0
Καλάθι

Προς το παρόν δεν υπάρχουν προϊόντα στο καλάθι σας

Διατροφή

Διαλειμματική Νηστεία … τα συν και τα πλην!

Πολύς λόγος γίνεται για τη διαλειμματική νηστεία ή intermittent fasting. Τα ιατρικά δεδομένα έχουν ως εξής σχετικά με την αποχή από το φαγητό για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα μέσα στην ημέρα.

Διαλειμματική Νηστεία … τα συν και τα πλην!

meal prep

Ο  βασικός μεταβολισμός επιβραδύνεται όταν σταματάμε να τρώμε, είναι κάτι ανάλογο με το να ρίχνουμε ξύλα στο τζάκι. Ο μεταβολισμός των τροφών και η αποδόμηση τους είναι μια ενεργοβόρος διαδικασία που ενισχύεται κυρίως με την παρουσία ζωικών λευκωμάτων.

Ο ανθρώπινος εγκέφαλος χρησιμοποιεί κατά κύριο λόγο τη γλυκόζη ως άμεσο ενεργειακό καύσιμο για την πνευματική του λειτουργία. Στην περίπτωση της πολύωρης νηστείας, τα επίπεδα γλυκόζης στο αίμα ελαττώνονται και η πνευματική διαύγεια φθίνει. Τα κετοσώματα αποτελούν εναλλακτική πηγή ενέργειας που απελευθερώνονται μέσα σε λίγες ημέρες από τη στιγμή που οι αποθήκες μυϊκού και ηπατικού γλυκογόνου τελειώσουν. Όμως με τα κετοσώματα ο εγκέφαλος υπολειτουργεί,το ίδιο και τα αντανακλαστικά του ΚΝΣ.

Συγκεκριμένοι νευροδιαβιβαστές όπως η γλουταμίνη, το γάμα αμινοβουτυρικό οξύ, η σεροτονίνη και η τυροσίνη βοηθούν στο μεταβολισμό του εγκεφάλου. Κάτι ακόμη που εγκυμονεί είναι η απώλεια του μυϊκού ιστού μέσω της διαδικασίας που λαμβάνει χώρα στο ηπατικό παρέγχυμα,όπου γλυκόζη σχηματίζεται από μυϊκό ιστό, τη λεγόμενη νεογλυκογένεση.

Είναι προφανές ότι η σωματική απόδοση θα φθίνει καθώς τα ενεργειακά αποθέματα του μυϊκού γλυκογόνου θα εκπίπτουν. Από την άλλη πλευρά, η παχυσαρκία και το μεταβολικό σύνδρομο αποτελούν χρόνιες φλεγμονώδεις διαδικασίες, οφειλόμενες στην υπερπαραγωγή ινσουλίνης και της σωματομεδίνης C, ενός διαβητογόνου αυξητικού παράγοντα. Η διαδικασία της ενδιάμεσης νηστείας βελτιώνει τη γλυκαιμία και την αντίσταση στην ινσουλίνη, συνεπώς μειώνει το ρίσκο του μη ινσουλινοεξαρτώμενου σακχαρώδη διαβήτη τύπου 2.

Επιπρόσθετα,το ρίσκο για νεοπλασματικές νόσους επίσης μειώνεται, καθώς ο αυξητικός παράγων της ινσουλίνης (IGF1), αποτελεί ένα ογκογόνο πεπτίδιο. Η μείωση θερμίδων αποτελεί μέθοδο αύξησης του προσδόκιμου επιβίωσης και καταπολέμηση του διαβήτη,αλλά και του καρκίνου.

Τα άρθρα μας διατείθονται για εκπαιδευτικούςκαι πληροφοριακούς σκοπούς και δεν πρέπει να χρησιμοποιούνται ως ιατρικές συμβουλές. Για οποιαδήποτε διευκρίνηση, είτε αλλαγές στο διατροφικό σας πρόγραμμα είτε λήψη οποιουδήποτε συμπληρώματος διατροφής, συμβουλεύστε τον προσωπικό σας επαγγελματία διατροφολόγο ή γιατρό.

Βιβλιογραφία

Τουλιάτος, Γ. (2015) «Επιστημονική Προσέγγιση και Ιατρική Πρόληψη στη μυϊκή ανάπτυξη». Αθήνα. Εκδόσεις Αστάρτη.



Τουλιάτος Γιώργος

Τουλιάτος Γιώργος

Ιατρός Βιοπαθολόγος και Συγγραφέας

Ο Γιώργος Τουλιάτος είναι ιατρός με ειδίκευση στην Βιοπαθολογία. Έχει συγγράψει τρία βιβλία σχετικά με την διατροφή, την άσκηση και τα συμπληρώματα στο άθλημα του Bodybuilding. Είναι επιστημονικός συνεργάτης του συγγράμματος Anabolics, των ελληνικών εκδόσεων Muscle Mag και Muscular Development, της Ορθοβιοτικής καθώς και της Alsacademy στην Κύπρο. Τα άρθρα του και οι συνεντεύξεις του έχουν φιλοξενηθεί από τα τοπικά μέσα (τηλεόραση, ραδιόφωνο, εφημερίδες) αλλά και από τον Αμερικάνικο Σταθμό Super Human Radio και το trtrevolution. Έχει οργανώσει και συμμετάσχει πολλά σεμινάρια σε Ελλάδα & Κύπρο σχετικά με τα συμπληρώματα διατροφής, την διατροφή, την εργοφυσιολογία και την αντιγήρανση. Ο Γιώργος Τουλιάτος είναι πρώην πρωταθλητής Bodybuilding και πρόσφατα είχε την τιμή να είναι κριτής στις οργανώσεις της Nac και την World Wabba Hellas.


ΔΕΙΤΕ ΤΙΣ ΣΗΜΕΡΙΝΕΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΦΟΡΕΣ! ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ