Διατροφή

Livin’ Libido Loca: Όλη η αλήθεια για τα αφροδισιακά

Είναι μια ιστορία τόσο παλιά όσο ο χρόνος ότι ορισμένα τρόφιμα έχουν υποτιθέμενα οφέλη για την τόνωση της λίμπιντο. Όλοι γνωρίζουμε τις ιστορίες, αλλά έχεις αναρωτηθεί ποτέ αν είναι αλήθεια ότι ορισμένες τροφές μπορούν να αυξήσουν τη σεξουαλική επιθυμία; Ήρθε η ώρα να διαχωρίσουμε τα γεγονότα από τη μυθοπλασία.

Μια αφροδισιακή τροφή υποτίθεται ότι διεγείρει το σεξουαλικό ένστικτο, προκαλεί επιθυμία ή αυξάνει τη σεξουαλική ευχαρίστηση ή απόδοση. Η κατανάλωση μιας τροφής που υποστηρίζεται ότι είναι αφροδισιακό θα προκαλούσε αυξημένη λίμπιντο.

Ας διερευνήσουμε λοιπόν εάν υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που αυξάνουν τη λίμπιντο και αν υπάρχει κάποια επιστήμη πίσω από αυτό. Τα αφροδισιακά αυξάνουν ιδανικά τη ροή του αίματος στα γεννητικά όργανα ή κάνουν κάποιες νευροχημικές ουσίες να ρέουν, όπως η ωκυτοκίνη ή η ντοπαμίνη. Και οι δύο είναι νευροδιαβιβαστές και ορμόνες που απελευθερώνει ο εγκέφαλός μας κατά τη διάρκεια του σεξ. Πόσο ρομαντικό.

Χρειάζεσαι αφροδισιακά;

Πολλά από τα τρόφιμα που συνδέονται με ισχυρισμούς για αυξημένη σεξουαλική επιθυμία είναι τρόφιμα που ήδη συνιστώνται για μια ισορροπημένη διατροφή. Μερικά είναι λίγο πιο εξωτικά και μπορεί να είναι πιο δύσκολο να τα βρεις, όπως η ρίζα μάκα ή τα στρείδια, αλλά ως επί το πλείστον είναι εύκολο να τα πάρεις στα χέρια σου και πιθανότατα τα έχεις ήδη κάνει μέρος της διατροφής σου.

Αλλά λειτουργούν πραγματικά;

Υπήρξαν λίγες μελέτες που εξέτασαν τις άμεσες επιδράσεις αυτών των τροφών στη σεξουαλική επιθυμία. Αυτό πιθανότατα οφείλεται στους περιορισμούς των μελετών, καθώς και σε άλλες επιρροές που μπορεί να παίζουν ρόλο στη διέγερση. Η επιστήμη πίσω από τα αφροδισιακά επικεντρώνεται κυρίως σε συγκεκριμένες ουσίες που βρίσκονται σε ένα τρόφιμο και όχι στο ίδιο το φαγητό.

Εδώ είναι μερικές τροφές που μπορεί να αξίζει να δοκιμάσεις αν θέλεις να αυξήσεις την λίμπιντο σου…

Αφροδισιακές τροφές

Σκόνη ρίζας μάκα

Η μάκα είναι ένα περουβιανό λαχανικό ρίζας που έχει βρεθεί από ορισμένους ερευνητές ότι αυξάνει τη λίμπιντο. Μια μελέτη διαπίστωσε ότι η μάκα μπορεί να βοηθήσει στην τόνωση της σεξουαλικής επιθυμίας σε άτομα που λαμβάνουν αντικαταθλιπτικά SSRI, τα οποία μπορούν να μειώσουν τη σεξουαλική ορμή.1 Η μάκα περιέχει επίσης αργινίνη, η οποία έχει συνδεθεί με αυξημένα επίπεδα τεστοστερόνης. Έτσι, αν ψάχνεις για αυτό το επιπλέον πλεονέκτημα στην κρεβατοκάμαρα, η μάκα μπορεί να αξίζει μια δοκιμή.

Μαύρη σοκολάτα

Η μαύρη σοκολάτα περιέχει μια χημική ουσία που ονομάζεται φαινυλαιθυλαμίνη (PEA), η οποία δρα σαν αμφεταμίνες στον εγκέφαλο, πυροδοτώντας την απελευθέρωση των ορμονών νορεπινεφρίνη και ντοπαμίνη. Αυτές οι ορμόνες αυξάνουν τα συναισθήματα ευτυχίας μας. Δυστυχώς, το αποτέλεσμα δεν διαρκεί πολύ (ένα ζήτημα γνωστό σε πολλούς, ίσως) και η ποσότητα που απαιτείται θα ήταν σημαντικά μεγαλύτερη από αυτή που συνιστάται για μια ισορροπημένη διατροφή.

Στρείδια, μύδια και χτένια

Αυτές οι τροφές περιέχουν D-ασπαρτικό οξύ, το οποίο είναι ένα αμινοξύ που ενισχύει τις ορμόνες του φύλου. Έχουν επίσης πολύ υψηλή περιεκτικότητα σε ψευδάργυρο. Η έλλειψη ψευδαργύρου μπορεί να μειώσει τη σεξουαλική ορμή, να μειώσει τον αριθμό των σπερματοζωαρίων και να βλάψει τη γονιμότητα.

Σαφράν

Έχουν υπάρξει μερικές μελέτες που έχουν υποδείξει ότι το σαφράν μπορεί να βοηθήσει στη στυτική δυσλειτουργία, με μια μελέτη να δείχνει βελτιώσεις στη στυτική λειτουργία σε άνδρες που έπαιρναν 30 mg σαφράν την ημέρα για τέσσερις εβδομάδες.2 Αυτή είναι μια τροφή που μπορεί να έχει βάση ως αφροδισιακό , με κάποια πολλά υποσχόμενη και αναδυόμενη έρευνα. Ωστόσο, το σαφράν είναι απίστευτα ακριβό, επομένως μπορεί να χρειαστεί να κάνεις οικονομία για εξαιρετικές περιστάσεις.

Σύκα

Τα σύκα είναι μια ισχυρή πηγή μαγνησίου, το οποίο είναι απαραίτητο για τη διευκόλυνση της παραγωγής ορμονών φύλου. Νόστιμα, και με τόσα πολλά προτεινόμενα οφέλη… πρέπει να αξίζουν για να τα δοκιμάσεις;

Καρπούζι

Το καρπούζι είναι μια πλούσια πηγή κιτρουλίνης, η οποία είναι ένα φυσικό αμινοξύ που διαστέλλει τα αιμοφόρα αγγεία και μπορεί να βοηθήσει ορισμένους άνδρες να διατηρήσουν τη σωματική διέγερση. Μεγάλο νέο, αν είναι αλήθεια. Η κιτρουλίνη μπορεί να αυξήσει τη ροή του αίματος και τη χαλάρωση των αιμοφόρων αγγείων, επομένως αυτό θα μπορούσε να οδηγήσει σε βελτιώσεις στη ροή του αίματος.

Αυτά τα τρόφιμα μπορεί να περιέχουν ζωτικής σημασίας θρεπτικά συστατικά, όπως ψευδάργυρο ή μαγνήσιο, που βοηθούν το σώμα σου να λειτουργεί σωστά σε όλους τους τομείς, επομένως τα οφέλη μπορεί να μην προκύψουν μόνο στην κρεβατοκάμαρα – αλλά ρεαλιστικά κανένα δεν είναι πιθανό να οδηγήσει σε δραστικές και σημαντικές αλλαγές. Πολλά αποκαλούμενα «αφροδισιακά» μπορεί να προκαλέσουν ένα φαινόμενο εικονικού φαρμάκου – όσο περισσότερο σκέφτεσαι το σεξ, τόσο περισσότερο το επιθυμείς.

Μπορείτε να συμπληρώσεις τα αφροδισιακά;

Η μάκα και το εκχύλισμα κακάο είναι δύο από τα πιο καλά ερευνημένα συμπληρώματα για την ενίσχυση της λίμπιντο. Και τα δύο απαιτούν λήψης σε συμπλήρωμα για τουλάχιστον ένα μήνα για να έχουν κάποιο αποτέλεσμα. Συγκεκριμένα, η μάκα μπορεί να μην αποκτήσει πλήρη δραστικότητα πριν από δύο μήνες σταθερής συμπλήρωσης.3,4

Οι δόσεις που απαιτούνται θα χρειαστούν πιθανότατα λίγο χρόνο και προσπάθεια για να έχουν τα επιθυμητά αποτελέσματα για τη βελτίωση της λίμπιντο και της σεξουαλικής ζωής, επομένως απαιτείται υπομονή.

Με λίγα λόγια

Υπάρχουν μερικές τροφές που είχαν κάποια πολλά υποσχόμενα ερευνητικά αποτελέσματα για την ενίσχυση της λίμπιντο, αλλά πιο συχνά είναι θρεπτικά συστατικά μέσα στα τρόφιμα και όχι τα πραγματικά τρόφιμα που βοηθούν. Όσο για τα άλλα… όσο λιγότερα λέγονται τόσο το καλύτερο…

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Έκπτωση 35% στα best sellers | Κωδικός: BS35 Καλές αγορές 🥳 Περισσότερα