0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Προπόνηση

Yπερπροπόνηση : σημάδια και αντιμετώπιση !

Πολλά από τα άτομα που ασχολούνται με το γυμναστήριο για αρκετό καιρό, εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το πρόγραμμα επαναλαμβανόμενα χωρίς να το τροποποιούν. Δυστυχώς, για να μπορέσει  το σώμα σας να ξεπεράσει ένα plateau και να πάει παρακάτω θα πρέπει να κάνετε κάτι διαφορετικό. Να του δώσετε δηλαδή ένα διαφορετικό ερέθισμα, για να μπορέσει να αναπτυχθεί.

Έτσι, στην προσπάθεια σας να βελτιωθείτε πιέζετε όλο και πιο πολύ το σώμα σας, κάνοντας πιο πολλά σετ, πιο πολλές ασκήσεις και σηκώνοντας περισσότερα κιλά. Κάτι τέτοιο όμως πολλές φορές είναι λανθασμένο. Μάλιστα, το αποτέλεσμα είναι το αντίθετο από το επιθυμητό : κούραση και πτώση των επιδόσεων.
Όταν προπονείστε πολύ σκληρά για μεγάλο χρονικό διάστημα, το σώμα σας δέχεται μεγάλη πίεση και stress. Αυτό φυσικά δεν είναι καθόλου έξυπνο, ειδικά μακροπρόθεσμα.
TIRED1

Τι είναι η Υπερπροπόνηση;

Με τον όρο υπερπροπόνηση εννοούμε την υπέρβαση των ορίων έντασης και διάρκειας της προπόνησης, και γενικότερα την υπερβολική επιβάρυνση του σώματος. Χρησιμοποιώντας υψηλά επίπεδα έντασης στην προπόνηση μπορούμε να έχουμε σαφώς αξιόλογα αποτελέσματα, όμως πρέπει να το κάνουμε έξυπνα και πάνω από όλα να ακούμε το σώμα μας. Υψηλά επίπεδα έντασης με μεγάλη διάρκεια προπόνησης και για μεγάλα χρονικά διαστήματα οδηγούν στην υπερπροπόνηση.

tired-4

Για να επανέλθετε από αυτήν μπορεί να χρειαστείτε μέρες ή ακόμα και εβδομάδες. Ο λόγος που συνήθως συμβαίνει αυτό είναι η απίστευτη επιθυμία που έχετε για να βελτιωθείτε ,παραβλέποντας τα σημάδια που σας δίνει το σώμα σας να σταματήσετε. Η αίσθηση ότι δεν είστε αρκετά γραμμωμένος ή ογκώδης, σας κάνει να πεισμώνετε και φτάνετε στο σημείο να εξουθενώνετε το σώμα σας.

Παρακάτω θα δούμε κάποια συμπτώματα της υπερπροπόνησης, τα οποία θα σας βοηθήσουν να την αναγνωρίσετε το νωρίτερο δυνατόν :

 

Τα σημάδια και συμπτώματα της υπερπροπόνησης

  • Aρρωσταίνετε πιο συχνά από ότι συνήθως
  • Κουράζεστε πολύ πιο γρήγορα από το συνηθισμένο
  • Πόνος στις αρθρώσεις
  • Διαταραχές του ύπνου
  • Δεν μπορείτε να χαλαρώσετε κατά τη διάρκεια της ημέρας και είστε συνέχεια νευρικός και αγχώδης
  • Ιδρώνετε υπερβολικά ακόμα και αν προπονείστε με χαλαρούς ρυθμούς
  • Πτώση στην δύναμη
  • Πονοκέφαλοι
  • Νευριάζετε πιο εύκολα και είστε πιο επιθετικοί με τους γύρω σας
  • Απώλεια όρεξης

Τρόποι αντιμετώπισης

Πολλοί νομίζουν πως αν δεν πάνε στο γυμναστήριο για 4-5 μέρες θα αρχίζουν να «συρρικνώνονται». Αυτό δεν είναι αλήθεια, καθώς πρέπει να περάσει αρκετός καιρός, ώστε τα μυϊκά κύτταρα να αρχίζουν να καταστρέφονται.

Υπάρχουν πολλοί άνθρωποι του αντικειμένου, τόσο σε περιοδικά, όσο και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (Youtube, Instagram ,etc) που υποστηρίζουν πως η υπερπροπόνηση δεν είναι κάτι αληθινό. Ισχυρίζονται πως όταν κάποιος τρώει αρκετά και ξεκουράζετε αρκετά, τότε δεν υφίσταται ο όρος «υπερπροπόνηση».Κάτι τέτοιο φυσικά κα δεν ισχύει, αφού είναι μια κατάσταση που η διάγνωση της γίνεται κανονικά από γιατρούς, κατά κύριο λόγο αθλίατρους. Πάμε να δούμε τώρα τρόπους για να την αντιμετωπίσετε :

  • Κοιμηθείτε πολύ. Κατά την διάρκεια του ύπνου τα κύτταρα σας αναπλάθονται με ταχύτατους ρυθμούς. Τα οφέλη φυσικά δεν σταματούν εκεί, αφού επίσης ενισχύεται το ανοσοποιητικό σας και μειώνεται η πιθανότητα να εμφανίσετε κάποια καρδιακή πάθηση. Σκεφτείτε λες και το σώμα σας έχει «μείνει από μπαταρία» και ο ύπνος σας το «φορτίζει».
  • Αποχή από το γυμναστήριο 2-3 μέρες. Αν κρίνετε ότι χρειάζεστε μεγαλύτερο διάστημα μην διστάσετε να απέχετε περισσότερο. Η υγεία σας πρέπει να είναι πάντα η Νο.1 προτεραιότητα σας.
  • Χρήση πολυβιταμίνης, ώστε να εξασφαλίσει το σώμα σας τα απαραίτητα συστατικά για την σωστή λειτουργία και ανάρρωση του.
  • Διατροφή πλούσια σε υδατάνθρακες, ώστε να αποθηκευτούν επαρκείς ποσότητες γλυκογόνου στο συκώτι, που αργότερα θα χρησιμοποιηθούν ως ενέργεια.
  • Να πίνετε αρκετό νερό ώστε να είστε πλήρως ενυδατωμένος/μένη.
  • Χρήση 3.000 mg βιταμίνης C ημερησίως για 20- 30 μέρες, διότι είναι πολύ ισχυρό αντιοξειδωτικό και βελτιώνει την ανοσοποιητική λειτουργία.


Γεώργιος Γιαννικέλης

Γεώργιος Γιαννικέλης

Ειδικός σε θέματα Bodybuilding και Fitness

Ο Γιώργος Γιαννικέλης είναι αρθρογράφος και συνεργάτης της εταιρείας Myprotein τα τελευταία 2,5 χρόνια. Διαθέτει Bachelor of Science (Β.Sc.) στο κομμάτι της Φυσικής Αγωγής και Προπονητικής από το Γαλλικό Πανεπιστήμιο του Στρασβούργου, ετοιμάζεται για το μεταπτυχιακό του στην Αθλητική Διατροφολογία. Η διπλωματική του εργασία ήταν πάνω στις επιδράσεις του εκ της ασκήσεως προερχόμενου οξειδωτικού στρες στους κυτταρικούς μηχανισμούς και την παραγωγή μυϊκής δύναμης. Έχει παρακολουθήσει διάφορα σεμινάρια σχετικά με το bodybuilding, την διατροφή και την υγεία και την δεδομένη στιγμή κάνει προσωπικές προπονήσεις σε άτομα που ενδιαφέρουν να αλλάξουν την σωματική τους σύσταση και να βελτιώσουν τις αθλητικές τους επιδόσεις. Ο Γιώργος έχει αρθρογραφήσει για θέματα bodybuilding και fitness σε ελληνικές ιστοστελίδες, όπως το ifitnessbook.com http://www.ifitnessbook.com/ σχετικά με την αθλητική επιστήμη και τον υγιεινό τρόπο διατροφής. Ασχολείται με την παροχή υπηρεσιών προσωπικής εκγύμνασης (personal training) και εξειδικευμένων ατομικών συμβουλών διατροφής και υγείας, καθώς επίσης και από πολυετή προσωπική καθημερινή μελέτη επιστημονικών ερευνών, αρθρών και βιβλίων αξιομένων επιστημόνων του εξωτερικού σε όλο το φάσμα των βιο‐επιστημών που διέπουν την άσκηση και την υγεία. Μπορείτε να δείτε περισσότερα σχετικά με τον Γιώργο εδώ : https://www.linkedin.com/in/george‐giannikelis‐133baa16a/ Στον ελεύθερο του χρόνο του αρέσει να ασχολείται με την μαγειρική, την μουσική και την ανθρώπινη ψυχολογία. Πιστεύει ακράδαντα στο ρητό «Νους υγιής εν σώματι υγιεί».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα