Διατροφή

Οι 10 πιο διάσημοι μύθοι για την απώλεια βάρους !

Σίγουρα μία από τις πιο συνηθισμένες αποφάσεις που λαμβάνουμε το νέο έτος είναι να ξεκινήσουμε μια νέα δίαιτα για απώλεια βάρους, να την τηρήσουμε και να αποβάλλουμε ένα σημαντικό ποσοστό λίπους.

Οπότε, αν αυτός ήταν ο στόχος σας και τα πράγματα δεν πήγαν σύμφωνα με το σχέδιο, ίσως πέσατε θύμα ενός ή περισσότερων μύθων σχετικά με την απώλεια βάρους.

Αυτά τα λίγα ψήγματα υποτιθέμενης σοφίας κατά κάποιον τρόπο καταλήγουν να ριζώνουν στο μυαλό των dieters παντού, παρά το γεγονός ότι συχνά είναι παραπλανητικά ή εντελώς ψευδή!

Επιτρέψτε μου να σας εξηγήσω τι ακριβώς εννοώ καθώς σας παρουσιάζω (χωρίς συγκεκριμένη σειρά) τους top 10 μύθους για την απώλεια βάρους…


  • Οι μπανάνες παχαίνουν

Όλοι έχουμε ακούσει αυτή την άποψη που συνήθως ξεπροβάλλει τόσο ενοχλητικά όσο και τα pop ups που μαστίζουν προσωπικούς υπολογιστές μας. Η ιδέα ότι οι μπανάνες σας «βάζουν» λίπος είναι αρκετά ανόητη και πολύ παραπλανητική.

banana

Η παλιά καλή μπανάνα είναι στην πραγματικότητα μια πολύ υγιεινή επιλογή για σνακ γιατί είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά και φυτικές ίνες. Η μπανάνα δεν παχαίνει!

Επίσης, είναι πλούσια σε βιταμίνες και παρέχει μια υγιή δόση από το super μεταλλικό στοιχείο κάλιο. Ο μύθος της μπανάνας προέρχεται πιθανότατα από το γεγονός ότι έχει αρκετά υψηλή περιεκτικότητα σε φυσικά σάκχαρα και ως εκ τούτου θα μπορούσε να συμβάλει στην αύξηση του σωματικού βάρους, αν καταναλωθεί σε μεγάλες ποσότητες και δεν καεί μέσω της δραστηριότητας. Δοκιμάστε μία ως προ-προπονητικό σνακ ή κόψτε την σε φέτες μέσα στα δημητριακά του πρωινού σας και θα διαπιστώσετε ότι είναι μια υγιής πηγή ενέργειας.

Εφόσον δεν τρώτε… όλο το τσαμπί, οι μπανάνες δεν θα σας παχύνουν.

 

  • Η παράλειψη του πρωινού οδηγεί σε αύξηση του σωματικού βάρους

healthy breakfast foods

Ας το δούμε λογικά… δεν είναι η παράλειψη του πρωινού που μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σωματικού βάρους, αλλά η αντίληψη ότι τελικά σταματάτε να είστε νηστικοί την ώρα του μεσημεριανού. Με την παράκαμψη του πρωϊνού θα είστε επιπλέον πεινασμένοι και ως εκ τούτου πιο επιρρεπείς στο να φάτε περισσότερο.

Σύμφωνα με την εμπειρία μου, η παράλειψη του πρωινού ή η «νηστεία» μέχρι το μεσημέρι μπορεί στην πραγματικότητα να είναι ένας καλός τρόπος για να χάσετε βάρος.

Εφαρμόζω διαλειμματική νηστεία, ώστε να λείπει το πρωινό γεύμα από το σώμα μου και έτσι να μην υπάρχει άλλη επιλογή από το να κάψει το λίπος ως καύσιμο κατά τη διάρκεια του πρώτου μισού της ημέρας.

Θα πρέπει απλά να εξασκηθείτε σε κάποια αυτοσυγκράτηση για τα επόμενα γεύματα και να είστε προσεκτικοί ώστε να μην παρεκτραπείτε.

  • Ο κρόκος του αυγού παχαίνει

eggs

Είναι αλήθεια ότι οι κρόκοι αυγών είναι πλούσιοι σε λιπαρά, αλλά είναι επίσης γεμάτοι με πρωτεϊνη. Τα αυγά δεν θα σας «βάλουν» λίπος.

Ακούω ιστορίες φρίκης ανθρώπων που τους πετάνε όλους μαζί και κρατούν μόνο το ασπράδι του αυγού.

Η μετριοπάθεια είναι το κλειδί. Αν κάνετε μια ομελέτα 4 αυγών, κρατήστε τουλάχιστον 2 από τους κρόκους. Δεν είναι η ρίζα του κακού στη δίαιτά σας, όπως κάποιοι θα ήθελαν να πιστέψετε.

  • Η HIIT είναι η καλύτερη προπόνηση για την απώλεια λίπους

Η υψηλής έντασης διαλειμματική προπόνηση (ή HIIT) θεωρείται τελευταία ως η καλύτερη μορφή καρδιοαγγειακής άσκησης για την απώλεια λίπους – παρ ‘όλες τις μελέτες και τις έρευνες, με βάση το δικό μου πειραματισμό έχω βρει ότι δεν είναι η καλύτερη για ‘μένα.

hiit

Το 2012 πέρασα αρκετούς μήνες εκτελώντας ασκήσεις HIIT τόσο στο δρόμο όσο και στο γυμναστήριο, σε μια προσπάθεια να εκτοπίσω το επίμονο λίπος στο κάτω μέρος της κοιλιάς μου, αλλά δεν έβλεπα αποτέλεσμα μέχρι που επέστρεψα στο σταθερό τζόκινγκ.

Είμαστε όλοι διαφορετικοί και για ‘μένα η αύξηση του καρδιακού ρυθμού μου με τρέξιμο ή δυναμικό περπάτημα και, στη συνέχεια, η διατήρησή του για ένα χρονικό διάστημα είναι ο καλύτερος τρόπος για να κάψω λίπος.

  • Οι δίαιτες δεν λειτουργούν – θα ξαναπάρετε όλο το βάρος που χάσατε

Πόσες φορές έχετε παρατηρήσει ότι ένας φίλος ή συνάδελφος έχει χάσει ξαφνικά ένα σωρό κιλά και, λάμποντας από υγεία και υπερηφάνεια, είναι απασχολημένος λέγοντας συνεχώς σε όλους για τη «νέα» δίαιτα που κάνει και ότι τώρα πηγαίνει στο γυμναστήριο 3 φορές την εβδομάδα;

Και πόσες φορές έχετε δει το ίδιο πρόσωπο, 6-12 μήνες αργότερα, να ψάχνει ακριβώς το ίδιο, όπως έκαναν πριν συμβεί η θαυματουργή απώλεια βάρους;

Σε αυτό το σημείο ο κόσμος θα σας πει ότι αυτό το περιστατικό αποτελεί απόδειξη ότι η δίαιτα δεν λειτουργεί και ότι πάντα θα ανακτάτε το βάρος που χάνετε αρχικά και ότι πιθανότατα θα καταλήξετε βαρύτεροι από όταν αρχίσατε.

food

Οι δίαιτες κάνουν δουλειά

Τι ανοησία!

Είναι απλά η περίπτωση του νεο-αδύνατου που έχει αυτοπεποίθηση και σταδιακά ολισθαίνει πίσω στις παλιές διατροφικές του συνήθειες. Μόλις έχει επιτευχθεί ένας στόχος ως προς το βάρος, καλλιεργείται στο μυαλό η σκέψη «Έχω πάει τόσο καλά, δεν θα γίνει και τίποτα αν φάω ένα μικρό μπολ παγωτό».

Και σε αυτό το σημείο έχουν δίκιο, δεν θα ήταν κακό να φάνε ένα μπολ παγωτό… αλλά αυτή η στάση σύντομα γίνεται μόνιμη. Χωρίς να το καταλάβει, το πρόσωπο αυτό πείθει τον εαυτό του όλη μέρα και κάθε μέρα ότι ένα burger ή μία σακούλα πατατάκια ή ένα μπουκάλι μπίρα επίσης δεν θα προκαλέσει κάτι κακό, ειδικά αφού όλα έχουν πάει τόσο καλά.

Εάν, αφού έχετε χάσει ένα σημαντικό ποσοστό λίπους μέσω της διατροφής και της άσκησης, ξαναρχίσετε να τρώτε όπως πριν, τότε φυσικά το βάρος θα επιστρέψει…

Αν αλλάξτε τη ζωή σας τρώγοντας καθαρό φαγητό το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου και κάνοντας τακτικά άσκηση, τότε το λίπος θα μείνει μακριά… σας το υπόσχομαι!

  • Όταν τρως αργά το βράδυ… παχαίνεις

Δεν έχει σχέση τι ώρα θα φας κάτι, αλλά το τι θα φας.

Δεν είναι ποτέ καλή ιδέα να τρώτε ένα βαρύ γεύμα λίγο πριν πέσετε στο κρεβάτι, από πολλές απόψεις, αλλά ένα υγιεινό σνακ αργά το βράδυ δεν πρόκειται να σας δώσει λίπος: αν μη τι άλλο θα σας βοηθήσει τόσο να κοιμηθείτε καλύτερα όσο και θα αποτρέψει την πολυφαγία το πρωί. Προσωπικά δεν μπορώ να κοιμηθώ αν το στομάχι μου γουργουρίζει!

fff

Τα πλούσια σε πρωτεΐνες και χαμηλά σε υδατάνθρακα τρόφιμα είναι η καλύτερη επιλογή για ένα βραδινό σνακ.

Δοκιμάστε:

– Τυρί cottage

– Τόνο

– Ασπράδι αυγού (ή ομελέτα)

Πρωτεΐνη

  • Το μαγικό χάπι

Δυστυχώς, υπάρχουν ακόμα άνθρωποι οι οποίοι σπαταλούν τα χρήματα τους σε λιποδιαλύτες με την πεποίθηση ότι η απώλεια λίπους θα γίνει με ένα κουτάκι και θα είναι τόσο εύκολη όσο η λήψη 2 χαπιών 3 φορές την ημέρα.

pils

Μην με παρεξηγείτε, υπάρχουν αρκετά συμπληρώματα που μπορούν να σας βοηθήσουν στην απώλεια βάρους, όπως εκχύλισμα πράσινου τσαγιού, CLA και θερμογεννετικά λιποδιαλυτικά, αλλά δεν λειτουργούν ως μαγικά χάπια, τα οποία θα σας μεταλλάξουν σε super model αν δεν αλλάξετε την διατροφή και την άσκησή σας.

  • Τοπική απώλεια λίπους

    fatspot

Θυμάστε μια δεκαετία πριν, όταν όλα τα κορίτσια συμμετείχαν σε oμαδικά προγράμματα τύπου «Κοιλιακοί και γλουτοί»; Και αυτά τα μαθήματα υπονοούσαν εμμέσως πλην σαφώς ότι οι προπονήσεις που πραγματοποιούνται σε αυτά τα ομαδικά θα σας βοηθήσουν να χάσετε λίπος στην κοιλιά και στα πόδια.

Λυπάμαι που πρέπει να πω σε όλους ότι: είναι απίθανο κανείς να επικεντρωθεί σε τοπική απώλεια λίπους και να επιλέξει εκείνος, με την εκτέλεση συγκεκριμένων ασκήσεων ή τρώγοντας συγκεκριμένα φαγητά, από ποια σημεία θα χάσει λίπος.

Όλοι εσείς που κάνετε χιλιάδες κοιλιακούς την ημέρα με την πεποίθηση ότι το λίπος γύρω από τους κοιλιακούς θα λιώσει… έχετε χάσει το παιχνίδι.

Όταν κάνετε δίαιτα και άσκηση, το σώμα σας αποφασίζει από πού θα γίνει η απώλεια λίπους και με ποια σειρά, ανεξάρτητα από το πώς θα γυμναστείτε ή θα φάτε. Μείνετε συνεπείς και ακόμα και τα πιο επίμονα σημεία λίπους θα εξαφανιστούν!

 

  • Το φυστικοβούτυρο και οι ξηροί καρποί στη δίαιτα

    butter

Ξεφυλλίστε οποιοδήποτε περιοδικό υγείας ή φυσικής κατάστασης και σας εγγυώμαι ότι θα βρείτε μια δίαιτα απώλειας λίπους, η οποία περιλαμβάνει τοστ από ψωμί ολικής άλεσης συνοδευμένο με μια μεγάλη κουταλιά φυστικοβούτυρο.

Όλα καλά, αλλά το πρόβλημα είναι ότι οι ξηροί καρποί θεωρούνται συχνά ως υπερτροφή για αυτούς που κάνουν δίαιτα με αποτέλεσμα ορισμένοι να το παρακάνουν.

Οι ξηροί καρποί αποτελούν μια υγιεινή επιλογή, υψηλή σε πρωτεΐνη αλλά και λιπαρά.

Αν τρώτε πάρα πολλούς, όμως, ίσως πάρετε περισσότερο βάρος από αυτό που επιθυμούσατε να χάσετε!

 

 

  • Έχω βαριά κόκαλα

    healthy

Ένας απο τους αγαπημένους μου μύθους…

Ο απελπισμένος dieter που υποστηρίζει ότι δεν μπορεί να χάσει βάρος επειδή είναι «γεννετικά προδιαγεγραμμένο» ή έχει αργό μεταβολισμό ή έχει «βαριά» κόκαλα.

Αν φάτε περισσότερες θερμίδες από όσες καίτε, θα αποκτήσετε μεγαλύτερα ποσοστά λίπους.

Κάνοντας μια υγιή, ισορροπημένη διατροφή και λαμβάνοντας μέρος σε κάποια τακτική άσκηση, σας εγγυώμαι ότι θα χάσετε το λίπος που στοχεύετε.

Είναι πραγματικά τόσο απλό.

Συμβουλή: δοκιμάστε να κάνετε αυστηρή διατροφή για 2 εβδομάδες – το σώμα σας θα συνηθίσει και θα σας γίνει τρόπος ζωής!

 



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ