Προπόνηση

Σύμφωνα με μια νέα μελέτη το περπάτημα με τον σύντροφό σου θα μπορούσε να σε επιβραδύνει

Οι καθημερινές βόλτες έχουν γίνει συνήθεια πλέον στις ζωές μας αφού όλοι περνάμε περισσότερο χρόνο στο σπίτι. Συνήθως, όμως, σου αρέσει να πηγαίνεις για βόλτα μόνος σου ή να πηγαίνεις με παρέα; Εάν προτιμάς να πηγαίνεις με παρέα, αυτό το άρθρο θα σου δείξει γιατί ίσως είναι καλύτερα να πηγαίνεις μόνος σου… Μια νέα μελέτη έδειξε ότι όσοι πηγαίνουν για περπάτημα με παρέα και όχι μόνοι τους τείνουν να μειώνουν το ρυθμό τους αρκετά σε σχέση με το όταν περπάταγαν μόνοι τους.

Και τα άσχημα νέα γίνονται ακόμη χειρότερα για τους λάτρεις του PDA. Αποδεικνύεται επίσης ότι όσοι πηγαίνουν για περπάτημα χέρι χέρι με το ζευγάρι τους, μείωσαν τον ρυθμό τους ακόμη περισσότερο. Επομένως, εάν θέλεις να κάνεις μερικά βήματα λίγο πιο γρήγορα, ίσως είναι καιρός να ξεκινήσεις να πηγαίνεις μόνος σου.

Τα αποδεικτικά στοιχεία

Η μελέτη που διεξήχθη από το Πανεπιστήμιο Purdue εξέτασε τους χρόνους περπατήματος και τις ταχύτητες βάδισης (χρόνος που απαιτείται για να περπατήσει κάποιος σε μια δεδομένη απόσταση) 141 ατόμων από 72 ζευγάρια, που οι ηλικίες τους ήταν από 25 έως 79 ετών. Η μελέτη πραγματοποιήθηκε σε μια σειρά διαφορετικών παραμέτρων, όπως διαδρομές με αλλά και χωρίς εμπόδια, περπατώντας μεμονωμένα, με τον σύντροφό τους και κρατώντας τα χέρια.1

Οι ερευνητές ήλπιζαν ότι επειδή οι συμμετέχοντες ήταν με τον/την σύντροφό τους, θα ενθαρρύνουν τις υγιείς συνήθειες συμπεριλαμβανομένης της άσκησης και ότι η ταχύτητα περπατήματος δεν θα μειωνόταν όταν περπατούσαν μαζί. Είχαν υποθέσει ότι ο πιο αργός σύντροφος θα επιταχύνει ώστε να συμβαδίσει με τον άλλον. Αυτό που όμως συνέβη, ήταν ότι και οι δύο είχαν χαμηλότερη ταχύτητα όταν περπατούσαν μαζί.

Διαπιστώθηκε ότι και οι δυο τους «μείωσαν την ταχύτητα όταν περπατούσαν μαζί (p <0,001) και μείωσαν περαιτέρω την ταχύτητα κρατώντας τα χέρια τους (p <0,001)». 1

Αλλά μην σταματήσεις να πηγαίνεις βόλτα με το άλλο σου μισό, μπορεί να υπάρχουν κάποια καλά νέα για τα νεότερα ζευγάρια. Διαπιστώθηκε ότι οι ηλικιωμένοι ενήλικες τείνουν να μειώνουν την ταχύτητά τους περισσότερο από τους νεότερους ενήλικες όταν αντιμετωπίζουν εμπόδια στην πορεία τους, με τα νεαρότερα ζευγάρια να προσαρμόζονται πολύ πιο εύκολα. 1

Τι σημαίνει αυτό για την υγεία μας;

Οι ερευνητές κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι το περπάτημα με τον/την σύντροφό σου μπορεί να είναι ωφέλιμο στην αύξηση της γενικής δραστηριότητάς σου (ακόμα και το λίγο είναι καλύτερο από το τίποτα!) λόγω της συντροφιάς που προσφέρει ο ένας στον άλλον.

Ωστόσο, μπορεί κατά λάθος να αναιρέσει ορισμένα από τα οφέλη για την υγεία που σου προσφέρει η καθημερινή σου μοναχική βόλτα. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι «εάν κάποιος επιβραδύνει αρκετά όταν περπατάει με κάποιον άλλο, αυτό θα μπορούσε να αναιρέσει ορισμένα από τα οφέλη στην υγεία του που θα είχε εάν θα περπατούσε μόνος του με έναν πιο γρήγορο ρυθμό»1.

Έτσι, το περπάτημα με ταχύτερο ρυθμό είναι πιθανώς πιο ευεργετικό για τη συνολική σου υγεία. Αυτό φυσικά είναι κάτι το δεδομένο αφού ο γρηγορότερος ρυθμός είναι πιο απαιτητικός για το σώμα σου σε σχέση με έναν πιο αργό ρυθμό.

Αλλά υπάρχει λίγο “περισσότερη επιστήμη” σε αυτό το θέμα. Το περπάτημα με χαμηλότερη ταχύτητα θα μειώσει τη μέση ταχύτητα βάδισης, η οποία αποτελεί ένδειξη της συνολικής υγείας. Οι ενήλικες με χαμηλότερη ταχύτητα βάδισης τείνουν να έχουν κακή υγεία. Έτσι, για να βελτιώσεις την ταχύτητα βάδισης σου, πρέπει να παραμείνεις δραστήριος. Εάν η κύρια δραστηριότητά σου είναι το περπάτημα, είναι σημαντικό να διατηρήσεις έναν γρήγορο ρυθμό.

Ωστόσο, η έρευνα λέει ότι μπορείς να βελτιώσεις την ταχύτητα βάδισης και μέσω άλλων δραστηριοτήτων όπως η προπόνηση δύναμης 1, οπότε αν έχεις μια άλλη δραστηριότητα όπως αυτή, ένας χαλαρός περίπατος με τον/την σύντροφό σου δεν πρόκειται να βλάψει τη συνολική υγεία σου.

Με λίγα λόγια 

Μην αφήσεις αυτήν τη μελέτη να σε αποτρέψει από τους ρομαντικούς περιπάτους στην παραλία με το άλλο σου μισό, αρκεί να έχεις συνολικά έναν ενεργό τρόπο ζωής, μερικοί πιο αργοί περίπατοι δεν θα επηρεάσουν αρνητικά τη γενική σου ευημερία.

Και, το μάντρα «ακόμα και το λίγο είναι καλύτερο από το τίποτα!» είναι σίγουρα κατάλληλο. Εάν δυσκολεύεσαι να έχεις μια έντονη δραστηριότητα, η βόλτα με τον σύντροφό σου είναι μια εξαιρετική καθημερινή άσκηση, ακόμα κι αν είναι λίγο αργή!

 


  1. HyeYoung Cho, Anna Forster, Sharon L. Christ, Melissa M. Franks, Elizabeth A. Richards, Shirley Rietdyk, Changes to gait speed when romantic partners walk together: Effect of age and obstructed pathway, Gait & Posture, Volume 85, 2021, https://doi.org/10.1016/j.gaitpost.2021.02.017.


Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα