Προπόνηση

Προπόνηση & διατροφή | 14 λάθη που πρέπει να αποφύγεις

Πρώτη φορά στο γυμναστήριο, στην προπόνηση και στον fitness τρόπο ζωής;

Αποφύγετε τα 14 λάθη που θα δείτε στο άρθρο παρακάτω.

Αν θέλετε να είστε σε φόρμα και να προστατέψετε το σώμα σας, πρέπει να αποφύγετε ορισμένα φαγητά και έναν συγκεκριμένο τρόπο σκέψης που έχετε έως τώρα. Αυτό το άρθρο θα σας βοηθήσει με τα 14 καλύτερα μυστικά που πρέπει να γνωρίζετε όταν έχετε ξεκινήσει εντατικές προπονήσεις και διατροφή.

#1 Αρνητική σκέψη

Ξεκινώντας τις προπονήσεις  θέτετε τους στόχους σας , που συνήθως βασίζονται στην αυτο-βελτίωση. Να κάψετε λίπος, να γίνεται γρηγορότερος ή δυνατότερος. Αλλά ένας μανιακός του fitness συνήθως αποφεύγει να κάνει αυτή την εμπειρία αρνητική. Δεν πρέπει να συγκεντρώνεστε μόνο στις «ελλείψεις» που πρέπει να αλλάξετε. Αντιθέτως, πρέπει να επικεντρώνεστε στις αλλαγές που σας συμβαίνουν και σε αυτά που έχετε πετύχει.

#2 Προπόνηση χωρίς στόχους

Κάποιες προπονήσεις είναι καλές, κάποιες ίσως χειρότερες. Σημασία έχει οι προπονήσεις σας να έχουν νόημα κάθε φορά, να τις καταγράφετε και κάθε φορά να γίνεστε καλύτεροι! Είτε αυτό αφορά το να σηκώσετε περισσότερο βάρος, είτε να τρέξετε γρηγορότερα είτε να φτιάξετε μεγαλύτερα χέρια.

#3 Ηaters

Μακριά. Σας ζηλεύουν. Δεν μπορούν την πειθαρχία σας και θεωρούν «οτι υπάρχουν και άλλα πράγματα στη ζωή πέρα από το γυμναστήριο», όπως λόγου χάρη να λιώνεις με σειρές στο σπίτι ή γενικά στο pc… Μακριά από αρνητικά άτομα. Επιμονή και υπομονή στο στόχο σας.

#4 Ρούχα

Το γυμναστήριο θέλει την δικιά του ντουλάπα με ρούχα. Δεν μπορείς να κάνεις σκουωτ με τζιν ούτε να κάνεις πάγκο με πουκάμισο. Eπίσης μην ξεχνάς ότι ένα κολάν που διαφανίζει ή ένα μακό μπλουζάκι που δεν συγκρατεί τον ιδρώτα, θα σε κάνει να νιώσεις άβολα στο γυμναστήριο και να μην επικεντρωθείς στην προπόνηση.

#5 Γλυκά , γλυκά….

Δεν υπάρχει τίποτα χειρότερο για τον σωματικό σας στόχο από τα γλυκά. Ένα σακουλάκι ζαχαρωτά όντως είναι ελκυστικό όταν υπάρχει σπίτι … αλλά … καλό είναι να το αποφύγετε!

#6 Γρήγορες λύσεις

Όλοι ψάχνουν το μαγικό χάπι και την γρήγορη λύση για ένα καλοκαιρινό σώμα. Σίγουρα το καλοκαιρινό σώμα δεν γίνεται με μαγικά χάπια ή 2 βδομάδες πράσινο τσάι. Θέλει πόνο, κόπο, επιμονή και σκληρή δουλειά.

#7 Βολικό φαγητό

Όταν αγοράζετε φαγητό βιαστικά, συνήθως είναι επεξεργασμένες, «άδειες» θερμίδες που δεν είναι κατάλληλες για τους λάτρεις του fitness. Προγραμματιστείτε και φτιάξτε τα δικά σας τρόφιμα! Ή προμηθευτείτε υγιεινά σνακ που δουλεύουν μια χαρά!

Κάποιες φορές θα χρειαστεί να φας έξω ή να πάρεις κάτι έτοιμο. Προτίμησε να πάρεις κάτι πιο υγιεινό. Αντι να πάρεις π.χ. Σάντουιτς με bacon και τηγανιτές πατάτες, πάρε Σάντουιτς με κοτόπουλο στήθος, λαχανικά και αυγά…

Μια καλή λύση πλήρους γεύματος για δύσκολες ώρες είναι ένα Shaker με άμεση βρώμη, καζεΐνη, φυστικοβούτυρο σε σκόνη και Nutri Green Plus. Αυτό αποτελεί κυριολεκτικά ένας ΠΛΗΡΕΣ γεύμα με πρωτεΐνες, υδατάνθρακες, λιπαρά και φυτικές ίνες… ?

#8 Δικαιολογίες

Μια βόλτα, δουλειά, ένας φίλος, μια σειρά… μπλα μπλά! Δεν υπάρχουν δικαιολογίες. ΚΑΜΙΑ. Μόνο αν πρόκειται για θέμα υγείας ή κατί σοβαρό.

#9 Έλλειψη εναλλακτικών

Είτε πρόκειται για τα γεύματα είτε για τις προπονήσεις, χρειάζονται εναλλαγές. Λόγου χάρη δοκιμάστε κάποιο νέο μπαχαρικό στο κοτόπουλο σας ή δοκιμάστε μια νέα προπόνηση στο γυμναστήριο.

#10 Λάθος παπούτσια

Μια από τις πιο λάθος πεποιθήσεις στον κόσμο του Fitness είναι ότι ένα ζευγάρι υποδήματα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για κάθε είδος προπόνησης. Με το να φοράτε λάθος τύπο παπουτσιών, δεν κάνετε κακό μόνο στην απόδοσή σας αλλά κινδυνεύετε να τραυματιστείτε.

Είτε τρέχετε στο πάρκο είτε κάνετε καθίσματα, το καλό παπούτσι κάνει την διαφορά. Κάντε την έρευνα σας και μην κάνετε οικονομία όταν πρόκειται για την υγεία του σώματός σας.

 #11 Λάθος γυμναστηριακοί φίλοι

Όλοι έχουμε κάνει αυτό το λάθος. Ψάχνουμε για έναν γυμναστηριακό φίλο, αλλά τελικά δεν είναι ο κατάλληλος. Μιλάει συνέχεια, χαζεύει στο κινητό, αργεί, σε στήνει, βαριέται και δεν σου δίνει κίνητρο.

Εσύ έχεις Training Partner ;

#12 Eστιατόρια

Σίγουρα μια φορά στο τόσο φάε ό,τι θες. Ωστόσο, αν βγαίνεις τακτικά για φαγητό, επέλεξε ένα πιάτο με καθαρό κρεάς χωρίς έξτρα σάλτσες μαζί με σαλάτα και μια μορφή υδατάνθρακα (ρύζι ή ψητή πατάτα). Φυσικά δεν χάθηκε ο κόσμος να δοκιμάσεις και λίγο από το γλυκό. Αλλά πάντα να έχεις στο μυαλό σου το μέτρο.

#13 Τραυματισμός

Σίγουρα κανείς δεν θέλει να τραυματιστεί. Αλλά πολλές φορές, ο κακός ύπνος, η ανεπαρκής ανάρρωση, το κακό ζέσταμα και οι βιαστικές/λάθος εκτελέσεις των ασκήσεων προκαλούν τραυματισμούς. Δώστε προσοχή στα παρακάτω για να αποφύγετε τους τραυματισμούς:

Πρωτεΐνη – Πρωτεΐνη | Πότε πρέπει να πάρω ;

Ενυδάτωση – Πόσο νερό να πίνω ;

Ύπνος – Ύπνος και ανάρρωση : πώς να κοιμηθείτε καλύτερα το βράδυ;

Προθέρμανση – Ποιά είναι η καλύτερη προθέρμανση (ζέσταμα) πριν την προπόνηση ;

#14 Προσοχή στα οικονομικά σας

Ο τρόπος ζωής αυτός είναι ακριβός. Αλλά υπάρχουν έξυπνες λύσεις που μπορείτε να τον κάνετε αρκετά οικονομικό. Ψωνίστε ότι πραγματικά χρειάζεστε, ψάξτε για προσφορές και θυμηθείτε κάτι πολύ απλό αλλά επίπονο: μια έξτρα σοκολάτα ισοδυναμεί με αρκετή προπόνηση για να «καεί» … αξίζει; Εσείς θα κρίνετε.

Δείτε εδώ συμπληρώματα για να βελτιώσετε την διατροφή σας  

Δείτε εδώ ρούχα για την προπόνηση σας 

Δείτε εδώ εσώρουχα για την προπόνηση 

 



Bασίλης Σκωλίκης

Bασίλης Σκωλίκης

Ειδικός σε θέματα Fitness

Είμαι ο Βασίλης Σκωλίκης, γεννήθηκα στην Αθήνα και λατρεύω το Fitness και τα συμπληρώματα διατροφής. Έχω MSc σε Marketing & Business Analytics από το University of Edinburgh Business School και έχω κάνει την έρευνα μου πάνω στο Μάρκετινγκ τωνΣυμπληρωμάτων Διατροφής με τίτλο “Health Consciousness and Perceived Risk as Moderators of Purchase Intention towards Dietary Supplements”. Δεν είμαι διατροφολόγος άλλα όλα τα άρθρα μου βασίζονται στην επιστημονική έρευνα και όλα έχουν παραπομπές και επιστημονική βιβλιογραφία από έγκυρα Journals. Η φιλοσοφία μου ταιριάζει με τη φράση «Extraordinary claims require extraordinary evidence».


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα