Διατροφή

Μόλις 2 ποτήρια κρασί μπορούν να ξεπεράσουν την καθημερινή σύσταση ζάχαρης

Το NHS συνιστά στους ενήλικες να μην καταναλώνουν περισσότερα από 30 γραμμάρια από πρόσθετα σάκχαρα την ημέρα. Αυτά είναι τυχόν σάκχαρα που προστίθενται σε τρόφιμα ή ποτά, συνήθως γλυκά, μπισκότα και ανθρακούχα ποτά, και δεν περιλαμβάνουν τα σάκχαρα που βρίσκονται φυσικά στα φρούτα και τα λαχανικά. Έχοντας αυτό κατά νου, μία νέα έρευνα υποδηλώνει ότι τα νέα δεν είναι και τόσο γλυκά για αυτούς που πίνουν κρασί.

Η ανάλυση περισσότερων από 30 φιαλών κρασιού έδειξε ότι η κατανάλωση τόσο λίγων όσο δύο ποτηριών την ημέρα μπορεί να είναι αρκετή για να υπερβεί τη συνιστώμενη ημερήσια δόση ζάχαρης. Διάβασε παρακάτω για τις λεπτομέρειες της έρευνας, τα αποτελέσματά της και τι θα μπορούσε να σημαίνει αυτό για τους λάτρεις του βραδινού ποτού.

Η έρευνα για το κρασί

Η έρευνα διεξήχθη από το Alcohol Health Alliance UK (AHA), έναν οργανισμό που δραστηριοποιείται για περιορισμούς στο μάρκετινγκ οινοπνεύματος, διατροφικές πληροφορίες στις συσκευασίες και περισσότερη υποστήριξη για όσους βρίσκονται σε κίνδυνο.

Η AHA χρησιμοποίησε ένα ανεξάρτητο εργαστήριο για να πραγματοποιήσει την ανάλυση, η οποία διερεύνησε μερικά από τα πιο δημοφιλή ροζέ, λευκά, κόκκινα, φρούτα και αφρώδη κρασιά του Ηνωμένου Βασιλείου.

Από αυτά τα προϊόντα, η περιεκτικότητα σε θερμίδες εμφανίστηκε μόνο στο ένα πέμπτο, ενώ κανένα από τα μπουκάλια δεν εμφάνιζε πλήρεις διατροφικές πληροφορίες.

Τα αλκοολούχα ποτά δεν απαιτείται επί του παρόντος από τη νομοθεσία να εμφανίζουν διατροφικές πληροφορίες, αλλά οργανισμοί όπως το AHA κάνουν εκστρατείες για να αλλάξει αυτό, ώστε οι άνθρωποι να έχουν μεγαλύτερη επίγνωση του τι καταναλώνουν.

Τα αποτελέσματα

Η έρευνα έδειξε ότι η ημερήσια συνιστώμενη ποσότητα των 30 γρ. επιπρόσθετων σακχάρων μπορεί να ξεπεραστεί μετά από δύο μόνο ποτήρια κρασί (μεσαίου μεγέθους), με ορισμένα μπουκάλια να περιέχουν έως και 59 γραμμάρια ζάχαρης.

Υπήρξε επίσης ένα άλλο εκπληκτικό βασικό εύρημα – μερικά κρασιά χαμηλότερης περιεκτικότητας αλκόολ ήταν μεταξύ εκείνων που περιείχαν την περισσότερη ζάχαρη.

Λοιπόν, τι σημαίνει αυτό;

Η μελέτη δείχνει ότι μπορεί να είμαστε στο σκοτάδι σχετικά με το θρεπτικό περιεχόμενο αυτού που πίνουμε. Οργανισμοί όπως το AHA πιστεύουν ότι όλες οι διατροφικές πληροφορίες πρέπει να επισημαίνονται με σαφήνεια, όπως συμβαίνει με άλλα τρόφιμα και ποτά.

Και δεν είναι επίσης μια αντιδημοφιλής πρόταση πολιτικής – μια έρευνα της YouGov από τον Μάιο του 2021 διαπίστωσε ότι το 61% των ανθρώπων θέλουν το περιεχόμενο θερμίδων να εμφανίζεται στις ετικέτες του αλκοόλ και το 53% θέλει να εμφανίζεται η περιεκτικότητα σε ζάχαρη στην ετικέτα.

Η κυβέρνηση έχει εξετάσει το ενδεχόμενο επισήμανσης θερμίδων στο αλκοόλ στο παρελθόν, με την πιο πρόσφατη διαβούλευση να πραγματοποιείται το 2020. Ωστόσο, προς το παρόν δεν υπάρχουν νομικές απαιτήσεις για τη λίστα των θερμίδων. Και μέχρι σήμερα, καμία διαβούλευση δεν έχει εξετάσει εάν το περιεχόμενο διατροφής εκτός από τις θερμίδες θα πρέπει να καταστεί σαφέστερο. Αυτή η μελέτη θα αλλάξει τα πράγματα; Θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε.

Με λίγα λόγια

Εάν ανησυχείς για την πρόσληψη ζάχαρης, ίσως αξίζει να κοιτάξεις λίγο πιο προσεκτικά τι πίνεις για να δεις αν περιέχει περισσότερες θερμίδες από ό,τι φαντάζεσαι. Θα πρέπει να περιμένουμε και να δούμε εάν αυτή η μελέτη ωθήσει την κυβέρνηση να επανεξετάσει αυτήν τη συζήτηση, αλλά αν είσαι περίεργος/η για την περιεκτικότητα σε ζάχαρη στο αλκοόλ, το NHS έχει έναν οδηγό όπου μπορείς να υπολογίσεις πόση είναι σε πολλά διαφορετικά ποτά.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.



Monica Green

Monica Green

Writer and expert

Originally from South London, Monica graduated from the University of Leeds with a degree in Philosophy. After discovering a love for the gym whilst studying, Monica was drawn to weight training which helped her hugely through stressful times as a student. From writing for a popular student site, Monica developed her skills as an author, writing trending feature pieces regularly. She is thrilled to be able to combine her love for writing with her passion for the gym. In her spare time Monica loves to cook, try out new restaurants with friends and explore new walking trails.


Έκπτωση 40% σε επιλεγμένα προϊόντα | Κωδικός: MPAM +Δωρεάν 🚚 με αγορές 40€ & ένα 🎁 Περισσότερα