Προπόνηση

Γιόγκα για ανακούφιση από το άγχος | Τεχνικές χαλάρωσης

Θα έχεις ακούσει για τα πολλά οφέλη της γιόγκα μέχρι τώρα (τόνωση, καλύτερες αρθρώσεις, ενδυνάμωση των μυών, κι αυτά είναι μόνο μερικά από τα πολλά οφέλη), αλλά εκτός από τα σημαντικά πλεονεκτήματα για τη σωματική σου υγεία, η γιόγκα έχει πλέον αποδειχθεί ότι κάνει υπέροχα πράγματα στο μάχη ενάντια στο άγχος.

Οι λάτρεις της γιόγκα ήδη εκτιμούν τις ηρεμιστικές αρετές της τέχνης της γιόγκα. Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να εκτιμήσεις το χαλαρωτικό αποτέλεσμα που μπορεί να έχει η γιόγκα στα επίπεδα του άγχους σου. Ακόμα και μία σύντομη συνεδρία με εύκολες στάσεις γιόγκα μπορεί να ηρεμήσει το μυαλό και να προσφέρει κάποια ανάπαυλα, αν όχι μόνο από την ηρεμία της εστίασης στην αναπνοή σου και την εξισορρόπηση, αλλά και επειδή απαλλάσσεσαι και από λίγους μυϊκούς πόνους.

Η σωματική και ψυχική σου υγεία συνδέονται εγγενώς και αυτό που είναι καλό για το σώμα σου μπορεί να ωφελήσει το μυαλό σου. Οι άνθρωποι που ασκούν τις λεγόμενες παρεμβάσεις νου-σώματος (ΜΒΙ), όπως η γιόγκα, ο διαλογισμός και το Τάι Τσι, παράγουν σημαντικά χαμηλότερες ποσότητες μορίων που ενεργοποιούν γονίδια που προκαλούν φλεγμονή, σύμφωνα με μια μελέτη.

Γιόγκα για το άγχος

Ένα ερευνητικό κομμάτι από τα πανεπιστήμια του Coventry και του Radboud ανέλυσε 18 μελέτες με 846 συμμετέχοντες, διαπιστώνοντας ότι οι άνθρωποι που ασκούν MBI παράγουν σημαντικά χαμηλότερες ποσότητες μορίων που ενεργοποιούν γονίδια που προκαλούν φλεγμονή.

Αυτά τα μόρια απελευθερώνονται μετά από ένα αγχωτικό γεγονός λόγω της απόκρισης “fight or flight”.

Ο επικεφαλής ερευνητής Ivana Buric από το Πανεπιστήμιο του Κόβεντρι είπε: “Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο απολαμβάνουν ήδη τα οφέλη για την υγεία των MBI όπως η γιόγκα ή ο διαλογισμός, αλλά αυτό που ίσως δεν συνειδητοποιούν είναι ότι αυτά τα οφέλη ξεκινούν σε μοριακό επίπεδο και μπορούν να αλλάξουν” ο τρόπος με τον οποίο ο γενετικός κώδικάς μας κάνει την δουλειά του.

“Με απλά λόγια, τα MBI προκαλούν τον εγκέφαλο να κατευθύνει τις διαδικασίες DNA μας σε μια διαδρομή που βελτιώνει την ευημερία μας”.

Για εκείνους που δεν έχουν εξοικειωθεί αρκετά με τις λεπτεπίλεπτες αλλά σκόπιμες κινήσεις της γιόγκα, ή διαπιστώνουν ότι τα πλευρά τους πιο πολύ πονάνε παρά ανακουφίζονται προσπαθώντας να πάνε το πόδι τους πίσω από το κεφάλι τους, η γιόγκα μπορεί να φαίνεται μια αγχωτική εμπειρία – ωστόσο, μπορεί να είναι ότι δεν κάνεις τις σωστές πόζες.

Οι καθιστές στάσεις μπορούν να σε βοηθήσουν να νιώσεις ήρεμος και να βοηθήσεις με μια πιο στοχαστική κατάσταση όταν χρειάζεται να προβληματιστείς. Αντίθετα, οι όρθιες στάσεις μπορούν να σε κάνουν να νιώσεις ενδυναμωμένος/η ενώ ξυπνάς τους μυς σου και εστιάζεις το μυαλό σου.

αθλητικά ρούχα

Κορυφαίες στάσεις γιόγκα

Μια δημοσκόπηση, συμπεριλαμβανομένων των έμπειρων επαγγελματιών και των αρχάριων γιόγκα, δείχνει ότι μερικές πόζες είναι πιο χαλαρωτικές από άλλες. Αν λοιπόν αναζητάς ένα καλό μέρος για να ξεκινήσεις για την πιο χαλαρή δυνατή συνεδρία, αυτές είναι οι κορυφαίες 5 χαλαρωτικές πόζες:

Child’s pose (Balasana): Αυτή η βασική χαλαρωτική στάση είναι αυτή που επιστρέφεις πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας συνεδρίας γιόγκα.

Bridge Pose (Setu Bandha Sarvangasana): Αυτή η στάση που ανακουφίζει την ένταση μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις.

Corpse Pose (Savasana): Αυτή η στάση μπορεί να θεωρηθεί μια από τις ευκολότερες θέσεις γιόγκα, αλλά όταν το άγχος σε έχει κυριαρχήσει, το να μείνεις ξαπλωμένος μπορεί να είναι μία πρόκληση. Αυτό δημιουργεί την απόκριση χαλάρωσης. Σκέψου ότι εξασκείσαι για να χαλαρώσεις.

Standing Forward Bend (Uttanasana): Αυτή η μεταβατική θέση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση της έντασης όταν γίνεται ως μία στάση από μόνη της.

Eagle Pose (Garudasana): Αυτή η στάση ανακουφίζει τους ώμους σου όπου συγκεντρώνεται μεγάλο μέρος της έντασης μετά από μια κουραστική μέρα. Η εξισορρόπηση βοηθάει το μυαλό, να ξεκαθαρίσει τις σκέψεις σου.

Με λίγα λόγια

Με το άγχος, δυστυχώς, να είναι μέρος της καθημερινής ζωής για πολλούς από εμάς, το να αφιερώσουμε λίγο ήσυχο χρόνο για να χαλαρώσουμε το μυαλό και το σώμα μας είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Η γιόγκα θα μπορούσε να είναι η σωτηρία σου μετά από μια κουραστική μέρα, απλώς σε περιμένει να το δοκιμάσεις.



Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα