0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Καλοκαιρινά φαγητά με λίγες θερμίδες

Καλοκαιρινά φαγητά με λίγες θερμίδες

Το καλοκαίρι έχει μπει για τα καλά. Ωστόσο άμα τόσο καιρό προσπαθούσατε να χάσετε το περιττό βάρος για να χτίσετε ένα ελκυστικό και αθλητικό σώμα για την παραλία, σίγουρα θα πρέπει να συνεχίσετε να ακολουθείτε το διατροφικό σας πλάνο, ώστε να το συντηρήσετε. Έτσι οι σωστές επιλογές φαγητού είναι πολύ σημαντικές, ειδικά τώρα που η θερμοκρασία ανεβαίνει και έχετε ανάγκη από κάτι πιο δροσιστικό. Το μυστικό είναι να επιλέξετε υγιεινά τρόφιμα τα οποία είναι ελαφριά και περιέχουν ελάχιστες θερμίδες, αλλά το κυριότερο να μην απαιτούν πολύ χρόνο στην κουζίνα.

Αλλά μην απελπίζεστε. Παρακάτω θα αναφέρουμε τα πιο υγιεινά, ελαφριά και δροσιστικά καλοκαιρινά φαγητά που όχι μόνο θα σας δροσίσουν και θα σας χορτάσουν, αλλά και θα σας γεμίσουν ενέργεια και πολύτιμα θρεπτικά συστατικά απαραίτητα για την καλή λειτουργία του οργανισμού σας.

αντίστροφη δίαιτα

Καλοκαιρινά φαγητά με λίγες θερμίδες

Λαχανικά

Τα λαχανικά φυσικά δεν θα έπρεπε να λείπουν ποτέ από το πιάτο σας, μιας και είναι η κύρια πηγή φυτικών ινών, βιταμινών και μετάλλων που χρειάζεται το σώμα σας.

  •  Ντομάτα

Θερμίδες: 18/100γ

Είτε σε σούπες, σαλάτες ή ακόμα και σε σάλτσα, οι ντομάτες είναι ένας απολαυστικός τρόπος να γεμίσετε την διατροφή σας με φυτικές ίνες, βιταμίνες και αντιοξειδωτικά.

Δοκιμάστε τες σε όλα σας τα πιάτα σκέτες, με λίγο ελαιόλαδο, σε σάλτσα με μπαχαρικά, η ακόμα και ψητές στο grill με άλλα λαχανικά.

Αποφύγετε ωστόσο τις έτοιμες σάλτσες όπως η κέτσαπ και άλλες συσκευασμένες σάλτσες φορτωμένες με ζάχαρη.

  •  Αγγούρι

Θερμίδες: 12/100γ

Προσθέτοντας τραγανό και ζουμερο αγγούρι στα πιάτα σας τις μέρες του καλοκαιριού θα σας δροσίσει και θα σας γεμίσει χορταινα σας. Το αγγούρι είναι γεμάτο με νερό που θα σας ενυδατώσει, περιέχει ελάχιστες θερμίδες και είναι “φορτωμένο» με άφθονα αντιοξειδωτικά και έρευνες έχουν δείξει επίσης πως μπορεί να μειώσει την αρτηριακή πίεση.

  •  Σπανάκι

Θερμίδες: 23/100γ

Το σπανάκι θεωρείται από πολλούς ως ο “βασιλιάς» των λαχανικών, μιας και είναι πραγματικά μια διατροφική βόμβα πλούσια σε βιταμίνες Α και C, περιέχει ελάχιστες θερμίδες και είναι γεμάτο με πολύ σημαντική πρωτεΐνη, απαραίτητη για όσους ασχολούνται με το fitness.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, μπορεί να συνδυαστεί πανεύκολα σε όλα σας τα γεύματα, όπως στο πρωινό, στα σνακ, στα smoothies, στις σαλάτες και όπου αλλού μπορείτε να φανταστείτε!

Φρούτα

Τα φρούτα έχουν ιδιαίτερη θέση στο καλοκαίρι μιας και λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας έχετε ανάγκη από κάτι δροσιστικό και απολαυστικό. Φυσικά θα γνωρίζετε επίσης όλα τα οφέλη που παρέχουν στην υγεία σας. Έτσι είναι ένα απαραίτητο μέρος της καλοκαιρινής σας διατροφής!

  •  Φράουλες

Θερμίδες: 32θ/100γ

Δώστε γεύση στην διατροφή σας κάνοντας τις φράουλες το αγαπημένο σας σνακ.

100 γραμμάρια φράουλας περιέχουν μόνο 37 θερμίδες, 3γ φυτικές ίνες, πάνω από το 100% ΣΗΔ βιταμίνης C καθώς και την απαραίτητη βιταμίνη B6. Επίσης περιέχουν ποσότητες σιδήρου που μπορεί να θωρακίσει τον οργανισμό σας από πολλές ασθένειες και ένα ιδιαίτερα σημαντικό μικροθρεπτικό συστατικό για όσους ασκούνται.

Μπορείτε να τις απολαύσετε σκέτες, σε φρουτοσαλάτες, σε σπιτικές μαρμελάδες, αλλά και σε δροσιστικά smoothies και σπιτικό frozen yogurt.

  •  Καρπούζι, πεπόνι

Θερμίδες: 30-37θ/100γ

Φυσικά κάτι που δεν θα μπορούσε ποτέ να λείπει από το ελληνικό καλοκαιρινό τραπέζι είναι το καρπούζι η το πεπόνι.

Και τα δύο περιέχουν  παραπάνω από 90% το βάρος τους σε νερό και είναι ο καλύτερος τρόπος να δροσιστείτε και να ενυδατωθείτε τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού. Το καρπούζι περιέχει επίσης το πολύτιμο αμινοξύ κιτρουλίνη, το οποίο έρευνες έχουν δείξει πως μπορεί να βοηθήσει στην αύξηση των επιδόσεων σε άτομα που αθλούνται.

Φυσικά ο καλύτερος τρόπος για να τα απολαύσετε είναι σκέτα αμέσως μόλις τα βγάλετε από το ψυγείο, η και με λίγο μέλι.

  •  Βατόμουρα

Θερμίδες: 47 θ/100γ

Προσθέστε αυτό το φρούτο με το σκούρο μπλε χρώμα  στην διατροφή σας και θωρακίσετε τον οργανισμό σας με τα πολυάριθμα αντιοξειδωτικά και τις βιταμίνες που περιέχουν.

Τα βατόμουρα δεν είναι μόνο δροσιστικά, αλλά και χορταστικά, μιας και λίγοι μόνο καρποί θα σας γεμίσουν και θα σας χορτάσουν χωρίς πολλές θερμίδες.

Όπως και οι φράουλες τρώγονται σκέτα, παγωμένα, σε smoothies καθώς και σαν γαρνίρισμα σε πολλές υγιεινές συνταγές.

  •  Ροδάκινα

Θερμίδες: 32θ/100γ

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που βγαίνουν τα ροδάκινα. Αυτό το φανταστικό φρούτο περιέχει ελάχιστες θερμίδες και είναι πλούσιο σε υγιεινά συστατικά, μέταλλα και βιταμίνες. Μερικά από αυτά είναι απαραίτητα για άτομα που ασκούνται, όπως το σίδηρο, το κάλλιο και η βιταμίνη C τα οποία βοηθάνε όχι μόνο στην σωστή λειτουργία του μεταβολισμού, αλλά και στις αθλητικές επιδόσεις!

Απολαύστε τα δροσερά από το ψυγείο και συνδυάστε τα με λίγο μέλι και ξηρούς καρπούς, σε διάφορα smoothies, σαν γαρνίρισμα σε παγωτά ή ακόμα και σκέτα.

Ροφήματα

Τα παρακάτω υγιεινά ροφήματα κατά την διάρκεια του καλοκαιριού δεν είναι μόνο δροσιστικά, αλλά και περιέχουν σχεδόν καθόλου θερμίδες και σας περιορίζουν την όρεξη, κάνοντας τον έλεγχο του βάρους σας πολύ πιο εύκολο.

  •  Παγωμένοι καφέδες

Θερμίδες: χωρίς θερμίδες

Ο καθημερινός σας καφές δεν σας ξυπνάει μόνο τα πρωινά, αλλά και παρέχει πολυάριθμα αλλά οφέλη για την υγεία σας, ειδικά τις ζεστές μέρες του καλοκαιριού.

Ο καφές εκτός από την θερμογενετικη του ιδιότητα, μπορεί να σας βοηθήσει να σας δώσει έξτρα ενέργεια για τις προπονήσεις σας.

Ωστόσο άμα θέλετε να κρατήσετε την πρόσληψη θερμίδων σας χαμηλά, προτιμήστε να τον πιείτε σκέτο ή με κάποιο γλυκαντικό, μιας και προσθέτοντας ζάχαρη, απλά βάζετε “αδειες” θερμίδες στην διατροφή σας χωρίς κανένα όφελος.

  •  Φύλλα μέντας

Θερμίδες: χωρίς θερμίδες

Τα ροφήματα με φύλλα μέντας είναι κάτι που θα πρέπει να δοκιμάσετε να προσθέσετε στο μενού με τα ροφήματα του καλοκαιριού.

Τα φύλλα μέντας έχουν την ιδιότητα να βοηθάνε άμα έχετε προβλήματα με το στομάχι σας και μπορεί να σας βοηθήσουν άμα πάσχετε από κάποια αλλεργία. Επίσης μπορεί να σας βοηθήσουν άμα πάσχετε από ημικρανίες και πονοκεφάλους.

Ετοιμάστε πανεύκολα ένα παγωμένο ρόφημα προσθέτοντας απλά μερικά φύλλο στο ποτήρι σας με λίγο πάγο και άμα θέλετε λίγο γλυκαντικό στέβια.

  •  Παγωμένο τσάι

Θερμίδες: Ελάχιστες

Δοκιμάστε να προσθέσετε στο νερό σας κομματάκια από τα αγαπημένα σας φρούτα και σερβίρετέ τα με λίγο πάγο.

Το πορτοκάλι και το λεμόνι δίνουν την χαρακτηριστική χυνή, αλλά απολαυστική γεύση.

Δεν είναι απαραίτητο να προσθέσετε ζάχαρη στο ποτήρι σας. Μερικά ώριμα ροδάκινα θα δώσουν μια γλυκιά γεύση και θα το κάνουν πιο απολαυστικό.

Επίσης μπορείτε να αγοράσετε έτοιμο τσάι, να ετοιμάσετε μεγαλύτερη ποσότητα και να το αποθηκεύσετε στο ψυγείο, ώστε να έχετε ανά πάσα στιγμή έτοιμο ένα δροσιστικό ρόφημα.

Θαλασσινά

  •  Γαρίδες

Θερμίδες: 71θ/100γ

Αυτό το ιδιαίτερο θαλασσινό φαγητό παρέχει πολλά οφέλη για την υγεία σας. Όχι μόνο είναι μια πολύ υγιεινή πηγή πρωτεΐνης, αλλά είναι επίσης πλούσιες σε ωμέγα 3 και μπορεί να σας βοηθήσουν να ελέγξετε το βάρος σας.

Προσοχή ωστόσο όταν βγαίνετε στις ταβέρνες για το καλοκαίρι να αποφεύγετε τις πολύ τηγανητές γαρίδες, μιας και τα trans λιπαρά από το τηγανισμένο λάδι είναι όχι μόνο άσχημα για την υγεία σας, αλλά και φορτωμένα σε άδειες θερμίδες.

  •  Σολομός

Θερμίδες: 140θ/100γ

Ο γνωστός σε όλους μας σολομός, είναι γεμάτος με υγιεινά ωμέγα 3 λιπαρά και πρωτεΐνη. Ειδικά το καλοκαίρι που τα θαλασσινά βρίσκουν πολύ συχνά τον δρόμο τους στο τραπέζι σας, επιλέξτε αυτό το φοβερό φαγητό για να είστε σίγουροι πως προσέχετε την διατροφή σας

Ωστόσο δώστε ιδιαίτερη προσοχή ο σολομός να είναι άγριος (από την θάλασσα) και όχι από κάποια φάρμα, μιας και έρευνες έχουν δείξει πως οι σολομοί καλλιέργειας δεν περιέχουν τόσα πολλά θρεπτικά συστατικά όσο και οι άγριοι.

  •  Μύδια

Θερμίδες: 200θ/100γ

Τα μύδια είναι μια λιγότερο γνωστή επιλογή που ωστόσο αξίζει να δοκιμάσετε!

Όπως και τα παραπάνω θαλασσινά, εμπλουτίζουν την διατροφή σας με τα πολύτιμα ωμέγα 3 τα οποία εκτός από τις αντιφλεγμονώδης ιδιότητές τους, μειώνουν την πιθανότητα αρτηριοσκλήρυνσης και πολλά άλλα

Δοκιμάστε τα ψητά ή σαγανάκι με λίγο τυρί φέτα και σάλτσα ντομάτας

Γαλακτοκομικά

  •  Στραγγιστό γιαούρτι

Θερμίδες: 56θ/100γ

Αλλιώς γνωστό και ως Greek Yoghurt στο εξωτερικό, το γιαούρτι δεν θα έπρεπε να λείπε από κανένα ελληνικό τραπέζι, ιδιαίτερα τις καυτές μέρες του καλοκαιριού.

Πλούσιο σε πρωτεΐνη και χαμηλό σε θερμίδες και λιπαρά, συνδυάζεται πανεύκολα σε όλα τα πιάτα σας δίνοντάς τους ξεχωριστή γεύση.

Μπορείτε να το χρησιμοποιήσετε στα smoothies σας με φρούτα, να φτιάξετε frozen yoghurt στην κατάψυξη, να φτιάξετε γλυκά ή ακόμα και να το απολαύσετε και σκέτο.

Δείτε παρακάτω 3 απολαυστικές συνταγές με παγωμένο γιαούρτι που μπορείτε να ετοιμάσετε μόνοι σας πανεύκολα στην σελίδα μας!

Frozen yoghurt | 3 απολαυστικές συνταγές

  •  Τυρί κρέμα light

Θερμίδες: 110θ/100γ

Το τυρί κρέμα μπορεί να συνδυαστεί πανεύκολα σε όλα τα πιάτα σας, είναι δροσιστικό και παράλληλα χαμηλό σε θερμίδες και πλούσιο σε πρωτεΐνη.

Δοκιμάστε το πάνω σε μια φρυγανιά με ντομάτα ή σαν συνοδευτικό στα πιάτα σας. Επίσης άμα θέλετε να απολαύσετε ένα δροσιστικό και υγιεινό γλυκό cheesecake μπορείτε να χρησιμοποιήσετε συνδυασμό στραγγιστού γιαουρτιού μαζί με τυρί Light για την κρέμα και να φάτε χωρίς τύψεις το αγαπημένο σας γλυκό

Επίλογος

Το καλοκαίρι είναι η εποχή που οι θερμοκρασίες ανεβαίνουν που πολλά ανθυγιεινές τρόφιμα όπως οι παγωμένες γρανίτες, τα παγωτά και τα τηγανητά θαλασσινά εμφανίζονται μπροστά σας.

Ωστόσο επιλέγοντας υγιεινά τρόφιμα όπως τα παραπάνω γεμίζετε το στομάχι σας, δροσίζεστε και παράλληλα ενισχύετε την άμυνα του οργανισμού σας διατηρώντας το σώμα σας υγιές και δυνατό

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Νίκος Παπακώστας

Νίκος Παπακώστας

Προσωπικός Γυμναστής - Σύμβουλος Fitness και διατροφής

Ο Νίκος Παπακώστας είναι αρθρογράφος της σελίδας μας και πιστοποιημένος Personal trainer EQF lvl. 4 EHFA/EREPS. Ο Νίκος διαθέτει πάνω από 10 χρόνια εμπειρία στον χώρο του fitness σε ερασιτεχνικό και επαγγελματικό επίπεδο. H αγάπη του για το fitness τον οδήγησε να ασχοληθεί επαγγελματικά με το αντικείμενο. Τα τελευταία 4 χρόνια διαγωνίζεται στην κατηγορία Men's Physique και Classic Bodybuilding, από όπου έχει λάβει μεγάλη εμπειρία πάνω σε προπόνηση και διατροφή. Για να διευρύνει ακόμα περισσότερο τις γνώσεις του, ακολούθησε τα εκπαιδευτικά προγράμματα της GRAFTS Hellas, από όπου και έλαβε το πιστοποιητικό Personal trainer EQF lvl. 4 EHFA/EREPS. Εξακολουθεί να παρακολουθεί νέες ειδικότητες της GRAFTS, σεμινάρια, καθώς και μαθήματα μέσω διαδικτυακής εκπαίδευσης για να εξειδικευτεί ακόμα περισσότερο πάνω στο αντικείμενό του. Ο Νίκος είναι δημιουργός της NP Fitness, μιας σελίδας που περιλαμβάνει χρήσιμα άρθρα για το fitness, την διατροφή, την άσκηση καθώς και υγιεινές συνταγές. Μπορείτε να δείτε τα άρθρα του στην σελίδα της NP Fitness στο παρακάτω Link: http://npfitness.gr/el/articlesgr/ Επίσης μπορείτε να δείτε το προφίλ του Νίκου στο LinkedIn στο παρακάτω link: https://www.linkedin.com/in/nikos‐papakostas‐49b3a5119/ Έχει λάβει την διάκριση Πρωταθλητή Ελλάδας στην κατηγορία Classic Bodybuilding 27/06/18, Πρωταθλητή στην κατηγορία Men's Physique 13/05/16, 05/06/18, είναι σύμβουλος Fitness & Διατροφής, έχει λάβει Υποτροφία στη ειδικότητα Personal Training GRAFTS Athens 2016 και ασχολείται με την αρθρογραφία σε θέματα fitness, προπόνησης και διατροφής. Ο Νίκος έχει βάλει στόχο να βοηθήσει όσο περισσότερους ανθρώπους μπορεί να υιοθετήσουν έναν υγιή τρόπο ζωής μέσω της άσκησης και της διατροφής, να αποκτήσουν το σώμα που τους αξίζει και να βελτιώσουν την υγεία, την αυτοπεποίθηση και την διάθεσή τους.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα