Διατροφή

7 εκπληκτικά οφέλη μιας vegan διατροφής

Οι δίαιτες vegan μπορεί να φαίνονται περιοριστικές σε μερικούς, αλλά όταν γίνονται σωστά είναι στην πραγματικότητα γεμάτες με πλούσια σε θρεπτικά συστατικά τρόφιμα. Αν και οι vegan δίαιτες δεν περιέχουν προϊόντα ζωικής προέλευσης (όχι γαλακτοκομικά, κρέας, χοιρινό, ψάρι, κοτόπουλο, κλπ.), μπορούν να καλύψουν όλες τις ημερήσιες διατροφικές σου ανάγκες όταν περιέχουν μια ποικιλία από φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά ολικής αλέσεως. Διάβασε παρακάτω για να μάθεις περισσότερα σχετικά με ορισμένα οφέλη της vegan δίαιτας που μπορεί να μην είχες σκεφτεί.

Οφέλη από μια Vegan δίαιτα                         

Μειώνει τον κίνδυνο για μεταβολικό σύνδρομο (1)

Το μεταβολικό σύνδρομο είναι ένας όρος που χρησιμοποιείται για μια ομάδα συμπτωμάτων που σχετίζονται με την ανάπτυξη διαβήτη τύπου 2 και καρδιακών παθήσεων, και επίσης συνήθως συνδέεται με το υπερβολικό βάρος. Μια μελέτη έδειξε ότι η αποφυγή επεξεργασμένων τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και η επικέντρωση σε μια πλήρη, φυτική vegan διατροφή, μπορεί να βοηθήσει στον έλεγχο αυτών των κινδύνων.1

Είναι πιο βιώσιμη για το περιβάλλον (1)

Η ίδια μελέτη που έδειξε μειωμένο κίνδυνο μεταβολικού συνδρόμου υποστήριξε επίσης το γεγονός ότι μια vegan διατροφή είναι πιο βιώσιμη για το περιβάλλον.1 Η εκτροφή ζώων για ανθρώπινη κατανάλωση απαιτεί σημαντικά περισσότερους πόρους (νερό, ενέργεια, ζωική τροφή) από τη συγκομιδή φυτικών τροφών.

Μπορεί να μειώσει τη φλεγμονή

Τα υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών και φυτοθρεπτικών συστατικών σε μια vegan διατροφή έχει αποδειχθεί ότι έχουν την ικανότητα να καταπολεμούν τη φλεγμονή στο σώμα. 2 Με τόσες πολλές ασθένειες και συμπτώματα που συνδέονται με τη φλεγμονή, η χρήση της διατροφής ως προληπτικού εργαλείου είναι ένας ακόμη λόγος για να δοκιμάσεις μια vegan δίαιτα.

Μπορεί να υποστηρίξει την απώλεια βάρους

Μελέτες δείχνουν ότι οι δίαιτες vegan μπορεί να είναι αποτελεσματικές για την απώλεια βάρους. 3 Αυτό θα μπορούσε να οφείλεται στην υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, τον υψηλό όγκο ή τις χορταστικές επιπτώσεις της κατανάλωσης πολλών φυτικών τροφών, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι πολλές πηγές τροφών για vegan είναι φυσικά χαμηλές σε θερμίδες. Ενώ πρέπει να έχεις έλλειμμα θερμίδων για να χάσεις βάρος, η κατανάλωση μιας vegan διατροφής μπορεί να σε βοηθήσει να το κάνεις πιο εύκολο.

Μπορείς να φας μεγαλύτερες ποσότητες από ορισμένα τρόφιμα

Ένας από τους λόγους που οι vegan δίαιτες συνδέονται με την απώλεια βάρους είναι επειδή ακόμη και μεγάλες ποσότητες ορισμένων vegan τροφών (όπως πράσινα φυλλώδη λαχανικά ή φρούτα με υψηλή περιεκτικότητα σε νερό) μπορεί να εξακολουθούν να είναι χαμηλές σε θερμίδες. Η επιλογή αυτών των τροφών υψηλού όγκου και χαμηλών θερμίδων μπορεί να είναι πολύ χορταστική και να μην σε κάνει να νιώθεις ότι προσπαθείς να μειώσεις τις θερμίδες ή ότι χάνεις χορταστικά γεύματα.

Μπορεί να βελτιώσει την παραγωγικότητα

Μια μελέτη πραγματοποιήθηκε σε έναν χώρο εργασίας για να μάθουν τον αντίκτυπο της vegan διατροφής και έδειξε ότι οι εργαζόμενοι ήταν πιο παραγωγικοί όταν ακολουθούσαν ένα πρόγραμμα διατροφής vegan. 4 Αυτό το όφελος μιας vegan διατροφής είναι ελκυστικό όχι μόνο για όσους θέλουν να διαπρέψουν αλλά και σε εργοδότες που θέλουν να διατηρήσουν τους υπαλλήλους τους υγιείς και στα καλύτερά τους. Αυτό μπορεί να οφείλεται σε λιγότερο άγχος ή σε καθαρότερη ψυχική υγεία, αλλά χρειάζεται να ολοκληρωθεί περισσότερη έρευνα σε αυτόν τον τομέα.

Μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιας νόσου

Ίσως το πιο σημαντικό όφελος μιας vegan διατροφής είναι το γεγονός ότι έχει αποδειχθεί ότι βοηθά στην πρόληψη χρόνιων ασθενειών. 5 Είτε διαβήτης, καρδιακές παθήσεις, υψηλή αρτηριακή πίεση – πολλές από αυτές τις ασθένειες μπορούν να προληφθούν με μια υγιεινή, φυτική διατροφή κι έναν ενεργό τρόπο ζωής. Εάν ο στόχος σου είναι η μακροζωία, βεβαιώσου ότι συμπεριλαμβάνεις περισσότερες φυτικές τροφές στη διατροφή σου για να διατηρήσεις το σώμα σου υγιές και έτοιμο να πετύχει τους στόχους σου.

Με λίγα λόγια

Ενώ ορισμένοι πιστεύουν ότι οι δίαιτες vegan είναι περιοριστικές, μπορεί στην πραγματικότητα να είναι πολύ ικανοποιητικές, πλούσιες σε πρωτεΐνη και να έχουν πολλά οφέλη. Ακόμα κι αν δεν είσαι έτοιμος/η να κάνεις το πλήρες άλμα και να γίνεις vegan, δοκίμασε να προσθέσεις μερικά ακόμη γεύματα φυτικής προέλευσης στην εβδομάδα σου και δες αν θα παρατηρήσεις κάποιο από αυτά τα οφέλη.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Marrone, G., Guerriero, C., Palazzetti, D., Lido, P., Marolla, A., Daniele, F. D., & Noce, A. (2021). Vegan Diet Health Benefits in Metabolic Syndrome. Nutrients13(3), 817. 
  2. Shah, B., Newman, J. D., Woolf, K., Ganguzza, L., Guo, Y., Allen, N., … & Slater, J. (2018). Anti‐inflammatory effects of a vegan diet versus the American Heart Association–recommended diet in coronary artery disease trial. Journal of the American Heart Association7(23), e011367. 
  3. Turner‐McGrievy, G. M., Barnard, N. D., & Scialli, A. R. (2007). A two‐year randomized weight loss trial comparing a vegan diet to a more moderate low‐fat diet. Obesity15(9), 2276-2281. 
  4. Katcher, H. I., Ferdowsian, H. R., Hoover, V. J., Cohen, J. L., & Barnard, N. D. (2010). A worksite vegan nutrition program is well-accepted and improves health-related quality of life and work productivity. Annals of Nutrition and Metabolism56(4), 245-252. 
  5. Hever, J., & Cronise, R. J. (2017). Plant-based nutrition for healthcare professionals: implementing diet as a primary modality in the prevention and treatment of chronic disease. Journal of geriatric cardiology: JGC14(5), 355.


Claire Muszalski

Claire Muszalski

εγγεγραμμένη διαιτολόγος

H Claire είναι Registered Dietitian (εγγεγραμμένη διαιτολόγος) από το Academy of Nutrition and Dietetics  και πιστοποιημένη Health and Wellness Coach από το International Consortium for Health and Wellness Coaching. Έχει πτυχίο Bachelor of Science in Biology και μεταπτυχιακό Master’s degree in Clinical Dietetics και Nutrition από το University of Pittsburgh.

 Η Claire λατρεύει να μιλάει και να γράφει για το φαγητό και το fitness και της αρέσει να χρησιμοποιεί την εμπειρία της ώστε να βοηθήσει τους άλλους να πετύχουν τους στόχους υγείας και ευεξία τους.

Η Claire είναι επίσης πιστοποιημένη instructor στην ποδηλασία σε κλειστό χώρο και αγαπάει την πνευματική και φυσική ώθηση που λαμβάνει από τα μαθήματα yoga και τρεξίματος. Όταν δεν καταφέρνει να διατηρηθεί fit, ζητωκραυγάζει για τις τοπικές ομάδες της περιοχής της στο Pittsburgh, ή μαγειρεύει για την οικογένειά της στην κουζίνα.

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Claire’s εδώ.


Έκπτωση 35% στα best sellers 🎄 | Kωδικός: BS35 Με νέες Χριστουγεννιάτικες γεύσεις Περισσότερα