Διατροφή

IIFYM, ο καλύτερος τρόπος για να μην ξεφύγετε αυτά τα Χριστούγεννα;

IIFYM & Χριστούγεννα

Τα Χριστούγεννα είναι προ των πυλών και μαζί με αυτά έρχονται και δεκάδες κοινωνικές εκδηλώσεις και οικογενειακές συγκεντρώσεις. Αυτές οι εκδηλώσεις είναι συνήθως γεμάτες με τα αγαπημένα μας φαγητά, κεράσματα, γλυκά, σοκολάτες, finger food και ό,τι άλλο λαχταράει η ψυχή σας! Αλλά όλα αυτά τα καλούδια έρχονται συνήθως με το ανάλογο κόστος. Αυτά τα τρόφιμα είναι συνήθως γεμάτα ζάχαρη, φορτωμένα με λίπος, επεξεργασμένα και εξαιρετικά θερμιδογόνα. Για όσους ασχολούνται με το σώμα τους και δεν θέλουν να μοιάζουν σαν να βρίσκονται συνεχώς σε όγκο, αυτό αποτελεί μια δύσκολη κατάσταση.

Θα είστε ο τύπος στη γωνία που τρώει κρύο κοτόπουλο και μπρόκολο, ή θα κάνετε βουτιά σε έναν κόσμο των θερμίδων χωρίς να ανησυχείτε;  Εξάλλου το χειμώνα δεν είναι περίοδος όγκου;

Λοιπόν, αυτά τα Χριστούγεννα, ας εξετάσουμε την ιδέα της υιοθέτησης μιας διαφορετικής προσέγγισης, η οποία από την στιγμή της εμφάνισής της προκαλεί αντιπαραθέσεις… Και αυτή είναι, φυσικά, το » IIFYM » που σημαίνει «αν ταιριάζει με τα μακροσυστατικά σας».

muffins

Τι είναι το IIFYM; | Μακροσυστατικά

Το IIFYM, ή όπως μερικοί προτιμούν να το αποκαλούν – ευέλικτη δίαιτα, με πολύ βασικούς όρους είναι μια δίαιτα με την οποία καταναλώνετε προ-αποφασισμένη ποσότητα μακροσυστατικών, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος σας, είτε πρόκειται για την καύση λίπους ή την οικοδόμηση των μυών.

Η λέξη «macro» είναι απλά σε συντομία ο όρος «μακροθρεπτικά συστατικά»- υπάρχουν 3 κύρια μακροθρεπτικά συστατικά για να εξετάσουμε:

✓ Υδατάνθρακες

✓ Πρωτεΐνη

✓ Λίπη

Για να το πούμε απλά: Σε έναν κόσμο IIFYM, μια θερμίδα είναι μια θερμίδα και ο προγραμματισμός γευμάτων, η συχνότητα και το μέγεθός τους δεν έχει σημασία. Σχετικά με αυτούς τους παράγοντες προκαλείται και η διαμάχη.

Δυστυχώς, οι άνθρωποι το έχουν φτάσει στα άκρα, «εξοικονομώντας» όλες τους τις θερμίδες και τα μακροσυστατικά για ένα τεράστιο λουκούλειο γεύμα στο τέλος της ημέρας. Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ξεχειλίζουν με δημοσιεύσεις IIFYM με πίτσα, παγωτό, μπισκότα και μια ολόκληρη σειρά από θερμιδογόνες λιχουδιές. Αλλά αυτός δεν είναι λόγος για τον οποίο πρέπει να χρησιμοποιούμε το IIFYM.

Τι είναι το IIFYM; | Μικροσυστατικά

1800x672-Vitamins-e1476259479415_1200x672_acf_cropped

Δύο άλλα σημαντικά συστατικά του IIFYM είναι οι φυτικές ίνες και τα μικροθρεπτικά συστατικά (επίσης γνωστά ως micros).

Οι φυτικές ίνες είναι εξαιρετικά σημαντικές για την υποβοήθηση της πέψης – ειδικά αν η πλειοψηφία των τροφίμων σας δεν περιλαμβάνει πολλές ίνες – είναι σημαντικό να πάρετε εκείνη την ώθηση.

Η μέση ημερήσια συνιστώμενη πρόσληψη ινών είναι περίπου 30g, αλλά αυτό μπορεί να διαφοροποιηθεί σε πολλούς ανθρώπους. Για παράδειγμα, προσωπικά, η κατανάλωση φυτικών ινών περιλαμβάνει 12 g ανά 1000 kcals (αν τρώτε 2000kcals: 24g ίνες, 3000 kcals: 36g ίνες, κλπ).

Για την επίτευξη του στόχου των φυτικών ινών είναι ανάγκη να καταναλώνουμε ένα μεγάλο μέρος τροφίμων ολικής αλέσεως, φρούτα και λαχανικά. Αυτό θα σας εμποδίσει από το να τρώτε McDonalds όλη την ημέρα για να φτάσετε τα μακροσυστατικά σας και σημαίνει ότι θα πάρετε ένα μεγάλο μέρος των μικροθρεπτικών συστατικών σας. Μικροθρεπτικά συστατικά είναι οι βιταμίνες και τα μέταλλα που περιέχονται στα τρόφιμά μας και παρόλο που δεν περιέχουν θερμίδες, βοηθούν σε πολλές φυσιολογικές λειτουργίες, συμπεριλαμβανομένης της υποστήριξης της ανοσολογικής λειτουργίας. Ένας καλός τρόπος για να πάρετε αρκετά μικροθρεπτικά συστατικά είναι να τρώτε τρόφιμα όλων των χρωμάτων, γλυκοπατάτες, μπρόκολο, μπανάνες, μήλα, παντζάρια.

Ποιος είναι κατάλληλος για IIFYM;

deload-week

To IIFYM είναι για εκείνους που ψάχνουν για μια μακροπρόθεσμη, βιώσιμη διατροφή, ενώ είναι σε θέση να καταναλώνουν με συνέπεια μια ποικιλία τροφών. Δεν υπάρχουν «κακά» ή «καλά» τρόφιμα και το σώμα σας δεν μπορεί να διακρίνει από πού έχει προέλθει ένα macro.

Για παράδειγμα: Εάν καταναλώσατε 2 γεύματα ίσων μακροσυστατικών – ας πούμε, ένα στήθος κοτόπουλου, ρύζι και ελαιόλαδο vs ένα cheeseburger – το σώμα σας δεν θα δει το cheeseburger και θα πει «αυτό είναι κακό, επομένως πρέπει να το αποθηκεύσω ως λίπος» και αντιστρόφως δεν θα δει το κοτόπουλο και το ρύζι και θα σκεφτεί «ω, ναι, καλό φαγητό που δεν μπορεί να αποθηκευτεί ως λίπος».

Το λίπος ή η αύξηση του σωματικού βάρους προέρχεται από ένα πλεόνασμα των θερμίδων ενάντια σε αυτό που καίμε, ανεξάρτητα από την προέλευσή τους!

Πώς το IIFYM σχετίζεται με τα Χριστούγεννα; | Με λίγα λόγια

Άρα, με την υιοθέτηση του IIFYM αυτά τα Χριστούγεννα μπορείτε να απολαύσετε όλες τις κοινωνικές εκδηλώσεις, το χριστουγεννιάτικο δείπνο, τα γεύματα έξω με τους αγαπημένους σας χωρίς να ανησυχείτε ότι δεν δουλεύετε για τους fitness στόχους σας.

Αλλά πριν πάτε να καταβροχθίσετε όλες τις πίτες, θυμηθείτε:

✓ Η μετριοπάθεια είναι το κλειδί

✓ Να τρώτε μια ευρεία ποικιλία των τροφίμων

✓ Σε περίπτωση αμφιβολίας σχετικά με το πώς να μετρήσετε κάτι, χρησιμοποιήστε πρακτικές εφαρμογές ή ειδικά εστιατόρια προτεινόμενα από την Google για να βεβαιωθείτε ότι έχετε μείνει στο σωστό δρόμο!

… Τώρα, το πιο σημαντικό… να απολαύσετε τα Χριστούγεννα!



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ