Διατροφή

Η ετυμηγορία του διατροφολόγου για τις λεγόμενες «υπερτροφές»

Δεν θέλουμε να αποκαλύψουμε πάρα πολλά πολύ σύντομα, αλλά αποδεικνύεται ότι ο διατροφολόγος Richie Kirwan δεν είναι λάτρης των «υπερτροφών».

Εντάξει περίμενε. Αυτό μπορεί να μην είναι εντελώς δίκαιο. Δεν είναι τα τρόφιμα που είναι το θέμα, αλλά το όνομα. Τα «Superfoods» ή υπερτροφές είναι μία από τις λέξεις που δεν συμπαθεί!

Τι είναι οι «υπερτροφές»;

Το γεγονός ότι δεν υπάρχει σταθερός ορισμός για τις υπερτροφές είναι αυτό που κρούει πρώτα τον κώδωνα του κινδύνου. Με μια γενική έννοια, μια «υπερτροφή» είναι μια τροφή που είτε είναι υψηλή σε ένα συγκεκριμένο θρεπτικό συστατικό είτε έχει κάποιο εμφανές όφελος για την υγεία. Μας ακούγεται λίγο ευχάριστο. Τα superfoods είναι το όνειρο κάθε μάρκετινγκ ανθρώπου — κάθε τρόφιμο μπορεί να ονομαστεί «υπερτροφή» εάν πλαισιωθεί με συγκεκριμένο τρόπο.

Σκούρα πράσινα φυλλώδη λαχανικά

Παράδειγμα:

  • Kale
  • Σέσκουλο
  • Σπανάκι
  • Λάχανο

Αυτά είναι γεμάτα θρεπτικά συστατικά και γεμάτα με φυτικές ίνες, φολικό οξύ, ασβέστιο, μαγνήσιο και σίδηρο. Έχουν συσχετιστεί με καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία, χαμηλότερο κίνδυνο άνοιας και ακόμη και διαβήτη τύπου 2. Σου ακούγονται πολύ σούπερ τώρα, αλλά αν τρως με το ζόρι λάχανο κάθε μέρα, η μαγεία μπορεί σύντομα να εξαφανιστεί.

Μούρα

Παράδειγμα:

  • Βακκίνια
  • Βατόμουρα
  • Φράουλες

Είναι τέλεια για smoothie,  ως επικάλυψη σε μπολ πρωινού ή ακόμα και για ένα υπέροχο επιδόρπιο. Τα μούρα τείνουν να είναι χαμηλά σε θερμίδες σε σύγκριση με ορισμένα άλλα φρούτα και είναι πλούσια σε πολυφαινόλες. Για όσους από εμάς δεν μιλάμε με όρους διατροφολόγου, οι πολυφαινόλες είναι τα χρώματα στα φρούτα και έχουν αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες.

Λιπαρά Ψάρια

Παράδειγμα:

  • Ο σολομός για τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα μακράς αλυσίδας του

Τα άτομα που κάνουν υψηλότερη πρόσληψη λιπαρών ψαριών συχνά βλέπουν χαμηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και έχουν καλύτερη υγεία του εγκεφάλου καθώς μεγαλώνουν.

Μαύρη σοκολάτα

Αυτό είναι για τους λάτρεις της σοκολάτας. Αν και όλοι γνωρίζουμε ότι οι αληθινοί λάτρεις της σοκολάτας είναι κυρίως για τη σοκολάτα γάλακτος.

Η μαύρη σοκολάτα, όπως και τα μούρα, είναι γεμάτη πολυφαινόλες και αντιοξειδωτικά. Επομένως, η κατανάλωση μαύρης σοκολάτας σχετίζεται με καλύτερη υγεία της καρδιάς, χαμηλότερη αρτηριακή πίεση και καλύτερη μνήμη και διάθεση. Δυστυχώς, η μαύρη σοκολάτα εξακολουθεί να είναι υψηλή σε θερμίδες, αλλά δεν χρειάζεσαι μεγάλη ποσότητα από αυτήν για να αποκομίσεις τα οφέλη.

Αβοκάντο

Έρχεται διαμάχη…

Το αβοκάντο είναι γνωστό για τα υγιεινά για την καρδιά ακόρεστα λιπαρά και τα μέταλλα όπως το μαγνήσιο, αλλά ο Richie δεν είναι εδώ για αυτό. Σαφώς παρέλειψε το hype με το αβοκάντο και το αυγό ποσέ σε τοστ. Λαμβάνουμε ένα μεγάλο όχι από τον Richie για αυτό.

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι δεν είναι ενάντια στην πράσινη ομορφιά που μας έφερε το γουακαμόλε. Απλώς δεν ασχολείται με αυτό.

Σπόροι Chia

Οι σπόροι chia περιέχουν ακόρεστα λίπη, τα οποία είναι καλά για την υγεία της καρδιάς και φυτικές ίνες, οι οποίες είναι εξαιρετικές για την υγεία του εντέρου, επομένως είναι hype αυτή την στιγμή. Και δικαίως. Έχουν επίσης υψηλή περιεκτικότητα σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα, τα οποία δεν είναι πολύ εύκολο να τα βρεις σε άλλα τρόφιμα, αν δεν είσαι λάτρης των λιπαρών ψαριών.

Κουρκουμάς

Το μπαχαρικό που δίνει σε τόσα πολλά κάρυ το χαρακτηριστικό κίτρινο χρώμα τους. Αλλά πρόσεξε: αν πρόκειται να μαγειρέψεις με αυτό, θα κιτρινίσει όλες τις ξύλινες κουτάλες σου. Πρωταγωνίστησε σε πολλές πρόσφατες επιστημονικές μελέτες, οι οποίες επικεντρώθηκαν κυρίως στις αντιφλεγμονώδεις επιδράσεις του. Τα στοιχεία δεν είναι εντελώς πειστικά, αλλά είναι πολύ νόστιμο σε κάρυ – και αν τύχει να είναι γεμάτο οφέλη, ακόμα καλύτερα.

Ειλικρινά, ο Richie δεν ενοχλείται πραγματικά αν γεμίζεις το πιάτο σου με σπόρους chia, αβοκάντο, σολομό και μούρα. Και αν το κάνεις, θαυμάσια! Αρκεί να το κάνεις παράλληλα με μια ισορροπημένη διατροφή.

Με λίγα λόγια

Όλα αυτά τα τρόφιμα αποτελούν εξαιρετική προσθήκη σε μια καλά ισορροπημένη διατροφή. Αλλά την επόμενη φορά που θα ισχυριστεί κανείς ότι ένα φαγητό είναι «σούπερ», σκέψου να κάνεις τη δική σου έρευνα για να μάθεις το γιατί. Αν δεν σου αρέσουν οι σπόροι chia και απλώς τους τρως χωρίς λόγο εκτός από τα διαφημιζόμενα οφέλη τους, τότε δεν είναι τόσο σούπερ. Το «Superfood» δίνει την εντύπωση των τροφών που πρέπει να τρως, αλλά αυτό δεν συμβαίνει. Είναι fake news. Αν μπορείς να τα προσθέσεις στη διατροφή σου, υπέροχα. Αν όχι, μην ξενυχτάς ανησυχώντας για αυτό.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Writer and expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Έκπτωση 40% σε Αμινοξέα & βιταμίνες | Χωρίς Κωδικό + Έκπτωση 25% σε επιλεγμένα προϊόντα | Kωδικός: BS25 Περισσότερα