Προπόνηση

Πόσο καλή υγιεινή έχει το γυμναστήριό σου;

Αν φοβάσαι μην αρρωστήσεις, τότε το γυμναστήριο δεν είναι και το καλύτερο μέρος για να περνάς τον χρόνο σου. Αρκετός κόσμος, ιδρώτας, επιφάνειες … δύσκολο να αποφύγεις τα μικρόβια! Πάμε να δούμε πόσο καλή υγιεινή έχει το γυμναστήριό σου και τι μπορούμε να κάνουμε για να είσαι πιο προσεχτικός/η.

Σκουπίζεις τον εξοπλισμό; 

Σύμφωνα με μια πρόσφατη έρευνα σε 4000 άτομα που γυμνάζονται, περίπου οι μισοί δεν σκουπίζουν τον εξοπλισμό μετά την χρήση και φυσικά προφανώς δεν το σκουπίζεις με αντιβακτηριακό. Καλά άκουσες! Το απλό σκούπισμα με μια πετσέτα δεν θα σκοτώσει μαγικά τα βακτήρια και τους ιούς. Στην πραγματικότητα, αν το γυμναστήριό σου δεν το προσφέρει, μπορείς να αγοράσεις αντιβακτηριακά μαντηλάκια ή Spray. Αυτός είναι ο καλύτερος τρόπος να κρατήσεις τον εξοπλισμό σου καθαρό μετά την χρήση. Επίσης, είναι μια καλή ιδέα να σκουπίσεις τον εξοπλισμό πριν την έναρξη της προπόνησης.

Ποιο είναι το ρίσκο;

Πρώτα απ ‘όλα, οι μικροοργανισμοί ευδοκιμούν σε ζεστά, υγρά περιβάλλοντα. Μια μελέτη του 2019 διαπίστωσε ότι υπήρχαν περισσότερα βακτηρίδια και συγκεκριμένα το MRSA (ανθεκτικό στα αντιβιοτικά) στις μπάλες γυμναστηρίου και τις χειρολαβές των ποδιών από ότι στις λαβές τουαλέτας.[1] Αυτό είναι αρκετά συγκλονιστικό.

Ενώ τα βακτήρια είναι προφανώς διαφορετικά από έναν ιό, μπορούν επίσης να εξαπλωθούν όταν οι άνθρωποι αγγίζουν τις ίδιες επιφάνειες και μετά το πρόσωπό τους, ή από τα σταγονίδια που παράγονται κατά το βήξιμο ή το φτέρνισμα.

Μην αφήνεις παντού τον ιδρώτα σου

Δεν είναι όλα κακά νέα – μια άλλη μελέτη εξέτασε τον κοινό ιό του κρυώματος σε επιφάνειες στο γυμναστήριο. Ενώ βρέθηκε στα περίπου δύο τρίτα των επιφανειών, άρχισε επίσης να εξαφανίζεται μέσα σε λίγα λεπτά σε περιβάλλοντα υγρασίας 50% (παρόμοια με το γυμναστήριο), πράγμα που σημαίνει ότι οι πιθανότητές σου να κολλήσεις αυτό τον τύπο ιού είναι αρκετά χαμηλές. [2]

Αξίζει επίσης να θυμηθούμε ότι τα σώματα μας ζουν αρκετά ευτυχώς παράλληλα με μικροοργανισμούς όλη την ώρα, συνήθως με λίγες αρνητικές επιπτώσεις στην υγεία μας. Ακριβώς επειδή έρχεσαι σε επαφή με αυτό, δεν σημαίνει ότι σίγουρα θα κολλήσεις, αλλά το να διατηρείς τον εξοπλισμό καθαρό σίγουρα θα βοηθήσει.

Με λίγα λόγια

Είναι πολύ απλό. Αν δεν νιώθεις καλά, τότε δώσε λίγες μέρες στον εαυτό σου και μην πας στο γυμναστήριο. Προφανώς ενώ δεν μπορείς να αποφύγεις τελειώς την αρρώστεια όπου και αν είσαι, το σκούπισμα των επιφανειών πριν και μετά την χρήση και το τακτικό πλύσιμο των χεριών είναι ένας εύκολος τρόπος να μειώσεις το ρίσκο του να κολλήσεις.


1. Dalman, M., Bhatta, S., Nagajothi, N., Thapaliya, D., Olson, H., Naimi, H. M., & Smith, T. C. (2019). Characterizing the molecular epidemiology of Staphylococcus aureus across and within fitness facility typesBMC infectious diseases19(1), 1-10.

2. Sattar, S. A., Karim, Y. G., Springthorpe, V. S., & Johnson-Lussenburg, C. M. (1987). Survival of human rhinovirus type 14 dried onto nonporous inanimate surfaces: effect of relative humidity and suspending mediumCanadian journal of microbiology33(9), 802-806.



Evangeline Howarth

Evangeline Howarth

Συγγραφέας και ειδικός

Η Evangeline έχει λάβει μέρος σε πολλά ανταγωνιστικά αθλήματα από μικρή ηλικία. Ως πιστοποιημένη καθηγήτρια RYA σκαφών κατανοεί την σημασία της σωστής διατροφής για την τροφοδοσία έντονων αθλημάτων καθώς και αθλημάτων αντοχής. Έχει επίσης εμπειρία στην ομάδα GBR Squads καθώς και έχει πραγματοποιήσει τον ρόλο προπονήτριας στην πρώτημα ομάδα του πανεπιστημίου της.

Στον ελεύθερό της χρόνος, η Evangeline λατρεύεο το τρέξιμο και ιδαιαίτερα τους Μαραθωνίους. Τα σαββατοκύριακα, θα την βρείτε να κάνει θαλάσσια σπορ ή πεζοπορία σε λόφους. Τα αγαπημένα της απογεύματα κάνει HIIT session ή squats και μετά απολαμβάνει πικάντικα γεύματα και αρκετά λαχανικά – μιαμ!

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Evie εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα