Προπόνηση

Κυκλική προπόνηση vs. προπόνηση με βάρη| Ποια είναι καλύτερη;

Κυκλική προπόνηση vs. προπόνηση με βάρη| Ποια είναι καλύτερη;

Σίγουρα θα ξέρεις κάποιον κολλημένο με την κυκλική προπόνηση – αλλά γιατί τόσος χαμός; Το Cross training (κυκλική προπόνηση) είναι μια μορφή άσκησης για την οποία όλοι έχουν μια γνώμη και μάλιστα ισχυρή… Πάμε να δούμε τις βασικές διαφορές της κυκλικής προπόνησης σε σχέση με μια προπόνηση με βάρη.

Με λίγο ψάξιμο και τη βοήθεια του Daniel Campbell (δείτε στο Instagram @danccampbell), βασικό προπονητή σε ένα γυμναστήριο cross training στο Μάντσεστερ, θα σας πούμε τις βασικές διαφορές, τους πιθανούς κινδύνους και ποια προπόνηση είναι καλύτερη … ή μάλλον πιο κατάλληλη για κάθε περίσταση.

Ποιες είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ της κυκλικής προπόνησης και αυτής με βάρη;

1. Οι ασκήσεις

Παρόλο που υπάρχει σίγουρα κάποια διασταύρωση, πολλές ασκήσεις που θα ήταν σωστές σε έναν ειδικό χώρο κυκλικής προπόνησης, πιθανότατα δεν θα μπορείτε να τις κάνετε άνετα στο κλασικό σας εμπορικό γυμναστήριο.

«Η κλασική προπόνηση με βάρη τείνει να επικεντρώνεται στο bodybuilding», εξηγεί ο Daniel, «ενώ η κυκλική προπόνηση συνδυάζει την προπόνηση βάρους με τη γυμναστική και την αερόβια άσκηση. Αυτό σημαίνει ότι η επίδραση της δεν είναι μόνο κατάλληλη για υπερτροφία, αλλά είναι ένας συνδυασμός υπερτροφίας, καρδιαγγειακής προετοιμασίας και προπόνησης δεξιοτήτων. »

2. Η ένταση

Αυτό είναι ίσως το μεγαλύτερο. Η απλή αναφορά της λέξης «cross training» μπορεί να προκαλέσει αρκετά παράξενες αντιδράσεις από τους ανθρώπους – που κυμαίνονται από τον θαυμασμό … σε καθαρό σοκ.
«Γιατί θα ήθελε κανείς να το κάνει αυτό ;!» είναι μια πολύ κοινή αντίδραση. Οι ασκήσεις της κυκλικής προπόνησης δεν είναι σίγουρα για τους τεμπέληδες και απαιτούν τεράστια σωματική άσκηση, για να μην αναφέρουμε τη διανοητική θέληση, ώστε να τις ολοκληρώσετε – ή, σε ορισμένες περιπτώσεις, ακόμη και επιχειρήσετε να τις ολοκληρώσετε.

Αυτό δεν είναι απαραιτήτως επειδή ενσωματώνουν πολύπλοκες ασκήσεις όμως, όπως εξηγεί ο Daniel, έχει περισσότερο να κάνει με τα επιβαλλόμενα χρονικά πλαίσια.

«Η ένταση προέρχεται συχνά από την ύπαρξη τεράστιου όγκου βασικών κινήσεων – push, pull, squat, hinge – σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα. Πάρτε για παράδειγμα την προπόνηση Murph – σε περίοδο 30-40 λεπτών, ο στόχος είναι να συγκεντρωθούν 100 pull-ups, 200 push-ups, 300 squats και να τρέξετε 2 μίλια και όλα αυτά ενώ φοράτε ένα γιλέκο 10 κιλών. Αυτός ο όγκος είναι σημαντικά μεγαλύτερος από ό, τι μερικοί άνθρωποι θα κάνουν σε μια εβδομάδα προπόνησης.»

3. Η έννοια της κοινότητας

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι οι cross trainers φαίνεται να σχηματίζουν σφιχτά συνδεδεμένες κοινότητες με γνήσιες και μακροχρόνιες φιλίες. Σε γενικές γραμμές, αυτό σίγουρα δεν συμβαίνει τόσο εύκολα σε ένα γυμναστήριο, το οποίο είναι περισσότερο σαν ένα μέρος όπου οι άγνωστοι πάνε για τις ατομικές προπονήσεις τους, προσπαθώντας να αποφύγουν την οπτική επαφή, εκτός από όταν αναγκάζονται ώστε να ζητήσουν από κάποιον πόσα σετ θα έχουν για να τελειώσουν την άσκηση.

Η ευημερούσα κοινωνική πτυχή του αθλήματος δεν βοηθά μόνο τους ανθρώπους να συγκεντρωθούν, αλλά μπορεί να αποτελέσει και την κινητήρια δύναμη της ατομικής ανάπτυξης, όπως εξηγεί ο Daniel.

«Σε ένα γυμναστήριο κυκλικής προπόνησης όλοι γυμνάζονται μαζί- γεγονός το οποίο τροφοδοτεί μια μικρή ανταγωνιστική φωτιά, και συχνά σημαίνει ότι οι άνθρωποι προσπαθούν λίγο πιο πολύ, πιέζουν για μια επιπλέον επανάληψη ή λίγα περισσότερα κιλά στην μπάρα. Ενώ είστε ανταγωνιστικοί, όλο το περιβάλλον είναι ακόμα φιλικό και όλοι θα χαρούν μαζί σας όταν χτυπήσετε ένα προσωπικό σας ρεκόρ.»

Η εύρεση του κινήτρου για να προχωρήσετε στην προπόνηση είναι πιθανότατα πολύ πιο εύκολη αν είναι στον χώρο όλοι σας οι φίλοι. Η πρόοδος σας είναι αρκετά σημαντική όταν έχετε παρέα και το κίνητρό σας το ίδιο.

Είναι πιο πιθανόν να τραυματιστείτε με cross training;

Μετά το σημείο # 2, είναι το ερώτημα που έρχεται στο μυαλό μας. Η τοποθέτηση τέτοιων υψηλών απαιτήσεων στο σώμα σας προβληματίζει και σας αφήνει να αναρωτιέστε εάν ένα άθλημα όπως το Cross training είναι πραγματικά ασφαλές.

«Πολλοί λένε ότι το cross training είναι μη ασφαλές, αλλά υπερβάλλουν», λέει ο Daniel.

«Οι άνθρωποι τραυματίζονται, ναι, αλλά σας εγγυώμαι, ακόμα και όταν υπολογίζετε το σχετικό αριθμό των ατόμων που συμμετέχουν σε κυκλική προπόνηση σε σύγκριση με το ποδόσφαιρο, για παράδειγμα, υπάρχουν πολύ περισσότεροι άνθρωποι που τραυματίζονται παίζοντας ποδόσφαιρο. Από την εμπειρία μου, εκείνοι που πιθανόν να βλάψουν τον εαυτό τους είναι εκείνοι που σηκώνουν με το εγώ τους. Εάν έχετε έναν αξιοπρεπή προπονητή και έναν λογικό προγραμματισμό, θα υποστήριζα ότι μετριάζεται ο κίνδυνος των πιο δυναμικών κινήσεων. «

Για να καταρρίψουμε τις όποιες κατηγορίες ότι ο Daniel είναι προκατειλημμένος για το άθλημα επειδή ξοδεύει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του σε αυτό – σκεφτήκαμε να ψάξουμε μια αμερόληπτη έρευνα. Μια πρόσφατη ανασκόπηση από το περιοδικό Journal of Sport Rehabilitation ανακάλυψε ότι «ο κίνδυνος τραυματισμού από την κυκλική προπόνηση είναι συγκρίσιμος με τον ολυμπιακό αθλητισμό, το τρέξιμο αποστάσεων, το track και field, το ράγκμπι, το ποδόσφαιρο, το χόκεϊ επί πάγου, το ποδόσφαιρο ή η γυμναστική».1

Ποια είναι η καλύτερη προπόνηση;

Όπως με κάθε άθλημα, όλα είναι θέμα επιλογής και ατομικών στόχων. Άλλοι θέλουν να ανταγωνιστούν άλλους αθλούμενους σε ένα φιλικό αλλά και ανταγωνιστικό περιβάλλον και να απολαύσουν ομαδικά … τα ατομικά τους ρεκόρ. Άλλοι πάλι απολαμβάνουν την ιδέα να βρίσκονται στην ασφάλεια του γυμναστηρίου τους και να κάνουν ήσυχοι μια βαριά προπόνηση ποδιών με τους δικούς τους ρυθμούς.
Παρόλο που ο Daniel ζει μέσω του cross training, έχει μια απόλυτα ισορροπημένη προσέγγιση στο παραπάνω.

«Δεν θα έλεγα ότι υπάρχει η καλύτερη επιλογή ανάμεσα στα βάρη και την κυκλική προπόνηση – υπάρχουν πολλοί προπονητές κυκλικής προπόνησης που θα επωφεληθούν από κάποια παραδοσιακή προπόνηση με βάρη, για να εξισορροπήσουν τις ανισορροπίες και να γίνουν ισχυρότεροι στο cross training.

Ταυτόχρονα, υπάρχουν πολλοί άνθρωποι που απλά σηκώνουν βάρη που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την φόρμα του τους με λίγα μαθήματα cross training την εβδομάδα. Πιθανότατα θα παρατηρούσαν ότι η επιπλέον βελτιωμένη απόδοση βελτιώνει την ποιότητα των σετ τους στην κανονική προπόνηση με βάρη.»

Καταλήγοντας

Ακόμη δεν έχουμε αποφασίσει. Αν και σίγουρα δεν είναι για όλους, πρέπει να ειπωθεί ότι η κυκλική προπόνηση μπορεί να είναι μια πιο ποικιλόμορφη, ευρεία μορφή άσκησης, που ενσωματώνει αερόβια άσκηση και επιδεξιότητα με την οικοδόμηση μυών και δύναμης.
Μπορούμε όλοι να συμφωνήσουμε σε ένα πράγμα όμως – ότι οι cross trainers είναι σκληρά άτομα, με απίστευτη αποφασιστικότητα και αφοσίωση στο άθλημα τους.

1. Klimek, C., Ashbeck, C., Brook, A. J., & Durall, C. (2018). Are injuries more common with CrossFit training than other forms of exercise?. Journal of Sport Rehabilitation, 27(3), 295-299.



Lauren Dawes

Lauren Dawes

Συγγραφέας και ειδικός

Η Lauren είναι απόφοιτος αγγλικής λογοτεχνίας και προέρχεται από την Νότια Αγγλία. Αγαπούσε πάντα την κολύμβηση, έχει ανακαλύψει τη δύναμη που προσφέρουν τα βάρη τα τελευταία χρόνια, και έχει πολλά περιθώρια βελτίωσης στην εβδομαδιαία τάξη hot yoga.

Τα σαββατοκύριακα μαγειρεύει συνήθως ή τρώει κάποιο είδος brunch και απολαμβάνει να δοκιμάζει νέες συνταγές με τους συγκατοίκους της - ειδικά έχει μια παλιά μαθητική συνηθεία, όπως να επιβιώνει από τα ζυμαρικά. Πάνω απ 'όλα, είναι σταθερά πιστή στη διατήρηση ισορροπίας ανάμεσα στο γυμναστήριο και το τζιν.

Μάθετε περισσότερα για την εμπειρία της Lauren εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα