0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Ποιές τροφές προκαλούν φλεγμονές ;

Ένας από τους βασικούς παράγοντες που συμβάλλουν στην ανάπτυξη χρόνιων εκφυλιστικών ασθενειών είναι οι φλεγμονές, οι οποίες ουσιαστικά είναι το αποτέλεσμα της προσπάθειας του σώματος να προστατέψει τον εαυτό του. Ο σκοπός της φλεγμονής είναι να απομακρύνει τις βλαβερές ουσίες, συμπεριλαμβάνοντας άρρωστα κύτταρα, ερεθιστικούς και παθογόνους παράγοντες, ώστε ύστερα να ξεκινήσει η διαδικασία της επούλωσης. Ουσιαστικά δηλαδή, η διαδικασία της φλεγμονής λειτουργεί με τον ακόλουθο τρόπο :

Όταν κάτι βλαβερό επηρεάζει ένα μέρος του σώματος μας, το σώμα αντιδράει τοπικά, αυξάνοντας την κυκλοφορία του αίματος, σαν μια μορφή αυτοΐασης, που στόχο έχει να συμβάλλει στην αντιμετώπιση του προβλήματος.

Υπάρχουν διάφορα είδη φλεγμονής, με τα πιο επικίνδυνα να είναι η χρόνια και η οξεία φλεγμονή. Για παράδειγμα, οι σκληρές προπονήσεις μπορούν να σας προκαλέσουν φλεγμονή τοπικά στον μυϊκό ιστό, αλλά εκείνη είναι εντελώς προσωρινή. Μάλιστα, είναι απαραίτητη για την μυϊκή υπερτροφία, καθώς προκαλεί την επούλωση και ανάπτυξη των κατεστραμμένων μυϊκών ινών σε μεγαλύτερες και ισχυρότερες. Όπως καταλαβαίνετε, αν δεν υπήρχε η φλεγμονή σαν διαδικασία, δεν θα υπήρχε και ο όρος «μυϊκή ανάπτυξη».

Στο παρών άρθρο δεν θα αναφερθούμε στα θετικά είδη φλεγμονής, αλλά στα επικίνδυνα, τα οποία είναι ικανά να μειώσουν σημαντικά το επίπεδο ζωής σας, αλλά και να σας «πάρουν» αρκετά χρόνια. Συγκεκριμένα θα αναφερθούμε σε 5 είδη τροφών τα οποία ΔΕΝ πρέπει να καταναλώνετε και αν ναι, τουλάχιστον σε μικρή ποσότητα και με μικρή συχνότητα. Είναι σημαντικό να γνωρίζετε πως ελαχιστοποιώντας την φλεγμονή στο σώμα σας, βελτιώνεται σημαντικά την υγεία σας και τα χρόνο ζωής σας.

sugar-substitutes

Τύπου τροφών που προκαλούν φλεγμονές :

1.Ζάχαρη

Στις μέρες μας η ζάχαρη προστίθεται στο 90% των επεξεργασμένων προϊόντων, που σημαίνει ότι οφείλετε να είστε ενήμεροι πως ακόμα και αγοράζοντας μια σάλτσα τομάτας για τα μακαρόνια σας, εκείνη περιέχει σημαντικές ποσότητες ζάχαρης. Να μην αναφέρουμε τις μπάρες δημητριακών, τις σοκολάτες, τα διάφορα ψωμιά, τα δημητριακά, τους συσκευασμένους χυμούς φρούτων, τα αναψυκτικά και ποικίλα άλλα προϊόντα του supermarket που είναι γεμάτα με αυτή. Να είστε προσεκτικοί με την ζάχαρη, γιατί κυριολεκτικά είναι σχεδόν παντού.

2.Trans λιπαρά

Fast-Food

 Τα trans λιπαρά βρίσκονται κυρίως στα fast foods, στα τηγανισμένα φαγητά γενικότερα, στις σφολιάτες, στα γλυκά, στα μπισκότα, στα donuts, σε κάποια δημητριακά, στις σοκολάτες και στις μαργαρίνες ( για αυτό και το ζωικό βούτυρο είναι πολλές φορές προτιμότερο). Σιγουρευτείτε ότι αποφεύγετε τρόφιμα που αναγράφουν  “hydrogenated oils” ή αλλιώς υδρογονωμένα έλαια στην ετικέτα. Δεν θέλετε σε καμία περίπτωση να βάζετε στο σώμα σας κάτι τέτοιο.

3.Ωμέγα 6 λιπαρά

Το σώμα απαιτεί μια ισορροπία μεταξύ ωμέγα 6 και 3 λιπαρών οξέων, ώστε να λειτουργεί φυσιολογικά. Η υπερβολική κατανάλωση ωμέγα 6 λιπαρών οδηγούν σε αυξημένα επίπεδα φλεγμονής. Για την λόγω αυτό είναι απαραίτητη η υπερίσχυση των ωμέγα 3 λιπαρών οξέων τα οποία έχουν ποικίλα οφέλη για την υγεία και την απόδοση, όντας αντιφλεγμονώδη. Δυστυχώς τα ωμέγα 6 λιπαρά οξέα είναι εύκαιρα σε πάρα πολλά τρόφιμα : στα μαγειρικά λάδια, όπως του καλαμποκιού και του καρθάμου, στο ηλιέλαιο, στα φιστίκια, στην μαγιονέζα και σε πολλά συσκευασμένα dressings για σαλάτες.

4.Τεχνητές γλυκαντικές ύλες και ενισχυτικά γεύσης

1800x672-Sugars_Sweetners_1200x672_acf_cropped_1200x672_acf_cropped_1200x672_acf_cropped

Εδώ θα αναφέρουμε τα δυο κύρια : Την Ασπαρτάμη και το όξινο γλουταμινικό νάτριο (Monosodium Glutamate – MSG). Το όξινο γλουταμινικό νάτριο είναι ένα τεχνητό ενισχυτικό γεύσης το οποίο συναντάται κυρίως στην Ασιατική κουζίνα και στις σως σόγιας, αλλά μπορεί να προστεθεί και σε διάφορα fast foods (π.χ στα μπέργκερ), έτοιμες σούπες, dressings σαλατών και στα αλλαντικά. Αυτό το χημικό βελτιωτικό γεύσης μπορεί να τροφοδοτήσει διαδικασίες χρόνιας φλεγμονής στο σώμα, επιβαρύνοντας συχνά και το συκώτι.

Πάμε τώρα στην ασπαρτάμη, η οποία αποτελεί μια από τις πιο γνωστές τεχνητές αρωματικές ύλες. Μια πολύ δυσάρεστη παρενέργεια της είναι πως καταστρέφει βασικά ένζυμα και μεγάλο αριθμό αποικιών καλών βακτηρίων στο λεπτό έντερο. Μπορεί να μην περιέχει θερμίδες, εξυπηρετώντας μεγάλο αριθμό ανθρώπων που προσέχουν τις θερμίδες τους, όμως μακροπρόθεσμα η συχνή κατανάλωση της μπορεί να γυρίσει μπούμερανκ. Αυτό, διότι η έλλειψη καλών βακτηρίων και η διατάραξη της εντερικής χλωρίδας οδηγεί σε ανικανότητα του σώματος να απορροφήσει μέρος των μακροθρεπτικών συστατικών που εισέρχονται σε αυτό (πρωτεΐνες-υδατάνθρακες-λίπη), αποθηκεύοντας τα ευκολότερα ως λίπος. Επίσης αποτελεί μια «ξένη» ουσία, η οποία σαν τεχνητή γλυκαντική ουσία, δεν αναγνωρίζεται από το σώμα. Επιπλέον συνδέεται σοβαρές μεταβολικές και μη ασθένειες, όπως ο διαβήτης τύπου 2, η αντίσταση στην ινσουλίνη, οι ανεβασμένοι δείκτες ηπατικών ενζύμων και η υψηλή αρτηριακή πίεση .

5.Επεξεργασμένοι υδατάνθρακες

carbohydrates

 Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες είναι τα σάκχαρα και οι αμυλούχες τροφές που δεν υπάρχουν (με αυτήν την μορφή) στην φύση. Προέρχονται από τροφές μη-επεξεργασμένες, που βρίσκονται δηλαδή στην φυσική τους κατάσταση, όπως για παράδειγμα οι γλυκοπατάτες και το καστανό ρύζι, οι οποίες στην συνέχεια επεξεργάζονται βιομηχανικά. Οι επεξεργασίες που δέχονται περιλαμβάνουν διαδικασίες εξαγωγής, συγκέντρωσης, καθαρισμού, φιλτραρίσματος και ενζυματικής τροποποίησης. Τα αποτελέσματα κατανάλωσης επεξεργασμένων υδατανθράκων είναι τα ίδια με αυτά της ζάχαρης, ειδικά αν καταναλώνονται σε μεγάλη ποσότητα και χωρίς την παρουσία σωματικής άσκησης. Τα συνηθέστερα από αυτά είναι τα προϊόντα με άσπρο αλεύρι (ψωμί, κράκερς, κριτσίνια, ντόνατς), όπως και τα λευκά μακαρόνια και οι τηγανιτές πατάτες.

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα