Διατροφή

Χλωρέλλα: τέσσερα πλεονεκτήματα για την υγεία σου

Πρόκειται για το συμπλήρωμα που είναι απαραίτητο σε κάθε επιτυχημένο green smoothie. Ενώ η σπιρουλίνα είναι ένα συμπλήρωμα που πολλοί άνθρωποι πιθανώς έχουν ακούσει, η χλωρέλλα είναι ένα άλλο εντυπωσιακό πράσινο φύκι που είναι γεμάτο θρεπτικά συστατικά και πολλά πιθανά οφέλη για την υγεία. Μάθε περισσότερα για το πώς μπορεί να σε βοηθήσει αυτό το συμπλήρωμα.

Τι είναι η χλωρέλλα;

Η χλωρέλλα είναι ένα μονοκύτταρο πράσινο φύκι – ένα φυτό με βάση το νερό, γεμάτο με θρεπτική αξία. Έχει επιβιώσει διάφορων έντονων συνθηκών για να καταστεί ένα από τα μεγαλύτερα επιζώντα είδη στη γη.1 Ενώ το να τρως φύκια δεν είναι ελκυστικό για τους περισσότερους ανθρώπους, τα συμπληρώματα με βάση την άλγη είναι πολύ δημοφιλή λόγω των απίστευτων διατροφικών τους ιδιοτήτων. Παρόμοια με τη σπιρουλίνα, πρόκειται για ένα άλλο δημοφιλές συμπλήρωμα φυκών που μπορεί να είναι επωφελές για όλους.

Τι κάνει η χλωρέλλα;

Η χλωρέλλα είναι ένα «φυτό» με βάση το νερό ή πράσινο φύκι, που αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο της υδρόβιας τροφικής αλυσίδας. Χρησιμοποιεί το φως του ήλιου και το διοξείδιο του άνθρακα για να παράγει ένα μεγάλο μέρος του οξυγόνου για να βοηθήσει άλλα φυτά και ζώα να ευδοκιμήσουν.2 Για χρόνια, πολλοί πολιτισμοί έχουν χρησιμοποιήσει την χλωρέλλα ως πηγή τροφής και για τα οφέλη της για την υγεία. Επειδή είναι ένα φυτό με κυτταρικά τείχη που οι άνθρωποι δεν μπορούν να αφομοιώσουν, ο άνθρωπος μπορεί να λάβει τα οφέλη της μόνο με την μορφή συμπληρώματος. Ας είμαστε ειλικρινείς, η λήψη ενός συμπληρώματος είναι πολύ καλύτερη από το να πίνεις μια λίμνη ούτως ή άλλως …

χλωρέλλα

Ποια είναι τα πλεονεκτήματα υγείας της χλωρέλλας;

Διατροφική ‘’βόμβα’’

Η χλωρέλλα είναι γεμάτη πρωτεΐνη μαζί με χλωροφύλλη, ίνες, βιταμίνες και μέταλλα. Περισσότερο από το ήμισυ του περιεχομένου της είναι πρωτεΐνη, αλλά περιέχει και άλλα θρεπτικά συστατικά που ενισχύουν την υγεία όπως η βιταμίνη C, η βιταμίνη Β6, ο σίδηρος και τα υγιή λίπη.

  • Χλωροφύλλη

Η χλωρέλλα είναι μια εντυπωσιακή πηγή χλωροφύλλης, μια ισχυρή φυτική χρωστική ουσία με πολλά οφέλη για την υγεία. Η χλωροφύλλη μπορεί να κρατήσει τα ερυθρά αιμοσφαίρια υγιή, να βοηθήσει στην θεραπεία τραυμάτων και στην βελτίωση του ελέγχου του σακχάρου του αίματος.1

  • Πρωτεΐνη

Η χλωρέλλα αποτελείται από έως και 60% πρωτεΐνες, καθιστώντας το τριπλάσιο της συγκέντρωσης πρωτεϊνών από το βόειο κρέας.1 Τα περισσότερα εκχυλίσματα χλωρέλλας περιέχουν μέχρι και 16g πρωτεΐνης ανά ουγγιά, με μια ευρεία γκάμα βασικών και μη απαραίτητων αμινοξέων, καθιστώντας την εξαιρετική φυτική πρωτεϊνική πηγή3.

  • Σίδηρος και βιταμίνη C

Η χλωρέλλα είναι μια τέλεια φυτική πηγή σιδήρου που είναι κατάλληλη τόσο για χορτοφάγους όσο και για άτομα που τρώνε κρέας. Το ακριβές ποσό ποικίλλει ανάλογα με τον τύπο του συμπληρώματος, αλλά οι περισσότερες πηγές σιδήρου με βάση το φυτό δεν απορροφώνται εύκολα. Σε συνδυασμό με τη βιταμίνη C στην χλωρέλλα, ο σίδηρος μπορεί να έχει καλύτερο αποτέλεσμα μέσω καλύτερης απορρόφησης.

  • Βιταμίνη B6

Η χλωρέλλα είναι μια τέλεια πηγή αρκετών βιταμινών Β, συμπεριλαμβανομένης της βιταμίνης Β6. Η Β6 χρησιμοποιείται για πολλές μεταβολικές λειτουργίες, ανοσία και παίζει ρόλο στην ανάπτυξη του εγκεφάλου.3

  • Βιταμίνη B9

Τα συμπληρώματα χλωρέλλας είναι επίσης μια πηγή βιταμίνης Β9 ή φολικού οξέος. Παίζει ρόλο στο σχηματισμό του DNA και στην κυτταρική διαίρεση κατά τη διάρκεια ανάπτυξης και εξέλιξης.4 Αυτή η βιταμίνη είναι ζωτικής σημασίας για τις έγκυες γυναίκες και για την ανάπτυξη μωρών, καθιστώντας το ένα ευεργετικό συμπλήρωμα για όλες τις γυναίκες σε αναπαραγωγική ηλικία.

  • Ωμέγα-3

Τα ωμέγα 3 λιπαρά οξέα είναι τα ακόρεστα λίπη που είναι υγιή για την καρδιά και που μπορούν να έχουν πολλά οφέλη για την υγεία και τα οποία είναι παρόντα στην χλωρέλλα. Αυτοί οι τύποι λίπους, που βρίσκονται σε φυτικές πηγές, μπορούν να βοηθήσουν στην καταπολέμηση της φλεγμονής και άλλων χρόνιων προβλημάτων υγείας. Μπορούν να βοηθήσουν στην αύξηση της καλής χοληστερόλης και τη μείωση της κακής χοληστερόλης για την πρόληψη των καρδιακών παθήσεων.2

Μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σου σύστημα

Εκτός από την καλή πηγή βιταμίνης C και άλλων βιταμινών που βοηθούν στην ενίσχυση της ανοσίας, τα συμπληρώματα χλωρέλλας έχουν επίσης αποδειχθεί ότι έχουν ισχυρές αντιοξειδωτικές ιδιότητες.Η οξειδωτική βλάβη στα κύτταρα του σώματός μας είναι φταίει για πολλές ασθένειες και ασθένειες, καθιστώντας τα αντιοξειδωτικά τρόφιμα και συμπληρώματα κρίσιμα για τη διατήρηση της καλής υγείας μακροπρόθεσμα. Τα συμπληρώματα της χλωρέλλας έχουν ακόμη συνδεθεί με την επιτάχυνση της επούλωσης των πληγών.1

 Εκτός από την ύπαρξη καλής πηγής αντιοξειδωτικών, άλλη έρευνα έχει δείξει ότι η χλωρέλλα μπορεί επίσης να έχει αντιφλεγμονώδεις ιδιότητες, που είναι ένας άλλος τρόπος για την πρόληψη των προβλημάτων υγείας.2

Μπορεί να βελτιώσει τη χοληστερόλη και την αρτηριακή πίεση

Επειδή η χλωρέλλα είναι μια καλή πηγή καρδιακών υγιεινών ωμέγα-3 λιπών και ινών, μπορεί να βοηθήσει στη βελτίωση της χοληστερόλης. Οι άλλες της αντιφλεγμονώδεις ή αντιοξειδωτικές ιδιότητες μπορούν επίσης να βοηθήσουν στην πρόληψη της βλάβης που μπορεί να προκαλέσει η υψηλή χοληστερόλη στο καρδιακό σου σύστημα. Η χλωρέλλα έχει αποδειχθεί ειδικά ότι συμβάλλει στη μείωση των επιπέδων LDL ή λιποπρωτεϊνών χαμηλής πυκνότητας (κακή χοληστερόλη) και έχει θετικό αντίκτυπο στην αρτηριακή πίεση.1

Αποτοξίνωση του σώματος

Τα συμπληρώματα χλωρέλλας έχουν αποδειχθεί ότι βοηθούν στην αποτοξίνωση του σώματος από τα επιβλαβή επίπεδα βαρέων μετάλλων όπως ο μόλυβδος και ο υδράργυρος.1 Οι ιδιότητες της χλωρέλλας βοηθούν στη σύνδεση με αυτά τα επιβλαβή μέταλλα βοηθώντας τα να απομακρυνθούν από το σώμα μέσω του πεπτικού σωλήνα.1 Πολλά συμπληρώματα και προϊόντα ισχυρίζονται ότι βοηθούν στην αποτοξίνωση, αλλά δεν έχουν τόσο υποστηρικτικές έρευνες όσο η χλωρέλλα.

Είναι η χλωρέλλα επικίνδυνη; – Πιθανές παρενέργειες και κίνδυνοι

Η χλωρέλλα και άλλα είδη φυκών ταξινομούνται ως πηγές τροφής από το Κέντρο Ασφάλειας Τροφίμων και Εφαρμοσμένης Διατροφής και θεωρούνται «γενικά ασφαλή προς κατανάλωση».1 Αυτή η ταξινόμηση σημαίνει ότι, παρόλο που μπορεί να υπάρχουν αρνητικές παρενέργειες σε μεγάλες δόσεις, τα υγιή άτομα δεν θα πρέπει να βλέπουν ανεπιθύμητες ενέργειες σε λογικές ποσότητες, οπότε βάλε μια επιπλέον κουταλιά στο smoothie σου.1

Οι ανεπιθύμητες ενέργειες της χλωρέλλας στην έρευνα είναι ήπιες και συνήθως σχετίζονται με πεπτικά προβλήματα.2 Άλλοι πιθανοί κίνδυνοι είναι το γεγονός ότι το περιεχόμενο των συμπληρωμάτων χλωρέλλας ποικίλλει σημαντικά ανάλογα με το είδος, τις συνθήκες καλλιέργειας και τον τρόπο επεξεργασίας τους. Λόγω των δυνητικών οφελών της στη θεραπεία άλλων συνθηκών υγείας και όπως όλα τα συμπληρώματα διατροφής, μπορεί να αλληλεπιδράσει με άλλα φάρμακα. Η επίδραση της χλωρέλλας στο ανοσοποιητικό σύστημα είναι μοναδική και θα μπορούσε να είναι επιβλαβής για όποιον έχει κατασταλμένο ανοσοποιητικό σύστημα. Εάν ανησυχείς, είναι καλύτερο να μιλήσεις με το γιατρό σου προτού ξεκινήσεις οποιαδήποτε ρουτίνα συμπλήρωσης χλωρέλλας.

χλωρέλλα

Πώς πρέπει να καταναλώνεις την χλωρέλλα; – Δοσολογία και συχνότητα

Όταν πρόκειται για την λήψη χλωρέλλας, εξαρτάται από το πώς θα θέλεις να την ενσωματώσεις στη διατροφή σου. Τα συμπληρώματα χλωρέλλας διατίθενται σε μορφή σκόνης και χαπιών. Τα χάπια είναι αρκετά βολικά, αλλά η σκόνη είναι πιο ιδανική για σούπες λαχανικών ή smoothie. Το γεγονός ότι η επεξεργασία της χλωρέλλας ποικίλλει τόσο πολύ σημαίνει ότι δεν υπάρχει απλή δοσολογία που συνιστάται. Ακολούθησε τις οδηγίες του προμηθευτή σου και μίλησε με το γιατρό ή το φαρμακοποιό σου εάν χρειάζεσαι βοήθεια για να αποφασίσεις τη σωστή δόση για εσένα.

Με λίγα λόγια

Αν ψάχνεις για ένα καλό, green συμπλήρωμα που είναι γεμάτο αρκετά θρεπτικά συστατικά, τότε η χλωρέλλα θα μπορούσε να είναι το συμπλήρωμα για εσένα. Έχει υψηλό περιεχόμενο περιεκτικότητας σε πρωτεΐνες, είναι γεμάτη με βιταμίνες, και είναι ιδανική για το πρωινό σου smoothie ή την ρουτίνα συμπληρωμάτων σου.

 

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


  1. Rani, K., Sandal, N., & Sahoo, P. K. (2018). A comprehensive review on chlorella-its composition, health benefits, market and regulatory scenario. Pharma Innov. J.7, 584-589
  2. Panahi, Y., Darvishi, B., Jowzi, N., Beiraghdar, F., & Sahebkar, A. (2016). Chlorella vulgaris: a multifunctional dietary supplement with diverse medicinal properties. Current pharmaceutical design22(2), 164-173.
  3. Office of Dietary Supplements. (2016, February 17). National Institutes of Health Office of Dietary Supplements – Vitamin B6. Retrieved from https://ods.od.nih.gov/factsheets/VitaminB6-Consumer/
  4. Office of Dietary Supplements. (2018, December 7). National Institutes of Health Office of Dietary Supplements – Folate. Retrieved from https://ods.od.nih.gov/factsheets/Folate-Consumer/


Claire Muszalski

Claire Muszalski

εγγεγραμμένη διαιτολόγος

H Claire είναι Registered Dietitian (εγγεγραμμένη διαιτολόγος) από το Academy of Nutrition and Dietetics  και πιστοποιημένη Health and Wellness Coach από το International Consortium for Health and Wellness Coaching. Έχει πτυχίο Bachelor of Science in Biology και μεταπτυχιακό Master’s degree in Clinical Dietetics και Nutrition από το University of Pittsburgh.

 Η Claire λατρεύει να μιλάει και να γράφει για το φαγητό και το fitness και της αρέσει να χρησιμοποιεί την εμπειρία της ώστε να βοηθήσει τους άλλους να πετύχουν τους στόχους υγείας και ευεξία τους.

Η Claire είναι επίσης πιστοποιημένη instructor στην ποδηλασία σε κλειστό χώρο και αγαπάει την πνευματική και φυσική ώθηση που λαμβάνει από τα μαθήματα yoga και τρεξίματος. Όταν δεν καταφέρνει να διατηρηθεί fit, ζητωκραυγάζει για τις τοπικές ομάδες της περιοχής της στο Pittsburgh, ή μαγειρεύει για την οικογένειά της στην κουζίνα.

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Claire’s εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα