Αθλητές

Ξύπνημα στις 5: βελτιώνει την παραγωγικότητα;

Ο YouTuber και ambassador της Myprotein Stan Browney ήθελε πάντα να δοκιμάσει να ξυπνάει νωρίς. Μερικοί από τους πιο επιτυχημένους ανθρώπους στον κόσμο – η Michelle Obama, ο Tim Cook, ο Dwayne “The Rock” Johnson – είναι διάσημοι οι οποίοι ξυπνούν νωρίς. Μα γιατί; Σίγουρα απλώς αλλάζει την ώρα που πηγαίνεις για ύπνο;

Αισθανόμενος μια ευκαιρία πρόκλησης πολύ καλή για να την αποφύγει, ο Stan αποφάσισε ότι επρόκειτο να ξυπνάει στις 5 π.μ. κάθε μέρα για ένα μήνα ώστε να δει αν υπήρχαν πραγματικά οφέλη από το να ξεκινήσει η μέρα νωρίς. Θα ξεκινήσει έναν νέο τρόπο ζωής ή θα επιστρέψει σύντομα σε μια ζωή που θα πατάει “snooze”; Για να δούμε.

 

Ξύπνημα στις 5 – το σχέδιο

Προκειμένου να κοιμηθεί επτά ώρες σωστά, ο Stan θα έπρεπε να είναι στο κρεβάτι για περίπου οκτώ ώρες, για να ληφθεί υπόψη ο χρόνος που χρειάζεται για να πέφτει και να ξυπνάει κατά διαστήματα όλη τη νύχτα. Αυτό λοιπόν απαιτούσε να κοιμάται στις 9 το βράδυ, τρεις ώρες νωρίτερα από ότι συνήθιζε.

Αυτό ήταν το πρώτο πρόβλημα. Δύο φορές την εβδομάδα ο Stan έχει προπόνηση ποδοσφαίρου που τελειώνει στις 21.30. Ρεαλιστικά αυτές τις μέρες δεν πήγαινε για ύπνο μέχρι τις 22.30.

Η διατήρηση της κοινωνικής του ζωής θα ήταν ένα άλλο ζήτημα. Πρέπει να βρίσκει χρόνο για να κάνει παρέα με τους φίλους και την κοπέλα του ενώ κοιμάται στις 9 το βράδυ.

Υπήρχαν πολλά προφανή μειονεκτήματα στην πρόκληση. Τι γίνεται όμως με τα πλεονεκτήματα; Ο Stan ήταν δύσπιστος για πολλά από τα ισχυριζόμενα οφέλη του να ξυπνάς νωρίς, αλλά του κίνησαν το ενδιαφέρον αυτά:

  • Αυξημένη παραγωγικότητα
  • Απώλεια λίπους
  • Πιο δομημένη ρουτίνα
  • Δυναμικότητα στις σχέσεις

Α, και του αρέσει η πρόκληση.

Αρχίζει λοιπόν

Το βράδυ πριν από το πρώτο ξημέρωμα, ο Stan έχασε την αίσθηση του χρόνου. (Αυτό γίνεται συνηθισμένο φαινόμενο, όπως θα δεις.) Ήταν ξύπνιος στις 9:20 μ.μ., έχασε ήδη την ώρα του ύπνου του στις 21:00. Καθώς η ώρα πέρναγε, αποφάσισε να περάσει τη νύχτα στο στούντιο του. Αλλά και πάλι κατάφερε να σηκωθεί από το κρεβάτι στην ώρα του το επόμενο πρωί.

Η ρουτίνα

Το σχέδιο του Stan: ξύπναγε στο σπίτι στις 5 το πρωί (το αυτονόητο) και έκανε μερικές μικροεργασίες για να ξεκινήσει σωστά τη μέρα: 20 push-ups, άνοιγε τις κουρτίνες και έστρωνε το κρεβάτι. Κατόπιν κατευθυνόταν στο στούντιο, έκανε την καρδιαγγειακή του άσκηση στον διάδρομο, ένα κρύο ντους και έτοιμος για την ημέρα: δόντια, περιποίηση δέρματος, περιποίηση μαλλιών, κ.λπ. Ενυδατωνόταν ενώ έλεγχε τη λίστα με τις υποχρεώσεις του, πρωινό στις 7 π.μ. και μετά στη δουλειά. Ολοκλήρωνε τις καθημερινές του εργασίες και πήγαινε για ύπνο στις 21:00 (αν όλα πήγαιναν σύμφωνα με το σχέδιο) ή το αργότερο μέχρι τις 22:00.

Ένα άλλο ζήτημα έγινε σύντομα σαφές: ο Stan είναι εργασιομανής. Στην αρχή της πρόκλησης, βρέθηκε να δουλεύει από τις 5 το πρωί έως τις 9 το βράδυ. Αυτή είναι μια μεγάλη μέρα. Αλλά τη 10η μέρα, είχε βρει μια σωστή ρουτίνα και είχε σταματήσει να δουλεύει τόσο αργά.

Υπήρχε επίσης ένα άλλο ζήτημα: να κοιμηθεί εγκαίρως τα Σαββατοκύριακα. Ο Stan παρέλειψε την ώρα του ύπνου μερικές ημέρες της πρόκλησης, αλλά ξυπνούσε στις 6 το πρωί ή στις 7 το πρωί, έτσι η πρωινή του ρουτίνα δεν διαταράχθηκε πολύ.

Και επειδή ο Stan ήθελε να κατανοήσει πλήρως τη ζωή που ανατέλλει στις 5 το πρωί, συνέχισε την πρόκληση ενώ βρισκόταν σε οικογενειακές διακοπές. Αλλά το βρήκε άσκοπο. Επειδή δεν μπορούσε να φτάσει νωρίς στο στούντιο και να ολοκληρώσει τα πράγματα, είχε τέσσερις ώρες το πρωί χωρίς να κάνει τίποτα, ενώ έχανε τη βραδινή διασκέδαση και τα παιχνίδια με την οικογένειά του. Σύντομα συνειδητοποίησε ότι δεν υπήρχε απολύτως καμία ανάγκη να είναι τόσο δογματικός σχετικά με τα πρώιμα ξεκινήματα όταν βρισκόταν σε διακοπές.

Τα αποτελέσματα

Άρα άξιζε τον κόπο; Ναι και όχι. Στο τέλος της πρόκλησης, ο Stan ήταν μπερδεμένος. Αναμφίβολα υπήρχαν οφέλη, αλλά υπήρχαν και σημαντικά μειονεκτήματα.

Με το πρωινό ξύπνημα ένιωθε ότι ολοκλήρωνε τα πράγματα πολύ νωρίτερα από ότι έπρεπε να γίνουν – υπήρχε πολύς χρόνος για να ολοκληρώσει τη δουλειά του.

Η πρόκληση 100% τον βοήθησε να χτίσει μια ρουτίνα, η οποία με τη σειρά της βοήθησε την παραγωγικότητά του. Δύο ξεκάθαρες επιτυχίες.

Τι γίνεται με την απώλεια λίπους; Ο Stan λέει ότι αν αυτός είναι ο στόχος σου, αυτή η πρόκληση δεν θα σε βοηθήσει. Όλα έχουν να κάνουν με τις θερμίδες που τρως και τις θερμίδες που καις, οπότε απλά εστίασε σε αυτό.

Και οι σχέσεις του; Μεγάλο όχι. Στο τέλος της πρόκλησης, ο Stan ένιωθε την επίδραση στις σχέσεις του, με τη φίλη του να αντιπαθεί ιδιαίτερα την πρόκληση.

Με λίγα λόγια

Η πραγματική δύναμη στο πρωινό ξύπνημα, τουλάχιστον για τον Stan, ήταν η πιο δομημένη ρουτίνα και η βελτιωμένη παραγωγικότητα. Αλλά ακόμα, γιατί στις 5 το πρωί; Εάν το να ξυπνάς τόσο νωρίς λειτουργεί για σένα και το απολαμβάνεις, κάνε το. Αλλά αν όχι, μπορείς να σηκωθείς αργότερα και να έχεις μια δομημένη και παραγωγική μέρα. Όλα είναι θέμα προσωπικής προτίμησης.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Writer and expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Έκπτωση 40% στα best sellers | Κωδικός: SOS40 +Δωρεάν 🚛 στα 40€ & έως 2 🎁 Περισσότερα