Προπόνηση

Το να στέκεσαι στο ένα πόδι μπορεί να ωφελήσει την υγεία σου, σύμφωνα με μελέτη

Περιμένεις το νερό να βράσει, το squat rack να ελευθερωθεί, σε μια ουρά στο ταμείο του σούπερ μάρκετ. Όλα αυτά έχουν κάτι κοινό. Προσφέρουν μια εξαιρετική ευκαιρία να σταθείς στο ένα πόδι, το οποίο μπορεί να κάνει θαύματα για την υγεία σου.

Μια πρόσφατη μελέτη αποκάλυψε ότι η αύξηση του χρόνου που αφιερώνεις στο να στέκεσαι στο ένα πόδι μπορεί να σε ωφελήσει καθώς μεγαλώνεις.1

Όταν δουλεύεις σε ένα γραφείο, είναι δύσκολο να αποτρέψεις το να περάσεις όλη την ημέρα σου καθιστός και μετά πρέπει να επιστρέψεις στο σπίτι και πιθανότατα θα περάσεις ακόμη περισσότερο χρόνο καθιστός-η. Μια ανεπιθύμητη συνέπεια είναι ότι όσο περισσότερο χρόνο περνάς καθιστός/η τόσο περισσότερη μυϊκή δύναμη χάνεις. Φυσικά, πας στο γυμναστήριο. Ξαναχτίζεις την δύναμη σου. Αλλά μια ακόμα πιο εύκολη λύση είναι να στέκεσαι στο ένα πόδι, σύμφωνα με τη μελέτη.

Γενικά, το ανθρώπινο σώμα όταν είναι όρθιο είναι αρκετά ασταθές. Έχουμε μια μικρή βάση σε σχέση με το ύψος και το πλάτος μας. Άρα, όσο πιο ψηλός/η είσαι τόσο πιο ασταθής είσαι. Τα μάτια, τα εσωτερικά αυτιά, οι μύες και οι αρθρώσεις μας εργάζονται σκληρά για να μας κρατήσουν ισορροπημένους. Όσο πιο δραστήριοι είμαστε σωματικά, τόσο καλύτερη τείνει να είναι η ισορροπία μας. Και, αν προσπαθείς για το καλύτερο, το να στέκεσαι στο ένα πόδι θα βελτιώσει επίσης την ισορροπία σου.

Τα άτομα με κακή ισορροπία έχουν μεγαλύτερο κίνδυνο να χάσουν την ισορροπία τους και να πέσουν και όσο μεγαλώνουμε τόσο περισσότεροι κίνδυνοι ακολουθούν.

Η μελέτη έδειξε ότι οι νεότεροι άνθρωποι είχαν καλύτερη ισορροπία από τους μεγαλύτερους από αυτούς. Η έρευνα έχει δείξει ότι για τα άτομα ηλικίας 80 ετών και άνω, το να μπορούν να περνούν 10 δευτερόλεπτα όρθιοι με το ένα πόδι είναι το βέλτιστο.2 Ειδικά για τη βελτίωση της οστικής πυκνότητας του ισχίου, που σημαίνει ότι εάν πέσουν, υπάρχουν λιγότερες πιθανότητες για κάταγμα. Αλλά αν γίνουν βήματα νωρίτερα, τότε η ισορροπία σου θα μπορούσε να είναι πολύ πάνω από το μέσο όρο για την ηλικιακή σου ομάδα.

Ηλικία Μέση διάρκεια του χρόνου που αφιερώνεις στο ένα πόδι με τα μάτια ανοιχτά (δευτερόλεπτα) Μέση διάρκεια του χρόνου που αφιερώνεις στο ένα πόδι με κλειστά μάτια (δευτερόλεπτα)
18-39 43.4 9.4
40-49 40.3 7.3
50-59 37.0 4.8
60-69 26.9 2.8
70-79 15.0 1.9
80-99 6.2 1.3

Οι ειδικοί προτείνουν ακόμη και να δυσκολεύεις τον εαυτό σου με το να σταθεί στο ένα πόδι με κλειστά μάτια. Με τα μάτια ανοιχτά το σώμα τεμπελιάζει και βασίζεται στην όρασή σου για να σε κρατάει σε ισορροπία, επομένως κλείνοντας τα μάτια σου αναγκάζεις τις άλλες αισθήσεις σου να δουλέψουν σκληρότερα.

Κάθε μέρα, δύο φορές την ημέρα, περνάς τέσσερα λεπτά από τη ζωή σου στο βούρτσισμα των δοντιών σου. Κάνε το ενδιαφέρον. Κλείσε τα μάτια σου. Στάσου στο ένα πόδι.

Με λίγα λόγια

Θα προλάβεις το παιχνίδι τώρα και θα βελτιώσεις την ισορροπία σου για να μειώσεις τον κίνδυνο του να χάσεις την ισορροπία σου; Εναλλακτικά, άφησε τη φύση να ακολουθήσει την πορεία της. Εμείς προσωπικά θα προσπαθήσουμε να νικήσουμε τα PB του ενός ποδιού κάθε μέρα. Εξάλλου, 37,3 εκατομμύρια πτώσεις ετησίως παγκοσμίως είναι αρκετά σοβαρές ώστε να απαιτούν ιατρική φροντίδα.1



Emily Wilcock

Emily Wilcock

Writer and expert

Emily is studying Business Management & Marketing at the University of Birmingham and is currently on her intern year. She has a keen interest in both writing and fitness, so is happy she can now combine the two. She likes to spend time with her friends, both in & out of the gym.


Έκπτωση 40% σε Αμινοξέα & βιταμίνες | Χωρίς Κωδικό + Έκπτωση 25% σε επιλεγμένα προϊόντα | Kωδικός: BS25 Περισσότερα