Μετάβαση στο βασικό περιεχόμενο
Διατροφή

5 Οφέλη Maca: Τι είναι η ρίζα Maca και τι κάνει;

5 Οφέλη Maca: Τι είναι η ρίζα Maca και τι κάνει;
Myprotein
Writer and expert7 μήνες πριν
Προβολή του προφίλ του Myprotein

Η ρίζα Maca παράγεται από ένα αρχαίο φυτό που εξακολουθεί να χρησιμοποιείται πολύ συχνά σήμερα. Έχει γίνει εξαιρετικά δημοφιλές ως συμπλήρωμα, αν και χρησιμοποιείται από τους ιθαγενείς στο Περού, όπου αναπτύσσεται, εδώ και πολλά χρόνια.

Με ιδιότητες που έχουν τη δυνατότητα ενίσχυσης της δύναμης και της αντοχής, το Maca, μερικές φορές γνωστό ως «περουβιανό ginseng» έχει πολλά οφέλη. Έτσι, εάν σκέφτεσαι να δοκιμάσεις αυτό το υποτιμημένο συμπλήρωμα, εδώ είναι όλα τα οφέλη.

Τι είναι το Maca;

Το μάκα είναι ένα φυτό που αναπτύσσεται σε μερικές από τις πιο σκληρές συνθήκες στον κόσμο - στην κορυφή ενός ψηλού βουνού σε όχι και τόσο ιδανικό έδαφος. Μέλος της οικογένειας Cruciferae, σχετίζεται με το φυτό μουστάρδας καθώς και με το μπρόκολο, το κουνουπίδι και τα λαχανάκια Βρυξελλών. Περιέχει θρεπτικά συστατικά όπως βιταμίνη C, ψευδάργυρο, σίδηρο και ασβέστιο. Η βοτανική του ονομασία είναι Lepidium Meyenii και ενώ παράγει φύλλα, η ρίζα είναι η πηγή της διατροφής του συμπληρώματος. Αυτές οι ρίζες αποξηραίνονται και στη συνέχεια μετατρέπονται σε σκόνη, η οποία στη συνέχεια συσκευάζεται έτοιμη για να την προσθέσεις σε smoothies, shakes ή ο,τιδήποτε άλλο σου αρέσει. Αλλά αν δεν σε τρελαίνει η ιδέα, μπορείς επίσης να βρεις Maca Root σε μορφή κάψουλας.

Οφέλη Maca

Υπάρχει μια μεγάλη ποικιλία πιθανών πλεονεκτημάτων του Maca, γεγονός που κάνει ορισμένους να το θεωρούν προσαρμογόνο - ένα συμπλήρωμα που μπορεί να βοηθήσει το σώμα σου να χειριστεί καλύτερα τους στρεσογόνους παράγοντες και τις προκλήσεις για να προστατευτεί. Με τόσα πολλά θρεπτικά συστατικά, η ρίζα Maca είναι σίγουρα ένα συμπλήρωμα που αξίζει να εξετάσεις.

1. Η Maca μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σου

Όπως και άλλα σταυρανθή φυτά, το Maca είναι γεμάτο με υγιεινές ενώσεις. Περιέχει αντιοξειδωτικά που ονομάζονται φλαβονοειδή, τα οποία συνδέονται σε μεγάλο βαθμό με τη βελτίωση της διάθεσης και τη μείωση του άγχους. Αρκετές μελέτες Maca Root έδειξαν ότι έχει σημειώσει μείωση των συναισθημάτων άγχους και κατάθλιψης.

2. Το Maca μπορεί να βελτιώσει την αρτηριακή σου πίεση

Η ίδια μελέτη που έδειξε οφέλη για τα συμπτώματα κατάθλιψης και άγχους σημείωσε επίσης ότι οι γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση που λάμβαναν Maca είχαν μειωμένη διαστολική αρτηριακή πίεση, δηλαδή την πίεση στις αρτηρίες σου όταν η καρδιά ξεκουράζεται μεταξύ των παλμών. Γνωρίζουμε ότι άλλα σταυρανθή λαχανικά υποστηρίζουν τη γενική υγεία και το Maca δεν διαφέρει.

3. Υποστήριξη της γονιμότητας

Μία από τις πρώτες πρώτες χρήσεις του Maca ήταν η υποστήριξη της αναπαραγωγικής υγείας.

Γίνεται περαιτέρω έρευνα σχετικά με την επίδραση του Maca σε όλες τις ορμόνες που σχετίζονται με την αναπαραγωγή για να διερευνηθούν άλλα πιθανά οφέλη. Πολλές γυναίκες αναφέρουν ότι βοηθά στην «ισορροπία» των ορμονών τους και στo να περιορίσει ορισμένα από τα συμπτώματα της εμμηνόπαυσης, όπως οι εξάψεις.

4. Αύξηση Αντοχής

Χάρη σε όλα τα άλλα οφέλη του Maca, η συνεχής έρευνα έχει δείξει ότι μπορεί ακόμη και να αυξήσει την αντοχή σου κατά τη διάρκεια της άσκησης. Ακριβώς όπως έχει χρησιμοποιηθεί εδώ και αιώνες για την ενίσχυση της ενέργειας, στο Περού, μια μελέτη έδειξε βελτίωση σε μια χρονομέτρηση ποδηλασίας με σταθερή λήψη Maca.

5. Αύξηση Ενέργειας

Η περιεκτικότητα του Maca σε βιταμίνη C, σίδηρο και Β6 συμβάλλουν στην υποστήριξη ενός υγιούς ανοσοποιητικού συστήματος και στη μείωση της κόπωσης. Αν και δεν έχει αποδειχθεί άμεση συσχέτιση με τη δύναμη ή το χτίσιμο μυών, το να μπορείς να πιέζεις περισσότερο στις προπονήσεις σου μπορεί να έχει πολλά προκύπτοντα οφέλη. Αν στερεύεις από ενέργεια ή τελειώνεις δυνατά τις προπονήσεις σου, το Maca θα μπορούσε να είναι η λύση που αναζητάς.

Πότε είναι η καλύτερη ώρα για να πάρεις το Maca;

Ο χρόνος λήψης του συμπληρώματος Maca δεν έχει τόσο ισχυρό αντίκτυπο όσο η συνέπεια όταν το λαμβάνεις. Η πλειονότητα των ερευνητικών μελετών που έδειξαν όφελος είχαν τους συμμετέχοντες να λαμβάνουν μια σταθερή δόση - ο χρόνος κατανάλωσης που σχετίζεται με την προπόνησή σου δεν είναι τόσο σημαντικός. Θα μπορούσες να το προσθέσεις σε ένα σέικ μετά την προπόνηση ή για πριν την προπόνηση, σε κάθε περίπτωση λειτουργεί τέλεια για σένα.

Ποια είναι η ιδανική δόση σε σκόνη Maca;

Όταν χρησιμοποιείς το Myprotein's Maca Powder, θα πρέπει να χρησιμοποιείς 5 γρ. ημερησίως για σταθερά αποτελέσματα. Μπορείς να το αναμίξεις απλά με νερό, χυμό ή σε σέικ ή smoothie. Η σκόνη Maca μας είναι vegan, βιολογική και χωρίς γλουτένη, βοηθώντας την να ενταχθεί φυσικά στη διατροφή σου.

Με λίγα λόγια

Η σκόνη Maca είναι ένα απίστευτα θρεπτικό και ισχυρό συμπλήρωμα - αντικατοπτρίζεται στο ευρύ φάσμα των πλεονεκτημάτων και της μακροχρόνιας ιστορικής χρήσης. Είτε θέλεις να βελτιώσεις τη διάθεσή σου είτε να ενισχύσεις την ενέργειά σου στο γυμναστήριο, η προσθήκη λίγης σκόνης Maca στη ρουτίνα σου είναι ένας απλός τρόπος για να υποστηρίξεις τους στόχους σου.

Τα άρθρα μας προορίζονται για εκπαιδευτικούς και πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλευτείτε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.

Balick, M., & Lee, R. (2002). Maca: from traditional food crop to energy and libido stimulant. Alternative therapies in health and medicine, 8 2, 96-8 .

Stojanovska, L., Law, C., Lai, B., Chung, T., Nelson, K., Day, S., … & Haines, C. (2015). Maca reduces blood pressure and depression, in a pilot study in postmenopausal women. Climacteric18(1), 69-78.

Stone, M., Ibarra, A., Roller, M., Zangara, A., & Stevenson, E. (2009). A pilot investigation into the effect of maca supplementation on physical activity and sexual desire in sportsmen. Journal of ethnopharmacology126(3), 574-576.

4. Brooks, N. A., Wilcox, G., Walker, K. Z., Ashton, J. F., Cox, M. B., & Stojanovska, L. (2008). Beneficial effects of Lepidium meyenii (Maca) on psychological symptoms and measures of sexual dysfunction in postmenopausal women are not related to estrogen or androgen content. Menopause (New York, N.Y.)15(6), 1157–1162. https://doi.org/10.1097/gme.0b013e3181732953

Myprotein
Writer and expert
Προβολή του προφίλ του Myprotein
myprotein