0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Συκώτι | 5 Βασικά Οφέλη για την υγεία σου

Συκώτι | 5 Βασικά Οφέλη για την υγεία σου

Όπως όλοι γνωρίζουμε, η πρωτεΐνη είναι ένα αναπόσπαστο κομμάτι στο ταξίδι του fitness σας! Είναι ο δομικός λίθος του μυϊκού σας συστήματος και το κλειδί στην αποκατάσταση μετά την προπόνηση. Εκτός από τα απαραίτητα συμπληρώματα πρωτεΐνων, πρέπει να είστε σίγουροι ότι καταναλώνετε αρκετή πρωτεΐνη ως ένα μέρος της καθημερινής σας διατροφής.

Όταν σκεφτόμαστε τις κλασικές πρωτεΐνικές πηγές, μας έρχεται στο μυαλό το στήθος κοτόπουλο, ο κιμάς ή η γαλοπούλα. Αρκετοί όμως ξεχνάνε το πόσο καλή πηγή πρωτεΐνης είναι το συκώτι!

Μια πρωτεϊνική πηγή υψηλής ποιότητας

Το συκώτι είναι μια πρωτεϊνική πηγή υψηλής ποιότητας αλλά και περιεκτικότητας! 100 γρ. συκώτι από κοτόπουλο περιέχει 172 θερμίδες, 100 εκ των οποίων προέρχονται από πρωτεΐνη. Αυτό σημαίνει ότι περιέχει λιγότερες θερμίδες από 100 γρ. στήθος κοτόπουλο αλλά περιέχει περισσότερη πρωτεΐνη!

Το συκώτι περιέχει αρκετό σίδηρο

Το συκώτι από κοτόπουλο, συγκεκριμένα, περιέχει σίδηρο! Το σίδηρο που περιέχει το συκώτι, απορροφάται εύκολα από το σώμα. Ο σίδηρος βοηθάει το σώμα να φτιάξει ερυθρά αιμοσφαίρια και διατηρεί το αίμα σας υγιές. Με το να αυξήσετε την πρόσληψη του σιδήρου, καταπολεμάτε και την κόπωση. Επομένως, θα έχετε περισσότερη ενέργεια και θα αυξάνετε τις επιδόσεις σας και στο γυμναστήριο!

Και όχι μόνο αυτό, ο σίδηρος βοηθάει το σώμα σας να μεταβολίσει τις πρωτεΐνες. Επομένως, δεν σας παρέχει μόνο πρωτεΐνη, αλλά σας βοηθάει και να την αξιοποιήσετε.

Νιώθετε εξάντληση; Ανεβαίνετε τις σκάλες και κουράζεστε παρόλο που είστε σε φόρμα; Μπορεί να σας λείπει σίδηρος, ειδικά αν είστε γυναίκα! Κάντε εξετάσεις, ελέγξτε τα επίπεδα σιδήρου σας και προσθέστε συκώτι στα γεύματα σας- όχι όμως κάθε μέρα!

 

Περιέχει βιταμίνες Β

Το ήπαρ είναι πλούσιο σε βιταμίνες, τις υδατοδιαλυτές βιταμίνες. Στην ιδανική περίπτωση, οι ενήλικες πρέπει να καταναλώνουν περίπου 1,5 mcg ημερησίως βιταμίνης Β12 – οπότε κατεβείτε στο σούπερ μάρκετ και δείτε τις προσφορές!

Αυτό κάνει τα συκώτια ακόμα πιο πολύτιμα ως πηγή ενέργειας. Επιπλέον, βοηθούν στη συντήρηση και επισκευή των κυττάρων. Μία από τις βασικές βιταμίνες που υπάρχουν είναι η Β12, την οποία το σώμα δεν μπορεί να παράγει μόνο του και πρέπει να καταναλωθεί.

Βιταμίνη A

Τα συκώτια περιέχουν επίσης αρκετή βιταμίνη Α, τόσο πολύ που οι έγκυες γυναίκες συνιστώνται να μην το καταναλώνουν. Ωστόσο, για τον υπόλοιπο πληθυσμό, το συκώτι είναι ιδανικό για το δέρμα και την όρασή μας.

Είναι οικονομικό

Ανάλογα από που ψωνίζετε, μπορείτε να βρείτε συκώτι με λιγότερο από 3 ευρώ/κιλό για συκώτι κοτόπουλο και λιγότερο από 2 ευρώ/κιλό για το μοσχάρι συκώτι. Μπορείτε να το βρείτε καταψυγμένο σε ακόμα καλύτερη τιμή. Και αποτελεί μια καλή εναλλακτική για οικονομικότερες πηγές κρεάτων.

Μύθος 1: το συκώτι περιέχει τοξίνες

Η κύρια λειτουργία του ήπατος είναι να καθαρίσει το σώμα των τοξινών. Ωστόσο, αντίθετα πιστεύουμε ότι αυτό δεν σημαίνει ότι η κατανάλωση συκωτιών σημαίνει την κατανάλωση των τοξινών που έχουν καθαριστεί από το σώμα. Η δουλειά του ήπατος είναι να ξεφορτωθεί εξ ολοκλήρου τις τοξίνες – όχι για να τις αποθηκεύσει.

Μύθος 2: είναι δύσκολο στο μαγείρεμα

Το ήπαρ αποτελούσε μια πολύ δημοφιλή πηγή κρέατος και δεν θέλει μεταπτυχιακό για να το μαγειρέψει κανείς. Μπορείτε να το τηγανίσετε σαν να φτιάχνετε ένα στήθος κοτόπουλο και θα το καταλάβετε όταν αλλάξει χρώμα. Με λίγα κρεμμύδια και ντομάτες στο τηγάνι, θα έχετε ένα νόστιμο γεύμα. Μπορείτε επίσης να το συμπεριλάβετε σε πίτες, σούπες και άλλες συνταγές που θα επωφεληθούν από μια πλούσια γεύση κρέατος.

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκωλίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και λατρεύω το Fitness και τα συμπληρώματα διατροφής. Έχω MSc σε Marketing & Business Analytics από το University of Edinburgh Business School και έχω κάνει την έρευνα μου πάνω στο Μάρκετινγκ τωνΣυμπληρωμάτων Διατροφής με τίτλο “Health Consciousness and Perceived Risk as Moderators of Purchase Intention towards Dietary Supplements”. Δεν είμαι διατροφολόγος άλλα όλα τα άρθρα μου βασίζονται στην επιστημονική έρευνα και όλα έχουν παραπομπές και επιστημονική βιβλιογραφία από έγκυρα Journals. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση «Extraordinary claims require extraordinary evidence».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα