Μετάβαση στο βασικό περιεχόμενο
Προπόνηση

Life coach μοιράζεται 12 τρόπους για να πετύχεις πραγματικά τους στόχους σου

Life coach μοιράζεται 12 τρόπους για να πετύχεις πραγματικά τους στόχους σου
Myprotein
Writer and expert3 μήνες πριν
Προβολή του προφίλ του Myprotein

Πόσες φορές έχεις θέσει έναν στόχο, μόνο και μόνο για να μην τον πετύχεις; Αν αυτό σου ακούγεται οικείο, δεν είσαι ο μόνος. Το να μην καταφέρνεις να πετύχεις έναν στόχο είναι πολύ πιο συνηθισμένο απ' ότι νομίζεις.

Το τυπικό σενάριο έχει ως κάπως έτσι: έχεις έναν στόχο στο μυαλό σου εδώ και καιρό. Στην αρχή, είσαι ενθουσιασμένος, με κίνητρο και αισιοδοξία. Αλλά πριν το καταλάβεις, αυτό το συναίσθημα ξεθωριάζει, η ζωή μπαίνει στη μέση, οι δικαιολογίες αρχίζουν να εμφανίζονται και τo κίνητρο σου μειώνεται. Ο στόχος ξαφνικά δεν φαίνεται πλέον τόσο εφικτός.

Αλλά γιατί συμβαίνει αυτό και πώς μπορείς να το σταματήσεις;

Ας εμβαθύνουμε λίγο περισσότερο στο τι συμβαίνει.

Το κίνητρο είναι ένα υπέροχο συναίσθημα, αλλά είναι μόνο αυτό - ένα συναίσθημα. Όπως όλα τα συναισθήματα, έρχεται και φεύγει, μερικές φορές πολύ γρήγορα. Αν και το να ξεκινήσεις έναν στόχο με θετική νοοτροπία και υψηλά κίνητρα είναι σημαντικό, είναι απίθανο να διαρκέσουν σε ολόκληρη τη διαδρομή. Γι' αυτό είναι ζωτικής σημασίας να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να καταλάβεις το πώς θα προσεγγίσεις το στόχο σου, διαφορετικά οι πιθανότητες επιτυχίας θα είναι περιορισμένες.

Τι θα έλεγες αν αφιερώναμε μια στιγμή τώρα για να αλλάξουμε τα πράγματα και να προσεγγίσουμε τους στόχους σου με διαφορετικό τρόπο, ενσωματώνοντας βασικές στρατηγικές που θα κάνουν το σχέδιο επίθεσης πιο εφικτό και ευχάριστο;

12 αποτελεσματικοί τρόποι για να πετύχεις τους στόχους σου

1. Ξεκίνα σωστά.

Σε παρακαλώ πολύ, μην ξεπεράσεις τον εαυτό σου και προσπαθήσεις να αντιμετωπίσεις και τους 17 στόχους του νέου έτους ταυτόχρονα. Να είσαι έξυπνος και να εξετάζεις αν θέλεις, ή χρειάζεται πραγματικά, να πετύχεις όλους αυτούς τους στόχους. Ουκ εν τω πολλώ το ευ, γι' αυτό επίλεξε έναν ή δύο στόχους και επικεντρώσου σε αυτούς. Μην προσπαθείς να κάνεις ζογκλερικά με 17 μπάλες ταυτόχρονα (εκτός αν αυτός είναι ο πραγματικός σου στόχος, φυσικά).

2. Μάθε το "γιατί" σου

Από εδώ θα πρέπει πάντα να ξεκινά ο καθορισμός στόχων. Πρέπει να έχεις σαφή αντίληψη του τι θα κάνουν αυτοί οι στόχοι για εσένα και τη ζωή σου. Αν ο λόγος πίσω από αυτούς δεν είναι αρκετά ισχυρός ή δεν ευθυγραμμίζεται με τις αξίες σου, δεν θα έχεις αρκετή προσήλωση και πρόθεση για να τις πραγματοποιήσεις πραγματικά. Η επιθυμία, η προσήλωση και η πρόθεση είναι τα τρία πράγματα που συνθέτουν τη συνταγή της επιτυχίας. Σκέψου λοιπόν για λίγο, γιατί θέλεις αυτόν τον στόχο και κάνε το συγκεκριμένο.

Πράγματα να αναλογιστείς:

Τι συναισθήματα θα έχεις αν πετύχεις αυτόν τον στόχο;

Ποια κομμάτια της ζωής σου θα αλλάξουν αν το πετύχεις;

Πώς θα επηρεάσει την αυτοαντίληψή σου;

Αν οι απαντήσεις σε αυτές τις ερωτήσεις σου δημιουργούν θετικά, ενθουσιώδη ή ελπιδοφόρα συναισθήματα, τότε οι στόχοι σου μάλλον αξίζουν να τους κυνηγήσεις.

3. Αποτέλεσμα έναντι διαδικασίας

Είναι σημαντικό να είσαι συγκεκριμένος, και αυτό ισχύει και για τον τύπο του στόχου που θα επιλέξεις. Ο τρόπος που θέτεις τους στόχους σου μπορεί να επηρεάσει την επιτυχία σου. Οι στόχοι που βασίζονται στα αποτελέσματα - όπως το να χάσεις ένα κιλό σε δύο μήνες, να πηγαίνεις στο γυμναστήριο κάθε Δευτέρα ή να τρέξεις έναν μαραθώνιο σε λιγότερο από τέσσερις ώρες - είναι διαφορετικοί από τους στόχους που βασίζονται στη διαδικασία - όπως η μείωση των γλυκών λιχουδιών σε μια την ημέρα, η αύξηση της κίνησης κατά τη διάρκεια της εβδομάδας ή να δεσμευθείς σε ένα πρόγραμμα τρεξίματος για τρεις μήνες.

Αναρωτήσου ποιος τύπος στόχου είναι πιθανόν να είναι πιο ωφέλιμος για εσένα. Οι στόχοι που βασίζονται στα αποτελέσματα μπορούν να ασκήσουν μεγάλη πίεση στην απόδοσή σου, ενώ οι στόχοι που βασίζονται στη διαδικασία σου επιτρέπουν να απολαύσεις το ταξίδι και να δεις τη διαδικασία ως μέρος της επίτευξης. Αυτό μπορεί να κάνει το ταξίδι πολύ πιο στοχαστικό, προσεκτικό και εκπαιδευτικό. Επιπλέον, ανοίγει ευκαιρίες για μικρότερες νίκες και στόχους στην πορεία.

4. Τίμα το ταξίδι και τις μικρές νίκες

Είναι σημαντικό να μην παραβλέπεις τις μικρές νίκες στην πορεία. Η εύρεση μικρών ευκαιριών για την επίτευξη ορόσημων μπορεί να σε βοηθήσει να διατηρήσεις το κίνητρο και να έχεις επίγνωση της προόδου. Αυτό μπορεί να σου δώσει ώθηση και να σε κάνει να νιώσεις καλά με τις προσπάθειες που κάνεις.

Γιατί να μην γίνεις λίγο δημιουργικός και να φτιάξεις ένα "διάγραμμα ανταμοιβών"; Θα μπορούσες να προσθέσεις λίγο ενθουσιασμό και διασκέδαση στη διαδικασία, δημιουργώντας ένα διάγραμμα που θα μπορείς να επιδεικνύεις και να χρησιμοποιείς για να εκφράσεις την πρόοδό σου.

Σκέψου να θέσεις στον εαυτό σου κίνητρα για την πρόοδό σου. Για παράδειγμα, θα μπορούσες να ορίσεις ένα σκορ-σημείο αναφοράς στο τρέξιμό σου και να επιδιώξεις να το ξεπεράσεις μετά από τέσσερις εβδομάδες, με ένα νέο ζευγάρι αθλητικά παπούτσια ως ανταμοιβή. Ή, εφόσον είσαι συνεπής με τη διατροφή σου για τρεις εβδομάδες, κάνε δώρο στον εαυτό σου κάποιο νέο εξοπλισμό μαγειρικής. Βρες λοιπόν τα κίνητρα που σε εξυπηρετούν.

5. Συζήτησέ το

Το να εκφράζεις τους στόχους σου σε άλλους ή ακόμα και το να έχεις κάποιον άλλο που εργάζεται για τον ίδιο στόχο με εσένα μπορεί να κάνει τις ημέρες σου ακόμα καλύτερες και τις δύσκολες μέρες λίγο πιο εύκολες.

Μια μελέτη διαπίστωσε ότι όταν οι άνθρωποι ανέβαιναν με τα πόδια έναν απότομο λόφο, τον αντιλαμβάνονταν ως λιγότερο απότομο από ότι αν είχαν έναν φίλο μαζί τους. Αυτό δείχνει ότι η συντροφικότητα μπορεί να κάνει ένα έργο να φαίνεται λιγότερο τρομακτικό και πιο εύκολα διαχειρίσιμο.

Να θυμάσαι ότι ο φίλος σου δεν χρειάζεται να εργάζεται για τον ίδιο στόχο με εσένα. Δεν είναι ο στόχος που είναι σημαντικός, αλλά η διαδικασία διαχείρισης των προκλήσεων και των δυσκολιών που συχνά φαίνεται πιο εύκολη με έναν φίλο στο πλευρό σου. Εκείνος θα είναι δίπλα σου, όποιος κι αν είναι ο στόχος σου.

6. Οπτικοποίησε την επιτυχία

Τα vision boards γίνονται όλο και πιο δημοφιλή μεταξύ των ανθρώπων που θέτουν στόχους για κάποιο λόγο. Τα vision boards και η οπτικοποίηση της επιτυχίας μπορούν να αυξήσουν την αυτοπεποίθηση ότι μπορείς να πετύχεις.

Το Pinterest ή η κλασική μέθοδος "κόβω και κολλάω" θα μπορούσε να είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για να εμπνευστείς για το vision board σου και να σου δώσει ώθηση στην αυτοπεποίθησή σου.

7. Πηγές και βοηθήματα

Το να κρατάς τον εαυτό σου «παρακινημένο» μπορεί να είναι πιο εύκολο όταν έχεις άλλους να σε ακούσουν, να μάθεις από αυτούς και να γελάσεις μαζί τους, ειδικά αν κυνηγούν έναν παρόμοιο στόχο. Επιπλέον, η ακρόαση podcasts και η ανάγνωση βιβλίων που εστιάζουν στον στόχο σου ή στον "καθορισμό στόχων" γενικότερα, μπορεί να ενισχύσει τα κίνητρά σου.

Συχνά είναι παρήγορο να ακούς από άλλους που τα έχουν περάσει και τα κατάφεραν. Με τόσες πολλές διαθέσιμες επιλογές, αξίζει να αφιερώσεις λίγο χρόνο για να βρεις τις πηγές που σε εξυπηρετούν καλύτερα. (Μια προσωπική πρόταση για κίνητρα και έμπνευση είναι το podcast "The Diary of a CEO" με τον Steven Bartlett.)

8. Πρόσεξε τα λόγια σου

Ο τρόπος με τον οποίο μιλάς για τον εαυτό σου και τους στόχους σου είναι σημαντικός. Σωστά, πολλοί από εμάς το παραβλέπουμε αυτό, αλλά ο τόνος που χρησιμοποιείς όταν συζητάς τους στόχους σου μπορεί να έχει πραγματικό αντίκτυπο. Αν συνεχίσεις να μιλάς για το πόσο δύσκολο είναι, και πόσο επίπονο είναι, θα αρχίσεις να επικεντρώνεσαι στα αρνητικά και αυτό θα κάνει την πρόκλησή σου να φαίνεται ακόμα πιο δύσκολη.

Από την άλλη πλευρά, αν εστιάσεις στις μικρές νίκες που κάνεις, στο πώς εμφανίστηκες ακόμα και όταν δεν ήθελες και στο πώς ανέκαμψες από τις αναποδιές, θα αποδείξεις στον εαυτό σου ότι είσαι ικανός.

Μια χρήσιμη άσκηση κάθε πρωί είναι να συμπληρώνεις αυτές τις προτάσεις για να ενισχύσεις την ανθεκτικότητα και την αυτοπεποίθησή σου:

"Μπορώ...",

"Είμαι...",

"Έχω..."

Δοκίμασέ το.

9. Γίνε το άτομο που θέλεις να είσαι

Τι θα σου δώσει η επίτευξη του στόχου σου; Για πολλούς από εμάς, είναι η αυτοπεποίθηση. Έτσι, άρχισε να συμπεριφέρεσαι από την αρχή σαν αυτή την έκδοση του εαυτού σου με αυτοπεποίθηση - ακόμη και αν δεν το αισθάνεσαι ακόμη.

Πώς θα εμφανιζόταν αυτό το άτομο με αυτοπεποίθηση; Ίσως να φόραγες εκείνο το ρούχο γυμναστικής που αγαπάς αλλά δεν αισθάνεσαι ακόμα έτοιμος; Ακόμα και απλές πράξεις όπως η επιλογή να φορέσεις αυτά τα ρούχα, να κάνεις αυτή τη συζήτηση ή να δημιουργήσεις αυτό το περιεχόμενο, ακόμα και πριν νιώσεις έτοιμος, στέλνουν ένα μήνυμα στον εγκέφαλό σου ότι γίνεσαι αυτός ο "ανώτερος εαυτός".

Δεν θα είναι άνετο, αλλά αν περιμένεις να έρθει η άνεση αφού πετύχεις το στόχο σου, μάλλον δεν θα είναι τόσο εκπληκτικό όσο πίστευες. Έτσι, νιώσε το φόβο, ξεκίνησε τώρα ως το άτομο που θέλεις να γίνεις και κάνε αυτές τις ενέργειες τώρα.

10. Επαγγελματικοί δείκτες

Μην φοβάσαι να ζητήσεις βοήθεια όταν προσπαθείς να πετύχεις τον στόχο σου. Υπάρχουν πολλοί επαγγελματίες εκεί έξω που θα ήθελαν πολύ να μοιραστούν μαζί σου την εμπειρία, τις γνώσεις και την υποστήριξή τους.

Οι προσωπικοί γυμναστές, οι διαιτολόγοι, οι κοινοτικές οργανώσεις και οι αθλητικοί σύλλογοι μπορούν να σε βοηθήσουν να πετύχεις τον στόχο σου πιο εύκολα. Ακόμη και οι προπονητές έχουν συχνά προπονητές. Η υποστήριξη και η ανάληψη ευθυνών μπορεί να αλλάξουν πραγματικά το παιχνίδι, γι' αυτό σκέψου να αναζητήσεις κάποια επιπλέον καθοδήγηση.

11. Κατάγραψέ τα όλα

Είτε το κρατάς προσωπικό είτε το μοιράζεσαι με άλλους, η καταγραφή της προόδου που κάνεις μπορεί να προσφέρει την ανάληψη ευθυνών που συχνά χρειάζεσαι. Αυτή η μικρή πίεση μπορεί να σε βοηθήσει να ανταποκριθείς στην πρόκληση και να τα πας καλά. Οι άνθρωποι που καταγράφουν τους στόχους τους είναι συχνά πιο πιθανό να τους επιτύχουν από εκείνους που δεν το κάνουν. Έτσι, το να κρατάς αρχείο της προόδου σου, τόσο των προκλήσεων όσο και των επιτυχιών, μπορεί να είναι επωφελές.

12. Ατελής δράση

Τέλος, και το πιο σημαντικό, να θυμάσαι ότι θα υπάρξουν αναποδιές, διαταραχές στο σχέδιό σου και στιγμές που τα πράγματα δεν θα είναι καλά. Αυτό είναι φυσιολογικό και μέρος της διαδικασίας. Η ατελής δράση είναι πάντα καλύτερη από μια στάση "όλα ή τίποτα".

Ξεκινώντας με την ιδέα ότι οι ενέργειές σου δεν θα είναι τέλειες, θα σε βοηθήσει να αποφύγεις τα αισθήματα ενοχής και ντροπής όταν τα πράγματα δεν πάνε σύμφωνα με το σχέδιο. Απλά εμφανίσου, κάνε μικρές ενέργειες με συνέπεια, και κάνε υπομονή με τον εαυτό σου. Αυτό θα σου δώσει πολύ ισχυρότερες βάσεις για να επιτύχεις.

Με λίγα λόγια

Καθώς αρχίζεις να εφαρμόζεις αυτές τις ιδέες, επικεντρώσου στη διαδικασία αντί για τα αποτελέσματα. Κάποιες μέρες μπορεί να αισθάνεσαι ότι αποτυγχάνεις ή ότι υποχωρείς, αλλά μια χρονική στιγμή δεν καθορίζει τα αποτελέσματά σου, αν οι πράξεις σου είναι ευθυγραμμισμένες με τον στόχο σου.

Σχεδίασε, πράξε, αναθεώρησε. Και θα πετύχεις τους στόχους σου. Τώρα, πήγαινε και ξεκίνα.

Myprotein
Writer and expert
Προβολή του προφίλ του Myprotein
myprotein