Μετάβαση στο βασικό περιεχόμενο
Προπόνηση

Γυμναστήριο και κοινωνική ζωή: πώς να βρεις την ισορροπία

Γυμναστήριο και κοινωνική ζωή: πώς να βρεις την ισορροπία
Myprotein
Writer and expert1 έτος πριν
Προβολή του προφίλ του Myprotein

Η επίτευξη της σωστής ισορροπίας είναι ένα σημαντικό μέρος της καθημερινής μας ζωής, αλλά μπορεί να είναι δύσκολο. Χάρη στην συνεχώς αυξανόμενη πίεση των social media να φαίνεσαι με έναν συγκεκριμένο τρόπο, να γυμνάζεσαι με έναν συγκεκριμένο τρόπο, να συμπεριφέρεσαι με έναν συγκεκριμένο τρόπο κ.λπ., η επίτευξη ισορροπίας μεταξύ γυμναστηρίου και κοινωνικής ζωής και η ισορροπία της σωματικής και ψυχικής μας υγείας μπορεί να προκαλέσει σύγχυση.

Ευτυχώς, είμαστε εδώ για να σε βοηθήσουμε να βρεις ένα κοινό έδαφος για να διασφαλίσεις ότι μπορείς να φροντίσεις και το σώμα και το μυαλό σου.

Γιατί κάνεις αυτό που κάνεις; 

Φαινομενικά είναι μια περίεργη ερώτηση, αλλά γιατί συμπεριφέρεσαι όπως συμπεριφέρεσαι; Γιατί προπονείσαι σε σημείο  υπερβολικής προπόνησης (overtraining); Γιατί περνάς τα σαββατοκύριακά σου μόνιμα μεθυσμένα και στη συνέχεια με hungover; Αντί να προσπαθείς για την επίτευξη της ισορροπίας, γιατί κάνεις υπερβολές; Γιατί αισθάνεσαι την ανάγκη να είσαι συνεχώς σε δίαιτα;

Πολλοί από εμάς ενεργούμε χωρίς σκέψη - κάνουμε κάτι και απλά κρίνουμε τη συμπεριφορά παρά να εξορθολογίσουμε ποτέ τον εαυτό μας για την εν λόγω συμπεριφορά. Για παράδειγμα, ο “για πάντα κάνω δίαιτα” αισθάνεται σαν αποτυχημένος επειδή ποτέ δεν “ολοκληρώνει τη δίαιτα του”, αλλά πώς μπορεί να ολοκληρώσει κάτι που δεν είναι βιώσιμο;

Πώς επιτυγχάνεις στόχους που δεν υπάρχουν; Δεν μπορείς να χάνεις βάρος για πάντα σωστά; Και γιατί δεν είσαι ευχαριστημένος με το σώμα σου; Ήθελες να χάσεις βάρος για να είσαι ευχαριστημένος, αλλά έχεις κάνει δίαιτα αμέτρητες φορές, έχεις χάσει βάρος πολλές φορές και εξακολουθείς να είσαι δυσαρεστημένος, άρα είναι όντως το ζήτημα η αλλαγή βάρους;

Υπάρχουν πολλά ακόμη ερωτήματα που μπορούν να τεθούν γύρω από αυτό το δεδομένο ζήτημα, αλλά εδώ θα εξετάσουμε μόνο ένα τέτοιο παράδειγμα μιας συμπεριφοράς που θα κρίνουμε χωρίς να αναρωτιόμαστε ποτέ γιατί κάνουμε αυτό που κάνουμε.

Το αντίκτυπο των social media στην υγεία μας;

Ένας από τους κύριους λόγους αλλαγής συμπεριφοράς είναι το πώς αντιλαμβανόμαστε τον εαυτό μας στην κοινωνία.  Με την ραγδαία άνοδο των social media μέσα στην τελευταία δεκαετία, βομβαρδιζόμαστε με όλο και περισσότερες εικόνες ατόμων με ακραία σώματα, δίαιτες ή τρόπους ζωής.

Η αντίληψή μας για κανονικότητα έχει μετατοπιστεί σε κάποια ψευδή, και συχνά στρεβλωμένη, αίσθηση τελειότητας. Βλέπουμε στιγμιότυπα ανθρώπων για τα οποία γνωρίζουμε λίγα και υποθέτουμε ότι η δική μας ζωή αξίζει λιγότερο και σημαίνει λιγότερα επειδή δεν επιτυγχάνει τον ίδιο βαθμό φήμης μέσω των likes και των follows. Σκέψου τις προσωπικότητες που κάνεις follow τώρα και τις πραγματικότητες της πραγματικής τους ζωής.

Ρεαλιστικά, θέλεις να βρεις ρομαντισμό σε μια εκπομπή τηλεπαιχνιδιού σε ένα νησί και να συνεχίσεις να πουλάς τσάι από βότανα για χρήματα στα social media; Θέλεις να έχεις ένα πολύ χαμηλό ποσοστό σωματικού λίπους και να χάσεις την περίοδο σου, τη σεξουαλική σου επιθυμία, την ικανότητα σου να λειτουργείς στην καθημερινή σου ζωή και ή να διατρέχεις τον κίνδυνο σοβαρού τραυματισμού;

Αξίζει να ζήσεις μια ζωή που απαιτεί από σένα να είσαι τέλειος σε κάθε περίσταση ή αλλιώς θα σε κατακρίνει γι’αυτο; Και τι είναι τέλειο; Ένα συνεχώς εξελισσόμενο σύνολο απροσδιόριστων, μη ρεαλιστικών και απρόσιτων προτύπων που καθορίζονται από ποιον;  Όταν κάνεις ένα βήμα πίσω και δεις τι έχουν γίνει τα social media και αυτό που υποθέτουμε τώρα ότι είναι «φυσιολογικό», είναι περίεργο που παλεύουμε να επιτύχουμε αυτήν την ισορροπία μεταξύ σωματικής και ψυχικής υγείας γύρω από το γυμναστήριο και την κοινωνική ζωή;

Η πραγματικότητα της κατάστασης

Το να είσαι ισορροπημένος στη ζωή είναι να ζήσεις μια ζωή με σκοπό αλλά και μια γεμάτη εμπειρία.

Το να βάλεις προτεραιότητα στην υγεία σου και να θέλεις να επιδιώξεις έναν στόχο φυσικής κατάστασης, έναν στόχο σωματικής διάπλασης ή οποιονδήποτε άλλο σχετικό στόχο γυμναστικής είναι σημαντικός, αλλά δεν πρέπει ποτέ να είναι η ζωή σου, αλλά απλά ένα ακόμη κομμάτι αυτής.

Όταν κατακλύζουμε στο ακραίο άκρο του φάσματος της φυσικής κατάστασης, διατρέχουμε τον κίνδυνο να αναπτύξουμε διατροφικές διαταραχές, να έχουμε κακή εικόνα του σώματος μας, να έχουμε χαμηλή αυτοεκτίμηση και διαταραχές της διάθεσης, να διατρέχουμε τον κίνδυνο να τραυματιστούμε και να γίνουμε γενικά σωματικά και ψυχικά άρρωστοι.

Το να έχεις μια κοινωνική ζωή είναι μια σημαντική πτυχή της υγείας σου και δεν πρέπει να την υπονομεύεις. Η υγεία είναι κάτι περισσότερο από το φαίνεσθαι, αισθάνεσαι, λειτουργείς, κάνεις και τρως. Η υγεία είναι οι εμπειρίες που έχεις, οι κοινωνικές συνδέσεις που κάνεις και οι σημαντικές σχέσεις στη ζωή σου. Ενώ το γυμναστήριο μπορεί να είναι μία κοινωνική δραστηριότητα, η εξερεύνηση άλλων δραστηριοτήτων, χόμπι και κοινωνικών δραστηριοτήτων έξω από τους τοίχους του γυμναστηρίου μπορεί να σε κάνει πιο ευτυχισμένο.

Και πάλι, να προσέχεις διότι υπάρχει και ένα ακραίο τέλος στο φάσμα της κοινωνικής ζωής και αυτό μπορεί να είναι αρκετά καταστροφικό δεδομένης της κουλτούρας μας γύρω από την χρήση του αλκοόλ. Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η επιλογή τρόπου ζωής σε οποιοδήποτε από τα ακραία άκρα του φάσματος της κοινωνικής ζωής (ως εσωστρεφείς ή ακραία εξωστρεφείς που εμπλέκεται σε καταστροφικές συμπεριφορές) μπορεί να έχει εξίσου επιβλαβείς επιπτώσεις στις σχέσεις σου, στο κοινωνικό σου δίκτυο, στη σωματική και ψυχική σου υγεία.

Βρες ισορροπία σε ό,τι σε κάνει ευτυχισμένο

Ακόμα κι αν είσαι πραγματικά χαρούμενος όταν βρίσκεσαι στο γυμναστήριο, όλοι μας χρειαζόμαστε μέρες για ξεκούραση. Στις ημέρες ανάπαυσης μπορείς να δώσεις μεγαλύτερη έμφαση στην κοινωνική σου ζωή και αυτές οι μέρες μπορούν να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να επαναφορτίσεις τις ψυχικές και σωματικές σου μπαταρίες.

Δεν χρειάζεται να είναι ημέρες γεμάτες με αλκοόλ - πήγαινε να δεις μια ταινία, πήγαινε για ραντεβού, βγες για δείπνο, πήγαινε να κάνεις πεζοπορία. Υπάρχουν κυριολεκτικά ένα εκατομμύριο και ένα πράγμα που μπορείς να κάνεις και που δεν συνεπάγεται να πας ξανά στο γυμναστήριο με μια πίεση για να πετύχεις ένα σωματικό επίπεδο που πιθανότατα ρεαλιστικά δεν υπάρχει.

Η ευτυχία στη ζωή δεν βρίσκεται στο μαύρο και άσπρο - βρίσκεται στην ενδιάμεση γκρίζα περιοχή. Εάν μάθαμε κάτι πρόσφατα, είναι η σημασία και η ευθραυστότητα της ζωής και ότι δεν πρέπει να την σπαταλάμε. Κάνε πράγματα που σου αρέσουν και κάν’ το γιατί σε κάνει ευτυχισμένο, και όχι επειδή προσπαθείς να αλλάξεις για κάποιον άλλο ή να προσελκύσεις άτομα που τελικά δεν σου αρέσουν.

Συμπέρασμα

Η ισορροπία βρίσκεται κάπου μεταξύ μιας ζωής που επικεντρώνεται στην υγεία και μιας ζωής που επικεντρώνεται στην εμπειρία, και αυτή η “ισορροπία” είναι διαφορετική για όλους (όπως το να είσαι υγιής και ευτυχισμένος είναι διαφορετικό για όλους).

Για εσένα που είσαι πιο ευαισθητοποιημένος με την υγεία σου, έχουμε γράψει άρθρα στο παρελθόν σχετικά με το πόσο σωματικό λίπος μπορείς ρεαλιστικά να κερδίσεις σε μια μέρα (εάν αυτή είναι μια πτυχή της κοινωνικοποίησης που ανησυχείς όταν πρόκειται για φαγητό και πρόσληψη αλκοόλ) ή πόσο καιρό χρειάζεται για να αλλάξει η μυϊκή μάζα σου και η απόδοση σου (που, για άλλη μια φορά, μπορεί να είναι κάτι για το οποίο ανησυχείς σε σχέση με την κοινωνική σου ζωή).

Η υγεία είναι κάτι περισσότερο από μια συνδρομή μέλους στο γυμναστήριο. Είναι κάτι περισσότερο από μια διατροφή. Πρόκειται για μια ουσιαστικά, ευτυχισμένη και γεμάτη ζωή, μια ζωή γεμάτη εμπειρίες και που μπορεί να επιτευχθεί μόνο όταν αρχίσεις να εκτιμάς πραγματικά τον εαυτό σου.

Myprotein
Writer and expert
Προβολή του προφίλ του Myprotein
myprotein