Συμπληρώματα

Πλήρης Οδηγός για τα BCAAs

Τα BCAAs της MyProtein διατίθονται σε μια πληθώρα γεύσεων και σε διάφορα μεγέθη συσκευασιών που θα καλύψουν τις απαιτήσεις σας με τον καλύτερο τρόπο.

10830546-1

Τι είναι τα BCAAs;

Τα BCAAs (Branched Chain Amino Acids) είναι μια αλυσίδα 3 αμινοξέων με παρόμοια δομή: λευκίνη, ισολευκίνη και βαλίνη. Τα αμινοξέα αυτά μπορούν να προσληφθούν από την κατανάλωση κρέατος και αυγών, αλλά για να καλυφθούν οι ανάγκες μας θα πρέπει να καταναλώνουμε περίπου 1-1,5 γραμμάρια ανά κιλό σωματικού βάρους ή και περισσότερο. Για τον λόγο αυτό, πολλοί αθλούμενοι καταφεύγουν στην συμπληρωματική λήψη αμινοξέων, ώστε να έχουν στοχευμένο αποτέλεσμα.

Πώς συμβάλλουν τα BCAAs στην προπόνησή μας;

Η σωματική κόπωση «αναγκάζει» τα μυϊκά κύτταρα να μετατρέψουν τα αμινοξέα (BCAA) σε ενέργεια (2 εκ των 3 παράγουν γλυκόζη [1]). Γι’ αυτό το λόγο, η λήψη BCAAs πριν και κατά τη διάρκεια της προπόνησης μπορεί να αποτρέψει την μυϊκή εξάντληση [2], καθώς τα επιπλέον αμινοξέα που λαμβάνονται ως συμπλήρωμα προσδίδουν την απαραίτητη ενέργεια (ενώ τα αμινοξέα που παράγει ο ίδιος ο οργανισμός αποθηκεύονται στις πρωτεΐνες των μυών). Επομένως, είναι σημαντική η πρόσληψη αμινοξέων, καθώς σε αντίθετη περίπτωση ο εγκέφαλος –ελλείψει των αμινοξέων στο αίμα που φτάνει εκεί- παράγει την σεροτονίνη, η οποία μας κάνει να νιώθουμε μια εξάντληση και ζαλάδα. Έρευνα [3]  μάλιστα έδειξε ότι η χρόνια πρόσληψη BCAAs συμβάλλει στην βελτίωση της φυσικής κατάστασης ακόμα και σε άτομα υγιή που όμως δεν γυμνάζονται. Το αντίδοτο, λοιπόν, στην κόπωση –σωματική και πνευματική- που προκαλείται από την συγκέντρωση σεροτονίνης στον εγκέφαλο είναι η ύπαρξη και κυκλοφορία περισσότερων αμινοξέων στο αίμα μας [4][5].

Όπως αναφέρθηκε, τα αμινοξέα παράγονται από τον ίδιο τον οργανισμό με φυσικό τρόπο, αλλά η συμπληρωματική λήψη τους μπορεί να συμβάλλει στην ανάπτυξη των μυών, καθώς δίνει το περιθώριο στον οργανισμό να διαχειριστεί τα επιπλέον αποθέματα των BCAAs ως «τροφή» για τις πρωτεΐνες των μυών. Εξάλλου, είναι γνωστό ότι η λευκίνη που περιλαμβάνεται στα BCAA παίζει σημαντικό ρόλο στην πρωτεϊνική σύνθεση στους μυς.

BCAAs εν ολίγοις

Συνολικά, τα BCAAs προσφέρουν 2 πολύτιμα πράγματα: δίνουν την απαραίτητη ενέργεια στην προπόνηση ώστε να αποφευχθεί η κόπωση και συμβάλλουν στην μυϊκή ανάπτυξη στο βάθος χρόνου.

Δοσολογία

Συνιστούμε την πρόσληψή 5 γραμμαρίων πριν, μετά και κατά τη διάρκεια της προπόνησης σας.

 

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

[1]Letto J, Brosnan ME, Brosnan JT Valine metabolism. Gluconeogenesis from 3-hydroxyisobutyrate . Biochem J. (1986)

[2] Blomstrand E A role for branched-chain amino acids in reducing central fatigue . J Nutr. (2006)

[3] Effect of acute and chronic branched-chain amino acids on energy metabolism and muscle performance. De Lorenzo A1, Petroni ML, Masala S, Melchiorri G, Pietrantuono M, Perriello G, Andreoli A.

[4] Effects of branched-chain amino acids supplementation on physiological and psychological performance during an offshore sailing race. Portier H1, Chatard JC, Filaire E, Jaunet-Devienne MF, Robert A, Guezennec CY.

[5]Influence of ingesting a solution of branched-chain amino acids on perceived exertion during exercise. Blomstrand E1, Hassmén P, Ek S, Ekblom B, Newsholme EA.

 



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Διατροφής και Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκολίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και ασχολούμαι με το Fitness τα τελευταία 15 χρόνια. Μπορεί οι σπουδές μου να διαφέρουν απο το πεδίο της άθλησης/διατροφής, η μακρόχρονη εμπειρία μου όμως και η επιστημονική προσέγγιση των ζητημάτων του Fitness, με καθυστούν έναν καταξιωμένο γνώστη του χώρου. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση "Extraordinary claims require extraordinary evidence", αφού τα λεγόμενα μου υποστηρίζονται κατα μεγάλο ποσοστό απο ερευνητικά δεδομένα σε συνδυασμό με εμπειρικά δεδομένα.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ