Διατροφή

Δίαιτα | 8 χρήσιμες συμβουλές

Δίαιτα | 8 χρήσιμες συμβουλές

Η δίαιτα είναι ένας από τους πιο κοινούς στόχους όταν κάποιος θέλει να ασχοληθεί με το Fitness. Στην πραγματικότητα όμως πολύ λίγοι καταφέρνουν και πετυχαίνουν τελικά τον στόχο τους. Αυτό πολύ συχνά συμβαίνει επειδή ο κόσμος που προσπαθεί να χάσει βάρος δεν γνωρίζει τις σωστές πληροφορίες που χρειάζονται έτσι ώστε να κάψει το λίπος.

Διαβάστε παρακάτω τα 8 κυριότερα πράγματα που θα πρέπει να γνωρίζετε έτσι ώστε να καταφέρετε όχι μόνο να χάσετε βάρος αλλά και το σημαντικότερο να το κρατήσετε μακριά για την υπόλοιπη ζωή σας.

  1. Τα αποτελέσματα θα πάρουν χρόνο να έρθουν

Σίγουρα θα ξέρετε μέχρι τώρα πώς μπορεί να χρειαστεί κάποιος χρόνος μέχρι να δείτε τα αποτελέσματα κάνοντας προπόνηση και ακολουθώντας μία υγιεινή διατροφή.

Σκεφτείτε το και έτσι: άμα έχετε πολύ ανεβασμένο ποσοστό λίπους, σας πήρε πάρα πολλούς μήνες για να φτάσετε το βάρος σας στο επίπεδο πού βρίσκεται τώρα. Έτσι είναι λογικό να χρειαστεί επίσης πολύς χρόνος προκειμένου να το ρίξετε στα φυσιολογικά επίπεδα και σίγουρα δεν πρόκειται να φύγει σε λίγες μέρες και εβδομάδες.

Επίσης το να προσπαθήσετε να χάσετε βάρος γρήγορα ακολουθώντας μια στερητική δίαιτα δεν είναι σωστό. Ενώ στην αρχή, μπορεί πράγματι να χάσετε βάρος απότομα, μελέτες δείχνουν ότι οι δίαιτες σχεδόν ποτέ δεν λειτουργούν μακροπρόθεσμα. Το 85% των ανθρώπων καταλήγουν να παίρνουν όλο το βάρος πίσω μέσα σε ένα χρόνο.

Πράγματι, κάνοντας μια περιοριστική δίαιτα, αυξάνετε τις πιθανότητες να βάλετε περισσότερο βάρος μελλοντικά και όχι να το χάσετε.

Άμα σκοπός σας είναι να χάσετε βάρος και να το κρατήσετε μακριά για την υπόλοιπη ζωή σας, θα πρέπει να διώξετε από το μυαλό σας την νοοτροπία της δίαιτας και της γρήγορης λύσης.

  1. Βρείτε για ποιόν λόγο θέλετε πραγματικά να πετύχετε τον στόχο σας

Σίγουρα το να έχετε χτίσει ένα προπονητικό και διατροφικό πλάνο για να χάσετε βάρος είναι πολύ σημαντικό, αλλά έρχονται στιγμές που το κίνητρό σας μειώνεται. Βρίσκετε ολοένα και πιο δύσκολο να πηγαίνετε για τις προπονήσεις σας και έχετε κουραστεί να τηρείτε πιστά την διατροφή σας.

Είναι πολύ σημαντικό αυτές τις στιγμές να θυμίζετε τον εαυτό σας για τον λόγο για τον οποίο ξεκινήσατε το ταξίδι σας στο fitness.

Ρωτήστε τον εαυτό σας: ποιος είναι πραγματικά ο λόγος που ξεκινήσατε;

Είτε η απάντηση είναι για λόγους υγείας, για ένα πιο δυνατό σώμα η απλά για να αισθάνεστε πιο καλά, είναι πολύ σημαντικό να το αναγνωρίζετε και να το θυμίζετε στον εαυτό σας συνεχώς.

Κάτι τέτοιο θα σας βοηθήσει να παραμείνετε πιστοί στον στόχο σας και να σας δώσει και πάλι ένα ισχυρό κίνητρο να συνεχίσετε μέχρι να τον πετύχετε.

  1. Μην ψάχνετε την εύκολη λύση στη δίαιτα

Είναι πολύ εύκολο κάποιος σήμερα να παρασυρθεί από τις πολυάριθμες πληροφορίες που βρίσκει στην τηλεόραση στα περιοδικά και στο ίντερνετ για την νέα πρωτοποριακή μέθοδο αδυνατίσματος που θα κάνει το λίπος να εξαφανιστεί.

Με μία μόνο ματιά θα βρείτε πολυάριθμες προπονήσεις, διατροφές, συσκευές, μαγικά τρικ και τεχνάσματα για να χάσετε βάρος εύκολα γρήγορα και χωρίς κόπο.

Δυστυχώς η βιομηχανία του Fitness προκειμένου να βγάλει χρήματα ακόμα και σήμερα βομβαρδίζει τον κόσμο με όλα τα παραπάνω εκμεταλλευόμενη τις προσδοκίες και τις ελπίδες του.

Στην πραγματικότητα δεν υπάρχει σε καμία περίπτωση κανένας μαγικός τρόπος, καμία προπόνηση, και κανένα διατροφικό συμπλήρωμα θα σας κάνει ξαφνικά να κάψετε το λίπος χωρίς να δουλέψετε σκληρά για το αποτέλεσμα.

Όπως αναφέραμε και παραπάνω σίγουρα ο δρόμος δεν θα είναι ούτε εύκολος ούτε γρήγορος και θα χρειαστούν αρκετοί μήνες μέχρι να πετύχετε το στόχο σας.

Οπότε βγάλτε τις από το μυαλό σας το γρήγορο αποτέλεσμα και να είστε έτοιμοι να κάνετε τη σκληρή δουλειά που χρειάζεται για να μεταμορφώσετε το σώμα σας.

  1. Ότι δουλεύει για κάποιον άλλον μπορεί να μην δουλέψει και για σένα

Πολλές φορές ο κόσμος κοιτάει τι κάνουν οι φίλοι του και έχουν τα αποτελέσματα που βλέπουνε. Έτσι πιστεύουν πως και αυτοί θα έπρεπε να κάνουν ακριβώς το ίδιο πράγμα.

Αυτό δεν ισχύει όχι μόνο για τις προπονήσεις όπως Functional Training, HIIT κλπ.  αλλά και για δίαιτες όπως για παράδειγμα κετογενική, intermittent fasting, paleo, low carb κλπ.

Ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως αν ο φίλος σας είδε πρόοδο με τα συγκεκριμένα πλάνα αυτός είναι και ο μοναδικός τρόπος για να χάσετε και εσείς βάρος.

Βρείτε τι αρέσει πραγματικά σε εσάς. Ανακαλύψτε ποιο είδος προπόνησης σας αρέσει περισσότερο και απολαμβάνετε να κάνετε.

Αυτό θα σας βοηθήσει να τηρήσετε καλύτερα τις προπονήσεις σας και να ανυπομονείτε κάθε φορά που για να κάνετε την επόμενη.

Από θέμα διατροφής μην ψάχνετε απλά μία δίαιτα όπως αναφέραμε παραπάνω, αλλά προσπαθήστε να χτίσετε διατροφή σας πάνω σε αυτά που ήδη τρώτε. Δεν χρειάζεται να κάνετε ούτε δίαιτες ούτε στέρησες. Αρκεί να κάνετε πιο υγιεινές επιλογές τροφίμων και να χαμηλώσετε τις θερμίδες που χρειάζεται το σώμα σας.

  1. Δεν χρειάζεται να περάσετε ατελείωτες ώρες στο γυμναστήριο

Κάτι που κρατάει πολλούς ανθρώπους από το να ξεκινήσουν τον δρόμο για την δίαιτα, είναι πως πιστεύουν πως πρέπει να αφιερώσουν τη μισή τους ζωή μέσα στις αίθουσες του γυμναστηρίου.

Επίσης πολλοί έχουν μία δύσκολη και πολυάσχολη ζωή και πιστεύοντας κάτι τέτοιο τους σταματάει από το να ξεκινήσουν να ασχολούνται με το Fitness.

Στην πραγματικότητα δεν είναι έτσι. Βάλτε στόχο να πηγαίνετε για προπόνηση τουλάχιστον 3-5 φορές την εβδομάδα από 45 με 60 λεπτά τη φορά.

Ακόμα και αν διαθέτετε ελάχιστο χρόνο για προπόνησης, δοκιμάστε να κάνετε διαλειμματική προπόνηση υψηλής έντασης (HIIT) στο γυμναστήριο ή ακόμα και στο σπίτι σας. Με αυτή τη μέθοδο προπόνησης δεν θα χρειαστείτε πάνω από 20 με 30 λεπτά για να γυμνάσετε ολόκληρο το σώμα σας.

Επίσης βρείτε μία μέθοδο η οποία σας αρέσει. Αυτό θα σας βοηθήσει και να πετύχει τον στόχο σας αλλά παράλληλα και να διασκεδάζετε αυξάνοντας τις πιθανότητες σας να μείνετε πιστοί στο πλάνο προπόνησης σας.

  1. Το αερόβιο δεν είναι απαραίτητο για απώλεια λίπους

Υπάρχει μία μεγάλη παραπληροφόρηση πως προκειμένου να χάσεις βάρος Θα πρέπει και να περάσεις ατελείωτες ώρες στον διάδρομο.

Κάτι τέτοιο δεν ισχύει σε καμία περίπτωση και μπορεί να οδηγήσει στα ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα από αυτά που θέλετε.

Το αερόβιο από μόνο του είναι αρκετά καταβολικό. Πράγμα που σημαίνει πως κάνοντας αερόβιο χάνετε πολύτιμη μυϊκή μάζα.

Η μυϊκή μάζα εκτός από το να κάνουν το σώμα να φαίνεται πιο δυνατό και αθλητικό, για να συντηρηθεί χρησιμοποιεί θερμίδες. Όση λιγότερη μυϊκή μάζα λοιπόν έχετε, τόσο λιγότερες θερμίδες θα καίτε.

Επίσης σε ποιόν αρέσει να περνάει βαρετά και μονότονα την ώρα του πάνω στον διάδρομο;

Η προπόνηση σας θα πρέπει να βασίζεται στις αντιστάσεις, δηλαδή στα βάρη. Θα πρέπει να χρησιμοποιήσετε το αερόβιο σαν μόνο σαν συμπλήρωμα ώστε να επιταχύνετε την ταχύτητα απώλειας λίπους, αλλά χωρίς να το παρακάνετε.

Φυσικά θα πρέπει  να ρυθμίζετε την διατροφή σας ώστε να χάνετε βάρος με φυσιολογικό ρυθμό χωρίς ακραίες δίαιτες και στερήσεις.

Κάνοντας αυτό θα διατηρήσετε το μεταβολισμό σας ψηλά, θα αυξήσετε τη μυϊκή σας μάζα και όλα αυτά θα έχουν σαν αποτέλεσμα να καίτε περισσότερες θερμίδες μέσα στη μέρα ακόμα και όταν κάθεστε.

  1. Το κοινωνικό σας περιβάλλον παίζει μεγάλη σημασία

Είναι πολύ σημαντικό να έχετε την υποστήριξη που χρειάζεστε από το κοινωνικό σας περιβάλλον.

Για παράδειγμα άμα οι πιο κοντινοί σας φίλοι δεν έχουν σχέση με το Fitness και κάθε βράδυ μαζεύονται στο σπίτι για να απολαύσουν τα αγαπημένα τους φαγητά και ποτά βλέποντας ταινίες στο σπίτι, θα είναι πολύ δύσκολο να μην μπείτε σε κάποιο πειρασμό και κινδυνεύετε να ξεφύγετε από τον στόχο σας.

Κάνοντας παρέα με άτομα που έχουν τον ίδιο στόχο και τρόπο ζωής με σας, είναι σίγουρο πως θα πολλαπλασιάσει τις πιθανότητές σας να πετύχετε για να μείνετε πιστοί στο πλάνο προπόνησης και διατροφής σας.

Επίσης θα σας βοηθήσει πολύ να βρείτε έναν φίλο να κάνετε μαζί της προπονήσεις σας.

Έτσι όχι μόνο θα διασκεδάζετε περισσότερο στο γυμναστήριο, αλλά θα δίνεται κίνητρο που ο ένας στον άλλον κάνοντας τις προπονήσεις πιο έντονες και αποτελεσματικές.

  1. Προγραμματίστε τι θα κάνετε αφού πετύχετε τον στόχο σας

Ένα τελευταίο λάθος κάνει ο κόσμος είναι να μην έχει ένα πλάνο για το τι θα κάνει αφού πέτυχε τον στόχο του.

Οι περισσότεροι δεν γνωρίζουν τι να κάνουν και καταλήγουν να κάνουν 2 πράγματα:

Είτε συνεχίζουν τρώγοντας τις ίδιες ποσότητες που τρώγανε και κατά την περίοδο που θέλανε να χάσουν βάρος, είτε σταματάνε την υγιεινή διατροφή και επιστρέφουν στις παλιές διατροφικές συνήθειες που είχαν πριν ξεκινήσουν.

Σίγουρα κανένα από τα παραπάνω δεν είναι ιδανικά και δεν θα σας επιτρέψει να διατηρήσετε το βάρος που με τόσο κόπο χάσατε μακριά για την υπόλοιπη ζωή σας.

Μόλις πετύχετε το στόχο σας λοιπόν, συνεχίστε προσθέτοντας λίγο ακόμα υγιεινό φαγητό στη διατροφή σας αυξάνοντας σταδιακά τις θερμίδες που καταναλώνετε.

Πλέον στόχος σας θα πρέπει να είναι να διατηρήσετε το βάρος σας σταθερό, ενώ συνεχίζετε παράλληλα να συνεχίζετε να ζείτε έναν ενεργό τρόπο ζωής μένοντας δραστήριος και χωρίς να παραμελείτε τις προπονήσεις σας.

Επίσης μπορείτε πλέον να είστε πιο ευέλικτοι στην διατροφή σας περιλαμβάνοντας μερικά από τα αγαπημένα σας γεύματα. Ωστόσο πάντα φροντίστε να είστε μέσα στο θερμιδικό όριο και να μην το ξεπερνάτε.

Περιληπτικά

Η δίαιτα δεν είναι τόσο πολύπλοκη όσο πολλοί νομίζουν. Ακολουθώντας μερικές από τις παραπάνω συμβουλές είναι σίγουρο πως θα σας βοηθήσουν να χάσετε βάρος, αλλά και το κυριότερο να το κρατήσετε μακριά

  • Να έχετε υπομονή και μην περιμένετε τα γρήγορα αποτελέσματα
  • Μόλις δεν έχετε κίνητρο, θυμηθεί τε τον λόγο για τον οποίο ξεκινήσατε.
  • Να είστε έτοιμοι να κάνετε την σκληρή δουλειά και να μην ψάχνετε κρυφά μονοπάτια
  • Βρείτε τι αρέσει πραγματικά σε εσάς και μην κοιτάτε τι κάνουν οι άλλοι
  • 3-4 εβδομαδιαίες προπονήσεις αρκούν για να βελτιώσετε την φυσική σας κατάσταση
  • Δώστε περισσότερη έμφαση στις προπονήσεις αντιστάσεων παρά στο αερόβιο
  • Βρείτε φίλους που θα σας υποστηρίξουν να πετύχετε τον στόχο σας
  • Σχεδιάστε τι θα κάνετε αφού πέτυχε τε τον στόχο σας.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Νίκος Παπακώστας

Νίκος Παπακώστας

Προσωπικός Γυμναστής - Σύμβουλος Fitness και διατροφής

Ο Νίκος Παπακώστας είναι αρθρογράφος της σελίδας μας και πιστοποιημένος Personal trainer EQF lvl. 4 EHFA/EREPS. Ο Νίκος διαθέτει πάνω από 10 χρόνια εμπειρία στον χώρο του fitness σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό επίπεδο. H αγάπη του για το fitness τον οδήγησε να ασχοληθεί επαγγελματικά με το αντικείμενο. Τα τελευταία 4 χρόνια διαγωνίζεται στην κατηγορία Men's Physique και Classic Bodybuilding, από όπου έχει λάβει μεγάλη εμπειρία πάνω σε προπόνηση και διατροφή. Για να διευρύνει ακόμα περισσότερο τις γνώσεις του, ακολούθησε τα εκπαιδευτικά προγράμματα της GRAFTS Hellas, από όπου και έλαβε το πιστοποιητικό Personal trainer EQF lvl. 4 EHFA/EREPS. Εξακολουθεί να παρακολουθεί νέες ειδικότητες της GRAFTS, σεμινάρια, καθώς και μαθήματα μέσω διαδικτυακής εκπαίδευσης για να εξειδικευτεί ακόμα περισσότερο πάνω στο αντικείμενό του. Ο Νίκος είναι δημιουργός της NP Fitness, μιας σελίδας που περιλαμβάνει χρήσιμα άρθρα για το fitness, την διατροφή, την άσκηση καθώς και υγιεινές συνταγές. Μπορείτε να δείτε τα άρθρα του στην σελίδα της NP Fitness στο παρακάτω Link: http://npfitness.gr/el/articlesgr/ Επίσης μπορείτε να δείτε το προφίλ του Νίκου στο LinkedIn στο παρακάτω link: https://www.linkedin.com/in/nikos‐papakostas‐49b3a5119/ Έχει λάβει την διάκριση Πρωταθλητή Ελλάδας στην κατηγορία Classic Bodybuilding 27/06/18, Πρωταθλητή στην κατηγορία Men's Physique 13/05/16, 05/06/18, είναι σύμβουλος Fitness & Διατροφής, έχει λάβει Υποτροφία στη ειδικότητα Personal Training GRAFTS Athens 2016 και ασχολείται με την αρθρογραφία σε θέματα fitness, προπόνησης και διατροφής. Ο Νίκος έχει βάλει στόχο να βοηθήσει όσο περισσότερους ανθρώπους μπορεί να υιοθετήσουν έναν υγιή τρόπο ζωής μέσω της άσκησης και της διατροφής, να αποκτήσουν το σώμα που τους αξίζει και να βελτιώσουν την υγεία, την αυτοπεποίθηση και την διάθεσή τους.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα