Προπόνηση

Γιόγκα για ανακούφιση από το άγχος: Τεχνικές χαλάρωσης

Μπορεί να έχεις ήδη ακούσει για τα πολλά οφέλη της γιόγκα (τόνωση, ευλυγισία των αρθρώσεων, μυϊκή ενδυνάμωση), αλλά πέρα από τα σημαντικά πλεονεκτήματα για τη σωματική σου υγεία, η γιόγκα έχει πλέον αποδειχθεί ότι κάνει σπουδαία πράγματα στη μάχη σου κατά το άγχος.

Οι φανατικοί γιόγκι θα εκτιμήσουν ήδη τις ηρεμιστικές αρετές της γιόγκα. Δεν χρειάζεται να είσαι ειδικός για να εκτιμήσεις την επίδραση που μπορεί να έχει και στα επίπεδα του άγχους σου. Ακόμη και μια σύντομη προπόνηση με χαλαρές στάσεις μπορεί να ηρεμήσει το μυαλό σου καθώς και να βελτιώσει πιθανές μυϊκές ενοχλήσεις και πόνους.

Και έχουμε μια ολοκαίνουργια συλλογή για γιόγκα, την Composure, ώστε να σε εξοπλίσουμε με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

ρούχα για γιόγκα

Γιόγκα για το άγχος

Ένα ερευνητικό κομμάτι από τα πανεπιστήμια του Coventry και του Radboud ανέλυσε 18 μελέτες με 846 συμμετέχοντες, διαπιστώνοντας ότι οι άνθρωποι που ασκούν ΜΒΙ (mind-body interventions) παράγουν σημαντικά μικρότερες ποσότητες μορίων που ενεργοποιούν γονίδια τα οποία προκαλούν φλεγμονή.2

Τα μόρια αυτά απελευθερώνονται μετά από ένα στρεσογόνο γεγονός λόγω της αντίδρασης “μάχης ή φυγής”.

Η επικεφαλής ερευνήτρια Ivana Buric από το Πανεπιστήμιο του Coventry δήλωσε: “Εκατομμύρια άνθρωποι σε όλο τον κόσμο απολαμβάνουν ήδη τα οφέλη για την υγεία από τις ΜΒΙ, όπως η γιόγκα ή ο διαλογισμός, αλλά αυτό που ίσως δεν συνειδητοποιούν είναι ότι τα οφέλη αυτά ξεκινούν σε μοριακό επίπεδο και μπορούν να αλλάξουν τον τρόπο με τον οποίο ο γενετικός μας κώδικας κάνει τη δουλειά του.

“Με απλά λόγια, οι ΜΒΙ προκαλούν τον εγκέφαλο να κατευθύνει τις διαδικασίες του DNA μας σε μια πορεία που βελτιώνει την ευημερία μας “2.

Για όσους δεν έχουν κατακτήσει τις λεπτές αλλά στοχευμένες κινήσεις της γιόγκα, ή διαπιστώνουν ότι τα άκαμπτα άκρα τους επιδεινώνονται περισσότερο αντί να ανακουφίζονται προσπαθώντας να βάλουν το πόδι τους πίσω από το κεφάλι τους, η γιόγκα μπορεί να φαντάζει αγχωτική εμπειρία. Ωστόσο, μπορεί να φταίει το γεγονός ότι δεν κάνεις τις σωστές στάσεις.

Οι καθιστές στάσεις μπορούν να σε βοηθήσουν να νιώσεις ηρεμία και να σε βοηθήσουν σε μια πιο διαλογιστική κατάσταση όταν χρειάζεσαι να σκεφτείς. Οι όρθιες στάσεις, από την άλλη πλευρά, μπορούν να σε κάνουν να αισθανθείς δυνατός/η, ενώ ξυπνούν τους μύες σου και εστιάζουν το μυαλό σου.

Κορυφαίες στάσεις γιόγκα

Μια δημοσκόπηση, στην οποία συμμετείχαν έμπειροι επαγγελματίες και αρχάριοι της γιόγκα, δείχνει ότι ορισμένες στάσεις είναι πιο χαλαρωτικές από άλλες. Έτσι, αν ψάχνεις ένα καλό σημείο για να ξεκινήσεις για την πιο χαλαρωτική προπόνηση, αυτές είναι οι 5 κορυφαίες χαλαρωτικές στάσεις:

Πόζα του παιδιού (Balasana): Αυτή η βασική ηρεμιστική πόζα είναι αυτή στην οποία επιστρέφεις πολλές φορές κατά τη διάρκεια μιας προπόνησης γιόγκα.

Πόζα της γέφυρας (Setu Bandha Sarvangasana): Αυτή η στάση που χαλαρώνει την ένταση μπορεί να σε βοηθήσει να χαλαρώσεις.

Στάση του πτώματος (Savasana): Μπορεί να θεωρείται μία από τις πιο εύκολες στάσεις γιόγκα, αλλά όταν το άγχος σε καταβάλλει, το να ξαπλώνεις ακίνητος/η μπορεί να είναι μεγάλη πρόκληση. Αυτή η στάση ενεργοποιεί την αντίδραση χαλάρωσής σου. Δες το ως εξάσκηση για να χαλαρώσεις.

Όρθια προς τα εμπρός στροφή (Uttanasana): Αυτή η μεταβατική στάση μπορεί να βοηθήσει στην ανακούφιση από την ένταση.

Στάση Αετού (Garudasana): Αυτή η στάση ανακουφίζει τους ώμους σου, όπου συγκεντρώνεται μεγάλο μέρος της έντασης μετά από μια δύσκολη μέρα. Η εξισορρόπηση εστιάζει το μυαλό, ξεκαθαρίζοντας τις σκέψεις σου.

Composure – Ρούχα φτιαγμένα για γιόγκα

Τα σχέδια χωρίς ραφές και τα εξαιρετικά μαλακά υφάσματα κάνουν την τελευταία προσθήκη στη σειρά Composure ιδανική για τους γιόγκι. Τα άνετα και κομψά κομμάτια επιτρέπουν πλήρες εύρος κινήσεων, ώστε να μπορείς να μπεις ακόμα και στις πιο δύσκολες στάσεις και να το κάνεις με στυλ.

Με νέα αθλητικά σουτιέν, κολάν, σορτς, φούτερ, joggers, μπλούζες και πολλά άλλα, αυτή η νέα συλλογή εγγυάται ότι θα σε βοηθήσει να δώσεις ώθηση στην κίνησή σου.

Και ενώ οι νέες προσθήκες μπορεί να βρίσκονται στο γυναικείο τμήμα μας, έχουμε πολλές επιλογές ρούχων γιόγκα και για άντρες.

Με λίγα λόγια

Με το άγχος να αποτελεί δυστυχώς μέρος της καθημερινότητας για πολλούς από εμάς, το να αφιερώνουμε λίγο χρόνο απόλυτης ησυχίας στο μυαλό και το σώμα μας για να χαλαρώσουμε είναι πιο σημαντικό από ποτέ. Η γιόγκα θα μπορούσε να είναι η ιδανική λύση μετά από μια αγχωτική μέρα. Απλά σε περιμένει να τη δοκιμάσεις!

Έχουμε επίσης μια ολοκαίνουργια συλλογή με ρούχα για γιόγκα που σε περιμένει να την ανακαλύψεις… γι’ αυτό ξεκίνα!


  1. Buric, I., Farias, M., Jong, J., Mee, C., & Brazil, I. A. (2017). What Is the Molecular Signature of Mind-Body Interventions? A Systematic Review of Gene Expression Changes Induced by Meditation and Related Practices. Frontiers in immunology8, 670. https://doi.org/10.3389/fimmu.2017.00670
  2. Coventry University. (2017, June 15). Meditation and yoga can ‘reverse’ DNA reactions which cause stress, new study suggests. ScienceDaily. Retrieved April 23, 2021 from www.sciencedaily.com/releases/2017/06/170615213301.htm


Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Δες τις καλύτερες προσφορές της Myprotein εδώ Περισσότερα