Συμπληρώματα

Τι είναι η μαλτοδεξτρίνη; 

Η μαλτοδεξτρίνη μπορεί να προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα στην απόδοσή σου στο κομμάτι του fitness. Και εάν χρειάζεσαι μια έκρηξη ενέργειας για να σε βοηθήσει να ξεπεράσεις ένα plateau, η μαλτοδεξτρίνη θα μπορούσε να είναι το συμπλήρωμα που χρειάζεσαι.

Δεν είσαι σίγουρος τι είναι ή από πού να ξεκινήσεις με αυτό το συμπλήρωμα; Συνέχισε να διαβάζεις αυτό το άρθρο για μια πλήρη ανάλυση των πλεονεκτημάτων, τη σωστή δοσολογία, τη σύγκριση μεταξύ άλλων δημοφιλών συμπληρωμάτων και τυχόν πιθανών κινδύνων.

Ποια είναι τα οφέλη της μαλτοδεξτρίνης;

Λάτρεις της φυσικής κατάστασης – για αυτό ήρθατε εδώ. Το κύριο πλεονέκτημα της μαλτοδεξτρίνης είναι η χρήση της ως μια εξαιρετική πηγή ενέργειας όταν τη χρειάζεστε – μιλάμε για θερμίδες με γρήγορη λήψη. Έτσι, όταν γυμνάζεσαι με εκρηκτικότητα, ή κάνεις drop set και αισθάνεσαι ότι τα επίπεδα ενέργειάς σου πέφτουν προς το τέλος, τα συμπληρώματα και τα αθλητικά ποτά που περιέχουν μαλτοδεξτρίνη θα σε βοηθήσουν να συνεχίσεις.

Η μαλτοδεξτρίνη είναι ένα ταχέως εύπεπτο σάκχαρο. Σου παρέχει 4 θερμίδες ανά γραμμάριο και επειδή απορροφάται τόσο εύκολα στο σύστημά σου, δίνει μια γρήγορη ώθηση ενέργειας, η οποία είναι ιδιαίτερα ευεργετική για τους bodybuilders και γενικά για όσους σηκώνουν βάρη. Όταν τα επίπεδα ενέργειας σου πέφτουν, η μαλτοδεξτρίνη σε βοηθάει να ανακάμψεις για να κάνεις αυτό το εξαιρετικά δύσκολο σετ που περιμένεις πώς και πώς.

Η μαλτοδεξτρίνη μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί για βελτιωμένη αντοχή, επιτρέποντάς σου να συνεχίσεις κατά τη διάρκεια μιας μεγαλύτερης αερόβιας προπόνησης ή HIIT.

Ένα άλλο βασικό πλεονέκτημα της μαλτοδεξτρίνης είναι ο τρόπος που θα σε βοηθήσει να ανακάμψεις από την άσκηση υψηλής έντασης.

Δοσολογία

Για να σε βοηθήσουμε να ανακάμψεις για την επόμενη προπόνηση σου και να προπονηθείς ξανά σε υψηλό επίπεδο, είναι σημαντικό να αναπληρώσεις τα εξαντλημένα αποθέματα γλυκογόνου. Όσο πιο γρήγορα μπορείς να αναπληρώσεις το γλυκογόνο σου, τόσο πιο γρήγορη είναι η ανάκαμψη.

Για να μεγιστοποιήσεις τα ποσοστά αναπλήρωσης γλυκογόνου μετά από άσκηση υψηλής έντασης που διαρκεί περισσότερο από 90 λεπτά, συνιστάται να καταναλώνεις 1-1,2 g / kg / ώρα υδατανθράκων υψηλού GI (π.χ. μαλτοδεξτρίνη) κατά τις πρώτες 4 ώρες ανάκαμψης.

Το αν πρέπει να ακολουθήσεις αυτήν την πρόταση θα εξαρτηθεί από την ένταση και τη διάρκεια της άσκησής σου και από την χρονική διάρκεια που έχεις για να ανακάμψεις πριν από την επόμενη προπόνησή σου.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της μαλτοδεξτρίνης;

Ο κύριος κίνδυνος της μαλτοδεξτρίνης συνδέεται επίσης με τα οφέλη της: την ικανότητα να σου δώσει πολύ ζάχαρη και γρήγορα! Η μαλτοδεξτρίνη έχει υψηλό γλυκαιμικό δείκτη (GI), πράγμα που σημαίνει ότι μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σακχάρου στο αίμα σου. Είναι ασφαλές να καταναλώνεις σε πολύ μικρές ποσότητες, αλλά να συμβουλευτείς έναν γιατρό εάν έχεις οποιεσδήποτε ανησυχίες.

Για όσους κάνουν δίαιτα χαμηλών υδατανθράκων, η μαλτοδεξτρίνη θα πρέπει να θεωρείται ως μέρος της καθημερινής πρόσληψης υδατανθράκων.

Υπάρχουν επίσης στοιχεία που υποδηλώνουν ότι η κατανάλωση μαλτοδεξτρίνης μπορεί να επηρεάσει τη σύνθεση των βακτηρίων του εντέρου σου. Ένα ανθυγιεινό έντερο μπορεί να προκαλέσει πολλά προβλήματα, κι αυτό είναι ένα άλλο πράγμα που πρέπει να θυμάσαι όταν παίρνεις μαλτοδεξτρίνη.

Μαλτοδεξτρίνη Vs Δεξτρόζης

Η μαλτοδεξτρίνη και η δεξτρόζη είναι και τα δύο συμπληρώματα υδατανθράκων που έρχονται σε μορφή σκόνης. Θα βρεις και τα δύο συμπληρώματα σε ροφήματα που προορίζονται για τη δημιουργία μάζας και βοηθούν στην ανάκαμψη.

Ενώ μοιράζονται πολλές κοινές ιδιότητες, η δεξτρόζη είναι η απλούστερη μορφή ζάχαρης των δύο. Το σώμα σου δεν χρειάζεται να την διασπάσει όσο την μαλτοδεξτρίνη για ενέργεια – η μαλτοδεξτρίνη διαθέτει μια σειρά μορίων γλυκόζης, τα οποία μπορούν εύκολα να διαλυθούν, αλλά όχι τόσο γρήγορα όσο η δεξτρόζη.

Είναι η μαλτοδεξτρίνη ζάχαρη;

Ναι, η μαλτοδεξτρίνη είναι ένα φυσικό σάκχαρο και βρίσκεται στα άμυλα λαχανικών.

Υπάρχουν πηγές τροφίμων φυσικής μαλτοδεξτρίνης;

Δεδομένου ότι η μαλτοδεξτρίνη δεν είναι ένα φυσικό σάκχαρο (προέρχεται από άμυλα λαχανικών) δεν υπάρχουν φυσικές πηγές τροφίμων.

Οι πηγές τροφίμων που συνήθως περιέχουν μαλτοδεξτρίνη είναι αναψυκτικά, γλυκά και δημητριακά.

Συχνές ερωτήσεις

Τι είναι η μαλτοδεξτρίνη;

Η μαλτοδεξτρίνη ξεκινά ως ρύζι, καλαμπόκι, σιτάρι ή άμυλο πατάτας, το οποίο μαγειρεύεται και προστίθεται με ένζυμα και οξέα. Στη συνέχεια μένει η διαλυτή σκόνη μαλτοδεξτρίνης.

Ποια είναι τα οφέλη της μαλτοδεξτρίνης;

Η μαλτοδεξτρίνη είναι μια εξαιρετική πηγή ενέργειας, καθώς είναι μια γρήγορα απορροφούμενη ζάχαρη, με 4 θερμίδες ανά γραμμάριο. Είναι ευεργετικό τόσο για εκρηκτική ισχύ όσο και για αντοχή. Θα σε βοηθήσει επίσης να ανακάμψεις αυξάνοντας τον ρυθμό αναπλήρωσης γλυκογόνου.

Ποιοι είναι οι κίνδυνοι της μαλτοδεξτρίνης;

Η μαλτοδεξτρίνη έχει υψηλό GI και προκαλεί μια γρήγορη αύξηση του σακχάρου στο αίμα, το οποίο μπορεί να είναι προβληματικό για ορισμένους. Μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα εάν υποφέρεις από πεπτικά προβλήματα καθώς μπορεί να αλλάξει το προφίλ βακτηρίων του εντέρου σου.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ μαλτοδεξτρίνης και δεξτρόζης;

Η δεξτρόζη είναι ένα απλούστερο σάκχαρο από τη μαλτοδεξτρίνη, που σημαίνει ότι διασπάται στο σώμα γρηγορότερα από τη μαλτοδεξτρίνη.

Είναι η μαλτοδεξτρίνη χωρίς γλουτένη;

Η μαλτοδεξτρίνη δεν περιέχει καθόλου γλουτένη.

Με λίγα λόγια

Η μαλτοδεξτρίνη είναι μια υδατοδιαλυτή, vegan, γρήγορα απορροφούμενη επεξεργασμένη έκδοση του αμύλου που μπορεί να σου προσφέρει μια σοβαρή ποσότητα ζάχαρης όταν τη χρειάζεσαι. Αυτό είναι ιδιαίτερα ευεργετικό για τους bodybuilders που χρειάζονται επιπλέον θερμίδες για να τροφοδοτήσουν τα τελευταία τους σετ.

Ωστόσο, λόγω της φύσης της, η μαλτοδεξτρίνη μπορεί να προκαλέσει αύξηση του σακχάρου στο αίμα, οπότε αν έχεις οποιεσδήποτε ανησυχίες, μίλησε πάντα με το γιατρό σου πρώτα.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Burke, L., van Loon, L. and Hawley, J., 2017. Postexercise muscle glycogen resynthesis in humans.Journal of Applied Physiology, 122(5), pp.1055-1067. 
  1. Nickerson, K. and McDonald, C., 2012. Crohn’s Disease-Associated Adherent-Invasive Escherichia coli Adhesion Is Enhanced by Exposure to the Ubiquitous Dietary Polysaccharide Maltodextrin.PLoSONE, 7(12), p.e52132.
  1. Chassaing, B.andDarfeuille–Michaud, A., 2011. The Commensal Microbiota and Enteropathogens in the Pathogenesis of Inflammatory Bowel Diseases. Gastroenterology, 140(6), pp.1720-1728.e3. 


Liam Agnew

Liam Agnew

Aθλητικός Διατροφολόγος και Personal Trainer

Ο Liam είναι πιστοποιημένος αθλητικός διατροφολόγος στο International Society of Sport Nutrition και εγγεγραμένο μέλος στο British Dietetics Association’s Sport and Exercise Nutrition. Έχει πτυχίο Bachelor’s of Science σε Sport and Exercise Science και είναι απόφοιτος ISSN Diploma σε Applied Sport and Exercise Nutrition.

Ο Liam είναι ένας έμπειρος personal trainer και βοηθάει τους πελάτες του να φτάσουν τους fitness στόχους του με πρακτικές διατροφικές και προπονητικές συμβουλές οι οποίες βασίζονται σε έρευνα.

Στον ελεύθερο χρόνο του ο Liam έχει αγωνιστεί σε πολλούς αγώνες powerlifting, ενώ απολαμβάνει το περπάτημα, το ποδόσφαιρο και το να φτιάχνει συνεχώς νέες συνταγές. Μάθετε περισσότερα για την εμπειρία του Liam εδώ .


Sale έως 60% σε λίστα προϊόντων | Χωρίς Kωδικό + Έξτρα έκπτωση 10% | Κωδικός: TOP10 + Έως 2 🎁 Περισσότερα