Προπόνηση

Blue Monday | H πιο καταθλιπτική μέρα της χρονιάς

Blue Monday: Ιδιότροποι τρόποι για να απολαύσετε την αυτή την περίεργη Δευτέρα

Προτιμάτε τις ζεστές και πιο χαρούμενες ημέρες σε σχέση με τους χειμερινούς μήνες; Ε εντάξει, δεν είστε οι μόνοι. Αυτή η Δευτέρα (Blue Monday) θεωρείται η πιο καταθλιπτική μέρα της χρονιάς. Μην απογοητεύεστε από τον θαμπό καιρό και τις σκοτεινές μέρες, καθώς μπορείτε να κάνετε πολλά για να φέρετε λίγο περισσότερο ηλιοφάνεια στην ημέρα σας. Έχουμε καταλήξει σε κάποιες ιδιόμορφες μεθόδους για να «φωτίσετε» αυτόν τον σκοτεινό Ιανουάριο.

 Πώς ξεκίνησε η Blue Monday ;

Στις αρχές της δεκαετίας του 2000, ο Cliff Arnall, Βρετανός ψυχολόγος, κατέληξε σε μια μαθηματική εξίσωση που κήρυξε την τρίτη Δευτέρα του μήνα την πιο καταθλιπτική ημέρα του έτους, οπότε ονομάστηκε «Μπλε Δευτέρα» ή Blue Monday.

Ο Arnall περιελάμβανε τους ακόλουθους παράγοντες στους υπολογισμούς του:

– Ψυχρός και υγρός χειμωνιάτικος καιρός

– Σύντομες και σκοτεινές μέρες

– Τα Χριστούγεννα και η εορταστική περίοδος έχουν τελειώσει

– Έλλειψη χρημάτων μετά τα Χριστούγεννα

– Επιστροφή στην εργασία μετά από μεγάλες διακοπές

Διαβάζοντας τα παραπάνω, ίσως νιώθετε λίγο παράξενα όσο σκέφτεστε το υπόλοιπο του λογαριασμού σας στην τράπεζα και την έλλειψη της μαγείας των Xριστουγέννων. Πώς λοιπόν θα επιβιώσετε την πιο καταθλιπτική μέρα του χρόνου; Ευτυχώς σκεφτήκαμε κάποιες ιδέες ώστε να κάνουμε την Blue Monday σας πιο λαμπερή.

 

Bγείτε κάπου με ήλιο

Απομακρυνθείτε από τις ευθύνες και κλείστε μια εκδρομούλα της τελευταίας στιγμής κάπου ζεστά. Δεν υπάρχει τίποτα καλύτερο από το να αράζετε σε μια πισίνα με ένα δροσερό κοκτέιλ και να έχετε τον ζεστό ήλιο να βελτιώνει τη διάθεσή σας. Δεν έχετε αρκετά χρήματα ή άδεια από το γραφείο;

Απλά ενεργοποιήστε τη UV λάμπα σας για να απολαύσετε προσωρινά αυτό το λαμπερό καλοκαίρι. Η φωτοθεραπεία έχει αποδειχθεί αποτελεσματική στην αντιμετώπιση της εποχικής συναισθηματικής διαταραχής (SAD).1

Ξεχάστε τη δουλειά, δείτε GIFs

Δείτε GIFs ή Memes. Είναι τα απλά τα πράγματα στη ζωή που μας κάνουν ευτυχισμένους. Το γέλιο και τα χαμόγελα απελευθερώνουν νευροπεπτίδια που δρουν για την καταπολέμηση του άγχους, καθώς και ορμόνες καλής αίσθησης όπως η ντοπαμίνη, η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες.2-3

Αφήστε για λίγο στην άκρη τα deadlines και γελάστε με την ψυχή σας.

Βγείτε από αυτό το στρώμα … επιτέλους!

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο από το να βγαίνετε από το ζεστό σας παπλωματάκι, αλλά το να κάθεστε όλη μέρα αγκαλιά του θα σας κάνει να νιώθετε χειρότερα. Κάντε πλάνα, νιώστε παραγωγικοί και κάντε πράγματα που έχετε αφήσει καιρό. Βάψτε το δωμάτιο σας, δείτε παλιούς φίλους ή ξεκινήστε το πιάνο που πάντα θέλατε. Ενεργοποιηθείτε!

Βάλτε ένα ορόσημο

Τι είναι μια ζοφερή μέρα όταν έχετε ένα ολόκληρο χρόνο με σπουδαία πράγματα να περιμένετε; Ήρθε η ώρα να κατεβάσετε ένα ποτήρι κρασί, να εγκαταλείψετε τη δουλειά σας και να κλείσετε το ταξίδι που πάντα περιμένατε. Εντάξει, ίσως αυτό να είναι λίγο ριζικό. Θα μπορούσατε να πάρετε λίγο άδεια για 2 βδομάδες το καλοκαίρι και να προγραμματίσετε το ταξίδι σας ώστε να το προσμένετε.

Με λίγα λόγια

Ορισμένες από αυτές τις προτάσεις για να βγείτε από κατάθλιψη της Μπλε Δευτέρας μπορεί να ακούγονται υπερβολικές. Ωστόσο, ξεκινώντας από τα μικρά πράγματα, όπως ένα χαμόγελο και λίγο ήλιο, έρχονται και τα υπόλοιπα. Θέστε μια μικρή προοπτική, γίνετε πραγματιστές και η Blue Monday θα περάσει όμορφα.

1 Lam, R. W., Buchanan, A., Clark, C. M., & Remick, R. A. (1991). Ultraviolet versus non-ultraviolet light therapy for seasonal affective disorder. The Journal of clinical psychiatry.

2 Seaward BL. Managing Stress: Principles and Strategies for Health and Well-Being. Sudbury, Mass.: Jones and Bartlett; 2009:258.

3 R.D. (2000). Neural correlates of conscious emotional experience. In R.D. Lane & L. Nadel (Eds.), Cognitive neuroscience of emotion (pp. 345–370). New York: Oxford University Press.



Katerina Baka

Katerina Baka

Συγγραφέας και ειδικός


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα