Προπόνηση

Πιθανότατα έχεις ακούσει για την διαισθητική διατροφή, όμως τι είναι η διαισθητική κίνηση;

Νιώθεις ότι η προπόνησή σου βελτιώνεται; Ή, ίσως αισθάνεσαι ένοχος/η για το ότι δεν πηγαίνεις όλη την εβδομάδα. Λοιπόν, σταμάτα.

Είναι καιρός να σταματήσουμε να ακούμε άλλους ανθρώπους και να ξεκινήσουμε να ακούμε τον εαυτό μας. Για αρχή, τι νιώθεις να κάνεις σήμερα; Αυτή είναι η διαισθητική κίνηση.

Οι περισσότεροι από εμάς σταματήσαμε με τις άθλιες δίαιτες τώρα που γνωρίζουμε ότι το να είμαστε υγιείς δεν σημαίνει πάντα να είμαστε κοκαλιάρικοι ή να έχουμε κοιλιακούς. Λοιπόν, είναι καιρός να έχουμε το ίδιο σκεπτικό κι όταν πρόκειται για την άσκηση.

Τι σημαίνει διαισθητικό;

Όταν το ψάχνεις σε ένα λεξικό, ενδέχεται να βρεις τα εξής:

Βασίζεται σε αυτό που αισθάνεται κανείς αληθινό ακόμη και χωρίς συνειδητή λογική – το ενστικτώδες.

Όταν πρόκειται για φαγητό, αυτό σημαίνει την απόλυτη αντι-δίαιτα. Πρόκειται για την αναγνώριση των βιολογικών αναγκών του σώματός σου όσον αφορά το τι και πότε να φας. Αυτό είναι – δεν υπάρχουν κανόνες, μόνο η δική σου διαίσθηση. Και επειδή μερικές φορές, χρειάζεσαι πραγματικά ένα ντόνατ.

Τι είναι η διαισθητική κίνηση;

Τώρα, ας εφαρμόσουμε αυτήν την ιδέα στην άσκηση. Αντί να αισθάνεσαι ότι πρέπει να γυμνάζεσαι, ή ακόμη και ότι πρέπει να γυμνάζεσαι με έναν συγκεκριμένο τρόπο, πώς σου φαίνεται να ακους τι χρειάζεται το σώμα σου εκείνη την ημέρα; Η διαισθητική κίνηση δεν είναι να αφήσεις ένα πρόγραμμα προπόνησης να κυριαρχήσει στη ζωή σου αλλά στο να εστιάσεις στο είδος της προπόνησης που αισθάνεσαι ότι μπορείς να αντιμετωπίσεις, εάν υπάρχει.

Δεν σου αρέσει η άσκηση; Θέλεις να κάψεις θερμίδες; Αυτά είναι βασικά σημάδια ότι πρέπει να ξαναρυθμίσεις στον εγκέφαλό σου υπέρ της διαισθητικής κίνησης. Αντί να αφήσεις την προπόνησή σου να κυριαρχείται από την κουλτούρα της διατροφής και την ανάγκη της άσκησης για να δείχνεις με έναν συγκεκριμένο τρόπο, πώς σου φαίνεται να γυμνάζεσαι για αυτο-φροντίδα, κοινωνικοποίηση ή ψυχολογικά οφέλη; Ίσως ήρθε η ώρα να σταματήσουμε να τιμωρούμε τον εαυτό μας με προπονήσεις και να αρχίσουμε να τα απολαμβάνουμε πραγματικά.

Πώς να ασκείς την διαισθητική κίνηση;

Το πιο σημαντικό πράγμα από το οποίο πρέπει να ξεκινήσεις είναι να μην αφήσεις την κοινωνία να αποφασίσει τους στόχους σου. Αντ ‘αυτού, επικεντρώσου στην απόλαυση, την υγεία ή στο να προκάλεις τον εαυτό σου, αντί να προσπαθείς να επιτύχεις την «τέλεια» αισθητική της κοινωνίας.

Στη συνέχεια, θυμήσου ότι κανένας τύπος κίνησης δεν είναι “καλύτερος” ή “χειρότερος” από έναν άλλο – όλοι μας βοηθούν με διαφορετικούς τρόπους και οδηγούν σε διαφορετικούς στόχους, οπότε κράτησε το ουδέτερο. Αυτό σημαίνει ότι δεν πρέπει να κάνεις ένα μάθημα spinning αντί γιόγκα μόνο επειδή καίει περισσότερες θερμίδες, αλλά επειδή το απολαμβάνεις ή αισθάνεσαι ότι θες να κάνεις challenge την αντοχή σου.

Τέλος, είναι εντάξει να μην γυμνάζεσαι. Εάν δεν κοιμήθηκες καλά ή αισθάνεσαι ότι πονάς, τότε πάρε μια μέρα ρεπό. Μην χτυπάς τον εαυτό σου! Αν είσαι ξεκούραστος, θα είσαι σε θέση να τα δώσεις όλα στην επόμενη προπόνηση σου. Αποτοξίνωσε τη σχέση σου με την άσκηση χρησιμοποιώντας τη για να δημιουργήσεις θετικότητα στη ζωή σου και μην την βλέπεις ως κάτι αρνητικό.

Έλλειψη ρουτίνας = έλλειψη επίτευξης στόχων; 

Με την διαισθητική κίνηση, όχι μόνο θα μπορείς να επιτύχεις τους στόχους σου αλλά θα μπορούσες να αλλάξεις εντελώς τους στόχους αυτούς. Γυμνάζεσαι για μια ολόκληρη σειρά νέων πλεονεκτημάτων, αντί να προσπαθείς να “φαίνεσαι καλά”. Μην συγχέεις την τεμπελιά με την καλοσύνη – η εγκατάλειψη της κίνησης δεν δίνει στο σώμα σου αυτό που χρειάζεται για να είναι υγιές και ευτυχισμένο μακροπρόθεσμα. Έτσι, εάν δεν έχεις ιδιαίτερο λόγο για να μην γυμναστείς, τότε ίσως πρέπει να πιέσεις τον εαυτό σου. Μπορείς επίσης να προκαλέσεις τον εαυτό σου ώστε να σηκώσεις πιο πολλά κιλά ή να τρέξεις έναν μαραθώνιο. Η συνέπεια που χρειάζεται σημαίνει κάτι διαφορετικό τώρα – επενδύεις με συνέπεια στην ευτυχία και την υγεία σου ως προτεραιότητα και όλα τα άλλα είναι απλά ένα μπόνους.

Με λίγα λόγια

Για πολλούς από εμάς, η διαισθητική κίνηση σημαίνει επανασύνδεση της σχέσης μας με το γυμναστήριο, οπότε μην το παρατήσεις αν δεν το καταφέρεις την πρώτη φορά. Το πιο σημαντικό πράγμα είναι να ακούσεις το σώμα σου και να βρεις τρόπους κίνησης που απολαμβάνεις πραγματικά – με αυτόν τον τρόπο θα κολλήσεις σε αυτό και θα αποκομίσεις πραγματικά τα οφέλη του μυαλού και του σώματος



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Writer and expert

Η Evangeline έχει λάβει μέρος σε πολλά ανταγωνιστικά αθλήματα από μικρή ηλικία. Ως πιστοποιημένη καθηγήτρια RYA σκαφών κατανοεί την σημασία της σωστής διατροφής για την τροφοδοσία έντονων αθλημάτων καθώς και αθλημάτων αντοχής. Έχει επίσης εμπειρία στην ομάδα GBR Squads καθώς και έχει πραγματοποιήσει τον ρόλο προπονήτριας στην πρώτημα ομάδα του πανεπιστημίου της.

Στον ελεύθερό της χρόνος, η Evangeline λατρεύεο το τρέξιμο και ιδαιαίτερα τους Μαραθωνίους. Τα σαββατοκύριακα, θα την βρείτε να κάνει θαλάσσια σπορ ή πεζοπορία σε λόφους. Τα αγαπημένα της απογεύματα κάνει HIIT session ή squats και μετά απολαμβάνει πικάντικα γεύματα και αρκετά λαχανικά – μιαμ!

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Evie εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα