Προπόνηση

Ποδηλασία | 6 βασικά οφέλη για να ξεκινήσετε σήμερα

Ίσως αγοράσατε ποδήλατο και δεν έχετε την παραμικρή ιδέα για το αν θα το χρησιμοποιείτε κάθε μέρα, ή να το κρατήσετε στο γκαράζ για την υπόλοιπη ζωή σας. Ευτυχώς για εσάς, βρεθήκατε μπροστά σε μερικούς πραγματικά καλούς λόγους για να το ξεσκονίσετε, να φορέσετε τον εξοπλισμό σας και να ξεκινήσετε το πεντάλ. Ας δούμε παρακάτω  λοιπόν τα 6 βασικά οφέλη από την ποδηλασία.

Είναι πιο εύκολο από ποτέ να πάρετε ένα καλό ποδήλατο, παρ’ όλα αυτά πολλοί από εμάς εξακολουθούν να δυσκολεύονται με το να ξεκινήσουν την ποδηλασία, να συντηρούν το ποδήλατό τους και κυρίως το κίνητρο.

Ως κάτοχος Ολυμπιακού Μεταλλίου και μεταλλίου σε Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ο προπονητής Bryan Steel είναι εξοικειωμένος με τις δοκιμές και τις δυσκολίες της πίστας και του δρόμου, αλλά είναι επίσης και εξαιρετικά εξοικειωμένος με τα πολλά οφέλη της ποδηλασίας.

Όχι ιδιαίτερα αθλητικός ως παιδί, ο Bryan ανέβηκε τη σέλα όταν ο αδελφός του ξεκίνησε ποδηλασία και ο πατέρας του του αγόρασε ποδήλατο. Όπως και πολλοί από εμάς που στερούνται τον νευρομυϊκό συγχρονισμό για άλλα αθλήματα, βρήκε ένα άθλημα το οποίο θα μπορούσε να κάνει στον δικό του ρυθμό, και τελικά να αποδειχθεί εξαιρετικά καλός.

Σήμερα, βοηθά άλλους να κερδίσουν τα μετάλλια, καθώς και να ασχοληθούν με το άθλημα της ποδηλασίας στο σύνολό της. Φτιάχνει προγράμματα υποστήριξης ποδηλατών, όχι μόνο για ένα αθλητικό περιβάλλον, αλλά στηρίζοντας επαγγελματικούς ποδηλατικούς συλλόγους και απομυθοποιώντας τους ποδηλατικούς μύθους. Δείτε τη σελίδα του Engage για συμβουλές, υποστήριξη και προπονητικά προγράμματα για να ξεκινήσετε την ποδηλασία.

Αν δεν παρακινηθήκατε ακόμη για να αφήσετε το αυτοκίνητο και να ανεβείτε στο ποδήλατο, σας παρουσιάζουμε έξι οφέλη από την ποδηλασία που δεν θέλετε να χάσετε.

  1. Απίστευτες θετικές επιδράσεις για την υγεία

Μελέτες έχουν δείξει ότι απλά η μετακίνηση με το ποδήλατο βελτιώνει σημαντικά την καρδιαγγειακή υγεία.1 Για την ακρίβεια, το να επιλέξει κανείς το ποδήλατο αντί του λεωφορείου είναι ένας πολύ καλός τρόπος για όσους “δεν έχουν χρόνο να γυμναστούν”, ώστε να χωρέσουν την άσκηση μέσα σε ένα πολυάσχολο πρόγραμμα εργασίας.

Εκτός από τη γενική υγεία, μπορείτε να περιμένετε να χτίσετε σημαντική δύναμη στον κορμό και στα πόδια. Η ενδυνάμωση του κορμού είναι απαραίτητη για ισορροπία στα άνω άκρα κατά τη διάρκεια της ποδηλασίας, την ώρα που τα πόδια σας κάνουν την περισσότερη δουλειά, κάτι το οποίο μπορεί να σημαίνει μόνο θετικά πράγματα για εκείνα.

  1. Όλοι μπορούν να το κάνουν

Η αγάπη του Bryan για την ποδηλασία ξεκίνησε γιατί βρήκε τελικά ένα άθλημα στο οποίο ήταν καλός – “Είναι ένα άθλημα που φέρει βάρος”, λέει. “Μπορείς να είσαι υπέρβαρος και να συνεχίσεις να προπονείσαι. Είναι επίσης χαμηλής πρόσκρουσης, πολύ καλό για όσους βρίσκονται σε φάση αποκατάστασης από αθλήματα με υψηλής πρόσκρουσης όπως το ράγκμπι. Ακόμα κι αν εξακολουθείτε να παίζετε αθλήματα υψηλής πρόσκρουσης, είναι μια καλή επιλογή άσκησης χαμηλής πρόσκρουσης για να αντισταθμιστεί αυτό. ”

  1. Λύση στο μποτιλιάρισμα και στην τσέπη σας

Εάν ζείτε σε κατοικημένη περιοχή, μπορεί να σας πάρει πολύ χρόνο για να φτάσετε εκεί που πρέπει να είστε, χρησιμοποιόντας αυτοκίνητο ή τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Ο Bryan λέει: “Συχνά, με ποδήλατο μπορώ να φτάνω σε μέρη γρηγορότερα. Επίσης, είναι καλή η αίσθηση του να κινείσαι πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα! ”

Αν ανησυχείτε για την ποδηλασία σε κατοικημένη περιοχή, μελέτες έχουν δείξει ότι κατά μέσο όρο τα οφέλη από την ποδηλασία ήταν σημαντικά μεγαλύτερα από τους κινδύνους που συνεπάγεται η συνέχιση της οδήγησης ενός αυτοκινήτου σαν τρόπο μεταφοράς τους.2

  1. Είναι φιλικό προς το περιβάλλον

Σύμφωνα με μια έκθεση που διεξήγαγε η British Cycling, η αλλαγή μόνο του 10% των μετακινήσεων του πληθυσμού από αυτοκίνητο στο ποδήλατο θα μείωνε την ατμοσφαιρική ρύπανση και θα εξοικονομούσε 400 χρόνια παραγωγικής ζωής.3

Η ποδηλασία εξοικονομεί επίσης το ένα τρίτο του οδικού χώρου σε σύγκριση με την οδήγηση, γεγονός που θα μπορούσε να μειώσει την κίνηση στους δρόμους.3  Τι είναι χειρότερο από το να κάθεστε κολλημένοι καθημερινά στην κυκλοφορία;

  1. Νέες γνωριμίες

Ο Bryan λέει πως “Η ποδηλασία είναι ένα τόσο κοινωνικό άθλημα. Είναι το μόνο άθλημα που ξέρω στο οποίο μπορείτε να έχετε ώρες και ώρες συνομιλίας με νόημα, ενώ παράλληλα οδηγείτε στο δρόμο. ”

Μπορείτε να ξεπεράσετε την ιδέα του να  βρίσκεστε σε έναν δρόμο για ώρες μόνοι σας – υπάρχουν πολλοί ποδηλατικοί σύλλογοι σε όλη τη χώρα για άνδρες και γυναίκες. “Δεν υπάρχει πλέον ανάγκη να το αναβάλετε λόγω μια ομάδα ανδρών που πηγαίνουν με 35χμ/”, λέει ο Bryan. “Υπάρχουν ομάδες για όλους τους ρυθμούς και τους τύπους ανθρώπων – ένα μέρος αυτού που κάνω είναι να ενθαρρύνω τους ανθρώπους να βγουν εκεί και να βρουν την ομάδα που τους ταιριάζει”.

Με καφετέριες ποδηλασίας που ανοίγουν σε όλη τη χώρα, όπου μπορείτε να σταματήσετε για ένα γλυκό, έναν καφέ ή απλά μια συζήτηση για τη νέα σας ομάδα, τι άλλο κίνητρο χρειάζεστε για να ξεκινήσετε;

  1. Νοῦς ὑγιὴς ἐν σώματι ὑγιεῖ

Τα στοιχεία δείχνουν ότι ένα απλό προπονητικό πλάνο βελτιώνει τη διάθεσή σας και θα μπορούσε να έχει ευεργετικά αποτελέσματα στην πρόληψη και θεραπεία της έλλειψης διάθεσης και της διαταραχής άγχους.4  Και ενώ χρειάζεται να διεξαχθεί περεταίρω έρευνα για το συγκεκριμένο θέμα, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί την υπερέκκριση ενδορφινών μετά από μια προπόνηση ποδηλασίας.

Ο Bryan λέει: “Μια βόλτα είναι μια πολύ καλή στιγμή για να σκεφτείς. Χρησιμοποιώ αυτό το χρόνο για την επίλυση των προβλημάτων που έχω στη δουλειά – οι πελάτες που προπονώ παρατηρούν πως συχνά βοηθά και με το άγχος ».

Οποιεσδήποτε άλλες αμφιβολίες για το ξεκίνημα;  Ο Bryan είναι εδώ για να βοηθήσει.

“Μία από τις μεγαλύτερες ανησυχίες των ανθρώπων είναι η επικινδυνότητα”, λέει ο Bryan, “Μέρος αυτού που κάνω είναι να βοηθάω τους ανθρώπους να αισθάνονται ασφαλείς, καθώς και να είναι ασφαλείς γνωρίζοντας τι κάνουν”. Με περισσότερες διαδρομές για ποδηλασία να χτίζονται κάθε χρόνο , καθώς και εκατοντάδες gadgets που βοηθούν στην ορατότητα, μπορείτε πλέον να σχεδιάσετε τη διαδρομή σας, να είστε δυναμικοί και ασφαλείς.

Τα προπονητικά μας πλάνα είναι και για εσωτερική ποδηλασία, αν δεν μπορείτε να βγείτε στο δρόμο”, λέει ο Bryan. Μην αισθανθείτε πως είστε περιορισμένοι μόνο στους δρόμους – στην τελική, O Bryan κέρδισε τα μετάλλια του σε ποδηλασία πίστας!

Ο Bryan πιστεύει πως «πολλοί άνθρωποι δεν έχουν εμπιστοσύνη στον εαυτό τους και αυτό είναι που θέλω να αλλάξω περισσότερο». Ο ίδιος λέει: «Μπορώ να σας εγγυηθώ πως την πρώτη φορά που θα πρέπει να αλλάξετε ένα ελαστικό, θα τύχει να το κάνετε με βροχή, επομένως θα πρέπει να μάθετε το ποδήλατό σας πολύ καλά – σαν να αλλάζετε το πρώτο σας ελαστικό στο σαλόνι σας. ”

 

Συμπέρασμα

Κανόνας ποδηλασίας Νούμερο 1: Σταματήστε να φοβάστε ένα μεταλλικό αντικείμενο (ή από ανθρακόνημα, αν είστε φανταχτερός) και βγείτε έξω. Υπάρχουν τόσα οφέλη για τη δική σας υγεία και ευτυχία, καθώς και για τον πλανήτη – πώς θα μπορούσατε επομένως να αρνηθείτε τη δύναμη της ποδηλασίας;

 

Βιβλιογραφία

1 Oja, P., Titze, S., Bauman, A., de Geus, B., Krenn, P., Reger‐Nash, B., & Kohlberger, T. (2011). Health benefits of cycling: a systematic review. Scandinavian journal of medicine & science in sports, 21(4), 496-509.
2 De Hartog, J. J., Boogaard, H., Nijland, H., & Hoek, G. (2010). Do the health benefits of cycling outweigh the risks?. Environmental health perspectives, 118(8), 1109-1116.
3 Aldred, R. (2014). Benefits of investing in cycling.
4 Peluso, M. A. M., & Andrade, L. H. S. G. D. (2005). Physical activity and mental health: the association between exercise and mood. Clinics, 60(1), 61-70.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Writer and expert

Η Evangeline έχει λάβει μέρος σε πολλά ανταγωνιστικά αθλήματα από μικρή ηλικία. Ως πιστοποιημένη καθηγήτρια RYA σκαφών κατανοεί την σημασία της σωστής διατροφής για την τροφοδοσία έντονων αθλημάτων καθώς και αθλημάτων αντοχής. Έχει επίσης εμπειρία στην ομάδα GBR Squads καθώς και έχει πραγματοποιήσει τον ρόλο προπονήτριας στην πρώτημα ομάδα του πανεπιστημίου της.

Στον ελεύθερό της χρόνος, η Evangeline λατρεύεο το τρέξιμο και ιδαιαίτερα τους Μαραθωνίους. Τα σαββατοκύριακα, θα την βρείτε να κάνει θαλάσσια σπορ ή πεζοπορία σε λόφους. Τα αγαπημένα της απογεύματα κάνει HIIT session ή squats και μετά απολαμβάνει πικάντικα γεύματα και αρκετά λαχανικά – μιαμ!

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Evie εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα