέτρου είναι βασική αν θέλουμε να μην σαμποτάρει τις προσπάθειες μας στο γυμναστήριο και στην κουζίνα, αλλά και την υγεία μας.



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ