Συμπληρώματα

Σκόνη πρωτεΐνης για μυϊκή ανάπτυξη

Πιθανώς να γνωρίζει ότι η πρωτεΐνη βοηθάει στη μυϊκή ανάπτυξη και αποκατάσταση. Ξέρεις όμως γιατί; Ξέρεις τον καλύτερο τύπο πρωτεΐνης για εσένα και τον καλύτερο τρόπο να την χρησιμοποιήσεις; Μάθε περισσότερα για το πώς η σκόνη πρωτεΐνης μπορεί να σε βοηθήσει στη μυϊκή ανάπτυξη και την επίτευξη των στόχων σου.

Γιατί η σκόνη πρωτεΐνης είναι καλή για μυϊκή ανάπτυξη;

Η μυϊκή ανάπτυξη απαιτεί δύο συνθήκες: ερέθισμα μέσω της άσκησης και αρκετές θερμίδες και πρωτεΐνη για αποκατάσταση και ανάπτυξη του μυϊκού ιστού. 1

Τα βάρη προκαλούν μικροτραύματα στο μυϊκό ιστό και η κατανάλωση πρωτεΐνης (η οποία διασπάται σε αμινοξέα), αναπλάθει αυτούς τους τραυματισμούς.

Το μυϊκό μας σύστημα βρίσκεται συνεχώς σε μια κατάσταση διάσπασης και αποκατάστασης και έτσι η λήψη αρκετής πρωτεΐνης μέσω της διατροφής είναι ύψιστης σημασίας ώστε η ανάπτυξη (αναβολισμός) να υπερέχει της διάσπασης (καταβολισμός).

Η σκόνη πρωτεΐνης είναι η ιδανική πηγή καυσίμων για μυϊκή ανάπτυξη για αρκετούς λόγους. Είναι βολική αφού μπορεί να μεταφερθεί παντού εύκολα, ενώ είναι εύκολη στη χρήση αφού απαιτεί μόνο ανάμειξη με νερό.

Όταν θέλεις να τροφοδοτήσεις το σώμα σου γρήγορα μετά την προπόνηση, τότε η σκόνη πρωτεΐνης είναι μια εύκολη επιλογή που ταιριάζει σε κάθε τρόπο ζωής.

Έκτος από την υποστήριξη της μυϊκής ανάπτυξης μετά από μια σκληρή προπόνηση, η πρωτεΐνη βοηθά στην αποτροπή της απώλειας μυϊκής μάζας, είτε λόγω χαμηλής θερμιδικής πρόσληψης είτε λόγω ηλικίας.1 Για αυτό το λόγο, ακόμα και στις ημέρες ξεκούρασης, το μυϊκό σύστημα μπορεί να επωφεληθεί από την λήψη πρωτεΐνης.

Τύποι Σκόνης Πρωτεΐνης

Whey (Ορού Γάλακτος)

Η πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι η πιο κοινή πρωτεΐνη σε σκόνη στην αγορά και για καλό λόγο. Διατίθεται σε πολλές γεύσεις, ποικιλίες και επίπεδα επεξεργασίας και το σώμα την απορροφά σχετικά γρήγορα. Η πιο κοινή μορφή είναι η συμπυκνωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος, η οποία είναι η λιγότερο εκλεπτυσμένη έκδοση.

Η Impact Whey Protein είναι μια τέλεια συμπυκνωμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος η οποία είναι διαθέσιμη σε πάνω από 40 γεύσεις. Έχει 21 γρ. πρωτεΐνης ανά μερίδα με μόνο 103 θερμίδες. Έχει μοναδική γεύση και είναι τέλεια για smoothies!

H Whey isolate (Απομονωμένη) είναι μια ακόμα πιο εκλεπτυσμένη σκόνη πρωτεΐνης που έχει περισσότερη πρωτεΐνη ανά μερίδα και μηδενικό λίπος και σχεδόν καθόλου υδατάνθρακες.

Η Impact Whey Isolate έχει 23 γρ. πρωτεΐνης ανά μερίδα και μόνο 93 θερμίδες, όντας μια τέλεια επιλογή για όσους παρακολουθούν την πρόσληψη θερμίδων τους ενώ διατηρούν ή αναπτύσσουν τη μυϊκή τους μάζα. Διατίθεται σε πολλές γεύσεις. 

Η υδρολυμένη πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι ακόμα πιο εκλεπτυσμένη και διασπάται σε μικρότερες αλυσίδες αμινοξέων, κάνοντας ακόμα πιο εύκολη και γρήγορη την απορρόφηση τους. Περιέχει 24 γρ. πρωτεΐνης ανά μερίδα και 113 θερμίδες όντας ιδανική για όταν την χρειάζεσαι για γρήγορη αποκατάσταση από τις προπονήσεις σου.

Παρομοίως με την whey isolate, υπάρχει περισσότερη επεξεργασία και αυτό ίσως την κάνει λίγο πιο ακριβή από την whey concentrate. 

Τα μείγματα whey είναι ο μόνος τρόπος να πάρεις και τους τρεις τύπους μαζί – την γρήγορη απορρόφηση της υδρολυμένης, τον ποιότητα της isolate και την συνεχή απορρόφηση της whey concentrate.  

THE Whey και THE Whey+ της Myprotein είναι σχεδιασμένες για αθλητές που θέλουν το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα από την σκόνη πρωτεΐνης τους χωρίς να χρησιμοποιούν διαφορετικούς τύπους κάθε μέρα.

Καζεΐνη

Η καζεΐνη είναι μια άλλη σκόνη πρωτεΐνης με βάση το γάλα που απορροφάται διαφορετικά. Η καζεΐνη είναι μια πρωτεΐνη βραδείας αποδέσμευσης, η οποία συμβάλλει στις 24 ώρες που χρησιμοποιούν οι μύες σας για να απορροφήσουν τα διαθέσιμα αμινοξέα.1 

Ενώ η πρωτεΐνη ορού γάλακτος είναι ιδανική για κατανάλωση καθώς φεύγετε από το γυμναστήριο, η καζεΐνη είναι το τέλειο συμπλήρωμα για να βοηθήσετε τους μύες σας να συνεχίσουν να αναρρώνουν για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα.

Οι αθλητές συχνά χρησιμοποιούν καζεΐνη το βράδυ ώστε να την αφήσουν να κάνει τα μαγικά της, ενώ κοιμούνται. Η Καζεΐνη της Myprotein προσφέρει 25 γρ. πρωτεΐνης με μόλις 105 θερμίδες. Αν δεν έχεις χρησιμοποιήσει καζεΐνη στο παρελθόν, δοκίμασέ την στο τέλος της ημέρας και δες πώς θα ανταποκριθεί το μυϊκό σου σύστημα.

Πρωτεΐνες σόγιας και άλλες φυτικές πρωτεΐνες

Η πρωτεΐνη σόγιας είναι η πιο κοινή επιλογή πρωτεΐνη για vegans και vegetarians και αποτελεί μια νόστιμη σκόνη πρωτεΐνης.

Η σόγια έχει πολύ υψηλό επίπεδο πρωτεΐνης και η σκόνη Myprotein Soy Protein Isolate έχει χαμηλή περιεκτικότητα σε λιπαρά και ζάχαρη, δίνοντας μια υγιή δόση πρωτεΐνης για vegetarian και vegan αθλητές. Με 27 γραμμάρια πρωτεΐνης ανά μερίδα, ανταγωνίζεται την υψηλή περιεκτικότητα σε πρωτεΐνες πολλών συμπληρωμάτων ορού γάλακτος με μόνο 116 θερμίδες.

Υπάρχουν και άλλες φυτικές πρωτεΐνες από καστανό ρύζι, μπιζέλι, κάνναβη και φάβα. Τα μείγματα φυτικής πρωτεΐνης όπως το Vegan Protein Blend, παίρνουν την δύναμη φυτικών πρωτεϊνών και την συνδυάζουν ώστε να δώσουν στο σώμα σου μια μοναδική πηγή αμινοξέων σε μια σκόνη.   

Η επιλογή ενός μείγματος είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να βεβαιωθείς ότι δίνεις στο μυϊκό σου σύστημα τα κατάλληλα δομικά στοιχεία (και τα αμινοξέα) που είναι αποδεδειγμένα ότι χτίζουν μυϊκό ιστό, ενώ συνεχίζεις να ακολουθείς το σχέδιο διατροφής σου που βασίζεται σε ένα φυτικό τρόπο ζωής. Μία μερίδα του Vegan Protein Blend παρέχει 22 γραμμάρια πρωτεΐνης με 110 θερμίδες και προσιτή τιμή.

Η καλύτερη Vegan σκόνη πρωτεΐνης για μυϊκή ανάπτυξη

Συνήθως, όταν σκεφτόμαστε πρωτεΐνες, σκεφτόμαστε κρέατα, κοτόπουλο και άλλα ζωικά προϊόντα. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές καλές σκόνες vegan πρωτεΐνης στην αγορά. Αν ψάχνεις για ένα τόσο καλό προϊόν όσο η Impact Whey, τότε η Soy Protein Isolate είναι η καλύτερη επιλογή σου.

Υπάρχουν πολλοί λόγοι που η πρωτεΐνη σόγιας είναι τόσο δημοφιλής και χρησιμοποιείται ευρέως. Η σόγια έχει μια από τις υψηλότερες συγκεντρώσεις φυτικής πρωτεΐνης που διατίθενται, καθιστώντας την μια εξαιρετική πηγή σκόνης πρωτεΐνης vegan.

Η σόγια έχει φυσικά λίγη περιεκτικότητα σε λιπαρά και υδατάνθρακες, αλλά η Soy Protein Isolate είναι χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά και χαμηλής περιεκτικότητας σε σάκχαρα, δίνοντάς σου μόνο την ώθηση πρωτεΐνης που χρειάζεσαι για να βοηθήσεις το μυϊκό σου σύστημα να αναπτυχθεί.

Με λίγα λόγια

Όταν θέλεις να χτίσεις μυϊκή μάζα, πρέπει να τροφοδοτήσεις σωστά το σώμα σου. Η σωστή διατροφή από υγιεινές τροφές είναι το πρώτο βήμα. Ωστόσο, άμα πιέζεις το μυϊκό σύστημα στις προπονήσεις σου, απαιτείται αρκετή πρωτεΐνη για αποκατάσταση και ανάπτυξη. Αν σκέφτεσαι την αγορά πρωτεΐνης σε σκόνη, υπάρχουν πολλές καλές επιλογές με βάση τους στόχους και τις διατροφικές σου προτιμήσεις.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.


1. Devries, M. C., & Phillips, S. M. (2015). Supplemental protein in support of muscle mass and health: advantage whey. Journal of food science80(S1), A8-A15.



Claire Muszalski

Claire Muszalski

εγγεγραμμένη διαιτολόγος

H Claire είναι Registered Dietitian (εγγεγραμμένη διαιτολόγος) από το Academy of Nutrition and Dietetics  και πιστοποιημένη Health and Wellness Coach από το International Consortium for Health and Wellness Coaching. Έχει πτυχίο Bachelor of Science in Biology και μεταπτυχιακό Master’s degree in Clinical Dietetics και Nutrition από το University of Pittsburgh.

 Η Claire λατρεύει να μιλάει και να γράφει για το φαγητό και το fitness και της αρέσει να χρησιμοποιεί την εμπειρία της ώστε να βοηθήσει τους άλλους να πετύχουν τους στόχους υγείας και ευεξία τους.

Η Claire είναι επίσης πιστοποιημένη instructor στην ποδηλασία σε κλειστό χώρο και αγαπάει την πνευματική και φυσική ώθηση που λαμβάνει από τα μαθήματα yoga και τρεξίματος. Όταν δεν καταφέρνει να διατηρηθεί fit, ζητωκραυγάζει για τις τοπικές ομάδες της περιοχής της στο Pittsburgh, ή μαγειρεύει για την οικογένειά της στην κουζίνα.

Δείτε περισσότερα για την εμπειρία της Claire’s εδώ.


Οι Super προσφορές συνεχίζονται, ρίξε μια ματιά! Περισσότερα