Μετάβαση στο βασικό περιεχόμενο
Προπόνηση

Η λύση για να βρεις κίνητρο για προπόνηση

Η λύση για να βρεις κίνητρο για προπόνηση
Evangeline Howarth
Writer and expert4 μήνες πριν
Προβολή του προφίλ του Evangeline Howarth

Έχεις σταματήσει την προπόνηση; Έχεις άγχος, άλλαξες συνήθειες, σε επηρεάζει κάποια συγκεκριμένη κατάσταση, κόλλησες με το Netflix; Υπάρχουν πολλοί λόγοι που μπορούν να σε βγάλουν εκτός τροχιάς και να επηρεάσουν αρνητικά το κίνητρό σου για προπόνηση.

Αυτό δεν σχετίζεται πάντα με την προσωπική θέληση και ο λόγος που δεν γυμνάζεσαι δεν είναι επειδή είσαι τεμπέλης/α ή αδύναμος/η.

Υπάρχουν πράγματα που σε επηρεάζουν και που ίσως δεν αντιλαμβάνεσαι, αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι είσαι εκτός ελέγχου. Στην πραγματικότητα, ευτυχώς, οι περισσότεροι παράγοντες είναι πιθανότατα στον έλεγχό σου και το μόνο που χρειάζεται είναι η συνειδητοποίηση και η δράση για την αλλαγή τους. Αυτό δεν είναι μόνο σχετικό με την άσκηση και μπορείς να το εφαρμόσεις σε οποιαδήποτε πτυχή της ζωής σου. Ας δούμε λοιπόν πώς θα ξεκινήσεις το πρόγραμμα προπόνησής σου και θα αρχίσεις να γυμνάζεσαι ξανά.

https://youtu.be/skf4osPBtLY

Προσδιόρισε τις κρίσιμες στιγμές

Όλοι ξέρουμε ποια είναι η κρίσιμη στιγμή. Η στιγμή που είμαστε ανάμεσα στην τηλεόραση ή την προπόνηση ή κάτι παρόμοιο!

Το να συνειδητοποιήσεις ποιες είναι αυτές οι στιγμές είναι το πρώτο βήμα για να ξεκινήσεις την προπόνησή σου ξανά. Αυτό συμβαίνει γιατί όταν αναγνωρίζουμε κάτι, είμαστε σε θέση να το αναλύσουμε λίγο πιο βαθιά και να καταλάβουμε γιατί λαμβάνουμε κάποιες αποφάσεις.

Αναζήτησε τις στιγμές αυτές που επιλέγεις να μην πας για προπόνηση και προσπάθησε να συνειδητοποιήσεις τους στόχους σου, αν φυσικά έχεις! Η σκέψη με γνώμονα τη μακροπρόθεσμη ικανοποίηση και επιτυχία και όχι τα βραχυπρόθεσμα συναισθήματα θα σε βοηθήσει να λάβεις τη σωστή απόφαση. Θυμήσου τον στόχο σου, σύνεδεσέ τον με τη στιγμή αυτή και άφησέ τον να σε επηρεάσει προς τον σωστό δρόμο.

Είναι πολύ πιο πιθανό να κάνουμε τη σωστή ενέργεια όταν τη συνδέσουμε με έναν μελλοντικό στόχο, οπότε η εύρεση αυτού είναι σημαντική. Ενώ είναι απολύτως εντάξει να χάνεις μια προπόνηση μια στο τόσο, να θυμάσαι ότι η συνέπεια είναι αυτό που χρειάζεται για να επιτύχεις τους στόχους σου.

Άλλαξε τον τρόπο που μιλάς στον εαυτό σου

Όταν πρόκειται να αλλάξουμε μια συνήθεια, το πρώτο πράγμα που πρέπει να κοιτάξουμε είναι ο εαυτός μας. Ο τρόπος που μιλάμε με τον εαυτό μας σε καθημερινή βάση είναι το κλειδί μιας και αυτό που σκεφτόμαστε μπορεί να αλλάξει τις ενέργειες μας και καθώς και όλη την πραγματικότητα.

Πολλές φορές σκεφτόμαστε κάποιες δικαιολογίες με αρνητισμό και αυτό είναι κάτι που μπορεί να αλλάξει. Για παράδειγμα, στο lockdown, αρκετοί από όσους έκαναν γυμναστική στο σπίτι βαριόντουσαν να σηκωθούν από τον καναπέ και να κάνουν προπόνηση επειδή είτε δεν ήθελαν, είτε δεν είχαν εξοπλισμό, δίνοντας βάση σε αρνητικές δικαιολογίες.

Αντί αυτού, προσπάθησε να κάνεις κάποιες θετικές σκέψεις στο μυαλό σου. Πες κάποια καλά πράγματα στον εαυτό σου και βρες θετικό κίνητρο το οποίο πηγάζει από μέσα σου!

Καθορίζεσαι από αυτόν που επηρεάζεσαι

Οι άνθρωποι γύρω σου σε επηρεάζουν και μπορεί να μην το καταλαβαίνεις. Μπορεί για παράδειγμα να θέλεις να κάνεις προπόνηση και ο/η σύντροφός σου να σου ζητάει να βγείτε. Πώς θα αρνηθείς...;

Στην πραγματικότητα δεν χρειάζεται να πεις όχι αλλά θα πρέπει με κάποιο τρόπο να βρεις την χρυσή τομή ώστε να μην χάνεις την πορεία των στόχων σου.

Μπορείς για παράδειγμα να προσκαλέσεις τον/την σύντροφό σου στην προπόνηση ή να του/της εξηγήσεις ότι προτιμάς, αντί να βγεις ή αντί να δεις τηλεόραση, να κάνεις προπόνηση. Δώσε στον άλλον να καταλάβει πόσο σημαντικό είναι για σένα και πες του ότι θα ήταν χαρά να σου κάνει παρέα σε αυτό.

Αν δεν θέλουν, δεν πειράζει, αλλά προσπάθησε να τους εξηγήσεις και να τους φέρεις με το μέρος σου. Προσπάθησε να είσαι ξεκάθαρος αναφορικά με τους στόχους σου, απέναντι στον κοινωνικό σου κύκλο και αυτό θα σε βοηθήσει να πετύχεις!

Οι άνθρωποι λένε ότι είμαστε το άθροισμα των πέντε ατόμων με τους οποίους κάνουμε παρέα, και αυτό είναι ακόμα πιο αληθινό αν περνάς όλη μέρα κάθε μέρα μαζί τους, οπότε έχε τους στο πλευρό σου και βελτιωθείτε παρέα.

Κοίταξε το περιβάλλον σου

Το τελευταίο πράγμα που μπορεί να σε επηρεάζει είναι το περιβάλλον σου. Ίσως η κατάσταση στην δουλειά σου ή στο σπίτι σε επηρεάζει στην προπόνηση. Ίσως δεν έχεις χώρο να γυμναστείς. Ίσως έχεις ένα πακέτο μπισκότα στο ράφι της κουζίνας και δεν μπορείς να αντισταθείς!

Επομένως, κάνε μια ανάλυση στο περιβάλλον σου. Έχεις το κινητό δίπλα σου όταν βαριέσαι; Μήπως η τηλεόραση σε αποσπά από την προπόνηση; Πρόκειται για απλά πράγματα, αλλά αρκετά ισχυρά ώστε να σε βγάλουν εκτός προγράμματος.

Βρες τι δουλεύει καλύτερα για εσένα

Πειραματίσου ώστε να ανακαλύψεις τι δουλεύει καλύτερα για εσένα. Εντόπισε τις κρίσιμες στιγμές και προσπάθησε να αλλάξεις κάποια πράγματα ώστε να καταλάβεις τι ακριβώς δουλεύει για εσένα. Δεν είναι τα ίδια για όλους, αλλά αν βρεις τη σωστή φόρμουλα για εσένα, η επιτυχία σου θα φτάσει στην κορυφή.

Με λίγα λόγια

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούν να σε επηρεάσουν ώστε να μην κάνεις προπόνηση και αυτό είναι φυσιολογικό. Δεν είσαι τεμπέλης/α - απλώς βρίσκεις κάποιες δικαιολογίες σε κάποιες στιγμές.

Απλά θυμήσου να αλλάξεις την οπτική σου, το πώς σε επηρεάζουν οι φίλοι, η οικογένεια και ο περίγυρος σου και θα ρυθμίσεις το κίνητρο ώστε να επιστρέψεις στην προπόνηση, βελτιώνοντας την πνευματική σου ευεξία και πετυχαίνοντας τους fitness στόχους σου πιο αποτελεσματικά από ποτέ.

Evangeline Howarth
Writer and expert
Προβολή του προφίλ του Evangeline Howarth

Η Evangeline έχει λάβει μέρος σε πολλά ανταγωνιστικά αθλήματα από μικρή ηλικία. Ως πιστοποιημένη καθηγήτρια RYA σκαφών κατανοεί την σημασία της σωστής διατροφής για την τροφοδοσία έντονων αθλημάτων καθώς και αθλημάτων αντοχής. Έχει επίσης εμπειρία στην ομάδα GBR Squads καθώς και έχει πραγματοποιήσει τον ρόλο προπονήτριας στην πρώτημα ομάδα του πανεπιστημίου της.

Στον ελεύθερό της χρόνος, η Evangeline λατρεύεο το τρέξιμο και ιδαιαίτερα τους Μαραθωνίους. Τα σαββατοκύριακα, θα την βρείτε να κάνει θαλάσσια σπορ ή πεζοπορία σε λόφους. Τα αγαπημένα της απογεύματα κάνει HIIT session ή squats και μετά απολαμβάνει πικάντικα γεύματα και αρκετά λαχανικά – μιαμ!

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Evie εδώ.

myprotein