Διατροφή

Πρέπει να τρως εποχιακά τρόφιμα;

Εποχιακά τρόφιμα. Ακόμα ένα πράγμα που πρέπει να σκεφτείς όταν πρόκειται για το τι θα βάζεις στο πιάτο σου! Αλλά μην ανησυχείς, το εποχιακό φαγητό δεν είναι τόσο δύσκολο τεχνικά όσο νομιζεις ότι θα είναι.

εποχιακά τρόφιμα

Για να κρατήσουμε τα πράγματα απλά, έχουμε συντάξει μια λίστα με το πότε είναι «στην εποχή τους» τα δημοφιλή φρούτα και λαχανικά στο Ηνωμένο Βασίλειο. Αυτό θα σου δώσει μια ιδέα για το πώς λειτουργεί η εποχιακή διατροφή.

Φθινόπωρο Χειμώνας Άνοιξη Καλοκαίρι

Μήλα

 

Μήλα Σπαράγγια Μελιτζάνα
Κουνουπίδι Παντζάρι Ραβέντι Βατόμουρα
Σέλινο Λαχανάκια Βρυξελλών Μωβ βλαστάρι μπρόκολο Κολοκύθια
Κολοκύθα Καρότα Σπανάκι Σμέουρα
Παστινάκι Πράσα Φρέσκα κρεμμυδάκια Φράουλες
Μεδούλι Μανιτάρια Ρόκα Ντομάτες

Εδώ είναι μερικά πράγματα που πρέπει να σκεφτείς αν θες να τρως εποχιακά τρόφιμα.

1. Διατροφή

Θα ξεκινήσουμε με το σημείο που ενδιαφέρει τόσους πολλούς από εμάς – τη διατροφή μας! Γνωρίζουμε ότι πολλοί από θα ήθελαν να μάθουν την απάντηση στο φλέγον ερώτημα: είναι τα εποχιακά τρόφιμα πιο θρεπτικά από όταν τρώμε φαγητό εκτός εποχής;

Η απογοητευτικά σύντομη απάντηση είναι… ότι εξαρτάται.

Ξέρουμε, ξέρουμε! Όχι αυτό που ήθελες να ακούσεις. Αλλά ποικίλλει ανάλογα με την αποθήκευση του φαγητού, το πότε μαζεύτηκε και πόσο σύντομα θα φας το προϊόν μετά την αγορά.

Συμφωνούμε ότι αν διάλεγες μια φράουλα το πρωί και την έτρωγες στο σπίτι το ίδιο απόγευμα, τα προϊόντα σου θα ήταν πολύ θρεπτικά με περιορισμένη απώλεια θρεπτικών συστατικών.

Ωστόσο, αν μάζεψες τις φράουλες σου τη Δευτέρα το πρωί και τις έφαγες την Πέμπτη, είναι πιθανό οι φράουλες σου να έχουν χάσει κάποια θρεπτικά συστατικά από τότε που μαζεύτηκαν.

Τα κατεψυγμένα φρούτα και λαχανικά συλλέγονται συχνά όταν φτάσουν στη μέγιστη θρεπτική τους αξία και καταψύχονται αμέσως, επομένως τα προϊόντα διατηρούν πολλά από τα μικροθρεπτικά συστατικά τους κατά την αποθήκευση.

Αν ψάχνεις για φρέσκες επιλογές, είναι καλύτερο να αγοράζεις τα φρούτα και τα λαχανικά σου όπως και όταν τα χρειάζεσαι και όχι σε μια αγορά για τη διάρκεια της βδομάδας. Αν και δεν ξέρεις πόσο καιρό έχει παραμείνει το φαγητό στο ράφι του καταστήματος, μπορείς να μειώσεις τον χρόνο που μένει στο ψυγείο ή τη φρουτιέρα σου.

2. Τιμή

Αυτό μπορεί να μην είναι θέμα για κάποιους από εμάς, αλλά αν σε ενδιαφέρει, τότε θα χαρείς να ακούσεις ότι η αγορά φρούτων όταν είναι στην εποχή τους είναι πολύ φθηνότερη από την αγορά των εν λόγω φρούτων εκτός της εποχής συλλογής τους.

Αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι τα τρόφιμα στα ράφια των σούπερ μάρκετ εκτός της εποχής των προϊόντων έπρεπε να ταξιδέψουν περισσότερο αντί να καλλιεργηθούν στις κανονικές τους συνθήκες. Αυτό ουσιαστικά σημαίνει ότι πληρώνεις για τα επιπλέον έξοδα ταξιδιού όταν το φαγητό δεν είναι στην εποχή του στο Ηνωμένο Βασίλειο ή αντίστοιχα στην Ελλάδα.

Είναι επίσης σημαντικό να σου επισημάνω ότι η τιμή παίζει ρόλο στην αντανάκλαση του αντίκτυπου που έχει το φαγητό σου στο περιβάλλον. Το πιο ακριβό φαγητό σημαίνει ότι έχει ταξιδέψει περισσότερο, κάτι που έχει αντίκτυπο στο αποτύπωμα άνθρακα μας.

 3. Γεύση

Αν και αυτό είναι μια προσωπική προτίμηση, μερικοί άνθρωποι λένε ότι το φαγητό έχει καλύτερη γεύση όταν διαλέγεται την εποχή του! Καταλαβαίνουμε πλήρως από πού προέρχονται, καθώς είναι πιθανώς πιο γλυκό, πιο ζουμερό και πιο ώριμο από τα αντίστοιχα που έχουν διανύσει 1.000 μίλια σε ένα κλουβί.

4. Βοηθώντας την κοινότητα

Η αγορά τροφίμων εποχής υποστηρίζει την τοπική σου κοινότητα, καθώς δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι, οι αγορές αγροτών και οι τοπικές φάρμες καλλιεργούν μόνο ό,τι είναι της εποχής εντός του Ηνωμένου Βασιλείου ή αντίστοιχα της Ελλάδας!

Το φαγητό είναι φθηνότερο στην καλλιέργεια και είναι πιο πιθανό να ευημερήσει στο φυσικό του περιβάλλον. Όταν αγοράζεις τρόφιμα από την τοπική φάρμα ή ή από καλλιεργητές, τα κέρδη επιστρέφουν στην τοπική σου κοινότητα.

Πώς να ξεκινήσεις να τρως εποχιακά;

Ξεκίνησε ελέγχοντας τι πωλείται στην τοπική σου αγορά. Εάν αισθάνεσαι πιο σίγουρος, αναζήτησε συνταγές στο διαδίκτυο, σε βιβλία ή σε εφαρμογές που φιλτράρουν τις συνταγές γύρω από τα φαγητά εποχής.

Με λίγα λόγια

Το συμπέρασμα είναι ότι πρέπει να τρως εποχιακά τρόφιμα. Προς όφελος του περιβάλλοντος, της τοπικής κοινότητας και του τραπεζικού σου λογαριασμού, θα επωφεληθούμε όλοι από την επιλογή τροφίμων που έχουν καλλιεργηθεί την ίδια εποχή.

Δεν είπαμε να σταματήσεις να αγοράζεις ένα τρόφιμο εκτός εποχής κάθε τόσο (η φράουλα τα Χριστούγεννα, σε βλέπουμε!), αλλά αν σου αρέσει να αγοράζεις τρόφιμα εκτός της κανονικής τους εποχής, γιατί να μην τα αγοράζεις φρέσκα όταν μόλις τα έχουν μαζέψει και να τα παγώνεις μόνος σου;

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Myprotein

Myprotein

Writer and expert


Δες τις καλύτερες προσφορές της Myprotein εδώ Περισσότερα