Διατροφή

Πώς να απαλλαγείς από την κυτταρίτιδα

Η κυτταρίτιδα είναι ένα πολύ κοινό, απολύτως φυσιολογικό μέρος του σώματος. Ωστόσο, υπάρχει μεγάλη σύγχυση γύρω από το θέμα και πώς να την ξεφορτωθείς (ή αν μπορείς ή πρέπει).

Αυτό το άρθρο θα σε βοηθήσει να καταλάβεις τι είναι η κυτταρίτιδα και μικρούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να τη μειώσεις. Είναι σημαντικό να έχεις κατά νου ότι η ίδια η κυτταρίτιδα δεν προκαλεί προβλήματα υγείας και είναι αβλαβής από αυτή την άποψη, επομένως δεν χρειάζεται να τη μειώσεις λόγω της υγείας σου. Αλλά αν ψάχνεις για πράγματα που μπορείς να κάνεις για να προσπαθήσεις να μειώσεις την εμφάνιση της κυτταρίτιδας, αυτό το άρθρο είναι εδώ για να σε βοηθήσει.

Τι είναι η κυτταρίτιδα;

Πολλοί άνθρωποι έχουν μπερδευτεί ως προς το τι είναι στην πραγματικότητα η κυτταρίτιδα και υπάρχει πολλή παραπληροφόρηση εκεί έξω. Αυτό που πρέπει να θυμάσαι είναι ότι η κυτταρίτιδα είναι απολύτως φυσιολογική.

Η κυτταρίτιδα είναι απλώς μια συλλογή λίπους που διαστέλλεται και πιέζει τον συνδετικό ιστό του δέρματός σου στις περιοχές στις οποίες κουβαλάς το περισσότερο λίπος.1 Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο η κυτταρίτιδα έχει μια λακκώδη εμφάνιση – που εντοπίζεται συχνότερα στους μηρούς, τους γλουτούς και το στομάχι. Εάν δεν σου αρέσει η εμφάνιση της κυτταρίτιδας και θέλεις να τη μειώσεις, υπάρχουν μερικά πράγματα που μπορείς να κάνεις. 

Πώς να μειώσεις την κυτταρίτιδα

Είναι πολύ φυσιολογικό να υπάρχουν αυτές οι συσσωρεύσεις λίπους – στην πραγματικότητα, μπορούν να επηρεαστούν από πολλά πράγματα όπως η γενετική, οι επιλογές του τρόπου ζωής, τα επίπεδα ορμονών και η διατροφή.

Ακολουθούν μερικές συμβουλές εάν θέλεις να μειώσεις την κυτταρίτιδα σου.

Επιδράσεις άσκησης & ενυδάτωσης στην κυτταρίτιδα

Η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της κυτταρίτιδας με διάφορους τρόπους. Κάνοντας καρδιαγγειακή άσκηση για να κάψεις λίπος, θα μπορείς να μειώσεις το συνολικό ποσοστό λίπους στο σώμα σου και με τη σειρά σου να μειώσεις την ποσότητα λίπους και κυτταρίτιδας στο σώμα σου.

Η προπόνηση με βάρη είναι επίσης μια εξαιρετική επιλογή για να εναλλάσσεις τις ημέρες της καρδιαγγειακής σου άσκησης. Η προπόνηση με βάρη θα σε βοηθήσει να κάψεις λίπος ενώ ταυτόχρονα χτίζεις μυς.

Το να μην πίνεις αρκετό νερό είναι ένας άλλος λόγος για περισσότερη κυτταρίτιδα. Το νερό βοηθά στην αποβολή των τοξινών από το σώμα και εμποδίζει την έξοδο τους από το δέρμα σου, δημιουργώντας πιθανώς κηλίδες, αποθήκες λίπους και άσχημες οσμές. Η κατανάλωση μεταξύ 2-3 λίτρων νερού κάθε μέρα συνιστάται από τις υγειονομικές αρχές και θα πρέπει να γίνεται ιδιαίτερα κατά την άσκηση, προκειμένου να αναπληρωθούν τα υγρά που χάνονται κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας και να αποφευχθεί η αφυδάτωση. 2

Διατροφή για μείωση της κυτταρίτιδας

Δεν υπάρχουν συγκεκριμένες τροφές που δημιουργούν κυτταρίτιδα, καθώς είναι απλώς μια συσσώρευση λίπους. Ωστόσο, η απώλεια λίπους μπορεί να επιτευχθεί με έλλειμμα θερμίδων και επαρκή άσκηση.

Η αύξηση της πρόσληψης πρωτεΐνης θα σου επιτρέψει να χτίσεις μυς ενώ κάνεις μια προπόνηση με αντίσταση. Η πρωτεΐνη έχει επίσης υψηλότερο παράγοντα κορεσμού, καθιστώντας το να τρως με έλλειμμα θερμίδων για να χάσεις λίπος πολύ πιο εύκολο. Και, μην φοβάσαι τους υδατάνθρακες. Είναι ζωτικής σημασίας για την ενέργεια.

Δες αυτά τα προϊόντα!

Κάπνισμα & αλκοόλ

Όλοι γνωρίζουμε ότι το κάπνισμα είναι κακό για τους πνεύμονες, το στόμα, το λαιμό και την καρδιά σου, αλλά τι γίνεται με το δέρμα σου; Το κάπνισμα περιέχει τοξίνες που μειώνουν τη ροή των αιμοφόρων αγγείων και περιορίζουν τη ροή οξυγόνου στο δέρμα.3

Η νικοτίνη είναι η εθιστική χημική ουσία στα τσιγάρα που μειώνει επίσης την ικανότητα του δέρματος να επανορθώνεται και μπορεί να κάνει τις περιοχές που περιέχουν κυτταρίτιδα να φαίνονται χειρότερες από ό,τι είναι.

Οι θερμίδες που καταναλώνουμε από το αλκοόλ δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν επωφελώς από το σώμα, γεγονός που τις καθιστά ελεύθερες να ληφθούν ως λίπος εάν έχεις θερμιδικό πλεόνασμα (και αυτό είναι πολύ εύκολο να το κάνεις ενώ πίνεις αλκοόλ).4 Επίσης, το αλκοόλ περιέχει τοξίνες που μπορούν επίσης να επηρεάσουν τη γήρανση και να φουσκώσουν το στομάχι και το πρόσωπό σου.4

Με λίγα λόγια

Είναι εκπληκτικό τι μπορούν να κάνουν για εσένα λίγη άσκηση και υγιεινές επιλογές διατροφής. Ο καθένας μπορεί να ξεκινήσει αυξάνοντας την πρόσληψη νερού και στη συνέχεια να  κάνει πιο τακτική άσκηση. Αυτό, σε συνδυασμό με το να κάνεις πιο υγιεινές επιλογές όπου μπορείς, μπορεί να μειώσει την κυτταρίτιδα. Αλλά να θυμάσαι – η κυτταρίτιδα είναι απολύτως φυσιολογική και συχνά μπορεί να είναι γενετική – που σημαίνει ότι μπορεί να έχεις ακόμα κυτταρίτιδα ακόμα και μετά την απώλεια βάρους – και αυτό είναι εντάξει.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Rawlings, A. V. (2006). Cellulite and its treatment. International journal of cosmetic science28(3), 175-190.
  2. Sawka, M. N., Cheuvront, S. N., & Carter, R. (2005). Human water needs. Nutrition reviews63(suppl_1), S30-S39. 
  3. Black, C. E., Huang, N., Neligan, P. C., Levine, R. H., Lipa, J. E., Lintlop, S., … & Pang, C. Y. (2001). Effect of nicotine on vasoconstrictor and vasodilator responses in human skin vasculature. American Journal of Physiology-Regulatory, Integrative and Comparative Physiology281(4), R1097-R1104. 
  4. Goodman, G. D., Kaufman, J., Day, D., Weiss, R., Kawata, A. K., Garcia, J. K., … & Gallagher, C. J. (2019). Impact of smoking and alcohol use on facial aging in women: results of a large multinational, multiracial, cross-sectional survey. The Journal of clinical and aesthetic dermatology12(8), 28. 


Claire Muszalski

Claire Muszalski

εγγεγραμμένη διαιτολόγος

H Claire είναι Registered Dietitian (εγγεγραμμένη διαιτολόγος) από το Academy of Nutrition and Dietetics  και πιστοποιημένη Health and Wellness Coach από το International Consortium for Health and Wellness Coaching. Έχει πτυχίο Bachelor of Science in Biology και μεταπτυχιακό Master’s degree in Clinical Dietetics και Nutrition από το University of Pittsburgh.

 Η Claire λατρεύει να μιλάει και να γράφει για το φαγητό και το fitness και της αρέσει να χρησιμοποιεί την εμπειρία της ώστε να βοηθήσει τους άλλους να πετύχουν τους στόχους υγείας και ευεξία τους.

Η Claire είναι επίσης πιστοποιημένη instructor στην ποδηλασία σε κλειστό χώρο και αγαπάει την πνευματική και φυσική ώθηση που λαμβάνει από τα μαθήματα yoga και τρεξίματος. Όταν δεν καταφέρνει να διατηρηθεί fit, ζητωκραυγάζει για τις τοπικές ομάδες της περιοχής της στο Pittsburgh, ή μαγειρεύει για την οικογένειά της στην κουζίνα.

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Claire’s εδώ.


Έκπτωση 40% σε Αμινοξέα & βιταμίνες | Χωρίς Κωδικό + Έκπτωση 25% σε επιλεγμένα προϊόντα | Kωδικός: BS25 Περισσότερα