Διατροφή

Αλάτι, λάδι, ξύδι και μπαχαρικά: τι είναι καλό να χρησιμοποιείτε…

Αλάτι, λάδι, ξύδι και μπαχαρικά: τι είναι καλό να χρησιμοποιείτε…

Το ανθρώπινο σώμα χρειάζεται μια μεγάλη γκάμα στοιχείων, ώστε να λειτουργεί φυσιολογικά. Η τυπική διατροφή bodybuilding είναι καλή στο να σας παρέχει τα απαραίτητα μακροσυστατικά, αποτυγχάνει όμως στην παροχή βασικών μετάλλων και σημαντικών μικροσυστατικών, τα οποία δεν μπορείτε να λάβετε τρώγοντας π.χ. ρύζι και κοτόπουλο. Καλό είναι να βάζετε το αλάτι, το λάδι, το ξύδι και τα μπαχαρικά στην διατροφή σας, αλλά να επιλέγετε τον κατάλληλο τύπο αυτών. Δεν είναι όλα τα καρυκεύματα το ίδιο. Για παράδειγμα, η διαφορά του απλού, χημικά επεξεργασμένου αλατιού σε σχέση με άλλους τύπους είναι αρκετά μεγαλύτερη από ότι νομίζετε.

Αλάτι

Μια από τις καλύτερες επιλογές είναι το ροζ αλάτι Ιμαλάϊων, το οποίο θεωρείται κορυφαίας ποιότητας. Περιέχει πάνω από 90 μέταλλα και στοιχεία, που είναι δύσκολο να ληφθούν από άλλες τροφές. Αυτά συμμετέχουν σε χιλιάδες χημικές λειτουργίες του σώματος και βελτιώνουν το μεταβολισμό, την χώνευση και την απορρόφηση άλλων συστατικών. Ο σωστός τύπος αλατιού πρέπει να βελτιώνει την επίδοση σας στο γυμναστήριο και την μυϊκή σας ανάπτυξη. Μην χρησιμοποιείται απλό άσπρο αλάτι, καθώς βλάπτει το σώμα σας. Πολλές φορές το αλάτι είναι εμπλουτισμένο με ιώδιο, ένα σημαντικό στοιχείο της λειτουργίας του θυρεοειδούς αδένα, ο οποίος με την σειρά του έχει άμεση σχέση με τον μεταβολισμό και τα επίπεδα ενέργειας του σώματος σας. Έλλειψη ιωδίου για παρατεταμένα χρονικά διαστήματα μπορεί να οδηγήσει σε υποθυρεοειδισμό, που συνεπάγεται με ανεξήγητη αύξηση βάρους, έλλειψη ενέργειας, ληθαργικότητα, μυϊκή κόπωση κ.τ.λ.

 

Ξύδι

Το ξίδι είναι ένα όξινο υγρό που προέρχεται από τη ζύμωση της αιθανόλης του κρασιού σε αιθανικό οξύ, μετά από χρόνια, χωρίς την προσθήκη ζάχαρης και με τη βοήθεια κάποιων χρήσιμων βακτηριών. Υπάρχουν διάφορα είδη ξιδιού, όπως το μπαλσάμικο, το κόκκινο και το άσπρο. Το μπαλσάμικο θεωρείται μέγιστης ποιότητας και μπορείτε εύκολα να το προσθέτετε στα λαχανικά σας. Βοηθάει στην απορρόφηση των μετάλλων από τα πράσινα φυλλώδη λαχανικά (οπότε ο συνδυασμός τους είναι πάρα πολύ καλός), όπως επίσης και στην χώνευση, στην λιποδιάλυση και στην αποβολή τοξινών από το σώμα. Κάποιες έρευνες έχουν υποστηρίξει πως επίσης βελτιώνει την ευαισθησία στην ινσουλίνη. Το αιθανικό οξύ (χημική ονομασία του ξυδιού) έχει κάποιες ιδιότητες όμοιες με αυτές της μετμορφίνης, ενός φαρμάκου που χρησιμοποιείται για την θεραπεία του διαβήτη τύπου ΙΙ. Ακόμα και σε υγιή άτομα, η προσθήκη ξυδιού στην διατροφή τους, οδηγεί σε καλύτερα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα.

 

Λάδι

Το εξαιρετικά παρθένο ελαιόλαδο είναι η καλύτερη επιλογή. Είναι πολύ υγιεινό και προωθεί την ομαλή λειτουργία του σώματος, μειώνει την φλεγμονή στις αρτηρίες και το σώμα γενικότερα. Αυτό συνεπάγεται με μειωμένο κίνδυνο εμφάνισης καρδιοαγγειακών προβλημάτων, υψηλής αρτηριακής πίεσης και εγκεφαλικού επεισοδίου. Η προσθήκη ελαιόλαδου είναι επίσης ένας πολύ καλός τρόπος να προσθέσετε  ποιοτικές θερμίδες στην διατροφή σας. Όταν κάνετε γεύματα πολύ υψηλά σε υδατάνθρακα όμως, καλό είναι να αποφεύγετε τα πολλά λιπαρά, όπως μεγάλες ποσότητες ελαιόλαδου, διότι καθυστερεί πολύ η χώνευση και η απορρόφηση των μακροσυστατικών.

 

Μπαχαρικά

Το curry είναι μια πολύ καλή επιλογή, καθώς περιέχει πολύ ισχυρούς αντιφλεγμονώδεις και αντιοξειδωτικούς παράγοντες, όπως την κιτρινόριζα-κουρκουμά. O κουρκουμάς ενισχύει σημαντικά την αντιοξειδωτική ικανότητα του σώματος και επιταχύνει τον ρυθμό νευρογέννεσης στο εγκέφαλο, αυξάνοντας την εγκεφαλική λειτουργία και μειώνοντας τον κίνδυνο για εγκεφαλικές ασθένειες. Επίσης μειώνει σημαντικά την οξείδωση και την φλεγμονή στον ενδοθηλιακό ιστό που επενδύει εσωτερικά τις αρτηρίες, μειώνοντας τον κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών νοσημάτων. Η μέγιστη απορρόφηση του επιτυγχάνεται όταν συνδυάζεται με μαύρη πιπεριά.

 

Με λίγα λόγια μπορείτε να χρησιμοποιείτε φυσικά μπαχαρικά και βότανα για να ενισχύσετε γευστικά τα πιάτα σας και να τα κάνετε πιο νόστιμα, όσο εσείς επιθυμείτε. Μην χρησιμοποιείτε όμως έτοιμες sauce και dressings, καθώς το 95% αυτών περιέχουν τεχνητές αρωματικές ύλες, ενισχυτικά γεύσης, ζάχαρη και συντηρητικά. Δώστε εσείς επιπλέον γεύση στα γεύματα σας με φυσικό και υγιεινό τρόπο.



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ